Ολοκληρώνεται στο τέλος του μήνα επισήμως η περίοδος των θερινών εκπτώσεων η οποία κλείνει με θετικό πρόσημο για τον εμπορικό κόσμο, παρά την γκρίνια και τα παράπονα για τη μειωμένη αγοραστική κίνηση.
Ο μήνας Αύγουστος, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, ήταν καθοριστικός για τα ταμεία των επιχειρηματιών αφού τότε έγιναν οι μεγαλύτεροι τζίροι, καλύπτοντας κατά κάποιο τρόπο τις απώλειες που σημειώθηκαν τους προηγούμενους μήνες.
Το περιορισμένο αγοραστικό ενδιαφέρον συνέπεια της γενικότερης ακρίβειας και του υψηλού πληθωρισμού δεν άφησε περιθώρια για περαιτέρω ενίσχυση του λιανεμπορίου, με τους εμπόρους πάντως να ποντάρουν και στον μήνα Σεπτέμβριο όπου η τουριστική κίνηση θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα. Άλλωστε είθισται τις πρώτες ημέρες του φθινοπώρου να συνεχίζουν τις εκπτώσεις με προσφορές, γεγονός που αποτελεί μαι καλή ευκαιρία για τους καταναλωτές να προμηθευτούν καλοκαιρινά είδη σε χαμηλή τιμή.
Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ρεθύμνου Αθηνά Τσικιντίκου: «Κινήθηκαν αρκετά καλά τα καταστήματα τον Αύγουστο, όμως άκουσα και αρκετά παράπονα λόγω της ζέστης. Η δουλειά ξεκινάει λίγο πιο αργά από το καθιερωμένο, καθώς το μεσημέρι η κίνηση του κόσμου είναι αρκετά υποτονική. Ο Αύγουστος ήταν ο καλύτερος μήνας της σεζόν, όμως δεν ήταν καλύτερος από πέρυσι, κάτι το οποίο επηρεάστηκε από τον κόσμο που ήρθε και δεν διέθετε χρήματα για αγορές, αλλά και από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Συγκριτικά με τους προηγούμενους μήνες ο Αύγουστος παραμένει ο καλύτερος μήνας για τα εμπορικά καταστήματα λόγω του τουρισμού».
Οι εκδηλώσεις του καλοκαιριού σε συνδυασμό με τις θερινές εκπτώσεις αύξησαν το ενδιαφέρον για αγορές ενδυμάτων και υποδημάτων στην εμπορική αγορά του Ρεθύμνου. «Οι εκπτώσεις πήγαν σε γενικές γραμμές καλά. Κάποιοι καταστηματάρχες είναι πάρα πολύ ευχαριστημένοι, όμως κάποιοι άλλοι όχι. Είναι ανάλογα το είδος του καταστήματος. Υπήρξαν αρκετά παράπονα για καταστήματα που πουλάνε μαγιό. Δεν πήγε τόσο καλά όσο πήγε πέρυσι. Εν αντιθέσει το γυναικείο ρούχο ένδυσης, όπως και το αντρικό και το παιδικό, πήγε καλύτερα λόγω των εκδηλώσεων (γάμοι, βαπτίσεις, αρραβώνες, πανηγύρια κ.λπ.)» υπογράμμισε η κ. Τσικιντίκου.
Ωστόσο παρά τις καλέ εισπράξεις που καταγράφηκαν αυτό τον μήνα στα εμπορικά καταστήματα η κατάσταση παραμένει δύσκολη και οι έμποροι εμφανίζονται ιδιαίτερα ανήσυχοι και προβληματισμένοι, βλέποντας τα «μπιλιετάκια» της εφορίας που έχουν αρχίσει και καταφτάνουν και ανατρέπουν τους προϋπολογισμούς τους και τον προγραμματισμό τους. Σύμφωνα με την κ. Τσικιντίκου φέτος ο φόρος είναι υπερδιπλάσιος από πέρυσι, κάτι το οποίο έχει φέρει αναστάτωση στον εμπορικό κόσμο.
Στη δεύτερη φάση με τα τεχνικά έργα προχωράει το Open Mall
Εν τω μεταξύ σε συνεργασία με τον δήμο ο Εμπορικός Σύλλογος Ρεθύμνου, με το νέο ΔΣ που θα αναδειχτεί από την εκλογική διαδικασία (11 και 12 Σεπτεμβρίου) θα προχωρήσει στη δεύτερη φάση υλοποίησης του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου (Open Mall) με εργασίες που αφορούν τεχνικά έργα (πινακίδες, φωτισμός, ηχεία).
Συνολικά το έργο έχει λάβει παράταση για την υλοποίησή του έως τις 31 Δεκεμβρίου 2026 και το επόμενο βήμα είναι να πραγματοποιηθούν τυχόν τροποποιήσεις, προκειμένου να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τα τεχνικά έργα και να αναδειχτούν οι ανάδοχοι.
Η πρώτη φάση του έργου ολοκληρώθηκε πριν το καλοκαίρι και αφορούσε την προβολή και προώθηση του Open Mall, ενόψει τότε της της τουριστικής περιόδου, κάτι το οποίο λειτούργησε με επιτυχία σύμφωνα με την κ. Τσικιντίκου, αφού οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες αξιοποιήθηκαν από τους επισκέπτες της πόλης.
Όπως επεσήμανε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου: «Το ανοιχτό κέντρο εμπορίου έχει μπει στη δεύτερη φάση και λόγω εκλογών σταμάτησε την περασμένη εβδομάδα. Πάμε τώρα στα τεχνικά έργα, που θα υπάρξει συνεργασία με τον δήμο και περιλαμβάνουν τις πινακίδες, φωτισμό και ηχείο. Επίσης έχει δοθεί και η δυνατότητα να γίνει τροποποίηση του τεχνικού έργου για το πως θα παρουσιάζεται το mall στο δια ζώσης περπάτημα. Μας δίνει τη δυνατότητα να κάνουμε κοινές ταμπέλες. Αυτά θα πραγματοποιηθούν με αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου με τη νέα διοίκηση, η οποία θα ξεκινήσει από τις 15 Σεπτεμβρίου. Ανάλογα την τροποποίηση που θα γίνει – και εάν θα γίνει – θα απευθυνθούν στον ανάλογο ανάδοχο που θα κάνει την τροποποίηση. Αυτό που λειτουργεί αυτήν τη στιγμή στο open mall είναι η προβολή και η προώθηση. Ήταν αυτό που μας ενδιέφερε και ήταν επιτακτική ανάγκη, καθώς μπαίναμε σε τουριστική περίοδο. Είχε πολύ μεγάλο αντίκρισμα, κάτι το οποίο βλέπαμε από την εταιρία που το έχει αναλάβει. Βλέπαμε την επισκεψιμότητα των πελατών από τους όμορους δήμους και από τον δικό μας που επισκέπτονταν τη σελίδα facebook, youtube και instagram».