6 °C Rethymno, GR
04/02/2023

ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΑΞΙΔΕΨΑΝ ΣΤΗΝ ΡΟΥΜΑΝΙΑ

«Το ομαδικό πνεύμα απάντηση στον ατομισμό»,το 2ο Γυμνάσιο σε διακρατική συνάντηση μάθησης

Από 14 Νοεμβρίου έως 18 Νοεμβρίου  το 2ο  Γυμνάσιο Ρεθύμνου συμμετείχε στην πέμπτη   διακρατική συνάντηση μάθησης, διδασκαλίας, κατάρτισης στο πλαίσιο του έργου:«Reading through the Lens of STEAM»  (Διαβάζοντας μέσα από το φακό του STEAM ),ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus + KA 2  που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή ένωση και στο οποίο το σχολείο μας μετέχει σαν εταίρος.
Η  δράση οργανώθηκε από το Scoala Gimnaziala nr.13, στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας και συμμετείχαν μαθητές και καθηγητές  από Σλοβενία, Λιθουανία, Ιταλία, Ελλάδα και Βουλγαρία. Το 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου εκπροσώπησαν οι μαθητές Αρχοντάκη Αργυρή,  Ζούμπερη Παναγιώτα,  Μανουσέλη Ευαγγελία και  Δασκαλάκης  Ιωάννης συνοδευόμενοι από τις  καθηγήτριες Σαλβαράκη Ειρήνη, Μαργαρίτη Ελένη και Ευαγγελία Τσικέλη.
Αυτό το έργο στοχεύει στη βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας, των συνηθειών και της κουλτούρας των μαθητών χρησιμοποιώντας διάφορες δραστηριότητες ανάγνωσης, προσέγγιση STEAM και βιωματικές μεθόδους μάθησης.
Η  συγκεκριμένη δραστηριότητα μάθησης διδασκαλίας και κατάρτισης βασίστηκε στην ιδέα του «Άρχοντα των Μυγών» το βιβλίο που χάρισε στον William Golding παγκόσμια φήμη και θεωρείται πλέον σήμερα κλασικό, ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ενσωματώνει και συνοψίζει προβληματισμούς, που ήταν επίκαιροι μετά τον πόλεμο αλλά και διαχρονικά φιλοσοφικά ερωτήματα σχετικά με τη δυναμική της ομάδας και τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας σε συνθήκες κρίσης. Τι συμβαίνει όταν ο άνθρωπος βρίσκεται μακριά από τους κανόνες της πολιτισμένης κοινωνίας; Γιατί η ατομικότητα υπερισχύει και ξεπροβάλλουν τα πιο χαμηλά ένστικτα ; Τελικά μήπως το θηρίο είναι ο ίδιος μας ο εαυτός;
Μέσα από εργαστήρια και δράσεις που οργάνωσε το σχολείο υποδοχής χαρτογραφήσαμε  ιδεώδη, στάσεις και αξίες απέναντι στην ανάγκη, τον κίνδυνο και την ίδια τη ζωή. Στήσαμε απέναντι στον ατομισμό και τη βία λέξεις όπως η συνεργασία, η αλληλεγγύη. Οι μαθητές σε μεικτές ομάδες συνεργάστηκαν για να εκπληρώσουν τους στόχους τους, μοιράστηκαν στοιχεία  του  πολιτισμού τους και δημιούργησαν όμορφες αναμνήσεις.
Παράλληλα, οργανώθηκαν ξεναγήσεις και εκπαιδευτικές εκδρομές.


Η Τιμισοάρα, μια πόλη  με κτίρια της εποχής της Αυστριακής Αυτοκρατορίας  γεμάτη με μπαρόκ κτίρια, εντυπωσιακά κάστρα και μοναδικούς χώρους πρασίνου είναι στενά δεμένη  κυρίως με την επανάσταση κατά του Τσαουσέσκου,μας ταξίδεψε στα ιστορικά  γεγονότα που διαδραματίστηκαν εκεί το 1989, το τέλος μιας εποχής και η αρχή μιας άλλης. Οι εικόνες της μεσαιωνικής Ρουμανίας συμπληρώθηκαν με την επίσκεψη στο εντυπωσιακό κάστρο του Corvinilor στη  Hunedoara.
Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας, οι μαθητές μας συνειδητοποίησαν ότι για να μην είναι ο εαυτός  μας το θηρίο, που αναφέρει ο Golding,  είναι απαραίτητη η ΠΑΙΔΕΙΑ. Ας  παραμερίσουμε τον εγωκεντρισμό και τον ανταγωνισμό και ας καλλιεργήσουμε τη συνεργασία και τη συναδέλφωση.

Από τη διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου