Οι καλά διαβασμένοι και οι σωστά προετοιμασμένοι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων κατάφεραν να πετύχουν στον στόχο τους και να εισαχθούν στη σχολή της προτίμησής τους ή έστω σε μια παρεμφερή, ενώ μαθητές με μέτριες βαθμολογίες φαίνεται ότι θα έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν σε αρκετές σχολές, καθώς τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως θα καταγραφεί πτώση των βάσεων.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, οι βάσεις των περιζήτητων σχολών θα καταγράψουν πτώση. Αντίθετα, η διαβάθμιση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων ανά μάθημα στις Πανελλαδικές θα προκαλέσει, για ακόμη μία χρονιά, το φαινόμενο των «βάσεων διαφορετικών ταχυτήτων και προσήμων», τόσο στις σχολές που κινούνται στα μεσαία βαθμολογικά πεδία όσο και στις χαμηλόβαθμες, πέριξ της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Ο κατώτερος βαθμός που θα εξασφαλίσει σε κάποιον υποψήφιο ένα εισιτήριο για τα ΑΕΙ θα είναι 8,37, από 8,27 πέρυσι. Αυτά δείχνουν τα πρώτα συμπεράσματα από την ανακοίνωση, χθες, των φετινών υποψηφίων. Από τη σύγκριση των φετινών επιδόσεων με εκείνες του 2021 προκύπτει ότι το μάθημα που τα πήγαν χειρότερα οι υποψήφιοι ήταν η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας. Στην Έκθεση ζητήθηκε από τους υποψηφίους να εκφράσουν τη γνώμη τους για την αξία της ιστορικής γνώσης και να αναφέρουν βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον τους για το ιστορικό παρελθόν. Πρόκειται για ζητήματα (ιστορία, μνήμη, νεκροί, επέτειοι) που δεν τους είναι ιδιαίτερα οικεία και αυτό αποτυπώθηκε στις επιδόσεις, καθώς το 17,13% έγραψε κάτω από τη βάση έναντι 22,77% πέρυσι. Αντίθετα δεν υπήρξε διαφοροποίηση γραπτών κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά και στη Βιολογία.
Καλές επιδόσεις για τους καλά διαβασμένους
Για καλές επιδόσεις των υποψηφίων του Ρεθύμνου που είχαν μελετήσει και είχαν προετοιμαστεί σωστά καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς κάνουν λόγο τα μέλη της Ένωσης Φροντιστών Ρεθύμνου. Όπως εξηγούν και στο Ρέθυμνο τα αποτελέσματα είναι ανάλογα με εκείνα που προκύπτουν από τα στατιστικά του υπουργείου Παιδείας με λίγο καλύτερες επιδόσεις των μαθητών στα Μαθηματικά.
Ειδικότερα, ο Γιώργος Χαμαράκης – πρόεδρος της Ένωσης Φροντιστών Ρεθύμνου ανέφερε: «Σε γενικές γραμμές τα παιδιά πήγαν καλύτερα από πέρυσι. Είχαν αρκετές υψηλές βαθμολογίες σε όλα τα επίπεδα. Βέβαια οι αδύναμοι, δυστυχώς παρέμειναν αδύναμοι. Υπήρξε όμως μια μετατόπιση από τη μέση βαθμολογία προς τα πάνω. Είχαμε πιο υψηλές βαθμολογίες και αυτό μας χαροποίησε ιδιαίτερα. Στα Μαθηματικά είχαμε γύρω στο 40 με 45% των μαθημάτων κάτω από τη βάση, αλλά δεν ήταν στο επίπεδο του 53% στο γενικό σύνολο και στο 75% στο τέταρτο πεδίο. Όντως το κομμάτι των Μαθηματικών ήταν αρκετά δύσκολο, αλλά όχι τόσο τα αρχαία τα Λατινικά η Έκθεση και η Φυσική όπου οι μαθητές μας τα πήγαν πάρα πολύ καλά. Τα Μαθηματικά ήταν το αγκάθι αλλά σε γενικές γραμμές ήταν μια καλή χρονιά φέτος».
Από την πλευρά της η κ. Κατερίνα Κακλαμάνου, γενική γραμματέας Ένωση Φροντιστών Ρεθύμνου, ανέφερε: «Σίγουρα όμως, μετά από μια δύσκολη χρονιά, τα αποτελέσματα για τα παιδιά τα οποία έπρεπε να πάνε καλά, είναι τα αναμενόμενα. Δεν είχαμε ιδιαίτερες εκπλήξεις. Τα παιδιά τα οποία ήταν διαβασμένα και είχανε κάνει μια σωστή και άρτια προετοιμασία καθόλα οργανωμένη, νομίζω ότι απολαμβάνουν αυτή τη στιγμή τους καρπούς των κόπων τους. Είναι πολύ άδικο το να θεωρήσουμε δεδομένο ότι η αποτυχία μεγάλης μάζας μαθητών οφείλεται στη δυσκολία των θεμάτων. Δυστυχώς τα αίτια πρέπει να αναζητηθούν σε επίπεδο ευρύτερης κοινωνίας και όχι σε επίπεδο υπουργείου Παιδείας ή των θεμάτων. Τα θέματα ήταν πάρα πολύ βατά σε όλες τις κατευθύνσεις, απλά δυστυχώς το επίπεδο των μαθητών κάθε χρόνο ολοένα και μειώνεται. Νομίζω εκεί πρέπει να εστιάσουμε. Σε ότι αφορά τις βάσεις των σχολών, αυτές θα καθοριστούν από την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Γενικότερα οι κινήσεις που γίνονται από το υπουργείο είναι για να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να ανορθωθεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Σε κάθε περίπτωση, θα έχουν ευκαιρία και τα παιδιά των πιο μέτριων βαθμολογιών, θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής, θα έχουν θέσεις στις ακαδημαϊκές σχολές και θα έχουν δυνατότητα να συμπληρώσουν και μηχανογραφικό. Ακόμα και παιδιά που έχουν μόρια κάτω από 10.000».
Εν τω μεταξύ, πριν τον Δεκαπενταύγουστο αναμένεται να ανακοινωθούν οι βάσεις των Παναλλαδικών Εξετάσεων, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρο Κόπτση.
Όπως εκτίμησε ο ίδιος, οι υποψήφιοι θα έχουν συμπληρώσει τα μηχανογραφικά τους έως τις 20 Ιουλίου και έτσι οι βάσεις θα ανακοινωθούν τις πρώτες 15 μέρες του Αυγούστου.
Σχετικά με το πώς θα κινηθούν οι βάσεις για το 2022, ο κ. Κόπτσης δήλωσε στην ΕΡΤ ότι κάθε χρονιά είναι αυτοτελής και δεν είναι συγκρίσιμη με άλλες χρονιές.
Μιλώντας για τις φετινές επιδόσεις των μαθητών, τόνισε ότι το 82% είχε επίδοση πάνω από 10 στη Γλώσσα, το 62% των υποψηφίων στα Αρχαία έγραψε πάνω από 10, το 61% στη Χημεία, το 71% στη Βιολογία. Όπως υποστήριξε, «Τα ποσοστά πάνω από τη βάση κυμάνθηκαν σε υψηλά επίπεδα».
Δύο μαθήτριες αριστούχες
Η Δέσποινα Μαραθάκη, μαθήτρια του 2ου ΓΕΛ πέτυχε μια από τις υψηλότερες βαθμολογίες στον νομό, αφού κατάφερε να συγκεντρώσει 19,300 μόρια (με συντελεστές) και 19,130 (χωρίς συντελεστές).
Στόχος της όπως μας λέει είναι το Οικονομικό πανεπιστήμιο Αθηνών: «Δεν έχω αποφασίσει 100% αλλά κατά βάθος ξέρω ότι θέλω την οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων» μας λέει εμφανώς ικανοποιημένη από την απόδοσή της αλλά και από το γεγονός ότι μια δύσκολη χρονιά τελείωσε με πολύ καλά για την ίδια αποτελέσματα: «Ήταν μια εξαντλητική χρονιά με πάρα πολλές θυσίες και σε αυτό βοήθησε η κατάσταση με τον κορονοϊό. Φυσικά, όταν επιβραβεύονται οι κόποι μου και με το παραπάνω, αισθάνομαι μια τρομερή ανακούφιση και χαρά και σκέφτομαι ότι τελικά άξιζε τον κόπο η προσπάθεια μου. Ευχαριστώ πολύ και τους καθηγητές και τους γονείς μου που με στήριξαν σε όλη μου αυτή τη μεγάλη προσπάθεια» πρόσθεσε.
Η Γεωργιέλλη Σηφογιαννάκη, μαθήτρια του 1ου ΕΠΑΛ αρίστευσε επίσης στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Κατάφερε μέσα σε μια δύσκολη συγκυρία, καθώς λίγους μήνες πριν τις εξετάσεις έχασε αιφνίδια τον πατέρα της, να πετύχει υψηλές βαθμολογίες στα μαθήματά της. Υπήρξαν στιγμές που σκέφτηκε να τα παρατήσει, όμως χάρη στην υποστήριξη της μητέρας της και τη συμπαράσταση των δασκάλων της, συνέχισε την προσπάθεια και τελικά τα κατάφερε. Συγκέντρωσε 19,175 μόρια και περνά σε όποια σχολή του 3ου Επιστημονικού Πεδίου επιθυμεί. Εκείνη επιθυμεί τη φοίτηση της στο τμήμα Νοσηλευτικής του ΕΛΜΕΠΑ.