Η δρομολόγηση όλων των απαραίτητων διαδικασιών για την κατασκευή του περιφερειακού δρόμου πόλεως Ρεθύμνου προκειμένου να αποσυμφορηθεί το κέντρο, να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό και να δοθούν διέξοδοι πολιτικής προστασίας παραμένει σε προτεραιότητα για τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης.
Ήδη θέμα χρόνου είναι η υπογραφή της Σύμβασης με τους αναδόχους για τις μελέτες που αφορούν στην επέκταση του περιφερειακού δρόμου από ανατολικά μέχρι τον κόμβο Αμαρίου και από δυτικά μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου, ενώ ιδιαίτερα θετική είναι η εξέλιξη που αφορά στην έγκριση χρηματοδότησης από το υπουργείο Υποδομών για την πρόσληψη τριών τεχνικών συμβούλων, οι οποίοι θα αναλάβουν να ολοκληρώσουν το περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο κομμάτι του περιφερειακού δρόμου που αφορά στο τμήμα από την οδό Θεοτοκοπούλου μέχρι και την οδό Κουρμούλη. Αυτό χαρακτηρίζεται από το Ν.Ο.Α.Κ. ως ένα καίριο ζήτημα, για το οποίο καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια τους προηγούμενους μήνες σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, ώστε να βρεθεί είτε το ποσό το οποίο ανέρχεται περί τις 400.000 ευρώ. Η ολοκλήρωση των μελετώ οδοποιίας γεφυροποιίας στο τμήμα αυτό σημαίνει ότι στη συνέχεια το κομμάτι από το Παλιό Πανεπιστήμιο (οδός Δασκαλάκη), μέχρι και την οδό Κουρμούλη θα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση. Αυτό είναι ζήτημα υψίστης σημασίας, αφού οι ώριμες μελέτες είναι προαπαιτούμενο για τη χρηματοδότηση κάθε έργου. Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του τμήματος αυτού εκτιμάται περί τα 17 εκ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που είναι εγκεκριμένη αφορά ένα δρόμο μήκους 3,5 χλμ. που εκτείνεται από ανατολικά από την οδό Ευ. Δασκαλάκη στο ύψος του παλιού πανεπιστημίου – Περβόλια μέχρι και την οδό Κουρμούλη (στο τέλος της περιοχής Μασταμπά). Η μελέτη περιλαμβάνει συνολικά τέσσερις γέφυρες, ενώ για το τμήμα από τον κόμβο Θεοτοκοπούλου μέχρι και την οδό Κουρμούλη απαιτείται πρόσθετη χρηματοδότηση για τη μελέτη των γεφυρών.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κ. Θοδωρής Νίνος εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του για τη δρομολόγηση ενός έργου, όπου, όπως είπε, αποτελεί συλλογική διεκδίκηση του νόμου, κάτι το οποίο, για τον ίδιο αποτελούσε κυρίαρχο ζήτημα από την πρώτη στιγμή. «Έχουμε κάνει αίτημα για να χρηματοδοτηθούμε προκειμένου να προσλάβουμε τρεις τεχνικούς συμβούλους για να ολοκληρωθεί πλήρως η μελέτη που αφορά στο τμήμα από την οδό Δασκαλάκη μέχρι την οδό Κουρμούλη, που έχει ήδη αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά. Τα χρήματα έχουν βρεθεί με τη συνεργασία του γενικού διευθυντή συγκοινωνιακών έργων του υπουργείου υποδομών και αναμένουμε την τελική υπογραφή έγκρισης του ποσού για να προχωρήσουμε στη πρόσκληση των τεχνικών συμβούλων που θα ασχοληθούν με την οδοποιία, τη γεφυροποιία και στατικά. Είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση και σαφής η δέσμευση του υπουργείου ότι θα προχωρήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή. Τα χρήματα υπολογίζουμε ότι είναι γύρω στις 440.000 ευρώ. Σε αυτό το κομμάτι ο χρόνος εκπόνησης των μελετών, σύμφωνα με την πρόσκληση όπου θα κάνουμε, δεν θα είναι πάνω από οκτώ μήνες. Αμέσως μόλις ολοκληρωθούν αυτές οι μελέτες θα δημοπρατηθεί το κομμάτι από τη Δασκαλάκη μέχρι την Κουρμούλη και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Θα χρειαστούν περίπου 15-17 εκ. ευρώ για την κατασκευή του τμήματος αυτού, δηλαδή από την οδό Δασκαλάκη μέχρι την οδό Κουρμούλη», ανέφερε και πρόσθεσε ότι το έργο χωρίζεται σε τρία τμήματα: α) τμήμα από οδό Δασκαλάκη έως οδό Κουρμούλη, β) η σύνδεση του κόμβου Αμαρίου με τον περιφερειακό δρόμο και γ) η σύνδεση του περιφερειακού δρόμου με τον κόμβο Ατσιποπούλου. «Έχουμε κόμβο Αμαρίου, κόμβο Τυμπακίου και τον περιφερειακό να συνδέει και τον κόμβο Αμαρίου και τον κόμβο Τυμπακίου. Στην τρίτη φάση που είναι να πάμε στο Ατσιπόπουλο, ενδέχεται να συμπέσει με την πολεοδόμηση των δυτικών περιοχών του Ρεθύμνου» είπε.
Έως το τέλος Γενάρη η υπογραφή των συμβάσεων για τις μελέτες επέκτασης του περιφερειακού
Παράλληλα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ο.Α.Κ. έως το τέλος Γενάρη αναμένεται να συμβασιοποιηθεί η μελέτη με τίτλο «Αναβάθμιση Ισόπεδου Κόμβου Ατσιποπούλου Ν. Ρεθύμνης», που αφορά ουσιαστικά τις μελέτες για την επέκταση του περιφερειακού δρόμου ανατολικά μέχρι τον κόμβο Αμαρίου και δυτικά μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου.
Η ανάθεση του έργου έγινε μέσω της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης.
Αναλυτικότερα, η σύμβαση που θα υπογραφεί αφορά στις παρακάτω μελέτες:
1) Προωθημένη Αναγνωριστική Μελέτη – Οριστική Μελέτη, Συνδετήριας Δευτερεύουσας οδού του κόμβου Ατσιποπούλου με την οδό Γ. Κουρμούλη μήκους περίπου 3km.
2) Προωθημένη Αναγνωριστική Μελέτη – Οριστική Μελέτη, Συνδετήριας Δευτερεύουσας οδού της οδού Δασκαλάκη με τον κόμβο Αμαρίου μήκους περίπου 0,8 km.
3) Προκαταρκτική Μελέτη Ισόπεδου κυκλικού Κόμβου στη διασταύρωση της Παλαιάς Ε.Ο. με την οδό Ρεθύμνου – Γάλλου, Βόρεια του Ι/Κ Ατσιποπούλου, Οριστική Μελέτη Ισόπεδου Κόμβου της Λύσης που θα εγκριθεί.
4) Μελέτη σήμανσης – ασφάλισης οδικών έργων (κόμβος + οδοί).
5) Τοπογραφική αποτύπωση – Κτηματογράφηση – Σύνταξη Κτηματολογίου (~500 στρ.).
6) Περιβαλλοντική Μελέτη (Κόμβου + Οδών).
7) Οριστική Γεωλογική Μελέτη (Κόμβου + Οδών).
8) Υδραυλικές Μελέτες Συγκοινωνιακών Έργων.
9) Μελέτες Τεχνικών Έργων (Προκαταρκτικής Μελέτης Γέφυρας L= 150 μ.)
10) Ηλεκτρομηχανολογική Μελέτη Φωτισμού Κόμβου και Οδών.
11) Έλεγχος της μελέτης για οδική ασφάλεια από εξειδικευμένο και πιστοποιημένο μελετητή (Safe Audit).
12) ΣΑΥ-ΦΑΥ. (Το σχέδιο ασφάλειας και υγείας και ο φάκελος ασφάλειας και υγείας).
Ειδικότερα, σύμφωνα με την προκήρυξη, ο τεχνικός μελετητής θα εκπονήσει το σύνολο των μελετών βόρεια και ανατολικά του Ισόπεδου Κόμβου Ατσιποπούλου με στόχο την αναβάθμισή του, αλλά και τη σύνδεση μέσω νέας νότιας περιφερειακής συνδετήριας οδού της πόλεως του Ρεθύμνου με τους κόμβους Σπηλίου και Αμαρίου.
Για το σκοπό αυτό θα εκπονηθούν:
– Μελέτη νέου ισόπεδου κόμβου, βόρεια του ΙΚ Ατσιποπούλου, στη διασταύρωση της παλαιάς Ε.Ο. με την οδό Ρεθύμνου – Γάλλου,
– Μελέτη νέας συνδετήριας οδού του κόμβου Ατσιποπούλου με την οδό Κουρμούλη μήκους περίπου 3 km.
– Μελέτη νέας συνδετήριας οδού Δασκαλάκη με τον κόμβο Αμαρίου μήκους περίπου 0,8 km.
Ο συγκεκριμένος Ισόπεδος κόμβος Ατσιποπούλου λειτουργεί σήμερα, και θα αναβαθμιστεί μερικώς, μέσω της χάραξης του Νέου Β.Ο.Α.Κ., αλλά και περαιτέρω, μέσω της σύνδεσής του με μια νέα Νότια Περιμετρική Οδό της πόλεως του Ρεθύμνου, η οποία θα αποσυμφορήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο από τους κεντρικούς δρόμους, και θα συνδέσει τις νότιες επεκτάσεις της πόλεως.
Η νέα περιμετρική οδός, καθώς και ο νέος ισόπεδος κόμβος, όπως αναφέρεται στην τεχνική περιγραφή, θα συμβάλουν στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού φόρτου από τους κεντρικούς δρόμους του Ρεθύμνου, θα ενοποιήσουν τις νότιες επεκτάσεις της οικιστικής ανάπτυξης και θα συμβάλλουν στην επίτευξη του ρόλου του νέου Β.Ο.Α.Κ. (στο τμήμα της παράκαμψης της πόλεως του Ρεθύμνου) να λειτουργήσει όσο το δυνατόν ως κλειστός αυτοκινητόδρομος.
Συμβασιοποιείται και η μελέτη για τον κόμβο του Βοθρού
Παράλληλα, αρχές του μήνα αναμένεται να υπογραφεί και η σύμβαση για την μελέτη του κόμβου του Βοθρού, για την οποία επίσης ο Ο.Α.Κ. προχώρησε στην ανάθεσή της μέσα από τη διαδικασία της πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση.
Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του έργου σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η πρόσκληση διαπραγμάτευσης έχει ως εξής:
1) Προωθημένη Αναγνωριστική Μελέτη – Οριστική μελέτη παράπλευρης «συνδετήριας» δευτερεύουσας οδού του Β.Ο.Α.Κ μήκους περίπου 2km.
2) Προκαταρκτική Μελέτη Ισόπεδου Κόμβου στη θέση Βοθρός του Β.Ο.Α.Κ. με τρεις εναλλακτικές λύσεις (Τρισκελής-Τετρασκελής-Κυκλικός Ισόπεδος Κόμβος) – Οριστική μελέτη ισόπεδου κόμβου της λύσης που θα εγκριθεί.
3) Μελέτη σήμανσης – ασφάλισης οδικών έργων (κόμβος + οδός).
4) Τοπογραφική αποτύπωση – Κτηματογράφηση – Σύνταξη Κτηματολογίου (~ 400 στρ.).
5) Περιβαλλοντική μελέτη (Κόμβου + Οδού).
6) Οριστική γεωλογική μελέτη (Κόμβου + Οδού).
7) Υδραυλικές μελέτες συγκοινωνιακών έργων.
8) Μελέτες τεχνικών έργων (Τοίχοι – Οχετοί)
9) Ηλεκτρομηχανολογική μελέτη φωτισμού κόμβου και οδού.
10) Έλεγχος της μελέτης για οδική ασφάλεια από εξειδικευμένο και πιστοποιημένο μελετητή (Safe Audit).
11) ΣΑΥ-ΦΑΥ (σχέδιο ασφάλειας και υγείας και ο φάκελος ασφάλειας και υγείας), τεύχη δημοπράτησης. Η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των προσφορών είναι η 21-06-2023 και η ημερομηνία αποσφράγισης είναι στις 22-06-2023. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 139.000 ευρώ.