Η εύρυθμη λειτουργία τόσο της παλιάς, όσο και της νέας πόλης, τόσο σε ό,τι αφορά στα κυκλοφοριακά ζητήματα, θέματα παραβατικότητας, ασφάλειας, αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων, τη διαχείριση των απορριμμάτων, αλλά και την ορθολογική χρήση νερού, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων εχθές σε ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε η Επιτροπή Τουρισμού του δήμου Ρεθύμνης.
Με αφορμή την επικείμενη έναρξη της τουριστικής περιόδου, φορείς του τουρισμού, εκπρόσωποι του δήμου, αλλά και εκπρόσωποι των σωμάτων ασφαλείας, συζήτησαν τα προβλήματα που καταγράφονται στην πόλη τη θερινή περίοδο λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας και αναζήτησαν λύσεις μέσα από τη μεταξύ τους συνεργασία.
Ιδιαίτερη αναφορά στη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης έγινε στη λειτουργία του ιστορικού κέντρου, στην εφαρμογή του μέτρου του δακτυλίου, το θερινό ωράριο του οποίου ξεκινάει την επόμενη εβδομάδα (Τρίτη 1η Απριλίου), στις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων και στους αστυνομικούς ελέγχους, ενώ σε ό,τι αφορά στη νέα πόλη έμφαση δόθηκε στο κυκλοφοριακό.
Τη σύσκεψη συγκάλεσε ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για θέματα τουρισμού Κωνσταντίνος Γασπαράκης, ο οποίος σε δήλωσή του τόνισε τη σημασία της προετοιμασίας σε όλα τα επίπεδα εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την αποτελεσματικότητα του δήμου. Όπως ανέφερε ο ίδιος η καθαριότητα αποτελεί βασική προτεραιότητα, ενώ αναφέρθηκε στην προσπάθεια του δήμου να προσεγγίσει το σύνολο των επισκεπτών, τόσο μέσω των ψηφιακών καναλιών όσο και με φυσική παρουσία στο Info Point.
«Κάθε τομέας προετοιμάζεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Έχουμε μια εμπλουτισμένη στρατηγική όσον αφορά στην καθαριότητα, που είναι από τα πρώτα πράγματα που κοιτάει ένας επισκέπτης στην πόλη. Επίσης έχει βελτιωθεί η εικόνας της παραλιακής ζώνης. Είμαι πολύ αισιόδοξος στην αποτελεσματικότητα του δήμου. Στόχος της επιτροπής Τουρισμού είναι η ανάδειξη του Ρεθύμνου ως ένας βιώσιμος προορισμός, χτίζουμε ένα brand name με διάφορες στρατηγικές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Για όσους δεν έχουν social media, που είναι μια μεγάλη μερίδα επισκεπτών, λειτουργούμε το info point».
Την επισήμανση ότι οι συσκέψεις αυτές πρέπει να γίνονται στο τέλος της τουριστικής σεζόν και όχι λίγες μέρες πριν την έναρξη της νέας έκανε ο πρόεδρος του συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, Μανόλης Τσακαλάκης, τονίζοντας πως: «Αυτές οι συζητήσεις καλό θα ήταν να γίνονται με τη λήξη της τουριστικής σεζόν, ώστε να υπάρχει εύλογος χρόνος για όλους αυτούς που πρέπει να πάρουν αποφάσεις και να τις υλοποιήσουν, ούτως ώστε στην επόμενη σεζόν να έχουν λύσει τα θέματα. Τα προβλήματα λύνονται, αλλά είναι τόσο πολλά που θα χρειαστεί πολύς χρόνος».
Ο αστυνομικός διευθυντής Ρεθύμνου, ταξίαρχος Παρασκευάς Χηνόπουλος επεσήμανε την ανάγκη συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ όλων των φορέων. Κάθε καλοκαίρι, όπως τόνισε, καταγράφονται περιστατικά διαρρήξεων και φθορών που προκαλούν δυσφορία στους επισκέπτες και πρότεινε έγκαιρη ενημέρωση της ΕΛΑΣ από τα σημεία πρώτης επαφής με τους τουρίστες, όπως είναι ο δήμος.
«Μας ενδιαφέρει η εικόνα και μια συνεργασία με όλους τους φορείς. Ό,τι προβλήματα ανακύπτουν και έρχονται πρώτα σε εσάς να μας ενημερώνονται. Κάθε χρόνο έχουμε προβλήματα με την τουριστική περίοδο. Έχουμε διαρρήξεις σε καταλύματα, σπάνε αυτοκίνητα, και πολλές φορές οι τουρίστες απευθύνονται και στον δήμο. Θα θέλαμε να έχουμε μια πιο ευρεία εικόνα και όταν έρχονται σε εσάς οι τουρίστες να μας ενημερώνεται».
Καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων και δακτύλιος τα «αγκάθια» της παλιάς πόλης
Η τήρηση του μέτρου του δακτυλίου αλλά και οι αυθαίρετες καταλήψεις κοινόχρηστου χώρου αναδεικνύονται ως τα βασικότερα ζητήματα για την εύρυθμη λειτουργία της παλιάς πόλης, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες όπου ο πληθυσμός τριπλασιάζεται. Αυτό επεσήμαναν οι αστυνομικές αρχές, ζητώντας από τη δημοτική αρχή συγκεκριμένες αποφάσεις για να μπορούν να κάνουν την αστυνόμευση στην παλιά πόλη.
Όπως επανέλαβε στη διάρκεια της χθεσινής σύσκεψης ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κυκλοφοριακών Θεμάτων Στέλιος Ξεζωνάκης, στόχος της δημοτικής αρχής είναι η εφαρμογή της υπάρχουσας κανονιστικής για τον δακτύλιο ο οποίος θα πρέπει να ισχύσει με συγκεκριμένο ωράριο για όλους. Τόνισε πως υπάρχει μαι συζήτηση να σταματήσει τη φετινή χρονιά η άτυπη παράταση που έχει δοθεί για τις φορτοεκφορτώσεις και το ιστορικό κέντρο να κλείνει για όλα τα οχήματα από τις 11 το πρωί μέχρι τις 6 τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας.
«Έχουμε κάνει συσκέψεις με όλους τους φορείς και αυτό που είπαμε καταρχήν να κάνουμε είναι να εφαρμόσουμε τον ήδη υφιστάμενο δακτύλιο και αυτά που προβλέπονται. Κάναμε επανέλεγχο των καρτών διέλευσης των μόνιμων κατοίκων που θα μειωθούν σε ένα σημαντικό ποσοστό και θα αφορούν πραγματικά μόνο αυτούς που θα πρέπει να μπαίνουν στην παλιά πόλη. Όσον αφορά στην φορτοεκφόρτωση υπάρχουν αυτήν τη στιγμή κάποιες άτυπες παρατάσεις, αλλά και τα κούριερ, για τη διέλευση μέσα στην παλιά πόλης. Η πρόθεσή μας είναι να μην υπάρχουν στο εξής τέτοιες παρατάσεις, να πάμε σε μια συγκεκριμένη ώρα που θα τελειώνουν όλες οι φορτοεκφορτώσεις και τα κούριερ. Επίσης έχουν ξεκινήσει οι αδειοδοτικές διαδικασίες για να τοποθετηθούν τρεις νέες κάμερες για τον έλεγχο των παράνομων μέσα στην παλιά πόλη».
Ο αντιδήμαρχος παλιάς πόλης Στέλιος Σαμψών, επισημαίνει ότι η υπάρχουσα κανονιστική του 2016 είναι σε ισχύ ενώ η νέα όπως είπε, θα έχει συζητηθεί στα αρμόδια όργανα του δήμου τον επόμενο μήνα. Ο ίδιος αναγνώρισε τις δυσκολίες εφαρμογής του δακτυλίου και τόνισε την ανάγκη συνεργασίας με τους επαγγελματίες.
«Για την παλιά πόλη, η κανονιστική που είχε ψηφιστεί το 2016 ισχύει και βάσει αυτής κινήθηκε η αστυνομική διεύθυνση και έκανε του ελέγχους της. Θα ψηφιστεί η καινούργια κανονιστική με τις όποιες αλλαγές έχουν προταθεί. Είχαμε τη δυσαρέσκεια των επιχειρηματιών γιατί υπήρχε το χρονικό διάστημα της διαβούλευσης. Η κανονιστική που ισχύει τώρα είναι του 2016 και μέχρι τα μέσα του Απριλίου που θα έχει περάσει η νέα κανονιστική από τα αρμόδια όργανα θα τεθεί σε εφαρμογή. Επειδή ένα μεγάλο κύτταρο του πολιτισμού μας είναι η παλιά πόλη, όμως έχει πολλά προβλήματα όσον αφορά στην εφαρμογή του δακτυλίου. Προσπαθούμε να ελέγξουμε την κατάσταση, θέλει ακόμη πολλή δουλειά και την άμεση συνεργασία των επιχειρηματιών».
Στα ζητήματα ηχορύπανσης και ελέγχων σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, που επηρεάζουν άμεσα τόσο τους τουρίστες, όσο και τους κατοίκους, αναφέρθηκε ο διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Ρεθύμνου, Αναστάσιος Σκυριανόγλου. Ειδική αναφορά έκανε για την παλιά πόλη, τονίζοντας τα προβλήματα με τις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων και επισημαίνοντας την ανάγκη διαγραμμίσεων.
«Θα προσπαθήσουμε και αυτή τη χρονιά να διατηρήσουμε μια ισορροπία μεταξύ των καταλυμάτων και των καταστημάτων που προσφέρουν διασκέδαση, καθώς αντιμετωπίζουμε ζητήματα ηχορύπανσης. Όσον αφορά στην κανονιστική, θα πρέπει να ψηφιστεί ώστε να μπορούμε να πάμε στο κομμάτι των καταλήψεων ειδικά της παλιάς πόλης, που υπάρχουν παράπονα. Πρέπει να ψηφιστεί να ξέρουμε τι ισχύει. Επίσης είναι απαραίτητη η διαγράμμιση, ώστε ο κάθε ένας, ο καταστηματάρχης από τη μια μεριά και από την άλλη ο πελάτης, να ξέρουν ότι είναι εκτός ή εντός της γραμμής».
Εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που συμμετείχε λόγω απουσίας του διοικητή, αναφέρθηκε στο χρόνιο πρόβλημα της δυσκολίας διέλευσης των πυροσβεστικών οχημάτων στα στενά της παλιάς πόλης λόγω της αλόγιστης ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων, υπενθυμίζοντας σχετική πρόταση που είχε γίνει το καλοκαίρι για κάποιους δρόμους ελεύθερους και για όσες περιπτώσεις δεν είναι αυτό εφικτό, τη διατήρηση διαδρόμων ελεύθερων τουλάχιστον 2,5 μέτρων.
«Αυτό που ζητάμε είναι ελεύθερη διάβαση για τα οχήματά μας στον ιστό της παλιάς πόλης που εκεί είναι το μείζον μας πρόβλημα με τα τραπεζοκαθίσματα που αναπτύσσονται και περιορίζουν τις κινήσεις μας. Είχαμε κάνει στα μέσα Ιουλίου πέρυσι μια πρόταση στο πλαίσιο της νέας κανονιστικής, κάποιοι δρόμοι να είναι ελεύθεροι από τραπεζοκαθίσματα και όπου δεν είναι δυνατόν, τουλάχιστον να παραμένουν 2,5 μετρά κενός χώρος να μπορέσουν να περάσουν έστω τα μικρά μας αυτοκίνητα στα στενά της παλιάς πόλης».
Η διοικήτρια της Τουριστικής Αστυνομίας Κατερίνα Αγόρου υπενθύμισε την ανάγκη ψήφισης της νέας κανονιστικής για την παλιά πόλη, ώστε να διευκολυνθούν οι έλεγχοι στα καταστήματα και τα καταλύματα.
«Θα συνεχίσουμε όπως κάθε χρόνο να κάνουμε τους ελέγχους στα καταλύματα και στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα οποία στην πόλη συγκεντρώνουν τουρίστες ως επί το πλείστον. Θα ήθελα να επισημάνω στον δήμο ότι ήρθε η ώρα να ψηφιστεί η κανονιστική για την παλιά πόλη, καθώς δημιουργούνται προβλήματα στους ελέγχους. Είμαστε παρόντες σε κάθε πρόβλημα».
Ο πρόεδρος του συλλόγου Εστίασης Χάρης Αυγουστάκης συντάχθηκε με την εφαρμογή του δακτυλίου, καθώς όπως είπε αφορά άμεσα στην τουριστική εικόνα της πόλης. Ταυτόχρονα επεσήμανε τον ενεργό ρόλο των καταστηματαρχών στο νέο σύστημα αποκομιδής απορριμμάτων.
«Το δικό μας σωματείο και ο κλάδος που εκπροσωπούμε έχει άμεση σχέση με τα ζητήματα που τέθηκαν στο τραπέζι. Το ένα ζήτημα έχει να κάνει με τη τήρηση του δακτυλίου που είμαστε σύμφωνοι και πρέπει να γίνει, γιατί αφορά στην τουριστική μας εικόνα. Το άλλο θέμα που συζητήσαμε έχει να κάνει με τον νέο τρόπο αποκομιδής των απορριμμάτων, που μας αφορά σαν καταστηματάρχες και σαν πολίτες.
Η αστυνόμευση και οι παρεμβάσεις στην παραλιακή
Στην αστυνόμευση του παραλιακού μετώπου από το Λιμεναρχείο αναφέρθηκε ο υπολιμενάρχης Κυριάκος Παττακός, δίνοντας έμφαση στην τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στις ράμπες ΑμεΑ και στις θέσεις στάθμευσης ενώ επεσήμανε το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο εμπορικό λιμάνι και τη μαρίνα. «Διενεργείται από τα στελέχη της υπηρεσίας μας αστυνόμευση στη χερσαία ζώνη, στο παραλιακό μέτωπο, στη μαρίνα, καθώς και στο λιμάνι. Βεβαιώνονται οι διοικητικές κυρώσεις για παράνομη στάθμευση ή άλλες παραβάσεις τους ΚΟΚ. Επίσης υπάρχει μια επιπλέον επιτήρηση στις ράμπες των ΑμεΑ και στα πεζοδρόμια, όπου εκεί βεβαιώνονται επίσης κυρώσεις. Το πρόβλημα που έχει προκύψει είναι στο κομμάτι του εμπορικού λιμένα, το οποίο αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερα πέρυσι, ιδιαίτερα μετά τις αλλαγές που έγιναν στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην είσοδο του εμπορικού λιμένα που έφυγαν τα κάγκελα και η είσοδος και έγινε η νησίδα, προκειμένου τα αυτοκίνητα που έρχονται από τη Φορτέτζα και έχουν σκοπό να εισέλθουν στο πάρκινγκ, είναι αναγκασμένα να μπουν μέσα στο λιμάνι, να κάνουν αναστροφή και εν συνεχεία να μπουν μέσα στο πάρκινγκ. Παρόλο που υπάρχουν δύο λωρίδες στο συγκεκριμένο κομμάτι, καταλαμβάνουν και τις δύο λωρίδες, με αποτέλεσμα να περιμένουν να εισέλθουν μέσα στο πάρκινγκ που γεμίζει πάρα πολύ γρήγορα. Στο συγκεκριμένο κομμάτι που έχει ενσωματωθεί στο master plan, το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κάθετη σήμανση με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να βεβαιώσουμε παραβάσεις. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι να υπάρχουν δύο στελέχη από το λιμεναρχείο προκειμένου να υπάρχουν μέτρα τάξης, έτσι ώστε κάποια αυτοκίνητα να διοχετεύονται προς τη Μελισσηνού και να μπορεί να διεξαχθεί ομαλά η κίνηση των οχημάτων. Το άλλο θέμα είναι στην μαρίνα, πέρυσι πρώτη φορά, ιδιαίτερα μετά τις 15 Ιουλίου μετά τις 19:00 το απόγευμα κλείναμε αναγκαστικά το ρεύμα εισόδου της μαρίνας για να μην εισέρχονται άλλα αυτοκίνητα, προκειμένου να μπορούμε ιδιαίτερα την Τρίτη και το Σάββατο όπου καταπλέει και το πλοίο από τη Σαντορίνη».
Τα έργα αισθητικών παρεμβάσεων που έγιναν πέρυσι και αυτά που προγραμματίζονται να γίνουν στην παραλιακή ζώνη και στη μαρίνα παρουσίασε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου Βασίλης Θεοδωράκης. Ο στόχος, όπως είπε, είναι να παραμείνει η παραλιακή «το σαλόνι της πόλης».
«Πέρυσι ξεκινήσαμε τις παρεμβάσεις από τη μαρίνα όπου τη βάψαμε, φτιάξαμε το υπόστεγο που μπαίνουν οι επιβάτες για το πλοίο, αλλάξαμε τα φωτιστικά, βάλαμε παγκάκια, φυτέψαμε τις ζαρντινιέρες, φτιάξαμε την ύδρευση, βάλαμε από την ανατολική πλευρά φοίνικες, βάλαμε καινούργια κάγκελα και αναβαθμίσαμε τον χώρο. Φέτος, τελειώσαμε τον διάδρομο για τους πεζούς με έναν φωτισμό επιδαπέδιο που θα μπει τις επόμενες μέρες. Αλλάξαμε το δάπεδο που υπήρχε μπροστά από το everest, μεταξύ του λιμανιού και του δρόμου, υπήρχε ένα «ταλαιπωρημένο» οδόστρωμα, το φτιάξαμε με τις μαρμάρινες πλάκες και το έχουμε ολοκληρώσει. Ολοκληρώσαμε επίσης το παλιό λιμενικό ταμείο, την αποβάθρα, που ήταν σαν βομβαρδισμένο γύρω-γύρω από τα σκουριασμένα κάγκελα. Θα βάλουμε παγκάκια και στο παλιό λιμενικό ταμείο, αλλά και στον διάδρομο που ήδη έγινε. Αλλάζουμε τα φωτιστικά επίσης της Βενιζέλου με νέα τύπου «led» είπε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του λιμενικού ταμείου.
Καθαριότητα, διαχείριση απορριμμάτων και ορθολογική χρήση νερού
Η περσινή εικόνα της καθαριότητας σε ορισμένες περιοχές του δεν ήταν ικανοποιητική, όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Στέλιος Σπανουδάκης, όμως φέτος αναμένεται βελτίωση μέσα από νέο σχεδιασμό, με τη συνεργασία με ιδιώτες για την καθημερινή αποκομιδή στην ενότητα Αρκαδίου και τη συχνότερη αποκομιδή σε νέα και παλιά πόλη.
«Προφανώς το ζήτημα της καθαριότητας είναι σοβαρό και κρίσιμο, ωστόσο θεωρώ ότι η εφετινή εικόνα θα είναι πολύ καλύτερη από την περυσινή που σε κάποιες περιοχές, ειδικότερα στο Ανατολικό Ρέθυμνο, δεν ήταν η αναμενόμενη. Έχουμε προβεί σε νέο σχεδιασμό και βρισκόμαστε σε διαδικασία ανάθεσης σε ιδιώτη του έργου της καθημερινής αποκομιδής απορριμμάτων και της ανακύκλωσης στη Δημοτική Ενότητα Αρκαδίου το οποίο εκτιμούμε ότι θα τεθεί σε λειτουργία στα μέσα Μαΐου. Παράλληλα εφαρμόζουμε ένα νέο σχέδιο τόσο στη νέα πόλη με μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων, όσο και στην παλιά πόλη όπου η αποκομιδή των απορριμμάτων θα πραγματοποιείται με ραντεβού και θα τοποθετηθεί επόπτης για να ελέγχει τη διαδικασία».
Το ζήτημα της ορθολογικής χρήσης του νερού κατά τη θερινή περίοδο έθεσε ο αντιπρόεδρος της ΔΕΥΑΡ Δημήτρης Λελεδάκης, λόγω της σημαντικής αύξησης του πληθυσμού. Όπως επεσήμανε, τυχόν απώλειες στο υδροδοτικό δίκτυο θα καλυφθούν από τα τρία νέα διυλιστήρια που λειτουργούν στα Περιβόλια.
«Σε ό,τι αφορά το νερό, είναι απαραίτητη η ορθολογική χρήση του ώστε να μην αντιμετωπίσουμε πρόβλημα λειψυδρίας εξαιτίας της μεγάλης αύξησης του πληθυσμού κατά τους θερινούς μήνες. Τυχόν απώλειες θα καλυφθούν από τους πόρους των τριών νέων διυλιστηρίων στα Περιβόλια».
Κυκλοφοριακή διαχείριση και τουριστικά λεωφορεία
Το κυκλοφοριακό αποτελεί μείζον ζήτημα ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω των πολλαπλάσιων αυτοκινήτων και των περιορισμένων θέσεων στάθμευσης. Ο διοικητής της Τροχαίας Μιχάλης Λαγουβάρδος τόνισε πως οι περισσότερες παραβάσεις εντοπίζονται στην παραλιακή από τουριστικά λεωφορεία που αποβιβάζουν επιβάτες σε λάθος σημεία, ενώ έχουν δοθεί αυστηρές εντολές στους τροχονόμους για την επιβολή προστίμων και πρόσθεσε ότι η Τροχαία είναι ανοιχτή σε προτάσεις και στη διάθεση του δήμου για να επεμβαίνει σε περιοχές που παρουσιάζεται ανάγκη.
«Τα προβλήματα τα ακούμε πρώτα από εσάς, με την έννοια που θέλετε να υπάρξουν παρεμβάσεις. Ό,τι έχετε να προτείνετε το ακούμε και είμαστε σε συνεννόηση και σε συνεργασία με όλους τους φορείς πως μπορούμε κάθε θέμα που προτείνετε να δούμε πως να το υλοποιήσουμε. Μέχρι στιγμής τα θέματα που άπτονται τουριστικού ενδιαφέροντος είναι στην παραλιακή με τα λεωφορεία τα οποία αποβιβάζουν τους τουρίστες στη μέση του δρόμου. Τα λεωφορεία προβλέπεται να σταθμεύουν μπροστά σε διάβαση πεζών, ώστε οι οδηγοί που έρχονται να βλέπουν τους τουρίστες που περνούν τον δρόμο. Οι οδηγίες που έχουμε δώσει στους αστυνομικούς είναι όποτε βλέπουν να αποβιβάζουν τα λεωφορεία τουρίστες να επιβάλουν τα πρόστιμα που απαιτούνται και ενδεχομένως της αφαίρεσης στοιχείων κυκλοφορίας, άδειας οδήγησης και ό,τι προβλέπεται».
Από την πλευρά ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κυκλοφοριακών θεμάτων αναφέρθηκε στον σχεδιασμό για δρομολόγηση της δημοτικής αστικής συγκοινωνίας για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού. Ωστόσο είναι άγνωστο αν αυτή θα εφαρμοστεί τη φετινή χρονιά καθότι προϋπόθεση είναι να αδειοδοτηθούν οι στάσεις αλλά και να γίνουν παρεμβάσεις στο οικόπεδο Φραγάκη στον Κουμπέ. Ο σχεδιασμός αφορά τη διαδρομή από το οικόπεδο Φραγάκη έως το κέντρο του Ρεθύμνου.
«Έχουμε αποφασίσει να γίνει μια νέα αστική συγκοινωνία και προχωρούμε στις διαδικασίες αδειοδότησης της διαδρομής. Η πρώτη διαδρομή θα ξεκινάει δυτικά από το ύψος του οικοπέδου Φραγάκη στον Κουμπέ, θα έρχεται στο κέντρο της πόλης και θα γυρίζει πίσω πάλι στο οικόπεδο Φραγάκη. Μας έχει προβληματίσει η διαδρομή και οι στάσεις, με τη λογική ότι αυτό το μέτρο που είχε επιχειρηθεί να ξανά εφαρμοστεί από τον δήμο Ρεθύμνης πριν από αρκετά χρόνια και δεν προχώρησε. Θέλουμε αυτήν τη φορά να μην αποτύχει. Για να μην αποτύχει αυτό το μέτρο θα πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι αυτή η συγκοινωνία θα είναι αρκετά συχνή και κάτω του δεκάλεπτου, δηλαδή να μην υπάρχει μεγάλος χρόνος αναμονής στις στάσεις, που θα είναι λίγες. Στο οικόπεδο Φραγάκη θα διαμορφωθεί ένας χώρος στάθμευσης για 60 αυτοκίνητα σε πρώτη φάση, ώστε να παρκάρει κάποιος εκεί, να παίρνει την αστική συγκοινωνία που θα αποτελείται από τα καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία που παρέλαβε ο δήμος, θα μπορεί να πηγαίνει στο κέντρο της πόλης και το αντίστροφο, χωρίς να χρησιμοποιεί αυτοκίνητο. Αυτή η αστική συγκοινωνία θα είναι δωρεάν. Εάν φέτος προλάβουμε να ξεκινήσουμε αυτήν τη διαδρομή και στο πλαίσιο της τουριστικής περιόδου πάει καλά, θα διερευνήσουμε του χρόνου τη δυνατότητα να κάνουμε μια αντίστοιχη γραμμή από ανατολικά».
Επίσης ο κ. Ξεζωνάκης αναφέρθηκε στο ζήτημα της διαχείρισης των τουριστικών λεωφορείων στην παραλιακή, παρουσιάζοντας τη νέα πρόταση που αφορά στη δημιουργία οκτώ συγκεκριμένων θέσεων στάθμευσης σε βόρεια και νότια πλευρά της οδού, με στόχο την αποσυμφόρηση και τη βελτίωση της εικόνας.
«Ετοιμάζουμε μια κανονιστική που η εισήγησή της εκτιμάται να τελειώσει τη Δευτέρα. Χωροθετούμε οχτώ θέσεις στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων, πέντε στη βόρεια πλευρά του δρόμου σε ήδη εφιστάμενες εσοχές και τρεις στη νότια πλευρά του δρόμου. Θα υπάρχει ένας χώρος διαγραμμισμένος και ελεγχόμενος ώστε τα τουριστικά λεωφορεία να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν τους επισκέπτες στις συγκεκριμένες θέσεις, ώστε να μην σταθμεύουν στη μέση του δρόμου. Είναι μια λύση που έχει τη συναίνεση όλων και μένει μόνο να το δούμε στην πράξη. Εκτιμώ ότι θα λειτουργήσει περίπου σε έναν μήνα, όταν έρθει η έγκριση από την Αποκεντρωμένη».