Το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνης αναμένεται να ανακηρύξει επίτιμο δημότη του δήμου Ρεθύμνης τον καθηγητή Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Νίκο Σταμπολίδη. Την πρόταση είχε προαναγγείλει, όπως άλλωστε είχαν γράψει τα «Ρ.Ν.», ο δήμαρχος Ρεθύμνης Γιώργης Μαρινάκης, πέρσι, στη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσης «Αρχαϊκές ελίτ, πολεμιστές και πριγκίπισσες», παρουσία της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη. Πρόκειται, αναμφίβολα, για μια επιβεβλημένη τιμή, μια ουσιαστική αναγνώριση της συμβολής του στον τόπο, αλλά και στην επιστήμη της αρχαιολογίας.
Ο Νίκος Σταμπολίδης, άλλωστε, δεν περιορίστηκε μόνο στην ανασκαφική έρευνα, στη διάσωση, στην τεκμηρίωση και στην ανάδειξη του αρχαιολογικού πλούτου. Κατάφερε, ταυτόχρονα, να μετατρέψει την Αρχαία Ελεύθερνα και το μουσείο της σε σημείο αναφοράς για την Κρήτη, σε έναν χώρο υψηλής πολιτιστικής αξίας και διεθνούς ακτινοβολίας. Στις υπώρειες του Ψηλορείτη, άλλωστε, δημιουργήθηκε, χάρη και στη δική του καθοριστική συμβολή, ένα εξαιρετικό μουσείο, που δεν λειτουργεί απλώς ως χώρος έκθεσης ευρημάτων, αλλά ως ζωντανός φορέας γνώσης, ιστορίας και πολιτισμού.
Δίκαιη αναγνώριση.









