Τετάρτη, 16 Ιουλίου, 2025
No Result
View All Result
Rethnea
Advertisement
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
No Result
View All Result
Αρχική Κρήτη

Υψηλή η παραβατικότητα των οδηγών στους δρόμους – Το 13% με το κινητό στο χέρι

ΦΟΡΟΥΝ ΚΡΑΝΟΣ ΟΙ ΚΡΗΤΙΚΟΙ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΙΣΤΕΣ ΣΕ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Newsroom Από Newsroom
13/06/2025 - 4:16 μμ
στην κατηγορία Κρήτη
ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Αυστηροποίηση των ποινών με μεγάλα πρόστιμα φέρνει ο νέος Κ.Ο.Κ. – Διαφωνίες ως προς την αποτελεσματικότητά του

Τραγική η κατάσταση στις αγροτικές περιοχές – Επιθετικοί οι οδηγοί μετά την πανδημία

Έρευνα Drive Change του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» – Συμμετείχαν 9.000 μοτοσικλετιστές και 8.500 αυτοκίνητα

Ζήτημα παιδείας, πολιτισμού, ενσυναίσθησης και ατομικής ευθύνης είναι η κυκλοφοριακή αγωγή και η οδηγική ασφάλεια, με την Ελλάδα και κυρίως την Κρήτη να καταγράφει για ακόμα μία χρονιά ανησυχητικά και απογοητευτικά δείγματα στα ποσοστά των οδηγών που κρατούν στο χέρι το κινητό ενώ οδηγούν, μοτοσικλετιστών και συνεπιβατών τους, που δεν φορούν κράνος και επιβατών σε οχήματα, που δεν φορούν ζώνες ασφαλείας. Στον απόηχο της ψήφισης του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας στη βουλή, ο οποίος θα αυστηροποιήσει συνολικά τις ποινές για τα οδηγικά παραπτώματα και θα εντατικοποιήσει τους ελέγχους, η έρευνα του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» με τίτλο «Drive Change – Οδηγώντας την αλλαγή με στόχο την ασφαλή και βιώσιμη ανάπτυξη», κατέγραψε τις συμπεριφορές των οδηγών σε σχέση με τη ζώνη, το κράνος και το κινητό. Τα ευρήματα της έρευνας, η οποία διεξήχθη με την υποστήριξη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου παρότι ενδιαφέροντα, ήταν ιδιαίτερα ανησυχητικά, επιβεβαιώνοντας το ευρύτερο κλίμα έλλειψης πειθαρχίας και ασυδοσίας που επικρατεί στους δρόμους και το οποίο οδηγεί σε επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές που έχουν κοστίζει ζωές και έχουν προκαλέσει χιλιάδες ατυχήματα. Μέσα από ένα μεγάλο δείγμα, 8.500 αυτοκινήτων και 9.000 μοτοσικλετιστών, εντοπίστηκε αρχικά ότι η κατάσταση στις αγροτικές περιοχές, αναφορικά με τη ζώνη και το κράνος είναι άκρως απογοητευτική, ενώ συνολικά το 13% των οδηγών κρατάει το κινητό στο χέρι του όταν οδηγάει.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε η Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στην τηλεόραση CRETA και στην εκπομπή της Σώτιας Πεντεδήμου, η έρευνα έγινε σε τρεις περιοχές: «Σε μία αστική περιοχή, γιατί ξέρουμε ότι μέσα στις πόλεις μας γίνονται πολλά θανατηφόρα τροχαία, σε μία αγροτική περιοχή και σε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Βέβαια στην Κρήτη επιλέξαμε τον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, έξω από το Ηράκλειο, στο περιφερειακό δρόμο, και εκεί λοιπόν καταγράψαμε τις συμπεριφορές σε σχέση με τη ζώνη, το κράνος και το κινητό». Παρά την ευρύτερη απογοήτευση που χαρακτηρίζει τα ευρήματα, η κ. Μυλωνά σημείωσε ότι δεν πρόκειται για κάτι παράξενο ή απρόσμενο, «απλά αυτό μας βοηθάει να στοχεύσουμε και στις εκστρατείες μας να είμαστε πιο αποτελεσματικοί», δήλωσε. «Είδαμε λοιπόν πολύ μικρά ποσοστά χρήσης ζώνης και ειδικά από τους πίσω οδηγούς, σε σχέση με το κράνος και ξέρουμε ότι στην Ελλάδα έχουμε το μεγαλύτερο ποσοστό θανάτων με μοτοσυκλέτες. Είμαστε η χώρα με τους περισσότερους θανάτους με μοτοσυκλέτες», γεγονός που οφείλεται μεταξύ άλλων στη συμπεριφορά των οδηγών και στην οικονομική κρίση που έχει αναγκάσει πολλούς να καταφεύγουν σε δίκυκλα, για να αποφύγουν τη συμφόρηση μέσα στις πόλεις. «Στην Κρήτη μας εξέπληξε το υψηλό ποσοστό της χρήσης του κράνους για τους μοτοσικλετιστές. Βέβαια πρόκειται για τον δρόμο συνεχούς κυκλοφορίας, οπότε εκεί βλέπουμε ότι οι οδηγοί συμμορφώνονται, είναι πιο πειθαρχημένοι σε έναν μεγάλο δρόμο. Για τους συνεπιβάτες δεν θα μπορούσα να πω το ίδιο γιατί δεν ήταν τόσο καλά τα αποτελέσματα», συμπλήρωσε η κ. Μυλωνά.

Μεγάλη είναι η ανησυχία ωστόσο σε όλες τις περιπτώσεις που αφορούν το θέμα του κινητού, με την κ. Μυλωνά να καταγράφει ότι το 13% των οδηγών κρατάει το κινητό στο χέρι, ενώ κρατάει το τιμόνι, τονίζοντας ότι η απόσπαση προσοχής είναι κύρια και πολύ σημαντική αιτία πρόκλησης των τροχαίων συμβάντων. «Ωστόσο, παρατηρήθηκε ότι όταν ο οδηγός είναι μόνος του, μιλάει πιο συχνά στο κινητό. Όταν υπάρχουν συνεπιβάτες αυτό ίσως είναι και ένα θέμα του να μην αισθανόμαστε μόνοι, ή ίσως και ότι δεν θέλουμε να υιοθετούμε συμπεριφορές οι οποίες δεν είναι κοινωνικά αποδεκτές, γιατί το να οδηγείς και να μιλάς στο τηλέφωνο ή να πίνεις και να οδηγείς γενικά είναι συμπεριφορές που δεν γίνονται κοινωνικά αποδεκτές», ανέφερε επίσης η κ. Μυλωνά, προσθέτοντας ότι «Δεν έχει γίνει ακόμη η συνείδηση το να μην πίνουμε όταν πρόκειται να οδηγήσουμε. Αυτό πραγματικά είναι ένα πρόβλημα και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε, γιατί δυστυχώς βλέπουμε και παρατηρούμε μεγάλη αύξηση της συχνότητας της χρήσης των ουσιών». Μάλιστα, η κ. Μυλωνά τόνισε ότι παρότι υπήρξε μείωση 54% στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα την περασμένη δεκαετία, μετά τον κορονοϊό η κατάσταση έχει χειροτερέψει, με τους ανθρώπους πίσω από το τιμόνι να παρουσιάζονται πιο επιθετικοί. «Μπορεί να υπάρχει μια αιτιολογία, αλλά όχι δικαιολογία. Δυστυχώς, πιστεύουμε ότι δεν θα συμβεί σε εμάς. Η οδική ασφάλεια είναι ένα θέμα παιδείας και πολιτισμού και είναι ένα θέμα που έχει να κάνει με την ευαισθητοποίηση, με την κοινωνική ευαισθησία και την ενσυναίσθηση του καθενός», ανέφερε, συμπληρώνοντας επίσης ότι το κλίμα ανομίας επηρεάζει την ευγένεια στον δρόμο. «Και βλέπουμε βέβαια και το άλλο θέμα, όταν έρχονται ξένοι στη χώρα μας. Έρχονται στην Κρήτη, στη Ρόδο, στην Κέρκυρα και κυρίως πολίτες από χώρες που απολαμβάνουν υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας, οι οποίοι στη χώρα τους δεν θα τολμούσαν να κάνουν κάτι παράτυπο και δυστυχώς εδώ δεν συμπεριφέρονται όπως θα έπρεπε. Και αυτό αιτιολογείται στο ότι δεν είναι υποστηρικτικό το περιβάλλον. Σε ένα περιβάλλον που βλέπουν να παρανομούν γίνονται κι εκείνοι απείθαρχοι, παραβατικοί», κατέληξε η κ. Μυλωνά.

Αυστηροποίηση των ποινών και εξοντωτικά πρόστιμα φέρνει ο νέος Κ.Ο.Κ.

«Κώδικα της υποτροπής» χαρακτήρισε με τη σειρά του μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της τηλεόρασης CRETA και στη Μίρκα Οικονομοπούλου, τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο Γιάννης Λιονάκης, πρόεδρος του συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, ο οποίος τόνισε ότι πρόκειται καθαρά για μία αυστηροποίηση των ποινών, κυρίως στο κομμάτι των προστίμων. «Ουσιαστικά έρχεται ο νομοθέτης δηλαδή να επιβάλλει πολλαπλάσια αυστηρότερες ποινές από αυτές που υπήρχαν μέχρι σήμερα για τους παραβάτης οδηγούς», ανέφερε ο κ. Λιονάκης μεταξύ άλλων, προσθέτοντας ότι μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει σε κάποιο μέτρο αυτούς που θα σκεφτούν την τσέπη τους. «Ωστόσο όμως, θα έλεγα πως και άλλες φορές στο παρελθόν είχαμε αυστηροποίηση του κώδικα της κυκλοφορίας, με διάφορα μέτρα, είχαμε ποινές οι οποίες δεν είχαν χαρακτήρα οικονομικό, αλλά ήταν μόνο αφαίρεση στοιχείων της κυκλοφορίας, άδειες, διπλώματα, πινακίδες κ.λπ. και είδαμε ότι τα αποτελέσματα, τα προσδοκώμενα δεν ήρθαν. Επομένως αυτό που έρχεται σε μεγάλο βαθμό να κάνει ο κώδικας είναι αυτό, να αυστηροποιήσει τις ποινές για να δούμε μπας και πάμε παρακάτω», ανέφερε.

Αναφορικά τώρα με τις επιμέρους αλλαγές του κώδικα, «Ένας γενικός κανόνας είναι ότι τα πρώτα πρόστιμα για τις σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, παραβίαση δηλαδή του φωτεινού σηματοδότη, του στοπ, της διπλής διαχωριστικής, χρήση κινητού, μη χρήση ζώνης, μη χρήση κράνους κ.ά. γίνεται πλέον 350 ευρώ από εκεί που σε μεγάλο βαθμό δεν υπήρχαν πρόστιμα και στη συνέχεια 30 μέρες αφαίρεση. Στην υποτροπή αυτό γίνεται 1.000 ευρώ και εξάμηνη αφαίρεση, ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι τα 2.000 ευρώ και ακόμα και τετραετή και οχταετή στέρηση της άδειας οδήγησης», συμπλήρωσε ο κ. Λιονάκης, επισημαίνοντας επίσης ότι «Υπάρχουν χώρες σήμερα στην Ευρώπη οι οποίες έχουν μια αναλογικότητα των προστίμων σε σχέση με τα εισοδήματα του παραβάτη οδηγού γιατί πραγματικά η υποτροπή είναι εξοντωτική». Μία σημαντική αλλαγή προβλέπει ο νέος Κ.Ο.Κ., δίνοντας τη δυνατότητα πλέον στους δήμους να παίρνουν αποφάσεις για τον καθορισμό των ορίων ταχύτητας στην ευρύτερη περιοχή, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου. Επιπλέον απαγορεύτηκε η κίνηση των δικύκλων μηχανών ανάμεσα στα αυτοκίνητα, όταν είναι ακινητοποιημένα ή όταν κινούνται μέχρι 20 χιλιόμετρα, όπως τόνισε ο κ. Λιονάκης. «Να πω επίσης ότι δεν τιμωρείται πλέον το αυτοκίνητο αλλά θα τιμωρείται ο οδηγός», τονίζοντας ότι υπήρχε μία αδικία απέναντι σε οικογένειες που είχαν ένα μεταφορικό μέσο. Τέλος, ο κ. Λιονάκης αναφορικά με το τι λείπει, όχι μόνο από τον νέο Κ.Ο.Κ., αλλά γενικότερα από τη βελτίωση της κυκλοφορίας στο ελληνικό οδικό δίκτυο, ανέφερε: «Θα ήθελα μια διάταξη, η οποία ρητά θα έλεγε ότι στο εξής με στρατηγικό σχεδιασμό, με απόφαση της βουλής προσδιορίζονται συγκεκριμένα μέτρα πάνω στα οποία θα ακουμπήσουμε και θα αλλάξουμε την πεποίθηση, τη συνήθεια, την παιδεία, την αγωγή των Νεοελλήνων, των παιδιών μας από εδώ και μπρος, γιατί μέχρι τώρα έχουμε χάσει πολλές γενιές. Δηλαδή να ακουμπήσει εκείνο εκεί το οποίο λέγεται εύρυθμη τάξη, γιατί στους δρόμους μας επικρατεί μια απίστευτη αταξία. Να έμπαινε ένα σχεδιασμός ο οποίος θα προσδοκούσε διαφορετικά αποτελέσματα, όχι μέσα από τιμωρητική αλλά από εκπαιδευτική διάθεση και προσπάθεια», σημείωσε.

Στον αντίποδα τώρα, η κ. Μυλωνά έκρινε ότι τα νέα μέτρα βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση και εξυπηρετούν την καλύτερη διεξαγωγή των ελέγχων. «665 νεκροί σε 11,5 χιλιάδες τροχαία συμβάντα την περασμένη χρονιά. Είναι τραγικοί αριθμοί και επειδή κανένας θάνατος στον δρόμο δεν είναι αποδεκτός πρέπει αυτή η κατάσταση να αλλάξει. Το ότι είναι αυστηρά τα πρόστιμα είναι κάτι που ίσως τους Έλληνες να τους παρακινήσει. Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν και χώρες που τα πρόστιμα είναι ανάλογα με το εισόδημα των πολιτών. Αλλά πρέπει επιτέλους να εφαρμοστεί ο νόμος», ανέφερε, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ακόμα και ο καλύτερος ΚΟΚ, αν δεν υπάρχει εφαρμογή του, τότε δεν πρόκειται να αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. «Α. Σίγουρα η πρόληψη και η ενημέρωση παίζουν καθοριστικό ρόλο», ανέφερε η κ. Μυλωνά. Σχετικά με την τοποθέτηση καμερών που θα ελέγχουν την κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο, η κ. Μυλωνά αποκρίθηκε ότι πρόκειται για ένα θέμα το οποίο θα βοηθήσει, καθώς η προστασία της ανθρώπινης ζωής οφείλει να μπαίνει σε προτεραιότητα. «Έχουμε ελπίδες ότι ο καινούργιος ΚΟΚ αν εφαρμοστεί θα φέρει αποτελέσματα», σημείωσε τέλος.

Tags: homepage_featuredασφάλειακινητόΟδηγοίπαραβατικότητα
Share236Tweet148Send
Newsroom

Newsroom

Σχετικά νέα

5211283869526991 9da248044a045f9142e735f11ce3fe98 xl

Χωρίς κράνος και με υπερβολική ταχύτητα οι οδηγοί στην Κρήτη – 3.288 παραβάσεις σε μία εβδομάδα

07/07/2025 - 1:53 μμ
5208825001019872 9da248044a045f9142e735f11ce3fe98 xl

Πρόστιμα σε δεκάδες οδηγούς χωρίς κράνος και δίπλωμα οδήγησης στα Χανιά – Βεβαιώθηκαν συνολικά 135 παραβάσεις 

04/07/2025 - 5:35 μμ
Μηδενισμός γραπτού μαθητή που έφερε κινητό στην αίθουσα – Απαγορεύτηκε η είσοδος σε υποψήφιους που καθυστέρησαν

Μηδενισμός γραπτού μαθητή που έφερε κινητό στην αίθουσα – Απαγορεύτηκε η είσοδος σε υποψήφιους που καθυστέρησαν

30/05/2025 - 11:44 πμ
5162803391747331 image 1738577288

Χιλιάδες οι παραβάσεις οδηγών στην Κρήτη τις πρώτες μέρες του Μαϊου

12/05/2025 - 11:13 πμ
Επόμενο άρθρο
ΧΝΑΡΗΣ

Μ. Χνάρης: «Κατεπείγουσα η ανάγκη ενίσχυσης της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Ρεθύμνου»

Τελευταία νέα

5219090622549930 5211283869526991-9da248044a045f9142e735f11ce3fe98-xl - Rethymno Nea 1751885631

584 παραβάσεις για μη χρήση κράνους από δικυκλιστές στους δρόμους της Κρήτης – Οι 46 αφορούν διανομείς

16/07/2025 - 2:45 μμ
ΟΠΕΚΕΠΕ: Κατατέθηκε η πρόταση της ΝΔ για εξεταστική επιτροπή

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κατατέθηκε η πρόταση της ΝΔ για εξεταστική επιτροπή

16/07/2025 - 2:27 μμ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΙΚΗΣ

«Ένας αιώνας Μίκης Θεοδωράκης»: Φεστιβάλ της Περιφέρειας Κρήτης στη Σητεία

16/07/2025 - 1:32 μμ
ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ

Ενθουσίασε το κοινό η θεατρική ομάδα του Κέντρου Πρόληψης 

16/07/2025 - 1:22 μμ
ΡΟΔΑΚΑΣ - ΕΣΠΕΡΙΔΑ

Εσπερίδα για την παραδοσιακή λιθοδομή στις Μαργαρίτες

16/07/2025 - 11:55 πμ
ΕΜΒΟΛΙΑ ΔΕΝΤΡΩΝ

«Μπόλιασμα» των δέντρων: μια παράδοση που χάνεται

16/07/2025 - 11:31 πμ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΑΝΝΑΒΗ

Σύλληψη 44χρονου στο Ηράκλειο για καλλιέργεια δενδρυλλίων κάνναβης και παράνομη οπλοκατοχή 

16/07/2025 - 11:22 πμ
Μ.Η.Τ. 242157
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr