Το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών θα διερευνήσει τη δυνατότητα κατασκευής κυκλικού κόμβου στο ύψος της Επισκοπής επί του Β.Ο.Α.Κ., διαβεβαίωσε ο αρμόδιος υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος, στο αίτημα που του ετέθη από τον πρόεδρο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Θοδωρή Νίνο, στην συνάντηση που είχαν κατά την πρόσφατη επίσκεψη του κ. Ταχιάου στον νομό.
Πρόκειται για μια εξέλιξη ιδιαίτερα θετική, με δεδομένη την αυξημένη επικινδυνότητα του συγκεκριμένου σημείου, της περιοχής δηλαδή που εξυπηρετεί τους κατοίκους του δυτικού Ρεθύμνου (Επισκοπή, Αργυρούπολη, Αρχοντική κλπ.) και ενός σημείου που η κυκλοφορία είναι αυξημένη ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες.
Το υπουργείο αρχικά θα εξετάσει μελετητικά τη δυνατότητα εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου (σε ένα σημείο που προβλέπεται μετατόπιση του Β.Ο.Α.Κ.) προκειμένου να συμπεριληφθεί στο μεγάλο έργο οδικής ασφάλειας, που ήδη εκτελείται στην περιοχή από τον Ο.Α.Κ. και αφορά το κομμάτι «Γεωργιούπολη – Πετρές».
«Στη συνάντηση που κάναμε με τον υπουργό κ. Ταχιάο, έθεσα το θέμα κατασκευής κυκλικού κόμβου στην Επισκοπή και συμφώνησε και ο γενικός Διευθυντής της Δ/νσης Συγκοινωνιών του υπουργείου Δημήτρης Αναγνόπουλος και ο υπουργός να διερευνηθεί η δυνατότητα μελετητικά εάν χωράει και γίνεται να κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος. Ο υφυπουργός μας ενημέρωσε ότι εάν είναι εφικτό μελετητικά θα το κάνουμε στο πλαίσιο του έργου οδικής ασφάλειας, που εκτελεί ο οργανισμός με το υπουργείο Υποδομών στην περιοχή Πετρέ – Γεωργιούπολη, το οποίο είναι ήδη σε εξέλιξη. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο υφυπουργός δέχτηκε την πρότασή μας να γίνει η διερεύνηση για κυκλικό κόμβο», τόνισε ο πρόεδρος του Ο.Α.Κ., Θοδωρής Νίνος, μιλώντας στα «Ρ.Ν.».
Κατά τις πληροφορίες η απάντηση από το αρμόδιο υπουργείο σχετικά με την υλοποίηση ή μη του κυκλικού κόμβου θα φτάσει το φθινόπωρο.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο οδικής ασφάλειας Πετρές – Γεωργιούπολη, βρίσκεται στα αρχικά του στάδια, καθώς έχει περατωθεί μόλις το 4% της εργολαβίας, η οποία είναι σε εξέλιξη.
Αφορά στην υλοποίηση των βραχυπρόθεσμων επεμβάσεων, δηλαδή επεμβάσεων μικρής κλίμακας σε μέγεθος και κόστος, που απαιτούνται στο υπόψη οδικό τμήμα, ώστε να βελτιωθεί συνολικά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας. Αντικείμενο του έργου είναι το οδικό τμήμα από τη Γεωργιούπολη μέχρι τον Πετρέ μήκους 11,5 χιλιομέτρων. Η παρέμβαση προβλέπει διαμόρφωση ενιαίας διατομής του δρόμου, επέκταση και ολοκλήρωση του παράπλευρου δικτύου με γέφυρες στα ποτάμια εκατέρωθεν του δρόμου, διαμόρφωση και βελτίωση έξι ισόπεδων κόμβων.
Περιλαμβάνει ακόμη την κατασκευή οκτώ υπέργειων, πεζογεφυρών και τριών υπόγειων διαβάσεων πεζών σε συνδυασμό με δεκαοχτώ ασφαλείς στάσεις λεωφορείων, τη δημιουργία πλήθους ασφαλών οδικών συνδέσεων, ασφαλτοστρώσεις, καθώς και άλλα τεχνικά έργα εντός της απαλλοτριωμένης ζώνης του Β.Ο.Α.Κ.
Αναλυτικά, οι κατασκευαστικές παρεμβάσεις αφορούν κυρίως:
– σε εφαρμογή ενιαίας διατομής «β2» σε όλο το μήκος του εξεταζόμενου τμήματος του Β.Ο.Α.Κ.,
– κατασκευή 11 πεζοδιαβάσεων εκ των οποίων οκτώ (8) πεζογέφυρες και τρεις (3) κάτω πεζοδιαβάσεις,
– κατασκευή πέντε (5) τρισκελών ισόπεδων κόμβων και συστημάτων κόμβων με εφαρμογή λωρίδων αριστερής στροφής και διαμόρφωση διαχωριστών κυκλοφορίας,
– αναδιαμόρφωση δέκα (10) υφιστάμενων και
– κατασκευή τριών (3) νέων θέσεων εισόδου – εξόδου στον Β.Ο.Α.Κ. από και προς το παράπλευρο οδικό δίκτυο, αναδιαμόρφωση της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης σε τρεις (3) ισόπεδους κόμβους επί της ΠΕΟ Χανίων – Ρεθύμνου,
– κατασκευή δεκαοκτώ (18) κατάλληλα διαμορφωμένων στάσεων λεωφορείων στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας εννέα θέσεων,
– αναδιαμόρφωση δύο (2) χώρων στάθμευσης.
Πρόκειται για έργο με προϋπολογισμό 13.100.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.) που αναλύεται στο ποσό των 10.564.516,13 ευρώ πλέον 2.535.483,87 ευρώ για ΦΠΑ 24%.
Στον προϋπολογισμό του έργου συνολικού ποσού 13.100.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α. 24%) δεν συμπεριλαμβάνεται το κόστος των «Αποκαταστάσεων Δικτύων Ο.Κ.Ω.» και οι «Αρχαιολογικές Έρευνες και Εργασίες».
Σημειώνεται ότι υπάρχει όμως και η δεύτερη φάση πάλι στο τμήμα Γεωργιούπολη – Καβρός – Πετρές, που αφορά το παράπλευρο τμήμα, που προβλέπει στην κατασκευή γεφυρών των ρεμάτων και των ποταμών.