Το πλαίσιο λειτουργίας της νεοσύστατης Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (Δ.Ε.Π.) του Δήμου Ρεθύμνης συζητήθηκε στη διάρκεια της εναρκτήριας συνεδρίασης των μελών της Επιτροπής, η οποία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου, υπό την προεδρεία του καθηγητή Νεκτάριου Παπαδογιάννη /αντιδημάρχου Παιδείας Δ.Ρ.
Αφού καλωσόρισε θερμά τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη της Επιτροπής, ο κ. Παπαδογιάννης εξέφρασε τη βαθιά του ικανοποίηση για τη σύνθεσή της, αφού στελεχώνεται από δημοτικούς συμβούλους όλων των παρατάξεων έμπειρους σε θέματα παιδείας και από συμπολίτες εγνωσμένου κύρους, καταξιωμένους στην τοπική αυτοδιοίκηση και διαπρεπείς στην ακαδημαϊκή κοινότητα του νησιού και της χώρας μας.
Στο πλαίσιο των συστάσεων γνωριμίας, κατά την έναρξη της συνεδρίασης ο κ. Παπαδογιάννης επεφύλαξε ιδιαίτερη αναφορά στον πρώην αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Γιώργο Γεωργαλή, στον αντιπρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης καθηγητή Κωνσταντίνο Σπανουδάκη και στον διευθυντή του Ινστιτούτου Φυσικής Πλάσματος & Lasers του Πανεπιστημιακού Ερευνητικού Κέντρου του ΕΛΜΕΠΑ καθηγητή Μιχάλη Ταταράκη, τους οποίους ευχαρίστησε θερμά για τη αποδοχή συμμετοχή τους στη Δ.Ε.Π.
Στη συνέχεια ο πρόεδρος αναφέρθηκε στο νομικό πλαίσιο και την κανονιστική απόφαση που έλαβε το δημοτικό συμβούλιο Ρεθύμνης και πλέον διέπει τη λειτουργία της Δ.Ε.Π. Ρεθύμνης και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις επιμέρους αρμοδιότητές της. Τόνισε ότι η ΔΕΠ συγκροτήθηκε με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ν.Π.Δ.Δ.) από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης. Εξήγησε ότι η περίοδος μετά την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών θα είναι εξαιρετικά δύσκολη διαχειριστικά και διοικητικά κι ότι η Δ.Ε.Π. παρά την γνωμοδοτική της αρμοδιότητα προς το δημοτικό συμβούλιο καλείται να λειτουργήσει με τέτοιο τρόπο, ώστε η μετάβαση στο νέο σύστημα να είναι κατά το δυνατόν ομαλότερη.
Με τη συνδρομή των στελεχών του Τμήματος Παιδείας του Δήμου κ. Γιώργου Σπαντιδάκη /προϊσταμένου, κ. Βαγγέλη Σπαντιδάκη και κας Πόπης Μακρυλάκη, ο πρόεδρος της Δ.Ε.Π. έθεσε προς συζήτηση, μέσα από την προβολή αναλυτικών επεξηγηματικών διαφανειών, τους άξονες και τα χρονοδιαγράμματα του έργου, τόσο της καθημερινότητας όσο και το αναπτυξιακό που θα επιτελέσει η Επιτροπή σε ετήσια βάση και σε στενή συνεργασία με τις δημοτικές υπηρεσίες, στο πλαίσιο των εισηγητικών αρμοδιοτήτων που της έχουν ανατεθεί με την κανονιστική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου.
Πρόκειται για ένα ευρύτατο φάσμα υποχρεώσεων, αναπτυξιακών πρωτοβουλιών και δράσεων με στόχο την παροχή υποδομών, λειτουργικών εργαλείων και διευκολύνσεων για την ασφαλή, προσβάσιμη σε όλους τους μαθητές, επαρκή σε σύγχρονες σχολικές μονάδες και τεχνολογικό εκπαιδευτικό εξοπλισμό, υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου στο Ρέθυμνο αλλά και για τη διασύνδεση της πανεπιστημιακής κοινότητας με την σχολική κοινότητα του δήμου μας.
Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, επισημάνθηκαν:
- Η διαχείριση της ΣΑΤΑ Σχολείων (μεγάλες παρεμβάσεις σε σχολεία) με κριτήριο τις υφιστάμενες ανάγκες οι οποίες θα καταγράφονται από το Τμήμα Παιδείας σε συνεργασία με τους διευθυντές των σχολείων κατά το χρονικό διάστημα από Οκτώβριο έως Ιανουάριο κάθε σχολικού έτους και θα αποστέλλεται προς διεκπεραίωση στη Τεχνική Υπηρεσία μετά από γνωμοδότηση της Δ.Ε.Π. και απόφαση του Δ.Σ.
- Η αντιμετώπιση θεμάτων που άπτονται της καθημερινότητας των Σχολείων (παρεμβάσεις ηλεκτρολογικές, ξυλουργικές υδραυλικές, συντηρήσεις καυστήρων, κλιματιστικών, δεξαμενών, βαψίματα κλπ.) σε συνεργασία με την Τεχνική και την Οικονομική Υπηρεσία Δ.Ρ., μέσα από τη συνεχή ηλεκτρονική καταγραφή των αιτημάτων σχολείων από το Τμήμα Παιδείας μέσω της εφαρμογής «cityzenapp».
- Η εκτέλεση τεχνικών παρεμβάσεων σε συνεργασία με ην Τ.Υ.Δ.Ρ. για τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονέων τους, των ΑμεΑ, οι μεταφορές των μαθητών, τα πεζοδρόμια γύρω από σχολεία κ.α.
- Η κάλυψη λειτουργικών αναγκών των σχολείων και οι προμήθειες σε συνεργασία με την Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου.
- Οι προλήψεις προσωπικού (σχολικές καθαρίστριες, σχολικοί τροχονόμοι, σχολικοί φύλακες, γυμναστές και εκπαιδευτικοί προγραμμάτων μαζικού σχολικού αθλητισμού και θερινών προγραμμάτων όπως «Ανοιχτές Σχολικές Αυλές» κ.α.) σε συνεργασία του Τμήματος Παιδείας με την Διοικητική Υπηρεσία.
- Η ενθάρρυνση και πρακτική υποστήριξη περιβαλλοντολογικών δράσεων των σχολείων με φυτεύσεις δέντρων, παρεμβάσεις συντήρησης πρασίνου και δέντρων, η καθαριότητα και απολύμανση των εσωτερικών αλλά και των αύλειων σχολικών χώρων κλπ. σε συνεργασία του Τμήματος Παιδείας με τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πρασίνου.
- Η επόπτευση λειτουργίας των σχολικών συμβουλίων στα 93 σχολεία του Δήμου Ρεθύμνης (συνολικά 11.000 μαθητές), των Συλλόγων Γονέων και της Ένωσης Γονέων, με τους οποίους θα διατηρεί διαρκή και επωφελή συνεργασία.
- Η διασύνδεση με την Πανεπιστημιακή Κοινότητα, την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση και την συνδιοργάνωση ειδικών ετήσιων εορτών και φεστιβάλ με ενεργή συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών όπως «Γιορτή των Φυσικών Επιστημών», «Φεστιβάλ Ανθρωπιστικών Επιστημών», «Γιορτή των Μαθητών», «Γιορτή Ερευνητή και Ερευνητές στα Σχολεία» κτλ. με βραβεία στους συμμετέχοντες μαθητές και στα σχολεία τους.
- Η ανέγερση νέων σχολικών μονάδων και όλες οι σχετικές διαδικασίες που απαιτούνται. Ο δήμος Ρεθύμνου εκπονεί κτηριολογικές και άλλες μελέτες ετοιμάζοντας τους φακέλους για την ανέγερση των παρακάτω νέων σχολικών κτιρίων για τα κάτωθι σχολεία: 1) Οικόπεδο Γάλλου: Πειραματικό Νηπιαγωγείο (υπό ίδρυση), Πειραματικό Γυμνάσιο, Πειραματικό Λύκειο, 2ο ΕΠΑΛ, Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο, 2) Οικόπεδο Μασταμπά: 4ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνης, 3) Οικόπεδο Άδελε: Δημοτικό Σχολείο Άδελε, 4) Οικόπεδο ΚΕΓΕ: Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. που έχει ήδη εγκριθεί η χρηματοδότηση του με συνολικό προϋπολογισμού 8.894.088,48 ευρώ στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του υπουργείου Εσωτερικών.
Ακολούθησε διαλογική συζήτηση, σε πολύ θετικό κλίμα, συνθήκη που κατά κοινή παραδοχή των συμμετεχόντων, εγγυάται την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της συνεργασίας τους στη Δ.Ε.Π. δήμου Ρεθύμνης.