Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση για την ένταξη της Κρήτης στο σκέλος του μεταφορικού ισοδύναμου για την επιδότηση των καυσίμων, προχώρησαν 18 βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, καταθέτοντας ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με πρωτοβουλία του βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη.
Στην κοινοβουλευτική παρέμβαση αναφέρεται πως με πρόσφατη κοινή υπουργική απόφαση, υλοποιείται το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου στη μεταφορά καυσίμων στα νησιά για το έτος 2022 και ορίζονται τα νησιά των οποίων οι κάτοικοι και επιχειρήσεις που είναι δικαιούχοι του Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (MAN) και του Μοναδικού Αριθμού Νησιωτικής Επιχείρησης (ΜΑΝΕ) αντίστοιχα οι οποίοι δικαιούνται την καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη πιλοτική εφαρμογή του συγκεκριμένου σκέλους πραγματοποιήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία σχεδίασε και υλοποίησε το μέτρο του μεταφορικού ισοδυνάμου.
Αντίθετα, η παρούσα Κυβέρνηση ανακοινώνει και πάλι πιλοτική εφαρμογή του σκέλους των καυσίμων, αντί να παρουσιάσει μια ολοκληρωτική εφαρμογή αυτού η οποία να ανταποκρίνεται στις τωρινές ανάγκες των νησιών εξαιτίας της κρίσης που γονατίζει τον εμπορικό κόσμο και τους νησιώτες.
Να σημειωθεί ότι στις 17 Νοεμβρίου ο κ. Βαρδάκης προχώρησε σε ακόμα μία κοινοβουλευτική παρέμβαση, αναδεικνύοντας την «επιτελική» αδυναμία της κυβέρνησης ως προς την τήρηση του χρονοδιαγράμματος των πληρωμών για τα εισιτήρια και τις επιχειρήσεις, καθώς εκκρεμούν πληρωμές του Α’ εξαμήνου του 2021.
Το μεταφορικό ισοδύναμο για τα καύσιμα είναι ένα μέτρο ενίσχυσης της ανάπτυξης στη νησιωτική Ελλάδα και αντιστάθμισμα του αυξημένου κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς καυσίμων στα νησιά, σε σχέση με την αντίστοιχη χερσαία.
«Η τοπική οικονομία της Κρήτης έχει άμεση ανάγκη από την εφαρμογή μέτρων που θα ανακουφίζουν τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις από το κύμα των μεγάλων ανατιμήσεων στα καύσιμα και τα βασικά είδη διατροφής.
Έχουν περάσει 3,5 έτη από τη μερική ένταξη της Κρήτης στο μεταφορικό ισοδύναμο. Η κωλυσιεργία της Κυβέρνησης αναφορικά με τη σωστή εφαρμογή του μέτρου, αλλά και με την επέκταση του σκέλους των καυσίμων στα υπόλοιπα νησιά, αποδεικνύει ολιγωρία και αδιαφορία», επισημαίνει ο κ. Βαρδάκης.
Δεδομένων των παραπάνω οι ερωτώντες βουλευτές καλούν τον αρμόδιο υπουργό να αποσαφηνίσει αν προτίθεται να εντάξει την Κρήτη στο μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου για τη μεταφορά καυσίμων.