Ο βουλευτής Ρεθύμνου και τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ανδρέας Ξανθός και ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Φίλης, κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα:
«Η κατάργηση του τομέα Πληροφορικής του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Ρεθύμνου υποβαθμίζει τη μαθησιακή και κοινωνική εξέλιξη των μαθητών/τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρουν ότι έλαβαν επιστολή διαμαρτυρίας του Δ.Σ. του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥ-Λ) Ρεθύμνου και του Δ.Σ. του Σωματείου Α.μεΑ. νομού Ρεθύμνου, με την οποία ενημέρωσαν ότι το Υπουργείο Παιδείας με την Υπουργική Απόφαση 103691/Δ3, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 4583/τ.Β΄/30-8-2022, κατάργησε τον Τομέα Πληροφορικής από το ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου.
Τονίζουν ότι μετά από εισήγηση της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Ρεθύμνου (που υποστηρίχθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης, το σχολείο, τον Δήμο και το ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Ρεθύμνου) ζητήθηκε από το υπουργείο Παιδείας η κατάργηση του Τομέα Πληροφορικής και η αντικατάστασή του από τον Τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας. Ενώ το ίδιο το υπουργείο αρχικά πρότεινε στην Δ.Δ.Ε. Ρεθύμνου και στο σχολείο την ίδρυση του τομέας Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας αντικαθιστώντας αυτόν της Πληροφορικής (λόγω μεγαλύτερης δημοφιλίας του Τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας), τελικά όμως δεν τήρησε την υπόσχεσή του και προχώρησε μόνο στην κατάργηση του τομέα Πληροφορικής, εις βάρος όσων μαθητών/τριών φοίτησαν πέρυσι στην Β’ Λυκείου Πληροφορικής, καθώς και όσων μαθητών/τριών τελειώνοντας την Α΄ Λυκείου, δήλωσαν τον Ιούνιο του 2022 πως θέλουν να παρακολουθήσουν τον Τομέα της Πληροφορικής. Με την κατάργηση του τομέα, που ανακοινώθηκε μόλις 12 μέρες πριν τον αγιασμό και την έναρξη των μαθημάτων, προκαλείται αναστάτωση όχι μόνο γι’ αυτές τις οικογένειες που επιθυμούσαν να συνεχίσουν στον τομέα της Πληροφορικής και θα πρέπει να αναζητήσουν άλλο σχολείο για να συνεχίσουν την φοίτησή τους, αλλά και για όσους/ες μαθητές/ήτριες επιθυμούσαν να εγγραφούν στον Τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας από την καινούργια σχολική χρονιά που μόλις άρχισε.
Ο Α. Ξανθός και ο Ν. Φίλης επισημαίνουν στην ερώτηση τους ότι:
Επειδή οι γονείς των μαθητών μετά από την εξέλιξη αυτή, θα πρέπει τώρα όσον αφορά τους/ις μαθητές/ήτριες της φετινής Γ΄ Λυκείου Πληροφορικής είτε να μεταγράψουν τα παιδιά αυτά στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Ρεθύμνου όπου λειτουργεί ο τομέας της Πληροφορικής, είτε το υπουργείο να προβεί σε κάποια ειδική ρύθμιση για την συνέχιση της φοίτησής τους στον τομέα Πληροφορικής στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου.
Επειδή όσοι μαθητές/τριες τελείωσαν τον περασμένο Ιούνιο την Α΄ Λυκείου και δήλωσαν πως επιθυμούν να παρακολουθήσουν στην Β΄ τον τομέα Πληροφορικής, θα πρέπει μετά την υπουργική απόφαση της 30ης Αυγούστου είτε να αλλάξουν τομέα και να κάνουν εγγραφή στον Τομέα Γεωπονίας, που είναι και ο μόνος που λειτουργεί πια στο σχολείο, αν θέλουν να συνεχίσουν την φοίτησή τους στο ΕΝΕΕΓΥ-Λ Ρεθύμνου, είτε να αλλάξουν σχολείο και να εγγραφούν στον αντίστοιχο ή σε άλλον τομέα, στα ΕΠΑ.Λ. εφόσον το επιθυμούν.
Επειδή όσα παιδιά τελικά να αλλάξουν σχολική μονάδα, εκτός του γεγονότος ότι θα πρέπει να περάσουν ξανά από το ΚΕ.ΔΑ.Σ.Υ. Ρεθύμνου για να εκδοθεί νέα Γνωμάτευση, όπου το πιο πιθανό θα είναι να ζητηθεί στο νέο σχολείο που θα εγγραφούν να τους χορηγηθεί παράλληλη στήριξη και να γίνει ο κατάλληλος προγραμματισμός για την συμμετοχή τους στα Τμήματα Ένταξης που θα δημιουργηθούν εκεί, τίθεται όμως επίσης εν αμφιβόλω η ομαλή συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας γι’ αυτούς/ές τους/ις μαθητές/τριες.
Επειδή το Υπουργείο με την απόφαση του εξέτασε μόνο με την ψυχρή λογική των αριθμών (με την αιτιολογία της φοίτησης λίγων μαθητών κατά το φετινό σχολικό έτος 2022-2023, στη Β΄ Λυκείου) και αποφάσισε την κατάργηση του Τομέα Πληροφορικής, χωρίς να τον αντικαταστήσει από τον τομέα Υγείας – Πρόνοιας – Ευεξίας και χωρίς να υπολογίσει τις συνέπειες της απόφασης αυτής σε μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (στο σχολείο φοιτούν μαθητές/ήτριες με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες).
Με βάση τα παραπάνω οι βουλευτές ρωτούν την αρμόδια υπουργό:
1. Γιατί το υπουργείο δεν τήρησε την προφορική υπόσχεσή του για την αντικατάσταση του τομέα Πληροφορικής από τον τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας, και γιατί δεν έβγαλε εγκαίρως (από τον περασμένο Ιούνιο) την απόφαση κατάργησης του Τομέα, ώστε να δήλωναν απ’ την αρχή οι μαθητές τον τομέα που θα υπάρχει στο σχολείο και όχι να επιλέξουν έναν καταργημένο εκ των υστέρων τομέα.
2. Αν θα προχωρήσει στην πρόσληψη 2-3 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, χωρίς να καταργήσει τον τομέα Πληροφορικής, και να επιτρέψει και την ίδρυση του τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας όπως εισηγήθηκαν οι γονείς, κάτι που θα ήταν η καλύτερη δυνατή εξέλιξη για την περαιτέρω ανάπτυξη του σχολείου.
3. Αν θα επανεξετάσει την απόφαση για την κατάργηση του τομέα Πληροφορικής του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Ρεθύμνου, μίας σχολικής μονάδας ειδικής αγωγής που ιδρύθηκε μετά από πολλές προσπάθειες, καλύπτοντας σημαντικές εκπαιδευτικές ανάγκες και κενά που υπήρχαν σε τοπικό επίπεδο στην ειδική αγωγή, που με την εξέλιξη αυτή συρρικνώνεται και υποβαθμίζεται μειώνοντας τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του, με ότι αυτό συνεπάγεται στην μαθησιακή και κοινωνική εξέλιξη των μαθητών/ητριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πρόληψη και διαχείριση περιστατικών ενδοσχολικής βίας: «Η σιωπή δεν είναι χρυσός»
Της ΕΛΠΙΔΑΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΟΥ «Η σιωπή δεν είναι χρυσός» όταν μιλάμε για σχολική βία. Η πρόληψη αλλά και η διαχείριση περιστατικών...