Σε παραστάσεις διαμαρτυρίας προχωράει η εκπαιδευτική κοινότητα Ρεθύμνου – στο πλαίσιο των πανελλαδικών κινητοποιήσεων – λίγες ημέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς για τα πολλαπλά ζητήματα που ταλανίζουν τη δημόσια εκπαίδευση στη χώρα, με κύριο αίτημα να μην εφαρμοστούν οι συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία.
Η εγκύκλιος του Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας Γιάννη Κατσαρού ήταν «το κερασάκι στην τούρτα», όπως χαρακτηριστικά τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, που προβλέπει την «εξοικονόμηση» εκπαιδευτικού προσωπικού στις σχολικές μονάδες με τη συγχώνευση τμημάτων και μετακινήσεις μαθητών σε όμορες σχολικές μονάδες, στις περιπτώσεις που οι μαθητές τμημάτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ξεπερνούν τους 25 και στην δευτεροβάθμια τους 28.
Συνέντευξη τύπου παραχώρησαν μέλη του ΣΕΠΕ Ρεθύμνου, της Ένωσης Γονέων και ΕΛΜΕ Ρεθύμνου στο Στέκι των Καθηγητών προκειμένου να εκδηλώσουν την ανησυχία τους για τις επικείμενες συγχωνεύσεις τμημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την εφαρμογή της εγκυκλίου.
Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν, επτά τμήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εκτιμάται ότι θα συγχωνευθούν στην περιφερειακή ενότητα Ρεθύμνου, μεταξύ των οποίων είναι το 5ο και 11ο Δημοτικό Ρεθύμνου, τα Δημοτικό Σχολεία Σταυρωμένου, Αγκουσελιανών και Ανωγείων, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν τέσσερις αναστολές διχοτόμισης της πρώτης τάξης στο 2ο, 3ο και 8ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, καθώς και στο Δημοτικό Σχολείο Σταυρωμένου.
Την εικόνα για το τι συμβαίνει στις σχολικές μονάδες, αλλά και τη θέση της Ένωσης Γονέων Μαθητών Ρεθύμνου αναφορικά με την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου εξέφρασε η πρόεδρος της ένωσης Ελένη Δραμιτινού: «Είναι απαράδεκτο να εκβιάζονται οι γονείς, δίνοντας τη συναίνεσή τους με το μαχαίρι στον λαιμό να μετακινήσουν τα παιδιά τους σε όμορα σχολεία. Κανένα διοικητικό στέλεχος δεν ενδιαφέρεται για τις συνέπειες που έχει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε έναν μαθητή. Δεν ενδιαφέρονται για το ότι οι μαθητές θα στοιβαχτούν σε τμήματα θηρία 25-27 μαθητών, ανεξαρτήτως του αριθμού των διαγνώσεων από το ΚΕΔΑΣΥ, με ό,τι αυτό βέβαια συνεπάγεται για την αναγκαία επιστημονική υποστήριξη αυτών των μαθητών. Ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος για καταργήσεις τμημάτων, συστεγάσεις σχολείων – όπως το 4ο νηπιαγωγείο -, ακόμα και για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων – όπως στο σχολείο Κράνας και Γαράζου, Συβρήτου και Φουρφουρά -. Τα παιδιά μας όμως δεν είναι αριθμοί. Δεν θα ανεχτούμε και πάλι να μπει το δικαίωμα στη ζωή και στη μόρφωση στην εγκληματική ζυγαριά του κόστους-οφέλους. Εμείς οι γονείς μέσα από τους συλλόγους και την Ένωση Γονέων αγωνιζόμαστε και κινητοποιούμαστε από κοινού με τα εκπαιδευτικά σωματεία και απαιτούμε από το υπουργείο Παιδείας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ρεθύμνου να σταματήσουν τώρα τους αντιπαιδαγωγικούς και εξοργιστικούς σχεδιασμούς τους που έρχονται να συνθλίψουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών».
Για τις συγχωνεύσεις τμημάτων έκανε λόγο ο Νίκος Ποεστάκης, αντιπρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, καθηγητής πληροφορικής: «Μια έντονη πίεση να συμμαζευτούν οι ώρες, να μειωθούν τα τμήματα και πολλές φορές να υπερβαίνουν τη νομοθεσία. Τις επόμενες ημέρες θα έχουμε αποφάσεις για το εάν και πόσες συγχωνεύσεις τμημάτων στον νομό στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα έχουμε. Ένα πρώτο δείγμα γραφής είναι αυτό που συνέβη στο 1ο γυμνάσιο Ρεθύμνου, το οποίο έχει μια ιδιαιτερότητα, έχει πολύ μικρές αίθουσες και τα εργαστήρια είναι πολύ μικρά, χωράνε λίγους μαθητές. Η νομοθεσία όσον αφορά την πληροφορική λέει ότι στα 22 άτομα το τμήμα χωρίζεται. Δεν χωράνε 22 άτομα στις αίθουσες του 1ου γυμνασίου, άρα εκεί υπάρχει θέμα το οποίο συζητείται με τον προϊστάμενο και προσπαθούμε να βρούμε λύση. Από την εμπειρία μου βεβαιώνω ότι ποτέ δεν έχει υπάρξει ανάλογη πίεση στο να συμμαζευτούν τμήματα, να προχωρήσουμε σε 28ρια τμήματα στο γυμνάσιο, τμήματα που πολλές φορές πολλά παιδιά έχουν μαθησιακές δυσκολίες ή έχουν παράλληλες διδασκαλίες».
Ζητούν ανάκληση των σχεδιασμών για τη μεταστέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου σε χώρους του 5ου Δημοτικού Σχολείου
Την ίδια στιγμή η μεταστέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου στο 5ο Δημοτικό Ρεθύμνου, αποτελεί επίσης ένα ζήτημα που απασχολεί έντονα την εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς πρόκειται να βρεθούν στην ίδια σχολική μονάδα.
Ο πρόεδρος του συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ρεθύμνου Γιάννης Μαρινάτος ανέφερε σχετικά: «Ο δήμος Ρεθύμνου αντί να προωθεί λύσεις αξιοπρέπειας για την προσχολική αγωγή και τη σχολική στέγη της προσχολικής αγωγής στο Ρέθυμνο, προσπαθεί να επιβάλει αποφάσεις απόγνωσης. Αυτήν τη στιγμή μεθοδεύεται και εν μέρη έχει αρχίσει να υλοποιείται κατά τρόπο εν πολλοίς παράνομο δίχως καμία απόφαση δημοτικού συμβουλίου, μια αντιεπιστημονική βίαιη μεταστέγαση ενός ολόκληρου νηπιαγωγείου στο Ρέθυμνο, μέσα σε μιάμιση αίθουσα στο 5ο δημοτικό σχολείο. Μέσα σε αυτήν την αίθουσα θα πρέπει να συνυπάρξουν ένα νηπιαγωγείο των 45 μαθητών. Που θα υπάρχει χώρος για χαλάρωση όπως προβλέπεται; Για λειτουργία του ολοήμερου τμήματος του δημοτικού σχολείου; Μέσα στον ίδιο χώρο που είναι επίσης και αίθουσα εκδηλώσεων θα προβλέπεται και κατασκευή τουαλέτας μέσα στον ίδιο χώρο. Αυτήν τη στιγμή χωρίς καμία απόφαση, βίαια, πρόχειρα, αντιεπιστημονικά και εν πολλοίς παράνομα τη στιγμή που μιλάμε, συνεργεία του δήμου τροποποιούν αίθουσες του 5ου δημοτικού σχολείου προκειμένου να συστεγάσουν δύο σχολικές μονάδες και ταυτόχρονα να κλείσουν μέσα σε λίγα τετραγωνικά τριών ηλικιακών κατηγοριών. Παιδιά γυμνασίου, δημοτικού και νηπιαγωγείου. Ο σύλλογος Εκπαιδευτικών δεν θα δεχτεί τετελεσμένα. Ζητάμε από τον δήμο Ρεθύμνου να ανακαλέσει τους σχεδιασμούς του, να σταματήσει μέχρι τώρα όλες τις παράνομες εργασίες που συντελούνται μέσα στο σχολείο και να προχωρήσει σε μια ανοιχτή και δημοκρατική συζήτησης και διαβούλευση προκειμένου να βρεθούν λύσεις αξιοπρέπειες και για τις δύο αυτές σχολικές μονάδες».
Αιτήματα εκπαιδευτικών για δωρεάν και ποιοτική παιδεία
Οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς διεκδικούν άμεσα να διευθετηθούν πρωτεύοντα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση στο Ρέθυμνο, όπως η ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών που στεγάζουν τα σχολεία, καθώς και η απαραίτητη στελέχωσή του προκειμένου να λαμβάνουν οι μαθητές ποιοτική παιδεία:
Όπως ανέφερε η κ. Δραμιτινού: «Αντί να λογαριάζουν εμάς και τα παιδιά μας ως κόστος που πρέπει να περισκοπεί, καλά θα κάνουν να ασχοληθούν με την κάλυψη όλων των κενών σε όλα τα σχολεία από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς, με μόνιμους διορισμούς όλου του αναγκαίου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού». Ήδη με την πρώτη φάση των αναπληρωτών, γνωρίζουμε ότι δεν καλύπτονται στο Ρέθυμνο τα κενά σε δασκάλους και είναι μεγάλη η πιθανότητα να καθυστερήσει και η λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον οικογενειακό προγραμματισμό. Οι ψηφιακές τάξεις, οι διαδραστικοί πίνακες και οι ενεργειακές αναβαθμίσεις δεν μπορούν να κρύψουν του σοβάδες που πέφτουν τα κεφάλια των παιδιών μας και τα κτίρια που καταρρέουν με το πρώτο κούνημα του Εγκέλαδου. Έχουμε χορτάσει από υποσχέσεις για ανέγερση σχολικών κτιρίων οι οποίες γίνονται με το σταγονόμετρο. Κάθε πέντε χρόνια μια σχολική μονάδα. Αυτό σημαίνει με απλά μαθηματικά ότι το φλέγον ζήτημα της σχολικής στέγης στο Ρέθυμνο θα λυθεί σε 30 χρόνια. Να ασχοληθούν με την εξασφάλιση της απαραίτητης επιστημονικής στήριξης για κάθε μαθητή και μαθήτρια με αναπηρία, ειδικές και μαθησιακές δυσκολίες. Είναι απαράδεκτο ακόμα και σε επίπεδο κτιριακών υποδομών αυτά τα παιδιά να είναι δεύτερης κατηγορίας. Το ΕΝΕΕΓΥΛ στεγάζεται στο κτίριο που άφησε το 2ο δημοτικό Ατσιποπούλου. Το ειδικό δημοτικό θα μεταστεγαστεί στις εγκαταστάσεις που άφησε το 16ο δημοτικό. Να ασχοληθούν με την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία μας, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολικών μονάδων, αλλά και η παροχή όλων των αναγκαίων αναλώσιμων από την αρχή της χρονιάς. Ο αντιδήμαρχος Παιδείας ήδη ανήγγειλε ότι η κατάργηση της σχολικής επιτροπής έχει ως συνέπεια το κάθε σχολεία να λάβει το αστρονομικό ποσό των 500 ευρώ για τη σχολική χρονιά. Οποιαδήποτε άλλη ανάγκη χρειάζεται την έγκριση του δημοτικού συμβουλίου και την προκήρυξη διαγωνισμού. Εμείς οι γονείς θα αναγκαστούμε να βάλουμε και πάλι το χέρι βαθιά στην τσέπη, ακριβοπληρώνοντας το δημόσιο κατά τ’ άλλα σχολείο. Να ασχοληθούν με τη μείωση των μαθητών ανά τάξη και όχι το αντίθετο, τόσο για τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όσο και με την ασφάλεια. Να ασχοληθούν με την ουσιαστική αναβάθμιση του παρεχόμενου μορφωτικού επιπέδου για όλα τα παιδιά».
Η εκπαιδευτικός του Δημοτικού Σχολείου Σταυρωμένου και πρώην μέλος του ΔΣ της Ένωσης Γονέων Σταυριανή Ξυφαρά, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι δεν είναι αυτή η δημόσια παιδεία που ονειρεύονται, ενώ τόνισε: «Αυτό που δηλώνουμε σαν εκπαιδευτικοί και σαν γονείς είναι ότι αυτό που επιχειρείται με το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού της σχολικής χρονιάς δεν απαντάει στις ανάγκες των μαθητών μας και των παιδιών μας. Εξαιτίας των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων με στόχο την κάλυψη δημοσιονομικών αναγκών της κυβέρνησης, προσπαθεί να εφαρμόσει τη λογική του κόστους-οφέλους. Έχουμε μια πληθώρα τμημάτων για συγχώνευση, χιλιάδων τμημάτων ανά τη χώρα, που ως αποτέλεσμα αυτών των συγχωνεύσεων και της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής χωρίς σχέδιο και χωρίς τις ανάλογες υποδομές είναι και αυτό που αντιμετωπίζουμε στην πόλη μας φέτος που προσπαθούν ένα νηπιαγωγείο που στεγάζεται σε ένα ενοικιασμένο κακό κτίριο να μεταφερθεί στην αυλή ενός πολυπληθούς σχολείου. Ζητήσαμε κατ’ επανάληψη συνάντηση με τον δήμο, ακόμη δεν έχουμε λάβει απάντηση. Έχουμε τις μαρτυρίες εκπαιδευτικών του σχολείου υποδοχής ότι είναι ακατάλληλες οι συνθήκες. Το σχολείο για να λειτουργήσει χρειάζεται κάποιες προϋποθέσεις τις οποίες δεν τις έχουμε και αποτελούν πάγια αιτήματα των εκπαιδευτικών και των γονιών χρόνια τώρα, και είναι αιτήματα απέναντι σε μια κυβερνητική πολιτική που δεν δέχεται. Δεν έχει δεχτεί ούτε μια φορά την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων, ούτε τους εκπαιδευτικούς ο κ. Πιερρακάκης ενώ είναι σχεδόν δύο χρόνια υπουργός, μιλάμε μόνο με τους γραμματείς. Αυτό που θέλουμε να ακουστεί είναι η ανάγκη των μαθητών να έχουν τις συνθήκες εκπαίδευσης που αξίζουν και των εκπαιδευτικών να δουλεύουν στις κατάλληλες συνθήκες. Το υπουργείο εξήγγειλε κάποια 11 σημεία που τα παρουσίασε σαν καινοτομίες, όπως την κατάργηση των κινητών στις τάξεις, τα πολλαπλά βιβλία κ.λπ., τα οποία δεν απαντάνε στις βασικές ανάγκες που είναι τα ασφαλή σχολικά κτίρια, στην έλλειψη εκπαιδευτικών που έχουν φύγει με συνταξιοδότηση 50.000 και με τις πρόσφατες προσλήψεις έχουν καλυφτεί μόνο το μισό των εκπαιδευτικών. Και σαν κερασάκι στην τούρτα έχουμε και τη συγχώνευση τμημάτων, που δεν είναι αυτό που ονειρευόμαστε σαν δωρεάν δημόσιο σχολείο ικανό να καλύψει τις μαθησιακές ανάγκες που έχουν οι μαθητές μας αυτήν τη στιγμή. Αίτημά μας είναι, όχι μόνο το υπουργείο να σκύψει σε αυτά τα προβλήματα, αλλά και η τοπική κοινωνία, η τοπική αυτοδιοίκηση που έχει μεγάλο μερτικό ευθύνης στα σχολικά κτίρια και στη λειτουργία του σχολείου».
Με μεγάλο αριθμό κενών θέσεων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια θα αρχίσει η νέα σχολική χρονιά στο Ρέθυμνο
Για μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών κενών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΣΕΠΕ Γιάννης Μαρινάτος τονίζοντας ότι: «Λίγα 24ωρα μας χωρίζουν από την έναρξη της σχολική χρονιάς και παρά τις δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σε κεντρικό επίπεδο και τις διαβεβαιώσεις και εφησυχασμούς του διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου ότι η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει και δεν θα υπάρξουν κενά εκπαιδευτικών, η νέα σχολική χρονιά έρχεται και στο Ρέθυμνο με τρομακτικές ελλείψεις εκπαιδευτικών και με μεγάλο αριθμό τμημάτων που καλούνται δυστυχώς να λειτουργήσουν δίχως υπεύθυνο δάσκαλο τάξης. Η σχολική τάξη ξεκινάει και στο Ρέθυμνο δυστυχώς με υποβιβασμούς σχολικών μονάδων. Συγκεκριμένα το δημοτικό σχολείο Ανωγείων με απόφαση του διευθυντή της Α/βάθμιας εκπαίδευσης, υποβιβάζεται από 10θέσιο λειτουργικά σε 6θέσιο. Το δημοτικό σχολείο των Αγκουσελιανών από 6/θέσιο σε 5/θέσιο. Αναλυτικότερα υπάρχουν κενά σε πάρα πολλές σχολικές μονάδες σε επίπεδο νομού Ρεθύμνου. Χαρακτηριστικά στα Ζωνιανά υπάρχουν τρεις δάσκαλοι αντί για επτά που απαιτούνται, στα Λιβάδια έχουμε τέσσερις δασκάλους αντί για έξι, στον Πλάτανο που είναι και δυσπρόσιτο έχουμε έναν δάσκαλο αντί για τρεις, στην Κάλυβο έχουμε έναν δάσκαλο αντί για τρεις, στις Σίσες έχουμε έναν δάσκαλο αντί για τρεις. Επίσης υπάρχουν κενά τμημάτων σε Γράζο, Απλαδιανιά, Αξό, Άγιος Μάμας, Απόστολοι, Μπαλί, Φουρφουράς, Πλακιάς. Στο δημοτικό σχολείο Σαυρωμένου υπάρχουν δύο κενά σε τμήματα, όπως και στο Άδελε, στην Επισκοπή, στο 2ο Ατσιποπούλου, τρία κενά στο 2ο δημοτικό Ρεθύμνου, ένα κενό στο 13ο Ρεθυμνου, στο 14ο, στο 8ο και μάλιστα στην πρώτη δημοτικού, ένα κενό στους Αρμένους, στο Σπήλι, στα Αγκουσελιανά, στο 5ο Ρεθύμνου και στο Πέραμα. Αυτή είναι η εικόνα που εμφανίζεται αυτήν τη στιγμή σε επίπεδο λειτουργίας δημοτικών σχολείων. Σε σχέση με τα νηπιαγωγεία έχουμε κενό στο 5ο νηπιαγωγείο, στην Αγιά, στον Άγιο Μάμα, στα Απλαδιανά, στην Κάλυβο, στο Γερακάρι, στο 1ο νηπιαγωγείο Περάματος. Έχουμε επίσης κενά σε εκπαιδευτικούε ειδικοτήτων, έντεκα κενά στα Αγγλικά, επτά κενά σε γυμναστές, τέσσερα κενά στην πληροφορική. Ζητούμε, διεκδικούμε και αγωνιζόμαστε να αποσυρθούν εδώ και τώρα οι παράνομες εγκύκλιοι που δεν επιτρέπουν τις κατατμήσεις τμημάτων. Να αναγνωρίσει το υπουργείο Παιδείας όλα τα πραγματικά υφιστάμενα και ανελαστικά στη λειτουργία τους κενά, να σεβαστεί τις προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων και τους αρχικούς σχεδιασμούς των υπηρεσιακών συμβουλίων και κυρίως να προχωρήσει άμεσα σε μια νέα φάση πρόσληψης αναπληρωτών ούτως ώστε να καλυφτούν τα κενά. Επιτέλους πρέπει το υπουργείο Παιδείας να ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις, να δώσει λύσεις αξιοπρεπείς στα σχολεία του ελληνικού δημοσίου».
Ανικανοποίητο το αίτημα χαρακτηρισμού σχολείων ως δυσπρόσιτα
Παρά τις προεκλογικές δεσμεύσεις του υπουργείου Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, δεν έχουν χαρακτηριστεί ακόμη ως δυσπρόσιτα ένα πλήθος σχολείων στο Ρέθυμνο που βρίσκονται σε ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές. Όπως είπε ο Γιώργος Κυρίτσης, μέλος συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, αιρετός στο υπηρεσιακό Συμβούλιο Ρεθύμνου, εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, διευθυντής σχολικής μονάδας δημοτικού σχολείου Λιβαδίων: «Το ζήτημα των κενών έχει δύο διαστάσεις, η μια είναι αυτή η οποία προκάλεσε τις ανακλήσεις τμημάτων μετά την εγκύκλιο του γ.γ. του υπουργείου, άρα μιλάμε για πολυπληθή τμήματα που υποβαθμίζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης και σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει και ζήτημα ασφάλειας σε σχέση με τις σχολικές αίθουσες που υπάρχουν αυτά τα πολυπληθή τμήματα. Το δεύτερο έχει να κάνει με κενά σε τμήματα που δέχεται το υπουργείο ότι έπρεπε να λειτουργούν και υπάρχουν. Μόνο στους δασκάλους είναι περίπου 40 τα κενά και το υπουργείο έστειλε τρεις αναπληρωτές για να τα καλύψουν. Άρα πάρα πολλά σχολεία θα ξεκινήσουν χωρίς να έχουν υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος κυρίως στα δημοτικά. Επίσης σε σχέση με τα νηπιαγωγεία ακόμη δεν έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις για τη δίχρονη προσχολική αγωγή. Ξέραμε ότι στον νομό Ρεθύμνου θα έχουμε περίπου 50 κενά, έγιναν δύο διορισμοί νηπιαγωγών. Το τρίτο κομμάτι, ενώ οι διασπορά των κενών είναι μεγάλη και βρίσκεται και στην πόλη και στην επαρχεία, υπάρχουν αυξημένα κενά στις περιοχές της ενδοχώρας και κυρίως εκεί όπου ο υπουργός ανακοίνωσε δημόσια ότι θα χαρακτηριστούν ως δυσπρόσιτα. Δεν συμπεριέλαβε όσα είχαμε προτείνει, ακόμα και σε αυτήν την προφορική ανακοίνωσή του, αλλά δεν υπέγραψε ποτέ την υπουργική απόφαση, γι’ αυτό τα απομακρυσμένα σχολεία βρίσκονται χωρίς εκπαιδευτικούς και θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα στη λειτουργία τους. Αυτήν τη στιγμή αυτό που ζητάμε και μπορεί να γίνει είναι μια δεύτερη φάση αναπληρωτών η οποία θα είναι μεγάλη και θα καλύπτει επαρκώς τα κενά αυτά και τις ανάγκες των σχολείων οι οποίες είναι ανελαστικές».