Τεράστια είναι η ταλαιπωρία των πολιτών από τα έργα βιοκλιματικής ανάπλασης που είναι σε εξέλιξη στο κέντρο της πόλης και έχουν ως αποτέλεσμα να παραμένουν κλειστοί οι οδοί Χατζηδάκη, Πρεβελάκη και Καλλιρρόης Παρρέν Σιγανού, δρόμοι που διασυνδέονται με τις κεντρικές λεωφόρους Κουντουριώτη και Μοάτσου αντίστοιχα. Το πρόβλημα γίνεται εντονότερο όσο αυξάνεται η τουριστική κίνηση, όπου ο πληθυσμός, άρα και η κυκλοφορία οχημάτων, πολλαπλασιάζεται και η κατάσταση ειδικά τις ώρες αιχμής είναι αφόρητη.
Από πλευράς δήμου και αναδόχου καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, όπως ανάφερε ο δήμαρχος, Γιώργος Μαρινάκης, ώστε το συντομότερο δυνατόν να μπορέσουν να δοθούν σε κυκλοφορία οι τρεις αυτοί δρόμοι για να αποσυμφορηθεί η πόλη, κάτι, που όπως είπε, έχει προγραμματιστεί να γίνει το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Ο κ. Μαρινάκης αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις της ΔΕΗ, που οδήγησαν σε κάποιες καθυστερήσεις των εργασιών, αφού έπρεπε να προηγηθούν.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο Γιώργος Μαρινάκης, ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Η ΔΕΗ αποχώρησε την προηγούμενη Κυριακή από το εργοτάξιο. Όταν υπάρχουν πολλοί φορείς και συμπράττουν στο έργο, αυτό σημαίνει ότι ο ένας εξαρτάται από τον άλλον. Ο εργολάβος έχει πλέον επισπεύσει τις εργασίες, υπάρχει διαρκής επιστασία από όλους, από τον αντιδήμαρχο, τη διευθύντρια και από εμένα προσωπικά. Εκτιμώ ότι από το τέλος της εβδομάδος που μας έρχεται θα δούμε θεαματικές αλλαγές, το έργο θα συγυριστεί και θα καταλάβουμε όλοι ότι είναι ένα πάρα πολύ ωραίο έργο. Πιστεύω ότι νωρίτερα από το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα έχει γίνει ολική αποκατάσταση της κατάστασης. Όταν επιτρέψουν οι συνθήκες ασφαλείας και νωρίτερα, θα δώσουμε σε κυκλοφορία δρόμο, όπως είναι η Χατζηδάκη. Πάνω από όλα όμως το κριτήριό μας είναι η ασφάλεια των ανθρώπων και της κυκλοφορίας. Νομίζω ότι είναι ένα έργο που πράγματι ταλαιπώρησε, άλλα έχει υπεραξία ως έργο και θα καταλάβουν και οι πολίτες, αλλά και οι άνθρωποι που ζουν σε αυτήν την περιοχή, τη διαφορά αμέσως μετά την αποχώρηση των συνεργείων. Δεν υπάρχει περίπτωση να αρχίσουμε εργασίες σε άλλον δρόμο πριν γίνει ολική αποκατάσταση των συγκεκριμένων τριών δρόμων, που είναι κρίσιμοι δρόμοι για την κυκλοφορία και για τη λειτουργία της περιοχής».
Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι δεν θα ξεκινήσουν εργασίες σε άλλο κάθετο δρόμο προτού δοθούν σε κυκλοφορία οι τρεις παραπάνω (Χατζηδάκη, Πρεβελάκη, Κ. Παρρέν Σιγανού).
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο έργο έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα των «Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων» (ΟΧΕ).
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.235.000 εκ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.), ενώ η σύμβαση που υπογράφτηκε με τη ΔΕΗ είναι συνολικού προϋπολογισμού 558.000 ευρώ, από τα οποία το 50% θα καταβάλει ο Δήμος Ρεθύμνης, ενώ το υπόλοιπο 50% βαρύνει την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.
Το έργο προβλέπει:
- Κατασκευή νέων πεζοδρομίων
- Υποδομές για την ανεμπόδιστη κυκλοφορία ΑμεΑ (λωρίδα όδευσης τυφλών με ειδικές πλάκες, διαβάσεις με ράμπες, θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ)
- Δημιουργία ποδηλατοδρόμου στην οδό Ασκούτση
- Υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών και διασταυρώσεις οδών
- Εγκατάσταση φωτισμού
- Εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού (κάδοι μικρο-απορριμμάτων, καθιστικά)
- Δημιουργία χώρων φύτευσης δέντρων και λουλουδιών
- Το συνολικό μήκος ανάπλασης και των επτά δρόμων είναι περίπου 800 μέτρα. Η συνολική επιφάνεια ανάπλασης και των επτά δρόμων είναι περίπου 9.000 τ.μ.
Η μελέτη αυτή έχει ως στόχο την ανάπλαση των οδών, τη διευκόλυνση κίνησης στον πεζό, την άνετη πρόσβαση όλων των οδών από ΑμεΑ, τη διατήρηση κατά το δυνατόν θέσεων στάθμευσης και τη δημιουργία εσοχών – θέσεων στάθμευσης σε δίκυκλα.
Σε όλες τις οδούς κατασκευάζονται νέα πεζοδρόμια, με μικρότερο πλάτος αυτών τα 1.60μ. Στη μία πλευρά, ανάλογα με το εκάστοτε πλάτος, τοποθετείται λωρίδα όδευσης τυφλών με ειδικές πλάκες.