Παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που ανακοινώθηκαν αργά το βράδυ της Παρασκευής από το υπουργείο Παιδείας, τα προβλήματα στα σχολεία του Ρεθύμνου με τις κενές θέσεις δασκάλων και καθηγητών παραμένουν. Σύμφωνα με τους δυο διευθυντές εκπαίδευσης το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στην ειδική αγωγή και συγκεκριμένα στις παράλληλες στηρίξεις.
Αναλυτικότερα, από τη β’ φάση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας στα γυμνάσια και στα λύκεια του νομού αντιστοιχούν συνολικά 31 εκπαιδευτικοί. Από αυτούς οι 16 είναι Γενικής Παιδείας, οι τέσσερις ειδικής αγωγής, τέσσερις για παράλληλη στήριξη και επτά για τα ειδικά σχολεία.
Σε ό,τι αφορά τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία προσλαμβάνονται 30 δάσκαλοι ειδικής αγωγής και σαράντα γενικής αγωγής. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου είχε ζητήσει 110 εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης και ο αριθμός που ανακοινώθηκε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν ήδη.
Σημειώνεται ότι οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Πέμπτη 6 έως και την Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο διευθυντής Α/βάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Λάμπρος Καρβούνης, ανέφερε:: «Είχαμε ζητήσει πολλούς περισσότερους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, αίτημα το οποίο όμως δεν ικανοποιήθηκε. Στην γενική αγωγή είμαστε ικανοποιημένοι, αλλά στην ειδική αγωγή έχουμε ελλείψεις σοβαρές σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη. Ζητήσαμε πάνω από 100 άτομα παράλληλης στήριξης και προσλήφθηκαν μόνο 30. Εκεί θα έχουμε πρόβλημα».
Από την πλευρά του ο προϊστάμενος της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, Μανούσος Μαραγκάκης, ανέφερε: «Στην γενική παιδεία είχαμε 23 κενά και έχουμε 16 διορισμούς -δεν μένει κενό σε βασική ειδικότητα- θα προκύψει όμως δυστυχώς στη πορεία, καθώς ήδη μια με τον διορισμό της ζητάει άδεια λόγω κύησης. Στην ειδική αγωγή από τα 31 κενά που είχαμε ζητήσει να καλυφθούν έγιναν 15 διορισμοί. Στην ειδική αγωγή παραμένει σοβαρό το πρόβλημα. Στην γενική παιδεία είναι λίγα τα κενά και είναι διαχειρίσιμα. Στην ειδική αγωγή περιμέναμε περισσότερα. Τα ειδικά σχολεία είναι στην πόλη, οπότε είναι της πόλης τα κενά όσον αφορά την ειδική αγωγή. Τα άλλα κενά είναι διαχειρίσιμα. Οι αναπληρωτές έχουν τη δυνατότητα Πέμπτη ή Παρασκευή να παρουσιαστούν».
Υπενθυμίζεται ότι η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες. Την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης Υποστήριξης Ρεθύμνου), το οποίο με γραπτή γνωμάτευσή του καθορίζει τις ώρες παράλληλης στήριξης κατά περίπτωση. Στο πρόγραμμα αυτό δύνανται να ενταχθούν τόσο μαθητές με αναπηρία (ΑΜΕΑ) όσο και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς όμως να φέρουν κάποια αναπηρία νοητικής, ψυχολογικής ή σωματικής φύσεως (π.χ. άτομα με διαταραχές ομιλίας – λόγου ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες π.χ. δυσλεξία, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές) εφόσον μπορούν ν’ ανταποκριθούν στο αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης φοίτησης, καθώς και σε κάθε εκδήλωση εντός του σχολείου.
Υπό κατάληψη χθες το γυμνάσιο Κοξαρές και το 2ο ΕΠΑΛ
Κλειστά παρέμειναν χθες δυο σχολεία λόγω κατάληψης. Πρόκειται για 2ο ΕΠΑΛ, που συνεχίζει για δεύτερη εβδομάδα την κινητοποίησή του και το γυμνάσιο Κοξαρές, που χθες οι μαθητές του έβαλαν λουκέτο.