Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι διαδικασίες εκτέλεσης για δύο μεγάλα έργα του Δήμου Ρεθύμνου, τα οποία δημοπρατήθηκαν χθες στα γραφεία Τεχνικής Υπηρεσίας. Πρόκειται για έργα ανάπλασης της οδού Κριάρη και την ανάδειξη του φαραγγιού των Μύλων του Δήμου Ρεθύμνου, για τα οποία αναδείχτηκαν χθες εργολάβοι παίρνοντας και στις δυο περιπτώσεις τα έργα με μεγάλα ποσοστά έκπτωσης.
Ειδικότερα, για το έργο ανάπλασης της οδού Κριάρη υπήρχαν οκτώ υποψήφιοι και ο ανάδοχος που επιλέχτηκε προσέφερε έκπτωση της τάξεως του 48,5% περίπου.
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ και εκτός από την ανάπλαση περιλαμβάνει και υπογειοποίηση του δικτύου της ΔΕΗ.
Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση, οι άξονες σχεδιασμού είναι οι παρακάτω:
• Διαμόρφωση πεζοδρομίων με καθαρό πλάτος μεγαλύτερο του 30% του πλάτους της οδού με κυβόλιθο σε άμμο, εγκιβωτισμένο σε κράσπεδο από τσιμέντο.
• Δημιουργία θέσεων στάθμευσης εκατέρωθεν της λωρίδας κυκλοφορίας πλάτους 2.00 μ. με κυβόλιθο διαφορετικού χρώματος.
• Σηματοδότηση λωρίδας κίνησης ποδηλάτου στο επίπεδο των πεζοδρομίου με ίδια κατασκευαστικά χαρακτηριστικά και διαφορετική απόχρωση κυβόλιθου.
• Ένταξη του συστήματος φωτισμού, του παρόδιου πρασίνου, των κάδων απορριμμάτων και γενικά του αστικού εξοπλισμού στην λωρίδα που ορίζει η στάθμευση, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται το μέγιστο δυνατό πλάτος του πεζοδρομίου και παράλληλα οι εν λόγω σχηματισμοί να αποτελούν σημείο αναφοράς.
• Κατασκευή οδοστρώματος από άσφαλτο εγκιβωτισμένη πλευρικά σε διάδρομο από σκυρόδεμα.
Στα πλατώματα που θα δημιουργηθούν θα τοποθετηθούν παγκάκια-καθιστικά, θα διαμορφωθούν παρτέρια και λάκκοι φύτευσης, εγκαταστάσεις φωτισμού, άρδευσης και διευθέτησης υδρορροών κτιρίων-ομβρίων πεζοδρομίων.
Επιπλέον θα εφαρμοστούν αρχές που αφορούν την προστασία των πεζών, με μεγάλο πλάτος στα πεζοδρόμια, αλλαγή του υλικού του οδοστρώματος από άσφαλτο σε κυβόλιθο, ώστε να σηματοδοτείται έντονα η ανάγκη μείωσης ταχύτητας των οχημάτων και η είσοδός τους σε μία περιοχή όπου προτεραιότητα έχει ο πεζός, διαγράμμιση των διαβάσεων, απαγόρευση της στάθμευσης στις γωνίες και τοποθέτηση εμποδίων που θα αποτρέπουν την στάθμευση οχημάτων επί του πεζοδρομίου.
Αναδεικνύεται το φαράγγι των Μύλων
Σε ότι αφορά την ανάδειξη στο φαράγγι των Μύλων υπήρχαν δέκα ενδιαφερόμενοι και οι προσφορές έκπτωσης κυμάνθηκαν από 25 έως 45%.
Πρόκειται για έργο συνολικού προϋπολογισμού 410.000 ευρώ και αφορά στην ανάδειξη, προστασία, διατήρηση και διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος στην περιοχή του φαραγγιού των Μύλων και της δημιουργίας κατάλληλων συνθηκών για την οργάνωση της επισκεψιμότητας του χώρου που θα επιτρέψουν την γνωριμία του κοινού με την περιοχή, δίνοντας έτσι παράλληλα την ώθηση για ανάπτυξη του ενδιαφέροντος τόσο για επίσκεψη των περιοχών αυτών όσο και για αναψυχή μέσω εφαρμογής κατάλληλων μέτρων, δράσεων και έργων υποδομής.
Το έργο περιλαμβάνει κατασκευή έργων υποδομής, εγκαταστάσεων και προτάσεις δραστηριοτήτων για την οργάνωση και παροχή ευκολιών αναψυχής, καθώς και τον έλεγχο και διαχείριση της επισκεψιμότητας του χώρου, τα οποία είναι τα εξής:
– Δημιουργία κέντρου και περιπτέρων πληροφόρησης, ξύλινης κατασκευής (λυόμενα, για την ενημέρωση και οργάνωση των επισκεπτών στην περιοχή).
– Δημιουργία δυο χώρων υπαίθριου γεύματος (τραπεζοπάγκοι, ξύλινα καθίσματα, εστία παραγωγής φαγητού, κάδοι απορριμμάτων).
– Κατασκευή μεταλλικής περίφραξης.
– Πλακόστρωση επιφανειών για τη βελτίωση της αισθητικής και την πλήρη εναρμόνιση του χώρου, με τα υπόλοιπα παραδοσιακά κτίσματα στην περιοχή του φαραγγιού και εργασίες πλακόστρωσης σε δυο εκκλησάκια στην περιοχή του φαραγγιού των Μύλων.
– Δημιουργία ελεγχόμενων χώρων εισόδου και εξόδου στην περιοχή του φαραγγιού με πλακόστρωση του χώρου για την προσωρινή στάση των επισκεπτών, τοποθέτηση ξύλινου κιγκλιδώματος για την ασφάλεια των επισκεπτών και τοποθέτηση ξύλινων περιπτέρων ενημέρωσης.
– Δημιουργία δυο θέσεων θέας: θα τοποθετηθεί ξύλινο κιόσκι με δυνατότητα φιλοξενίας 10-12 ατόμων και ξύλινα δοχεία απορριμμάτων.
– Δημιουργία δικτύου μονοπατιών και διαδρόμων.
– Δημιουργία «ιστορικού και πολιτιστικού» μονοπατιού.
– Δημιουργία κεντρικό μονοπάτι-Ξηρό Χωριό.
– Δημιουργία διαδρομής Είσοδος 2-Χρωμοναστήρι.
– Μεγάλες πληροφοριακές πινακίδες στις εισόδους των περιοχών ενδιαφέροντος. Σκοπός τους είναι να ενημερώνουν για τα αξιόλογα στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος της περιοχής.
– Ρυθμιστικές πινακίδες στις εισόδους. Παρέχουν οδηγίες για τη διακίνηση των επισκεπτών μέσα στο χώρο.
– Μεγάλες ενημερωτικές πινακίδες. Κυρίως σε θέσεις με κέντρα πληροφόρησης, χώρους αναψυχής, θέσεις θέας.
– Ενημερωτικές-ενδεικτικές πινακίδες σε μονοπάτια κατά μήκος επιλεγμένων διαδρομών, με σκοπό να ενημερώσουν τους επισκέπτες για τα σημεία ενδιαφέροντος.
– Απαγορευτικές πινακίδες που δίνουν πληροφορίες για τις ενέργειες και δραστηριότητες που απαγορεύονται και αποτρέπουν τους επισκέπτες από τη χρήση τους.
Σημειώνεται ότι χθες είχε προγραμματιστεί και η δημοπράτηση του έργου αναβάθμισης της περιφερειακής οδού Ανωγείων, η οποία όμως ήταν άγονη και θα επαναληφθεί στις 30 Δεκεμβρίου. Επίσης τις επόμενες ημέρες και μέχρι τέλος του έτους έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση του έργου αναβάθμισης του ανατολικού παραλιακού μετώπου από το ύψος του Δελφίνι μέχρι το Κουτσολίδι, η βιοκλιματική ανάπλαση της Σοχώρας και του κλειστού γυμναστηρίου στα Περβόλια.
Σε δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Νίκος Κονταξάκης μεταξύ άλλων τόνισε: «Ξεκινάει μια σειρά από δημοπρατήσεις έργων, που θα διαρκέσει καθ’ όλο το δεκαήμερο των εορτών μέχρι την αλλαγή του χρόνου συμπεριλαμβανομένης της 24ης Δεκεμβρίου και της 31ης Δεκεμβρίου επίσης. Έτσι ολοκληρώνεται ένας κύκλος δημοπρατήσεων, που αφορά το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου και αναφέρεται σε διάφορα έργα ενταγμένα στο ΕΣΠΑ ως χρηματοδοτικό πρωτόκολλο και στην περίοδο 2007-2013. Μιλάμε για δύο έργα διαφορετικά εκ των οποίων το ένα αναφέρεται στο αστικό περιβάλλον της πόλης και μιλάω για την οδό Κριάρη, είναι προϋπολογισμού 1.100.000 ευρώ. Δίδει ίσα δικαιώματα στην πρόσβαση και στον πεζό και στο μηχανοκίνητο μέσον. Μπορεί πλέον ο πεζός να διασχίσει με ασφάλεια ένα δρόμο πολυσύχναστο, όπως είναι η οδός Κριάρη, με την έννοια ότι δημιουργείται αυτή η εικόνα που βλέπουμε και στα άλλα σημεία της πόλης, όπως συμπληρώνεται με διευρυμένα πεζοδρόμια, με διευρυμένες διαβάσει και με ράμπες στις διαβάσεις και διευκολύνει τις διαβάσεις των πεζών από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο και προπαντός να δώσει μεγαλύτερη ασφάλεια στην μετακίνηση. Το επόμενο έργο είναι δασοτεχνικό και έχει να κάνει με το περιβάλλον. Μιλάμε για το φαράγγι των Μύλων, όπου εκεί θα αναδειχτεί ως φυσικό τοπίο, θα γίνει μια οργάνωση της δασικής αναψυχής και οργάνωση προστασία και διαχείριση του φαραγγιού με την έννοια των ήπιων παρεμβάσεων, των μονοπατιών, των αναδασώσεων και ότι άλλο χρειάζεται, ώστε να μπορεί να είναι ένα φαράγγι που να συμβάλει στην αναψυχή και στον περίπατο των κατοίκων του δήμου μας».