Τις βασικές ενέργειες οι οποίες πολλές φορές αποδεικνύονται σωτήριες για την ζωή ενός συνανθρώπου μας που ξαφνικά βρίσκεται αντιμέτωπος με κάποιο πρόβλημα υγείας, παρουσίασαν οι δύο εκπαιδευτές – διασώστες του τομέα Ρεθύμνου του ΕΚΑΒ Κρήτης, κ.κ. Μανόλης Λέκκας και Ανδρέας Βουρβαχάκης, στους δεκάδες εργαζόμενους του Σταθμού του Ρεθύμνου της «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε.».
Το εκπαιδευτικό – επιμορφωτικό σεμινάριο για την παροχή Α’ Βοηθειών διάρκειας 4ων ωρών έγινε το Σάββατο, 9 Μαρτίου στην κατάμεστη -από εργαζόμενους του ΚΤΕΛ- συνεδριακή αίθουσα του ξενοδοχείου «Αχίλλειον» στο Ρέθυμνο.
Οι κ.κ. Λέκκας και Βουρβαχάκης παρουσίασαν στους εργαζόμενους της Εταιρίας τις γνώσεις τους και τις απλές τεχνικές που εφαρμόζει ένας διασώστης, ώστε τα πρώτα κρίσιμα λεπτά εκδήλωσης κάποιου έκτακτου περιστατικού -και έως ότου φτάσει στο σημείο ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ- να μπορέσει να δράσει έγκαιρα και αποτελεσματικά για την εξέλιξη της πορείας της υγείας του ασθενούς.
Όπως ανέφεραν μεταξύ άλλων οι δύο εκπαιδευτές – διασώστες του ΕΚΑΒ την κρίσιμη ώρα που η ζωή ενός συνανθρώπου μας βρίσκεται κυριολεκτικά στα χέρια κάποιου εργαζόμενου του ΚΤΕΛ εν προκειμένω, θα πρέπει να μην επικρατήσει πανικός, αλλά με ψυχραιμία ο άνθρωπος που θα έχει τον ρόλο του διασώστη να καταφέρει να επιστρατεύσει τις γνώσεις του προσφέροντας τις πρώτες βοήθειες στον ασθενή.
Οι θεματικές του σεμιναρίου αφορούσαν σε: βασική καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση (και με την χρήση απινιδωτή), απόφραξη αεραγωγών από ξένο σώμα, αντιμετώπιση αιμορραγίας, καταγμάτων, λιποθυμικού επεισοδίου, επιληψίας και εγκαυμάτων, καθώς επίσης και παροχή Α’ Βοηθειών σε παιδιά.
Σημειώνεται ότι το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου διαχρονικά οργανώνει για τους εργαζόμενους του εκπαιδευτικά σεμινάρια για την παροχή ‘Α Βοηθειών, καθώς και για θέματα πυροπροστασίας και πυρασφάλειας με την συνδρομή του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, αντίστοιχα, ενώ ανάλογες δράσεις θα διεξαχθούν και στο μέλλον.
Σκοπός της Εταιρίας, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο αντιπρόεδρος της «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου Α.Ε.», κ. Γιώργος Χατζηδάκης είναι η συνεχή ενημέρωση και εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε ανά πάσα στιγμή να είναι έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες του (εντός και εκτός λεωφορείων ή σταθμού) σε οποιονδήποτε συνάνθρωπο μας κινδυνεύει. «Η προσφορά και η αλληλεγγύη είναι αξίες που χαρακτηρίζουν τους εργαζόμενους της Εταιρίας μας, που είναι ιδιαιτέρως ευαισθητοποιημένοι σε τέτοιου είδους θέματα. Κατ’ επέκταση είναι πολύ χρήσιμο να γνωρίζουμε όλοι πώς να βοηθήσουμε τον συνάνθρωπό μας και πολύ περισσότερο τα παιδιά όταν προκύψει κάποιο έκτακτο περιστατικό. Δεδομένου λοιπόν ότι το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου εδώ και δεκαετίες μεταφέρει με ασφάλεια τους επιβάτες στον προορισμό τους, η εκπαίδευση του προσωπικού του θα είναι συνεχής», πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
Μετά την λήξη του σεμιναρίου οι οδηγοί του ΚΤΕΛ συμμετείχαν και στο ενημερωτικό σεμινάριο που έκανε ο τεχνικός σύμβουλος της Εταιρίας, κ. Κώστας Καλιούρης γύρω από τεχνικά ζητήματα.
Για την ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ-ΡΕΘΥΜΝΟΥ Α.Ε.