Υποσχέσεις σε σημαντικά ζητήματα που αφορούν στον νομό Ρεθύμνου και τους πολίτες σε σχέση με την κατασκευή του έργου του βορείου οδικού άξονα Κρήτης αλλά και του περιφερειακού δρόμου της πολύς, έλαβαν χθες οι φορείς του νομού στη διάρκεια της συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου Κρήτης από τον γενικό διευθυντή Συγκοινωνιακών έργων του υπουργείου Υποδομών Γιάννη Καρνέση.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τις δεσμεύσεις που έδωσε ο κ. Καρνέσης, κατά την τοποθέτησή του στο περιφερειακό συμβούλιο, δεν θα πληρώνουν διόδια οι χρήστες του ΒΟΑΚ για τις ενδοαστικές μετακινήσεις.
Παράλληλα όπως είπε θα χρηματοδοτηθεί άμεσα ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης για την ολοκλήρωση της μελέτης του περιφερειακού δρόμου. Επίσης σύμφωνα με τα λεγόμενά του γίνεται δεκτό το βασικό αίτημα των φορέων για τη δημιουργία κυκλικών κόμβων σε Αμάρι, Σπήλι και Ατσιπόπουλο, αφού όπως είπε το υπουργείο κάνει δέκτες τις προτάσεις αναβάθμισης κόμβων που βρίσκονται εκτός ρυμοτομικού σχεδίου.
Το περιφερειακό συμβούλιο Κρήτης κλήθηκε χθες να γνωμοδοτήσει για δεύτερη φορά για τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που αφορούν στις παρακάμψεις πόλεων Ρεθύμνου, Χανίων Ηρακλείου, μετά και τις σφοδρές αντιδράσεις που είχαν προκληθεί προ μηνών από την πρόταση που είχε τεθεί προς γνωμοδότηση.
Χθες το περιφερειακό συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά, με τη προϋπόθεση ότι οι παρατηρήσεις των φορέων του νομού Ρεθύμνης θα συμπεριληφθούν στην απόφαση.
Υπό αυτή την έννοια οι φορείς του Ρεθύμνου που παρακολούθησαν τη χθεσινή συνεδρίαση θεωρούν πως η συζήτηση είχε μια θετική εξέλιξη και έγινε ένα σημαντικό βήμα προόδου έναντι των αιτημάτων που είχαν τεθεί.
Επειδή όμως πρόκειται για προφορικές δεσμεύσεις, διατηρούν τις επιφυλάξεις τους. Προγραμματίζουν μάλιστα, όπως είχαν ήδη αποφασίσει, στη διάρκεια του διευρυμένου δημοτικού συμβουλίου την περασμένη Δεύτερα, παρουσία της αντιπεριφερειάρχη και των δυο βουλευτών του νομού, να πραγματοποιήσουν συνάντηση στο αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, μετά τις γιορτές, όπου και θα τεθούν αναλυτικά τα ζητήματα που έχουν να κάνουν τόσο με τον περιφερειακό δρόμος της πόλης του Ρεθύμνου όσο και με τον ΒΟΑΚ στο τμήμα του νομού.
Για βήμα προόδου κάνουν λόγο οι φορείς του νομού
Η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή μιλώντας στα «Ρ.Ν.», για τις εξελίξεις σημείωσε: «Σε ότι αφορά τους κόμβους μας είπαν γενικά ότι στην Κρήτη θα γίνουν δεκτά, τα αιτήματα για τη δημιουργία κυκλικών κόμβων, όταν αυτοί είναι εκτός σχεδίου πόλης. Ούτως ή άλλως ο κόμβος Ατσιποπούλου είναι ήδη υπό μελέτη, οι άλλοι δυο κόμβοι είναι εκτός σχεδίου, άρα γίνεται δεκτό το αίτημα για δημιουργία κυκλικών κόμβων. Σε ότι αφορά τον περιφερειακό δρόμο μας είπε ο κ. Καρνέσης, ότι προχωρούν οι μελέτες μέχρι τον Αγιοβασιλειώτικο δρόμο και θα δώσουν εντολή να εξεταστεί και το τμήμα από τον Αμαριώτικο μέχρι τον Αγιοβασιλειώτικο. Τις μελέτες θα τις τρέξει ο ΟΑΚ ενώ για το τμήμα από τον Αγιοβασιλειώτικο μέχρι τον κόμβο Ατσιποπούλου, επειδή δεν υπάρχει ούτε προμελέτη, θα δοθεί εντολή για μελέτη για να διαπιστωθεί σε επίπεδο κατασκευαστικό αν και πως μπορεί να γίνει με δεδομένο ότι πρόκειται για δύσκολο τμήμα τεχνικά. Οπότε σε γενικές γραμμές πήγε καλά. Βέβαια δεσμευτήκαμε ότι θα κάνουμε μια συνάντηση όλοι οι θεσμικοί του Ρεθύμνου στην Αθήνα, μετά τις 10 Ιανουαρίου για να δούμε από κοντά όλα τα θέματα του νομού μας με περισσότερες λεπτομέρειες».
Ο δήμαρχος Ρεθύμνου Γιώργος Μαρινάκης μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ανέφερε πως οι υποσχέσεις κινούνται σε μια θετική κατεύθυνση και καταγράφεται ένα βήμα προόδου, επισημαίνοντας πως: «Αυτό το οποίο είπαν για το Ρέθυμνο είναι ότι το υπουργείο θα χρηματοδοτήσει τον ΟΑΚ για να κάνει τις μελέτες του περιφερειακού δρόμου, εννοώντας το τμήμα από το παλιό πανεπιστήμιο (Περιβόλια) έως και τον Αγιοβασιλειώτικο δρόμο, όπου το ένα κομμάτι είναι ώριμο και το άλλο σε στάδιο προμελέτης. Και επίσης θα επεκτείνουν τις μελέτες ως τον κόμβο Αμαρίου. Το υπόλοιπο τμήμα από τον Αγιοβασιλειώτικο δρόμο ως τον κόμβο Ατσιποπούλου, θα διερευνήσουν με κάποια προμελέτη προκαταρκτική, αν μπορεί το έργο να είναι βιώσιμο και αν αυτό «αντέχει» τεχνοοικονομικά. Παράλληλα φαίνεται πως κουβεντιάζουν τους κυκλικούς κόμβους, καθώς αναφέρθηκε ότι όπου δεν μπαίνουν θέματα ρυμοτομικών σχεδίων το υπουργείο το βλέπει θετικά. Το θέμα όμως του κόμβου Αμαρίου, σε αντίθεση με τον κόμβο Σπηλίου, απαιτεί συγκοινωνιακή μελέτη και να προκύψει και ανάγκη απαλλοτρίωσης. Δεν φτάνουν τα γεωμετρικά στοιχεία. Σε γενικές γραμμές σίγουρα υπάρχει ένα βήμα προόδου που προφανώς είναι ουσιαστικό. Αν μάλιστα οι μελέτες του περιφερειακού δρόμου τρέξουν γρήγορα και ωριμάσουν γρήγορα και έχουμε πλήρες έργο ώριμο θα μπορούμε να διεκδικούμε χρηματοδοτήσεις για όποια κομμάτια του περιφερειακού δρόμου μπορούν να ανοιχτούν μέχρι να γίνει ο ΒΟΑΚ, ώστε να προηγηθεί σε μεγάλο βαθμό ο περιφερειακός του ΒΟΑΚ» και πρόσθεσε ότι: «Εμείς θα πάμε στο υπουργείο μετά τις 10 Ιανουαρίου να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε και τι μπορούμε να διορθώσουμε. Μεταξύ των θεμάτων θα είναι και ζητήματα του ΒΟΑΚ, γιατί έθεσα εκ νέου θέμα για το ανατολικό και δυτικό Ρέθυμνο όπου ενώ υπήρξαν σωστές βελτιωτικές προτάσεις δεν τις έλαβαν υπόψη και έπρεπε να επανεξετάσουν το θέμα για να μην δημιουργούνται προβλήματα».
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου Ρεθύμνης και εκτελεστικό μέλος του ΟΑΚ Θοδωρής Νίνος, εξέφρασε την ικανοποίησή του τονίζοντας: «Καταρχάς είναι πολύ σημαντικό αυτό που ανέφερε ο κ. Καρνέσης ότι δεν θα πληρώνουν διόδια οι χρήστες του ΒΟΑΚ για τις ενδοαστικές μετακινήσεις τους. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι την κατασκευή του περιφερειακού δρόμου θα μπορούμε να κινούμαστε χωρίς διόδια. Επίσης για τους κυκλικούς κόμβους ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του υπουργείου ανέφερε ότι οριζόντια όπου δεν υπάρχει ρυμοτομικό θέμα, θα κάνουμε τους κυκλικούς κόμβους. Αυτό σημαίνει ότι και οι τρεις δικοί μας κόμβοι (Αμαρίου, Ατσιποπούλου, Σπηλίου) εντάσσονται σε αυτό το πλαίσιο. Και επίσης εξήγγειλε τη χρηματοδότηση μέσω του ΟΑΚ για την ολοκλήρωση των μελετών του περιφερειακού δρόμου. Με δεδομένο ότι πήραμε ήδη τους περιβαλλοντικούς όρους για το τμήμα από παλιό πανεπιστήμιο (ΤΕΟ) μέχρι την οδό Κουρμούλη, στις 7 Δεκεμβρίου ανοίγει ο δρόμος και μπορούμε να προχωρήσουμε. Επίσης κανονίστηκε μια συνάντηση στο υπουργείο μετά τις γιορτές για να δούμε λεπτομέρειες για τον περιφερειακό δρόμο. Φρονώ ότι είμαστε σε ένα καλό δρόμο για το Ρέθυμνο και πρέπει να ρίξουμε το βάρος στις μελέτες του περιφερειακού δρόμου, σε πρώτη φάση από τον αμαριώτικο δρόμο μέχρι την Κουρμούλη και σε δεύτερη φάση από την Κουρμούλη έως τον κόμβο Ατσιποπούλου».
Ικανοποίηση στην Περιφέρεια
Το περιφερειακό συμβούλιο αποδέχθηκε την τροποποιημένη πρόταση του υπουργείου και εξέφρασε τη σύμφωνη γνώμη του, υιοθετώντας τις παρατηρήσεις και τη θετική πρόταση της διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωροταξίας και του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη Νίκου Ξυλούρη. Με τη χθεσινή η έγκριση προχωρεί η διαδικασία για την δημοπράτηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, ακολουθώντας τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, Χερσόνησος – Νεάπολη, αλλά και τα δύο τμήματα από το Καλό Χωριό έως την Παχιά Άμμο που πρόκειται να δημοπρατηθούν στο πλαίσιο του ΒΟΑΚ, όπως έχει ανακοινώσει το υπουργείο Υποδομών.
«Είναι πραγματικά ιστορική η απόφαση για την υλοποίηση του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ», τόνισε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Κρήτης.
«Εάν η κεντρική εξουσία εμπιστευτεί περισσότερο την αυτοδιοίκηση, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορούμε να έχουμε», τόνισε ο περιφερειάρχης Κρήτης. «Δεν είμαστε αντίπαλοι της κεντρικής εξουσίας και το λέω διαχρονικά με όλες τις κυβερνήσεις. Είμαστε εδώ όλοι για να συμβάλουμε να γίνουν αυτά τα μεγάλα έργα που έχουμε ανάγκη στην Κρήτη», υπογράμμισε ο Σταύρος Αρναουτάκης.
Την ικανοποίησή του για την ταχύτατη και αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ τοπικής αυτοδιοίκησης και υπουργείου Υποδομών εξέφρασε ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης ο οποίος σε γιορτή δήλωση του ανάφερε:
«Είναι πολύ σημαντικό ότι μέσα σε μόλις τρεις μήνες το υπουργείο ανταποκρίθηκε με τον καλύτερο τρόπο στην αναπομπή της μελέτης που από κοινού αποφασίσαμε ως περιφερειακό συμβούλιο στο τέλος Αυγούστου. Οι παρατηρήσεις των φορέων λήφθηκαν υπ’ όψιν και πλέον έχουμε στα χέρια μας καλύτερες λύσεις για τον ΒΟΑΚ σε ό,τι έχει να κάνει με τις παρακάμψεις στις μεγάλες πόλεις. Έγινε δουλειά ουσίας και με ταχύτητα, ώστε να μη μείνει πίσω αυτό το σημαντικό έργο. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα παραδείγματα συνεργασίας μεταξύ τοπικής αυτοδιοίκησης και κεντρικού κράτους. Με ωριμότητα και σοβαρότητα αποδείξαμε ότι μπορούμε ως διακριτοί θεσμοί να συνεργαζόμαστε αποτελεσματικά προς όφελος των πολιτών. Με αυτή τη συνεργασία «ανοίγουμε δρόμους» και αυτό περιμένουν από εμάς οι πολίτες σε κάθε αντίστοιχη ευκαιρία. Το έργο προχωράει κανονικά, με τους καλύτερους σχεδιασμούς, γίνεται πράξη όπως είχε δεσμευθεί η κυβέρνηση και η Κρήτη επιτέλους αλλάζει. Η συνεργασία όλων των εμπλεκομένων είναι παραδειγματική, όπως έχουμε υποχρέωση απέναντι στους Κρητικούς και τις Κρητικές».
Να σημειωθεί ότι τόσο οι βουλευτές Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Ανδρέας Ξανθός, όσο και οι άλλοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Κρήτης Ηρακλείου κατέθεσαν χθες ως αναφορά προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών την κοινή θέση των φορέων του νομού Ρεθύμνου όπως προκύπτει από το πρακτικό της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Ρεθύμνου της 12/12/2022, που βασίστηκε στην εισήγηση του Νομαρχιακού τμήματος Ρεθύμνου του ΤΕΕ-Τμήμα Δυτικής Κρήτης, σχετικά με την τεχνική έκθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) Υφιστάμενων τμημάτων Παράκαμψης Χανίων-Ρεθύμνου-Ηρακλείου του ΒΟΑΚ.
Οι βουλευτές ζητούν από τον υπουργό απάντηση και τις ενέργειες του για το θέμα.
Το κείμενο των προτάσεων που κατέθεσε ο δήμος στο περιφερειακό συμβούλιο
Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνης, στην οποία παραβρέθηκαν οι Βουλευτές του Νομού, η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, άλλοι θεσμικοί φορείς και πολίτες, μετά από διαλογική συζήτηση προέκυψαν τα εξής :
Οι απόψεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και συγκεκριμένα για την παράκαμψη της πόλης του Ρεθύμνου, δεν είναι αποδεκτή για τους λόγους που θα αναλυθούν παρακάτω.
Επισημάνθηκε ότι απλά υπάρχει μια πρόοδος σε σχέση με την προηγούμενη προτεινόμενη λύση στην αναφερόμενη δέσμευση του Υπουργείου για τη χρηματοδότηση των μελετών του περιφερειακού δρόμου της πόλης του Ρεθύμνου και των επεκτάσεων του, δέσμευση όμως η οποία δεν συνοδεύεται από κανένα χρονοδιάγραμμα, πολύ περισσότερο δεν υπάρχει νομική δέσμευση (υπουργική απόφαση δέσμευσης προϋπολογισμού και διαδικασίες ανάθεσης της μελέτης). Ελπίζουμε ότι αυτή η αόριστη αναφορά του Υπουργείου αφορά σε ολόκληρο τον περιφερειακό δρόμο από τον κόμβο Αμαρίου έως τον κόμβο Ατσιποπούλου.
Επίσης, η λύση που δίδεται στον κόμβο Ατσιποπούλου κρίθηκε ως καλύτερη και λειτουργικότερη σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση.
Απ’ όλους πάντως τους φορείς επισημάνθηκε ότι, πέραν αυτών των δύο θετικών στοιχείων, και αυτή τη φορά το Υπουργείο δεν κατανοεί ότι ο προτεινόμενος ΒΟΑΚ, που μόνο ελάχιστες βελτιώσεις επιφέρει στο συγκεκριμένο τμήμα, ως κλειστός αυτοκινητόδρομος, συμπιέζει αφόρητα την πόλη και εκτός των κυκλοφοριακών θεμάτων που δημιουργεί, τίθενται και θέματα πολιτικής προστασίας, αφού δεν υπάρχει δρόμος διαφυγής σε περίπτωση οποιαδήποτε έκτακτης ανάγκης.
Είναι λοιπόν προαπαιτούμενο της δημιουργίας του ΒΟΑΚ η χρηματοδότηση και κατασκευή του περιφερειακού δρόμου της πόλεως του Ρεθύμνου, όταν μάλιστα το μεν τμήμα από τη Θεοτοκοπούλου έως τα κτίρια του ΕΛΜΕΠΑ έχει ώριμη μελέτη, για το δε τμήμα Κουρμούλη (κόμβος Σπηλίου – Τυμπακίου) έως Θεοτοκοπούλου υπάρχει προμελέτη, η οποία μπορεί να ωριμάσει σε τελική μελέτη πολύ γρήγορα. Το δε άλλο τμήμα από ΕΛΜΕΠΑ μέχρι τον κόμβο Αμαρίου, μήκους μόλις 700μέτρων, ναι μεν δεν έχει ωριμότητα, όμως είναι εύκολη η διάνοιξή του, αφού διέρχεται κατά το πλείστον από ήδη απαλλοτριωμένα τμήματα του ΒΟΑΚ.
Το έτερο δε τμήμα, από Κουρμούλη (κόμβος Σπηλίου – Τυμπακίου) έως κόμβο Ατσιποπούλου, μπορεί να έπεται κατασκευαστικά των υπολοίπων τμημάτων, υπό την αυστηρά προϋπόθεση ότι θα εγκαταλειφτεί η τελείως εσφαλμένη πρόταση του Υπουργείου για τον κόμβο Σπηλίου – Τυμπακίου, ότι δηλαδή αρκεί η τοποθέτηση στο σημείο φωτεινών σηματοδοτών. Η άποψη που διατυπώθηκε από όλους, ΤΕΕ και θεσμικούς φορείς, είναι ότι η δημιουργία στον εν λόγω κόμβο δύο κυκλικών κόμβων είναι αναγκαία, πρόταση η οποία απορρίφθηκε από το Υπουργείο με την αιτιολογία ότι θα δημιουργούν τάχα χρονικές καθυστερήσεις. Αντιθέτως, κατά την άποψή μας, καθυστερήσεις δημιουργούν οι φωτεινοί σηματοδότες, και όταν λειτουργούν και πολύ περισσότερο όταν παρουσιάζουν βλάβη. Δεν είναι δε καθόλου τυχαίο ότι η λύση των φωτεινών σηματοδοτών, ενώ είχε προκριθεί παλαιοτέρα στον κόμβο Ατσιποπούλου, μετά τη διαπίστωση ότι η λειτουργία τους είναι προβληματική, εγκαταλείφτηκαν.
Όσον αφορά τον κόμβο Αμαρίου, το Υπουργείο, ενώ αποδέχεται την χρησιμότητα και την σημασία του κυκλικού κόμβου επί της Παλαιάς Εθνικής Οδού, με έωλη αιτιολογία θεωρεί ότι είναι εκτός αρμοδιότητας του ΒΟΑΚ, παραβλέποντας ότι η σημερινή προβληματική κατάσταση έχει προκύψει ως τμήμα της μελέτης του κόμβου Αμαρίου, στον ΒΟΑΚ.
Μάλιστα δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι παρόμοια τεχνικά ζητήματα στον όμορο Ν. Ηρακλείου αντιμετωπίστηκαν με διαφορετικό σκεπτικό. Με άλλα λόγια το Υπουργείο εφάρμοσε «δύο μέτρα και δύο σταθμά» σε βάρος του Ρεθύμνου.
Κοινή πεποίθηση όλων των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και των παριστάμενων θεσμικών εκπροσώπων και πολιτών, είναι ότι οι απαιτήσεις του Ρεθύμνου είναι μετριοπαθείς, λογικές και τεχνικά τεκμηριωμένες. Μάλιστα οι παρεμβάσεις στους τρεις κόμβους Ατσιποπούλου, Σπηλίου – Τυμπακίου και Αμαρίου (κυκλικός κόμβος επί της ΠΕΟ), πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν ανεξάρτητα από τα χρονοδιαγράμματα του ΒΟΑΚ, αφού αντιμετωπίζουν και σήμερα προβλήματα και δεν ανταποκρίνονται στις αυξημένες ήδη κυκλοφοριακές ανάγκες, που διογκώνονται υπέρμετρα λόγω της τουριστικής επισκεψιμότητας της περιοχής μας.
Με το ίδιο πνεύμα πρέπει να αντιμετωπιστεί και ο περιφερειακός δρόμος της πόλης του Ρεθύμνου και είναι θέμα πολιτικής επιλογής του Υπουργείου αν το θεωρεί υποέργο του συνολικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ ή διακριτό έργο χρηματοδοτούμενο από πόρους του Υπουργείου.
Με την ευκαιρία της συζήτησης της συγκεκριμένης πρότασης του Υπουργείου, διατυπώθηκε και από τους θεσμικούς φορείς και από τους πολίτες η απογοήτευση ότι δεν ακούστηκαν οι προτάσεις του Τ.Ε.Ε., των φορέων και της κοινωνίας και στα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ, το δυτικό αλλά και το ανατολικό. Επισημάνθηκε δε με ιδιαίτερη έμφαση ότι στο δυτικό μέτωπο, η προτεινόμενη λύση από τους φορείς είναι απολύτως αποδεκτή από όλους, κοστολογικά φθηνότερη από την προτεινόμενη, ενώ τώρα υπάρχει δικαστική αμφισβήτηση μετά την προσφυγή που άσκησαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο Δήμος Αποκορώνου και οι κάτοικοι της περιοχής.
Κατόπιν τούτων, επειδή ο ΒΟΑΚ είναι όνειρο ζωής για όλους τους Κρητικούς και οι φορείς του Ρεθύμνου έχουν αποδείξει με τη στάση τους θεσμικότητα και υπευθυνότητα, ζητούν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να επανεξετάσει τις προτάσεις του, όχι μόνο σε σχέση με την υπό κρίση ΜΠΕ της παράκαμψης της πόλεως του Ρεθύμνου, αλλά συνολικά για όλο το μέτωπο του Δήμου Ρεθύμνης, από τον Αποκόρωνα έως τη Σκαλέτα.
Προς τούτο, είναι επιτακτική ανάγκη επιτέλους να πραγματοποιηθεί μια κοινή σύσκεψη στο Υπουργείο για την ανταλλαγή απόψεων και την επίλυση όλων των θεμάτων που έχουν τεθεί στη διαβούλευση και στις θεσμικές συζητήσεις, τόσο στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όσο και στα Δημοτικά Συμβούλια, αλλά και στο ΤΕΕ.
Μέχρι τότε, ο Δήμος Ρεθύμνης έχει επιφυλάξεις ως προς την αποδοχή της πρότασης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σχετικά με την παράκαμψη του Ρεθύμνου και θέτει ως προϋπόθεση της αλλαγής της θέσης του :
Να δεσμευτεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο περιορίστηκε μόνο στην υπόσχεση χρηματοδότησης μελετών:
1) Για την χρηματοδότηση της κατασκευής του περιφερειακού δρόμου Ρεθύμνου, με τις επεκτάσεις αυτού μέχρι τον α/κ Αμαρίου και α/κ Ατσιποπούλου (στην περίπτωση αυτή μπορεί να παραλειφθεί η κατασκευή ημικόμβου στην Θεοτοκοπούλου).
2) Την αναβάθμιση των τριών υπαρχόντων κόμβων Ατσιποπούλου, Αγίου Βασιλείου και Αμαρίου, σύμφωνα με τις λύσεις που είχαν προτείνει το ΤΕΕ μαζί με Δήμο και Περιφέρεια.