Τα βιβλία γράφουν: Δικαιοσύνη γενικά θεωρήθηκε ο σεβασμός σε κάθε κανόνα (γραφτό ή άγραφο) που καθορίζει πως πρέπει να συμπεριφέρονται οι άνθρωποι μεταξύ τους. Ορίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.
Ο Πλάτων στην «Πολιτεία» κατατάσσει τη Δικαιοσύνη μέσα στις 4 βασικές αρετές: (δικαιοσύνη, εγκράτεια, σοφία, ανδρεία). Στον Πολιτικό υποστηρίζει ότι θα ήταν καλύτερα να κυβερνάει η σοφία παρά ο νόμος, γιατί ο τελευταίος δεν μπορεί να περιλάβει με πληρότητα ότι είναι ευγενέστερο και δικαιότερο για όλους και επομένως δεν μπορεί να επιβάλει το καλύτερο.
Ο Αριστοτέλης στα «Ηθικά», χωρίζει τη Δικαιοσύνη σε Φυσική και Συμβατική παρέμβαση: Η ανάμειξη κάποιου σε υπόθεση άλλων.
Αισχύλος: «Δεν μαθαίνει κανένας παρά μόνο τη μέση αλήθεια, όταν ακούει τη μία παράταξη από τις δύο».
Βικτόρ Κουζέν: «Ο σεβασμός των δικαιωμάτων του άλλου ονομάζεται δικαιοσύνη. Κάθε παραβίαση ενός, οποιουδήποτε, αυτά είναι αδικία».
Πολυζωίδης και Τερτσέτης: Ο Αναστάσιος Πολυζωίδης και ο Γεώργιος Τερτσέτης ήταν δυο έντιμοι και αδέκαστοι δικαστές, οι οποίοι αρνήθηκαν να υπογράψουν τη Θανατική Ποινή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και του πρωτοπαλίκαρου του Πλαπούτα. Το 1834 το τότε πενταμελές μετά από «μια στημένη δίκη» με παρέμβαση της Γερμανικής Αντιβασιλείας -αφού ο Όθωνας ήταν ανήλικος- πέτυχαν να μην εκτελέσουν τον ήρωα Γέρο του Μοριά. Ο δικαστής αρνήθηκε την Κρατική παρέμβαση στα της δικαιοσύνης για να υπογράψει την απόφαση καταδίκης των Κολοκοτρώνη, Πλαπούτα σε θάνατο για εσχάτη προδοσία και η τότε Γερμανική Αντιβασιλεία τον κακοποίησε και τον φυλάκισε. Όμως ο ακέραιος δικαστής άντεξε.
Δικαιώθηκε το 1837 όταν ο Όθωνας (είχε ενηλικιωθεί). Αποκαταστάθηκε και διορίστηκε Αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου και Σύμβουλος της Επικρατείας. Να υπενθυμίσουμε ότι η ιστορική δίκη (Κολοκοτρώνη) ξεκίνησε στις 16 Απριλίου 1834 στο Ναύπλιο και οι Γερμανοί είχαν διορίσει στη «στημένη δίκη» Εισαγγελέα τον Άγγλο Εδουάρδο Μάσον. Οι αδέκαστοι δικαστές είπαν στους ξενόφερτους κουμανταδόρους της πατρίδας μας Όχι.
182 χρόνια μετά ο Γερμανός υβριστής
2016, 182 χρόνια μετά δικάζεται στο Ρέθυμνο ο κ. Ρίχτερ πολιορκητικός Κριός για την παραχάραξη της Ιστορίας. Δυστυχώς τον υβριστή των χιλιάδων νεκρών «τίμησαν» εν κρυπτώ μερίδα Πανεπιστημιακών. «Ιππότες» αποκαλεί τους δολοφόνους ναζί και «Κτήνη» τους αμυνόμενους Κρήτες. Προσβάλλει την Αντίσταση και… Δεν μας άφησαν να πούμε πως έβγαλαν τα μάτια οι «Ιππότες» π.χ. στην Πηγή του δύσμοιρου Γιαπιτζάκη και τον έκαναν κομμάτια. (Η προτομή του είναι στην Πηγή). Να πάνε. Να τους διαβάσουμε την Έκθεση Ωμοτήτων (σελίδα 94) πως οι πρόγονοι του κ. Ρίχτερ έκαναν εξάρθρωση των άνω και κάτω άκρων, έβγαζαν τα Μάτια και τα σπλάχνα του γυμνασιόπαιδου Κώστα Φαραρόλη.
Να πούμε και εμείς ότι οι «Ιππότες» χρησιμοποιούσαν προκάλυμμα όμηρους (σελ. 41 της Έκθεσης). Να τους δώσουμε την Έκθεση του Ανθυπασπιστή Κώστα Κουγιουμουτζή (1945) με τα εγκλήματα που έκαναν στα χωριά μας. Αναφέρει ότι όλα αυτά που υπέστη ο πληθυσμός «υπερβάλλουν ακόμα και τα μαρτύρια της Ιεράς Εξέτασης» Βιβλίο «Ρέθυμνο, 11 μέρες χωρίς ήττα» σελίδες 201-220. Να τα πούμε, να τα δείξουμε. Να τους τα διαβάσουμε.
Συγχωρείστε μας νεκροί μας
Συγχωρείστε μας νεκροί μας. Την ημέρα της Πανελλαδικής Απεργίας των δικηγόρων μας απέβαλαν. Δεν υπήρχε Πολιτική Αγωγή. Μόνο οι ντόπιοι και ξένοι συνήγοροι του υβριστή σας κ. Ρίχτερ. Την ημέρα της επετείου του Ολοκαυτώματος, πάνω από 11.000.000 εκτέλεσαν οι «Ιππότες», ακούσαμε ότι είναι… αθώος, αδικοχαμένοι νεκροί μας, ο υβριστής σας λέει είναι… αθώος.
Στις 10 Φεβρουαρίου, του Αγίου Χαραλάμπους, θα βγει η Τελική Απόφαση. Τότε θα μάθουμε αν θα σας λένε και με… «βούλα» κτήνη.
Συγχωρείστε μας. Όλοι όσοι εκτελεστήκατε με κτηνώδη τρόπο. Όλοι όσοι βασανιστήκατε. Όλοι όσοι φυλακιστήκατε. Όλοι όσοι καήκατε. Όλοι όσοι λεηλατηθήκατε.
Γιατί βασανισμένοι νεκροί μας δεν «γονατίσατε», αλλά αντισταθήκατε; Με το Γ’ Ράιχ τα βάλατε; Τους ιδεαλιστές» πολεμήσατε; Γι’ αυτό μετά τις 10 Φλεβάρη πιθανόν να σας λένε «Κτήνη» και με δικαστική απόφαση.
Ο Πολυζωίδης τόλμησε το 1834. Τώρα έχουμε 2016.
Ο Θεός και η Ιστορία όμως θα σας δικαιώσει. Για μας τους συγγενείς σας ο αγώνας ξεκινά στις 11 Φλεβάρη. Χωρίς εκκλησία και τις έκαναν «στάβλους και αποπατούσαν», χωρίς βουλευτές γιατί έχουν υπογράψει (Μνημόνια το λένε). Χωρίς την αντιπεριφερειάρχη και κάποιους δημάρχους για να μην στεναχωρήσουν… τους Τοκογλύφους δανειστές. Όμως ελπίζουμε ότι θα αποκατασταθεί δικαιοσύνη. Μια λέξη, αξέχαστοι Νεκροί. Δικαιοσύνη θα περιμένουμε.