Στη διάθεση των τοπικών αθλητικών συλλόγων και των πολιτών του Ρεθύμνου θα είναι και επίσημα για τα επόμενα τέσσερα χρόνια οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Κρήτης, μετά το πράσινο φως που έδωσε χθες η Δημοτική Επιτροπή του δήμου Ρεθύμνου για την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Ρεθύμνης και της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου. Η προγραμματική σύμβαση που πρέπει να εγκριθεί και από το Δημοτικό Συμβούλιο που θα συνεδριάσει τη Δευτέρα, προβλέπει τη χρήση του κλειστού πανεπιστημιακού γυμναστηρίου, συμπεριλαμβανομένης της εσωτερικής αίθουσας ενδυνάμωσης και του γηπέδου beach volley δίπλα ακριβώς από το κλειστό από πολίτες. Η παραχώρηση των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων στον δήμο κρίθηκε αναγκαία, δεδομένων των νέων συνθηκών που θα αφορούν τη χρήση του κλειστού γυμναστηρίου «Μελίνα Μερκούρη» για την ερχόμενη αθλητική σεζόν, μετά και την άνοδο του ΟΠΕΡ στην Α1 εθνική κατηγορία ανδρών πετοσφαίρισης Ελλάδος. Ουσιαστικά η άνοδος του σωματείου στην πρώτη επαγγελματική κατηγορία της χώρας σηματοδοτεί μία σειρά από αναγκαίες παρεμβάσεις στις εγκαταστάσεις του γηπέδου, προκειμένου αυτό να πληροί τις προδιαγραφές για την κατηγορία, ενώ παράλληλα οι παρεμβάσεις αυτές θέτουν ορισμένους χωρικούς και χρονικούς περιορισμούς στην αξιοποίηση του γηπέδου. Συγκεκριμένα, στις παρεμβάσεις προβλέπεται μεταξύ άλλων η αλλαγή του ταρτάν και η τοποθέτηση νέου ειδικού τάραφλεξ, για την εγκατάσταση και αφαίρεση του οποίου απαιτούνται αρκετές ώρες και συνεπώς το Σαββατοκύριακο το γήπεδο δεν θα μπορεί να διατίθεται για τις αθλητικές ανάγκες άλλων σωματείων της πόλης. Αυτό πιέζει το χρονοδιάγραμμα προπονήσεων και αγώνων για μία σειρά από σωματεία που χρησιμοποιούν το γήπεδο, καθώς και για τα δεκάδες τμήματα ακαδημιών, τα οποία εφεξής αναμένεται να εξυπηρετούνται από τις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου. Μάλιστα, ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση του κλειστού πανεπιστημιακού γυμναστηρίου προβλέπει τον χωρισμό του γηπέδου σε τρία κάθετα, επιμέρους μικρότερα γήπεδα, έτσι ώστε οι ακαδημίες των σωματείων να μπορούν να κάνουν ακόμα και ταυτόχρονες προπονήσεις, καθώς και να διατίθεται χώρος για τους φοιτητές.
Εκτός από την τοποθέτηση του τάραφλεξ, στο «Μελίνα Μερκούρη» προβλέπονται ακόμα η εγκατάσταση καμερών υψηλής ευκρίνειας, τουρνικέ για την είσοδο των φιλάθλων, δύο φωτεινών πινάκων LED, ραμπών, καθώς και αναβαθμίσεις στο σύστημα ψύξης και θέρμανσης, βελτίωση του φωτισμού και αναβάθμιση των αποδυτηρίων. Για την εκτέλεση των παρεμβάσεων, ο δήμος Ρεθύμνης έχει καταθέσει σχετικό τεχνικό δελτίο στην Περιφέρεια Κρήτης, ύψους μισού εκατομμυρίου ευρώ για την συνολική ανακαίνιση του γηπέδου, στο οποίο ωστόσο δεν συμπεριλαμβάνεται το τάραφλεξ. Ο δήμος αναμένει σχετική ενημέρωση από την διοίκηση του σωματείου του ΟΠΕΡ για τις προθέσεις της ενόψει της νέας σεζόν, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία παραλαβής του αναγκαίου εξοπλισμού και τοποθέτησής του στις εγκαταστάσεις του γηπέδου. Οι παρεμβάσεις αναμένεται να ξεκινήσουν μετά τις 15 Αυγούστου και θα διαρκέσουν περίπου 20 μέρες, έτσι ώστε το γήπεδο να είναι έτοιμο πριν από την έναρξη της νέας αγωνιστικής περιόδου. Εξάλλου το κλειστό «Μελίνα Μερκούρη» από τις 22 Ιουνίου μέχρι και τις 15 Αυγούστου, θα φιλοξενεί στις εγκαταστάσεις του γηπέδου προπονητικό καμπ για παιδιά. Σε κάθε περίπτωση ο δήμος Ρεθύμνης έχει δεσμευτεί να παρέχει χρηματοδότηση ύψους 200.000 ευρώ για την ευρύτερη αναβάθμιση και βελτίωση του γηπέδου, ανεξάρτητα από την χρηματοδότηση της Περιφέρειας. «Οι παρεμβάσεις στο Μελίνα έχουν πάει λίγο πιο πίσω, γιατί είναι άλλος ο σχεδιασμός αν ο ΟΠΕΡ παίξει στην Α Εθνική και άλλος αν δεν παίξει στην Α Εθνική. Εμείς έχουμε πει ότι ό,τι χρειάζεται ο ΟΠΕΡ για να παίξει στην Α’ Εθνική θα το κάνουμε. Εφόσον ανέβει ο ΟΠΕΡ, το τάραφλεξ θα βρούμε τρόπο σαν δήμος να το αγοράσουμε», ανέφερε μεταξύ άλλων μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο αντιδήμαρχος Αθλητισμού του δήμου Ρεθύμνης, Νίκος Προβιάς και στη συνέχεια συμπλήρωσε: «Το σημαντικό είναι ότι έχουμε το back up πλάνο, γιατί με την προγραμματική συμφωνία με το Πανεπιστήμιο, οι ομάδες και οι ακαδημίες δεν θα χάσουν ούτε από προετοιμασία, ούτε από προπονήσεις. Έχουμε ήδη σχεδιάσει το πώς θα το λειτουργήσουμε. Θα κάνουμε μία συμφωνία όλες οι ομάδες που έχουν ακαδημίες να κάνουν προπόνηση στο Πανεπιστήμιο και οι πρώτες ομάδες κάθε συλλόγου να κάνουν στο Μελίνα. Είναι ένα γυμναστήριο που αν το φτιάχναμε σήμερα θα μας κόστιζε 2,5-3 εκατομμύρια και θα έπαιρνε 3-4 χρόνια για να το φτιάξουμε. Μας το δίνουν σήμερα και είμαστε έτοιμοι και πρόκειται για μία πολύ καλή συμφωνία».













