Με αφορμή την απόφαση για αναστολή λειτουργίας του δημοτικού σχολείου Γαράζου και τη ν και την κατάργηση του νηπιαγωγείου της περιοχής η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή, με επιστολή της προς την υπουργό παιδείας , την καλεί να επανεξετάσει την απόφαση, τονίζοντας οτι είναι υποχρέωση της πολιτείας να προστατεύει ο δικαίωμα στην μάθηση και να παρέχει διευκολύνσεις στις δυσπρόσιτες περιοχές.
Ειδικότερα, στην επιστολή της αναφέρει:«Πρόσφατα γίναμε γνώστες της αδικαιολόγητης πραγματικά Απόφασης να κλείσει το Νηπιαγωγείο Γαράζου στον Δήμο Μυλοποτάμου και να τεθεί ταυτόχρονα σε αναστολή η λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Γαράζου.
Το αναίτιο αυτό γεγονός έχει προκαλέσει την αγανάκτηση των γονέων και σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας, αφού λίγες μέρες μόνο μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς δημιουργείται μείζον πρόβλημα σε πολλές οικογένειες του Γαράζου, που αναγκάζονται να μεταφέρουν τα παιδιά τους σε γειτονικά σχολεία χωρίς πρότερη συνεννόηση και χωρίς να αιτιολογείται από τη νομοθεσία το εν λόγω κλείσιμο και η αναστολή λειτουργίας.
Συγκεκριμένα, στην υπ Αρ. Πρωτ.: 141901/ΓΔ4 / 5-11-2021 εισήγηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνης περί κατάργησης του Νηπιαγωγείου Γαράζου, η Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Μυλοποτάμου (Απόφαση 4/21 / 26-11-21) και το Δημοτικό Συμβούλιο Μυλοποτάμου (Απόφαση 151/2021 / 30-11-21) γνωμοδότησαν αρνητικά στο κλείσιμο του Νηπιαγωγείου Γαράζου καθώς για το σχολικό έτος 2022-2023 υποβλήθηκε έγγραφο με τις υπογραφές πέντε γονέων που δήλωναν υπεύθυνα πως επρόκειτο να εγγράψουν τα παιδιά τους στο συγκεκριμένο σχολείο και ως εκ τούτου ζητούσαν την επαναλειτουργία του μετά την τριετή αναστολή λειτουργίας, στην οποία βρισκόταν. Επίσης, τον Μάρτιο του 2022 δηλώθηκε και 6ο παιδί για το νηπιαγωγείο Γαράζου και στο σύνολο τους οι γονείς δήλωσαν στην διευθύντρια του νηπιαγωγείου Αξού, πως επιθυμούσαν την εγγραφή των έξι (6) νηπίων για το σχολικό έτος 2022-23 στο νηπιαγωγείο Γαράζου.
Το Υπουργείο οφείλει να επανεξετάσει άμεσα την απόφασή του, που αφορά στην κατάργηση του Νηπιαγωγείου Γαράζου και την αναστολή λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Γαράζου, καθώς μια τέτοια ενέργεια θα επιφέρει πλήθος προβλημάτων σε μία κοινωνία, όπου η Παιδεία και η απρόσκοπτη πρόσβαση των μαθητών στο Σχολείο, πρέπει να διασφαλιστεί με κάθε τρόπο.
Είναι υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει το δικαίωμα στη μάθηση και να παρέχει τις διευκολύνσεις, ώστε ειδικά σε δυσπρόσιτες περιοχές της ενδοχώρας, οι οποίες μάλιστα πλήττονται ακόμα και στις μέρες μας από οπισθοδρομικά φαινόμενα σχολικών διαρροών και αναλφαβητισμού, οι μαθητές μας να μην αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία. Η κοινωνία μας χρειάζεται ανοικτά σχολεία και όχι επιστροφή σε προηγούμενες δεκαετίες, όταν η μάθηση ήταν προνόμιο των λίγων και των αστών».
“Η παιδεία στο Μυλοπόταμο έπρεπει να ειναι πρώτη προτεραιότητα για την πολιτεία”
Με αφορμή την διακοπή λειτουργίας των εκαπιδετικών δομών στο Μυλοπόταμο και συγκεριμενα του νηπιαγωγείο και του δημοτικού σχολείου Γαράζου ,η παράταξη “Αλλαγή στο Μυλοπόταμο”με επικεφαλής τον Γιώργο Παπακωνσταντή, σε ανακοίνωση της τονίζει οτι η παιδεία στην περιοχή έπρεπε να ειανι πρώτη προτεραιότητα.
Ειδικότερα, αναφέρει;”Με αφορμή το κλείσιμο των σχολείων στο Γαράζο, η εξέλιξη αυτή μας θλίβει και μας γεμίζει αγανάκτηση δεδομένου ότι δείχνει την αδιαφορία όλων των επιπέδων της διοίκησης και της αυτοδιοίκησης για τα ουσιαστικά προβλήματα του Μυλοποτάμου.
Είναι πραγματικά οξύμωρο, όταν όλοι στιγματίζουν τον Μυλοπόταμο και δείχνουν με το δάχτυλο την περιοχή, ότι έχει έλλειψη παιδείας, με έναν από τους υψηλότερους δείκτες σχολικής διαρροής, να αποφασίζεται το κλείσιμο οποιουδήποτε σχολείου. Όταν μάλιστα επίσης είναι γνωστό ότι πολλά σχολεία του Μυλοποτάμου πρωτοβάθμιας αλλά κυρίως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπολειτουργούν, δεν υπάρχουν κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς και δεν υπάρχει ούτε κατ επίφαση οποιοδήποτε σχέδιο για την παιδεία στην περιοχή.
Ειδικά στον Μυλοπόταμο, η παιδεία έπρεπε να είναι πρώτη προτεραιότητα με ιδιαίτερο μάλιστα σχέδιο και οργάνωση, με τα πιο οργανωμένα σχολεία, τους καλύτερους εκπαιδευτικούς, κίνητρα και πόρους, ώστε να μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην βελτίωση των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών που τόσο έχει ανάγκη η περιοχή. Οι μαθητές του Μυλοποτάμου ακόμη και με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν έχουν σημαντικές επιτυχίες, οι οποίες θα ήταν πολύ περισσότερες με μια καλύτερη οργάνωση των σχολείων τους . Δεν μπορεί η παρουσία του κράτους στο Μυλοπόταμο να είναι μόνο με αστυνομικούς αλλά με την παιδεία να παραμένει λειψή…
Οι ευθύνες είναι τεράστιες σε όλους όσους έχουν ασκήσει διαχρονικά εξουσία σε όλα τα επίπεδα.
Αναμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας, έστω και τώρα, την παραμονή έναρξης του σχολικού έτους, να σκύψει με ειλικρινές ενδιαφέρον όχι μόνο για την επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου του Γαράζου, αλλά για την αναβάθμιση όλων των σχολείων της περιοχής. Υπάρχουν πολλοί τρόποι αρκεί να υπάρξει η βούληση”.