Απόλυτα ικανοποιημένος για τις πληρότητες και εν γένει για την πορεία του τουριστικού προϊόντος, αλλά και βέβαιος ότι η φετινή σεζόν θα αποτελέσει τον θεμέλιο λίθο για να γίνει πράξη ο πολυπόθητος στόχος για διακοπές όλο τον χρόνο στην Κρήτη, εμφανίστηκε χθες από το Ρέθυμνο ο Βασίλης Κικίλιας.
Ο υπουργός Τουρισμού είχε μία πολύ γόνιμη συνεργασία με τους τοπικούς θεσμικούς και λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς: Αρχικά στο Επιμελητήριο και στη συνέχεια στις εγκαταστάσεις του συλλόγου Ξενοδόχων.
Αφού εξήρε τις δυνατότητες της Κρήτης και του νομού Ρεθύμνου, και δίχως να παραγνωρίζει τα δεδομένα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η ενεργειακή κρίση, ο κ. Κικίλιας προανήγγειλε άφιξη συνταξιούχων από τη Γερμανία τους χειμερινούς μήνες. Το ενδιαφέρον εξάλλου από το εξωτερικό καλύπτει και τον μήνα Δεκέμβριο.
Η αισιοδοξία του υπουργού Τουρισμού έγκειται σε δύο βασικούς παράγοντες: Οι καλές καιρικές συνθήκες που επικρατούν γενικώς στο νησί και τα ποιοτικά προϊόντα που παράγονται στην κρητική γη, είναι μερικά απ’ τα συγκριτικά πλεονεκτήματα τα οποία αξιοποιούνται και θα αξιοποιηθούν περαιτέρω και καταλλήλως, με την άμεση διασύνδεσή τους με την τουριστική βιομηχανία.
«Εντυπωσιακά τα στοιχεία του Ρεθύμνου»
Η φετινή σεζόν αφήνει σύμφωνα με τον κ. Κικίλια μια «πολύ ωραία, γλυκιά και ανθρώπινη απάντηση στις αγωνίες του κόσμου και της κοινωνίας, με όλα αυτά τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε φέτος: Πόλεμος στην καρδιά της Ευρώπης, πανδημία, ενεργειακή κρίση, πληθωρισμός. Εμάς μας ενδιέφερε να φτιάξουμε μια στρατηγική, με την κυβέρνηση, τον πρωθυπουργό, το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, έτσι ώστε να μπορέσουμε να γεμίσει η τσέπη της μέσης ελληνικής οικογένειας. Να στηριχθούν αυτοί οι άνθρωποι που το έχουν τόσο μα τόσο πολύ ανάγκη και αυτό να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
Όπως είπε, «Τα στοιχεία για το Ρέθυμνο είναι εντυπωσιακά και πάνω από το 90%. Τα πιο πολλά ξενοδοχεία έχουν ανοίξει από τα μέσα Απριλίου και το 15νθημερο του Ιουνίου, το πρώτο, είναι άκρως εντυπωσιακό και πράγματι πάνω από το 2019 αν συνυπολογίσουμε και τη ραγδαία αύξηση στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων και στους ξεναγούς. Καταλύματα, ξενοδοχεία, Airbnb, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και ξεναγοί δίνουν εικόνα πολύ δυνατή για το νομό Ρεθύμνης και τους κατοίκους της Κρήτης».
Η μόνιμη επέκταση της τουριστικής περιόδου, όπως τόνισε ο κ. Κικίλιας, είναι η καλύτερη απάντηση στα «πολλά και καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε», σε αυτή τη δύσκολη και κρίσιμη συγκυρία. «Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Κρήτη έχει δυνατότητα και ο νομός Ρεθύμνης να κάνει πράξη αυτό το οποίο ζητάμε, το να επεκτείνεται μόνιμα η τουριστική περίοδος και να φτάσει κάποια στιγμή να είναι 12 μήνες το χρόνο» ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Με βάση αυτό θέλω να πω ότι η καμπάνια του ΕΟΤ είναι 12 μήνες πλέον, πρώτη φορά στην ιστορία του. Επίσης πρέπει να ετοιμάζεστε στο νομό να υποδεχθείτε τους συνταξιούχους Γερμανούς και βορειοευρωπαίους, οι οποίοι έτσι όπως δείχνουν τα πράγματα, θα είναι πιο συμφέρον για αυτούς και φυσικά για εμάς, να περάσουν εδώ τους χειμερινούς μήνες απ’ ότι στην πατρίδα τους. Εμείς τους καλέσαμε και βλέπουμε ότι οι μεγάλοι tour operators από τη Γερμανία ανταποκρίνονται. Η φιλοδοξία και ο στόχος μας είναι να τους καλέσουμε εδώ και να έρθουν. Και με αυτόν τον τρόπο να επεκταθεί η σεζόν. Έχουμε εξαιρετικές μονάδες εντυπωσιακές, έχουμε νοσοκομεία, έχουμε Κέντρα Υγείας, έχουμε οργανωμένο τουρισμό, έχουμε πρωτογενή παραγωγή. Νομίζω ότι είναι μια πολύ καλή ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη».
Οικονομία 12 μηνών για να «ευημερήσει η μέση ελληνική οικογένεια»
Συνεχίζοντας να εκθειάζει τις «τεράστιες δυνατότητες της Κρήτης και του νομού», μέσω των οποίων «μπορούμε να υποστηρίξουμε και την πρωτογενή παραγωγή», ο υπουργός Τουρισμού σημείωσε: «Ήδη το 88% των προϊόντων από την κρητική γη δίνονται σε ξενοδοχεία και καταλύματα, κι αυτό είναι πολύ σημαντικό».
Τα «εντυπωσιακά», όπως τα χαρακτήρισε, νούμερα του καλοκαιριού είναι ο οδηγός για την επέκταση της σεζόν, ώστε «να φτάσουμε ως τον Δεκέμβρη».
Ανέδειξε δε τη σπουδαιότητα να «διασυνδέσουμε tour operators, αεροπορικές εταιρίες και το brand μας που είναι πάρα πολύ ισχυρό με την εποχή που είναι πέραν και έξω από το καλοκαίρι. Το κάναμε ξεκινώντας τη σεζόν από τον Μάρτη. Τα νούμερα είναι πολύ εντυπωσιακά για το καλοκαίρι και θέλουμε τώρα να επεκταθούμε και να φτάσουμε μέχρι το τέλος της σεζόν, μέχρι τον Δεκέμβρη. Ήδη, βλέπετε ότι αυξάνεται ραγδαία και η κρουαζιέρα. Πέρυσι σχεδόν το είχαμε καταφέρει, όταν οι γερμανικές αεροπορικές εταιρίες πέταγαν για Κρήτη μέχρι τέλη Νοεμβρίου».
Στους πρώτιστους στόχους της κυβέρνησης είναι, εξάλλου, «Να κρατάμε τους εργαζομένους μας και να μην τους στέλνουμε στο Ταμείο Ανεργίας. Να επιδοτούμε την εργασία, να γίνει αυτή μια οικονομία των 12 μηνών και από αυτό να ευημερήσει η μέση ελληνική οικογένεια» υπογράμμισε ο κ. Κικίλιας.
Παρά τον πληθωρισμό και την ενεργειακές – οικονομικές αναταράξεις, ο υπουργός υποστήριξε ότι οι «τζίροι είναι εντυπωσιακοί γιατί έχουμε προσθέσει τεράστια δύναμη από την αμερικανική αγορά. Έχουμε ΕΝΝΈΑ πτήσεις την ημέρα, 63 απευθείας πτήσεις την εβδομάδα από τις Ηνωμένες Πολιτείες στο Ελευθέριος Βενιζέλος. Όλος αυτός ο κόσμος μένει στην Αθήνα, στην Αττική και μετά που πάει; Στα νησιά. Φιλοδοξούμε ότι μέχρι το τέλος της σεζόν που θα είναι τον Δεκέμβριο του 2022, όλες οι προσπάθειες θα έχουν ευοδωθεί και φυσικά να συνδέονται και τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και ο εμπορικός κόσμος με τον τουρισμό».
Η καθημερινή «μάχη» και τα πρώτα αποτελέσματα
Στην «μάχη» που δίνεται καθημερινά, προκειμένου «να κλείσει αυτή η σεζόν καλύτερα από την περσινή» αναφέρθηκε στις δηλώσεις του ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, μιλώντας για τους δύο άξονες επάνω στους οποίους κινούνται κι εργάζονται καθημερινά όλα τα στελέχη του αρμόδιου υπουργείου: «Υπό την ηγεσία του Βασίλη Κικίλια, το υπουργείο Τουρισμού έχει αλλάξει στρατηγική και έχει εστιάσει σε δύο βασικούς άξονες: Ο πρώτος είναι να έχουμε εφέτος μία τουριστική χρονιά πολύ καλύτερη από την περσινή, κι αυτό φαίνεται ότι επιτυγχάνεται με πολύ κόπο, πολλή προσπάθεια, πολλή δουλειά, χωρίς να εφησυχάζουμε. Κάθε μέρα δίνουμε τη μάχη προκειμένου να κλείσει αυτή η σεζόν πολύ καλύτερα από την περσινή, η οποία απ’ ό,τι φαίνεται θα επιμηκυνθεί αρκετά λόγω της μεγάλης ζήτησης. Ο δεύτερος άξονας που έχουμε είναι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της επόμενης μέρας, οι οποίες είναι πολλές, περίπλοκες, δύσκολες, αλλά έχουμε σχέδιο για όλα αυτά. Έχουμε πλέον καμπάνια στο εξωτερικό όλο το χρόνο, κάτι το οποίο δεν είχε γίνει ποτέ στην ιστορία. Η καμπάνια αυτή περιλαμβάνει προφανώς και τους χειμερινούς μήνες, την χειμερινή Ελλάδα, και νομίζω ότι σιγά-σιγά θα αρχίσουμε να βλέπουμε και τα πρώτα αποτελέσματα».
Γιάννης Κεφαλογιάννης: «Ο βασικότερος πυλώνας της ελληνικής οικονομίας»
Ο βουλευτής Ρεθύμνου της Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, σχολίασε με τη σειρά του: «Η φετινή χρονιά πηγαίνει εξαιρετικά καλά σε ό,τι αφορά τις αφίξεις τόσο σε απόλυτα νούμερα, όσο και σε τζίρους που έχουν κάνει τα ξενοδοχεία. Η ελληνική κυβέρνηση το τελευταίο διάστημα έχει κάνει τις απαραίτητες ενέργειες, έτσι ώστε να μην έχουμε προβλήματα. Να θυμίσω ότι στο υπουργείο Μεταφορών είχαμε φροντίσει ώστε να ενισχυθούν οι αεροπορικές μας εταιρείες και να μην παρατηρηθούν τα φαινόμενα που είχαμε δει σε άλλα αεροδρόμια της Γερμανίας, της Αγγλίας και άλλων χωρών. Είναι προβλήματα τα οποία είχαμε προβλέψει από τότε και τουλάχιστον η χώρα μας έχει ξεφύγει από αυτά. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί ο τουρισμός αποτελεί τον βασικότερο πυλώνα της ελληνικής οικονομίας».
Μανόλης Τσακαλάκης: «Κρίσιμος μήνας ο Φεβρουάριος»
Ο πρόεδρος του συλλόγου Ξενοδόχων νομού Ρεθύμνου και γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Μανόλης Τσακαλάκης, επισήμανε τέλος: «Τα θέματα είναι πάρα πολλά. Ελπίζω ότι ο υπουργός θα ενσκήψει με αγάπη προς τον κλάδο, κάτι που το κάνει, και θα έχουμε κάποιο αποτέλεσμα. Συζητήσαμε για φορολογικά θέματα, για εργασιακά, για διαδικαστικά θέματα, για εκπαιδευτικά, για όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας πανελλαδικά. Ο υπουργός ήταν κατατοπιστικότατος σε ό,τι μπορούσε να μας απαντήσει κατευθείαν. Και νομίζω ότι όλα τα υπόλοιπα θα μπορέσει να τα μελετήσει για να έχουμε μία ευτυχή κατάληξη. Ο μεγάλος στόχος είναι να έχουμε 12 μήνες τουρισμό. Δεν είναι μεγάλη κατάκτηση να πάει η σεζόν ως τον Δεκέμβριο, δεδομένου ότι και πέρσι είχαμε αεροπορική εταιρεία που πετούσε όλο τον Νοέμβριο.
Αν θα πάμε ως τον Δεκέμβριο, σημαίνει ότι θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τα Χριστούγεννα, την Πρωτοχρονιά, που είναι και οι διακοπές των Ελλήνων και των Ευρωπαίων, οπότε αυτομάτως πάμε ως τις 15 του Γενάρη. Το κρίσιμο είναι τον Φεβρουάριο τι θα κάνουμε, και σε τι οικονομική κατάσταση θα βρίσκεται η Ευρώπη.
Το θέμα προέκυψε προσφάτως με την αύξηση του ενεργειακού κόστους στην Ευρώπη. Το κόστος της θέρμανσης είναι τεράστιο στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα να μπορούμε να προσφέρουμε πακέτα εδώ στην Κρήτη για όλο τον χρόνο. Να διαχειμάζει δηλαδή το 25% έως 35%, από χώρα σε χώρα, των συνταξιούχων με φθηνότερο κόστος απ’ ό,τι θα διαχείμαζε αν ήταν στην πατρίδα του.
Ειδικά στο Ρέθυμνο έχουμε πραγματοποιήσει προγράμματα χειμερινά στο παρελθόν τα οποία στέφθηκαν με επιτυχία».