Προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του μεγάλου έργου αναβάθμισης του οδικού δικτύου που οδηγεί στην Πανεπιστημιούπολη Γάλλου. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες διοχέτευσης των όμβριων, που εκτελεί ο δήμος με προϋπολογισμό 60.000 ευρώ και το οποίο αποτελούσε προαπαιτούμενο για τη Διαχειριστική Αρχή, για να εγκρίνει τη δημοπράτηση του μεγάλου έργου.
Στην τελευταία συνεδρίασή της η Οικονομική επιτροπή του δήμου ενέκρινε τους όρους του διαγωνισμού, ο οποίος αναμένεται να δημοσιευτεί σε δεκαπέντε περίπου μέρες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ανάδοχο θα έχουμε τον Σεπτέμβριο.
Σημειώνεται ότι το έργο αναβάθμισης του οδικού δικτύου έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων» συνολικού προϋπολογισμού 959.000 ευρώ.
Πρόκειται για έναν σχεδιασμό του δήμου Ρεθύμνης, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Κρήτης, με σκοπό την αισθητική, αλλά κυρίως τη λειτουργική αναβάθμιση της δυτικής εισόδου της πόλης, προκειμένου με ασφάλεια πεζοί και οδηγοί να διέρχονται τον δρόμο και να εξυπηρετούνται αποτελεσματικά φοιτητές και καθηγητές, που καθημερινά διασχίζουν τον δρόμο αυτό για να φτάσουν στην πανεπιστημιούπολη Γάλλου. Το συνολικό μήκος της ανάπλασης είναι περίπου 2 χλμ. Η μελέτη έχει ως στόχο τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών, την ασφαλή πρόσβαση στους χώρους του πανεπιστημίου, καθώς και την πρόσβαση στους χώρους του πανεπιστημίου από ΑμεΑ, την ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής με ήπιες παρεμβάσεις.
Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου που συνδέει την πόλη του Ρεθύμνου με το πανεπιστήμιο, το οποίο βρίσκεται νοτιοδυτικά στην περιοχή Γάλλου. Ο σημερινός δρόμος στερείται πεζοδρομίου και με τη βελτίωση του οδικού δικτύου, στόχος είναι και η προσθήκη πεζοδρομίου για την ασφαλή μετακίνηση προς τις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις χιλιάδων φοιτητών. Το συνολικό μήκος του δρόμου από την πόλη (περιοχή στρατοπέδου) έως το πανεπιστήμιο είναι περίπου 1.900 μ.
Το προτεινόμενο έργο αφορά στο τμήμα του δρόμου από τον οικισμό Γάλλου και κατά μήκος του ορίου των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων μέχρι περίπου τη διασταύρωση με τον ΒΟΑΚ. Το μήκος δρόμου της περιοχής παρέμβασης είναι 960 μ. Η συνολική επιφάνεια της περιοχής παρέμβασης είναι 12.000 τ.μ.
Στόχος του έργου είναι:
– Η βελτίωση του οδικού δικτύου και της οδικής ασφάλειας, μέσω της συντήρησης του οδοστρώματος και της καλύτερης διαχείρισης των απορροών όμβριων υδάτων.
– Η ασφαλής πρόσβαση των πεζών στους χώρους του πανεπιστημίου.
– Η πρόσβαση από ΑμεΑ στους χώρους του πανεπιστημίου, μέσω του νέου πεζοδρομίου.
– Η ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής με ήπιες παρεμβάσεις.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στα «Ρ.Ν.» ο Άγγελος Μαλάς πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που αφορά αφενός την οδική ασφάλεια και αφετέρου την αναβάθμιση αισθητική και λειτουργική μιας περιοχής πολυσύχναστης. Σε συνδυασμό μάλιστα όπως πρόσθεσε με τα έργα που ετοιμάζει το πανεπιστήμιο, η ευρύτερη περιοχή θα αναβαθμιστεί σημαντικά. «Επειδή γνωρίζουμε ότι στο πανεπιστήμιο θα γίνει μια ολόκληρη πολιτεία με εγκαταστάσεις πειραματικών σχολείων, τις φοιτητικές κατοικίες και ένα σύνολο άλλων δραστηριοτήτων, έχει κάνει μια επιπλέον μελέτη το πανεπιστήμιο, ταυτόχρονα με εμάς που μπορεί ο δρόμος αυτός όπως μελετάται, να επεκταθεί εσωτερικά επί της ιδιοκτησίας του, ώστε να προκύψουν σημεία διάθεσης ελεύθερου χώρου και ο κόσμος να μπορεί να απολαμβάνει το φυσικό τοπίο αυτό και ταυτόχρονα να μπορεί μέσω του πεζοδρομίου να συνδέσουμε την πόλη μας με την υφιστάμενη δομή».
Το συμπληρωματικό έργο του πανεπιστημίου Κρήτης, που αφορά το τμήμα μεταξύ του δημόσιου χώρου και των εγκαταστάσεων της Πανεπιστημιούπολης Γάλλου, που στόχο έχει να συμπληρώσει την ανάπλαση που θα κάνει ο δήμος στον χώρο των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων.
Το συγκεκριμένο έργο σχεδιάζεται να χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων του πανεπιστημίου Κρήτης.
Για το συγκεκριμένο έργο το πανεπιστήμιο Κρήτης συνεργάστηκε με την αρχιτέκτονα τοπίου, Ελένη Τσιριντάνη, η οποία μαζί με τον αρχιτέκτονα του δήμου, Μάνο Τσάκωνα, εκπόνησαν τη μελέτη, την αναβάθμιση του οδικού δικτύου του Ρεθύμνου με την πανεπιστημιούπολη Γάλλου. Η παρέμβαση που έχει σχεδιαστεί, αφορά την περιοχή κατά μήκος της πορείας των πεζών προς την Πανεπιστημιούπολη.
Η επέμβαση αξιοποιεί τρεις επιλεγμένες περιοχές κατά μήκος του ορίου μεταξύ δημόσιου χώρου και πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων, ώστε να διαμορφώσει μια ενδιαφέρουσα, ευχάριστη και λειτουργική κίνηση των πεζών από και προς το πανεπιστήμιο. H νέα διαδρομή δεν περιορίζεται σε μια μονοσήμαντη μετάβαση, αλλά γίνεται μια πορεία με εναλλαγές και διαφορετικές χωρικές ποιότητες σε όλο το μήκος της.
Οι περιοχές έχουν επιλεγεί ανάλογα με τη θέση τους κατά μήκος της πορείας, τις ενδιαφέρουσες θέες προς την πόλη και το πανεπιστήμιο και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους.
Σύμφωνα με τη μελέτη, διαμορφώνεται μια άνετη, ενδιαφέρουσα πρόσβαση μεταξύ πόλης και πανεπιστημίου, που ισορροπεί αρμονικά ανάμεσα στην ανθρώπινη επέμβαση και το φυσικό στοιχείο. Αξιοποιούνται και αναδεικνύονται τα αξιόλογα φυσικά στοιχεία, όπως η υφιστάμενη βλάστηση, το βραχώδες ανάγλυφο και η παρουσία του νερού, ώστε να γίνουν φιλόξενα για την ανθρώπινη παρουσία.
Δημιουργούνται χώροι στάσης με καθιστικά και σκιά (δένδρα – σκίαστρα) για ευχάριστη υπαίθρια παραμονή, σχεδιάζεται κατάλληλος φωτισμός για την ασφαλή διέλευση/παραμονή όλες τις ώρες και εξασφαλίζεται η εύκολη πρόσβαση για όλους.
Οι χώροι με κατάλληλες διαστάσεις – χαρακτηριστικά σχεδιάζονται για να υποδεχθούν εφήμερες δράσεις (υπαίθριες εκθέσεις, μικρής κλίμακας εκδηλώσεις κ.ο.κ.).
Ο σχεδιασμός παραμένει ανοιχτός και ευέλικτος, ώστε να έχει τη δυνατότητα να συμπεριλάβει/εντάξει νέες επιφάνειες στο σύνολό του.
Πραγματοποιείται ενίσχυση / εμπλουτισμός των φυτεύσεων από την ενδημική χλωρίδα με στόχο μια ενδιαφέρουσα εικόνα σε όλη τη διάρκεια του έτους με ευρεία γκάμα υφών και χρωμάτων.