9 °C Rethymno, GR
01/02/2023

ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΓΚΡΙΣΗ

Το επόμενο έτος η έναρξη των εργασιών αναβάθμισης της οδού που οδηγεί στου Γάλλου

Στη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κρήτης για την τελική έγκριση βρίσκεται η σύμβαση του έργου που αφορά στην αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της οδού που οδηγεί από το Ρέθυμνο (ύψος στρατοπέδου) στην πανεπιστημιούπολη Γάλλου. Το έργο αναβάθμισης του οδικού δικτύου έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων» συνολικού προϋπολογισμού 959.000 ευρώ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων η υπογραφή θα γίνει πριν το νέο έτος, ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του το 2023.

Σημειώνεται ότι το μικρότερο έργο που αφορούσε τη διοχέτευση των όμβριων και το οποίο έχει θέσει ως προϋπόθεση η Διαχειριστική Αρχή προκείμενου να εντάξει το μεγάλο οδικό έργο, έχει ήδη ολοκληρωθεί με κονδύλια του δήμου συνολικού ύψους 60.000 ευρώ.

Η αναβάθμιση του οδικού δικτύου που οδηγεί στου Γάλλου είναι ένας σχεδιασμός του δήμου Ρεθύμνης, σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Κρήτης, με σκοπό την αισθητική, αλλά κυρίως τη λειτουργική αναβάθμιση της δυτικής εισόδου της πόλης, προκειμένου με ασφάλεια πεζοί και οδηγοί να διέρχονται τον δρόμο και να εξυπηρετούνται αποτελεσματικά φοιτητές και καθηγητές, που καθημερινά διασχίζουν τον δρόμο αυτό για να φτάσουν στην πανεπιστημιούπολη Γάλλου.

Το συνολικό μήκος της ανάπλασης είναι περίπου δύο χλμ. Η μελέτη έχει ως στόχο τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών, την ασφαλή πρόσβαση στους χώρους του πανεπιστημίου, καθώς και την πρόσβαση στους χώρους του πανεπιστημίου από ΑμεΑ, την ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής με ήπιες παρεμβάσεις.

Αναλυτικότερα, το αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου που συνδέει την πόλη του Ρεθύμνου με το πανεπιστήμιο, το οποίο βρίσκεται νοτιοδυτικά στην περιοχή Γάλλου. Ο σημερινός δρόμος στερείται πεζοδρομίου και με τη βελτίωση του οδικού δικτύου, στόχος είναι και η προσθήκη πεζοδρομίου για την ασφαλή μετακίνηση προς τις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις χιλιάδων φοιτητών. Το συνολικό μήκος του δρόμου από την πόλη (περιοχή στρατοπέδου) έως το πανεπιστήμιο είναι περίπου 1.900 μ.

Το προτεινόμενο έργο αφορά στο τμήμα του δρόμου από τον οικισμό Γάλλου και κατά μήκος του ορίου των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων μέχρι περίπου τη διασταύρωση με τον ΒΟΑΚ. Το μήκος δρόμου της περιοχής παρέμβασης είναι 960 μ. Η συνολική επιφάνεια της περιοχής παρέμβασης είναι 12.000 τ.μ.

 

Στόχος του έργου είναι:

– Η βελτίωση του οδικού δικτύου και της οδικής ασφάλειας, μέσω της συντήρησης του οδοστρώματος και της καλύτερης διαχείρισης των απορροών όμβριων υδάτων.

– Η ασφαλής πρόσβαση των πεζών στους χώρους του πανεπιστημίου.

– Η πρόσβαση από ΑμεΑ στους χώρους του πανεπιστημίου, μέσω του νέου πεζοδρομίου.

– Η ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής με ήπιες παρεμβάσεις.

 

Συμπληρωματικό έργο σχεδιάζει και το πανεπιστήμιο Κρήτης

Παράλληλα, το πανεπιστήμιο Κρήτης έχει ετοιμάσει τον φάκελο για επιπλέον παρεμβάσεις στην περιοχή που αφορούν στο τμήμα μεταξύ του δημόσιου χώρου και των εγκαταστάσεων της πανεπιστημιούπολης Γάλλου, που στόχο έχει να συμπληρώσει την ανάπλαση που θα κάνει ο δήμος στον χώρο των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων.

Το συγκεκριμένο έργο σχεδιάζεται να χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων του πανεπιστημίου Κρήτης.

Για το συγκεκριμένο έργο το πανεπιστήμιο Κρήτης συνεργάστηκε με την αρχιτέκτονα τοπίου, Ελένη Τσιριντάνη, η οποία μαζί με τον αρχιτέκτονα του δήμου, Μάνο Τσάκωνα, εκπόνησαν τη μελέτη, την αναβάθμιση του οδικού δικτύου του Ρεθύμνου με την πανεπιστημιούπολη Γάλλου. Η παρέμβαση που έχει σχεδιαστεί, αφορά την περιοχή κατά μήκος της πορείας των πεζών προς την πανεπιστημιούπολη.

Η επέμβαση αξιοποιεί τρεις επιλεγμένες περιοχές κατά μήκος του ορίου μεταξύ δημόσιου χώρου και πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων, ώστε να διαμορφώσει μια ενδιαφέρουσα, ευχάριστη και λειτουργική κίνηση των πεζών από και προς το πανεπιστήμιο. H νέα διαδρομή δεν περιορίζεται σε μια μονοσήμαντη μετάβαση, αλλά γίνεται μια πορεία με εναλλαγές και διαφορετικές χωρικές ποιότητες σε όλο το μήκος της.

Οι περιοχές έχουν επιλεγεί ανάλογα με τη θέση τους κατά μήκος της πορείας, τις ενδιαφέρουσες θέες προς την πόλη και το πανεπιστήμιο και τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους.

Σύμφωνα με τη μελέτη, διαμορφώνεται μια άνετη, ενδιαφέρουσα πρόσβαση μεταξύ πόλης και πανεπιστημίου, που ισορροπεί αρμονικά ανάμεσα στην ανθρώπινη επέμβαση και το φυσικό στοιχείο. Αξιοποιούνται και αναδεικνύονται τα αξιόλογα φυσικά στοιχεία, όπως η υφιστάμενη βλάστηση, το βραχώδες ανάγλυφο και η παρουσία του νερού, ώστε να γίνουν φιλόξενα για την ανθρώπινη παρουσία.

Δημιουργούνται χώροι στάσης με καθιστικά και σκιά (δένδρα – σκίαστρα) για ευχάριστη υπαίθρια παραμονή, σχεδιάζεται κατάλληλος φωτισμός για την ασφαλή διέλευση/παραμονή όλες τις ώρες και εξασφαλίζεται η εύκολη πρόσβαση για όλους.

Οι χώροι με κατάλληλες διαστάσεις – χαρακτηριστικά σχεδιάζονται για να υποδεχθούν εφήμερες δράσεις (υπαίθριες εκθέσεις, μικρής κλίμακας εκδηλώσεις κ.ο.κ.).

Ο σχεδιασμός παραμένει ανοιχτός και ευέλικτος, ώστε να έχει τη δυνατότητα να συμπεριλάβει/εντάξει νέες επιφάνειες στο σύνολό του.

Πραγματοποιείται ενίσχυση / εμπλουτισμός των φυτεύσεων από την ενδημική χλωρίδα με στόχο μια ενδιαφέρουσα εικόνα σε όλη τη διάρκεια του έτους με ευρεία γκάμα υφών και χρωμάτων.