Δεν έχει τέλος η λίστα των συνανθρώπων μας, που σχεδόν καθημερινά, χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται βαριά, στον απαρχαιωμένο, ακατάλληλο και επικίνδυνο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης.
Οικογένειες ξεκληρίζονται, νέοι άνθρωποι χάνονται, κάποιοι μένουν ανάπηροι εφ όρου ζωής και κάποιοι, τυχεροί στην ατυχία τους, επανέρχονται στην κανονικότητά τους μετά από πολύχρονη νοσηλεία και αποκατάσταση. Πρόκειται για ένα σύγχρονο δράμα που αγγίζει τα όρια της αρχαίας τραγωδίας. Τόσα θύματα δεν συναντάς ούτε στα πολεμικά πεδία μαχών. Ο αριθμός των νεκρών το 2018 μέχρι σήμερα ξεπέρασε τους 40 και οι τραυματίες είναι εκατοντάδες.
Η κύρια αιτία των ατυχημάτων δεν είναι ούτε η υπερβολική ταχύτητα, ούτε οι επικίνδυνη οδήγηση, ούτε η μέθη και η οδηγητική συμπεριφορά, αλλά η ανεπάρκεια και επικινδυνότητα του οδικού δικτύου. Ο αριθμός των ατυχημάτων και θυμάτων χρόνο με το χρόνο αυξάνονται παρά τα τσουχτερά πρόστιμα της τροχαίας, την αυστηρότητα των αστυνομικών και την αυξημένη επιτήρηση του οδικού δικτύου ακόμη και με κάμερες.
Αρκεί μια βόλτα με αυτοκίνητο για να καταλάβει κανείς το μέγεθος του προβλήματος. Η κυκλοφορία είναι τόσο πυκνή και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας σαν να βρίσκεσαι σε αστική περιοχή. Τα οχήματα σχηματίζουν τεράστιες ουρές, τα μποτιλιαρίσματα είναι συχνό φαινόμενο και η μέση ταχύτητα, όσο και να προσπαθήσει κανείς, δεν υπερβαίνει τα 40 με 50 χιλιόμετρα την ώρα.
Δεν μπορώ να δεχθώ πως οι Κυβερνώντες, διαχρονικά, έχουν καταδικάσει την Κρήτη να έχει αυτό το αναχρονιστικό, ακατάλληλο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο και κάθε χρόνο να θρηνούμε για τους δεκάδες νεκρούς και τους εκατοντάδες τραυματίες.
Από άκρη σε άκρη η Ελλάδα, τα τελευταία 20 με 30 χρόνια απέκτησε σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους όπως η Εγνατία οδός, η Ολύμπια οδός, η Ιωνία οδός κ.α, σημαντικά έργα ανάπτυξης, με τεράστιο κόστος κατασκευής λόγω της μορφολογίας του εδάφους, απολύτως βέβαια αναγκαία για την ανάπτυξη και την πρόοδο. Έτσι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι εκμηδένισαν αποστάσεις, βελτίωσαν τις μεταφορές, έκαναν τη ζωή των ανθρώπων καλύτερη και το σημαντικότερο ελαχιστοποίησαν τα τροχαία ατυχήματα.
Στην Κρήτη όμως, το πλέον ζωντανό και παραγωγικό κομμάτι της Ελληνικής επικράτειας, που κάθε χρόνο συμβάλει τα μέγιστα στον κρατικό προϋπολογισμό (οι 4 νομοί της Κρήτης είναι πάντα από τους πρώτους σε δημόσια έσοδα και εισπραξιμότητα), δεν έκαναν τίποτε απολύτως.
Έδωσαν προτεραιότητα σε άλλες γεωγραφικές περιοχές, στερώντας από την Κρήτη το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο με αποτέλεσμα σήμερα να ασφυκτιά κυκλοφοριακά, να δυσφημείται τουριστικά και να θρηνεί κάθε χρόνο την απώλεια τόσον ανθρώπων.
Η Κρήτη έχει άμεση ανάγκη από έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα ενώνει τους τέσσερις νομούς της Κρήτης. Σε πολλά σημεία απαιτείται επαναχάραξη ώστε να διέρχεται εκτός Αστικών περιοχών, να γίνουν σήραγγες και γέφυρες προκειμένου να εκλείψουν οι μεγάλες υψομετρικές διαφορές και οι πάμπολλες στροφές. Να γίνουν σύγχρονοι ανισόπεδοι κόμβοι, διαγραμμίσεις, σήμανση, διαχωριστικές μπάρες και προστατευτικά κιγκλιδώματα, να υπάρχουν χώροι στάθμευσης και επαρκής νυκτερινός φωτισμός και ότι άλλο προβλέπεται για ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.
Το κόστος ενός τέτοιου έργου σίγουρα είναι υψηλό, πρόσφατα προϋπολογίσθηκε περί το 1,5 δισ. ευρώ, όμως θα δώσει λύση σε ένα χρόνιο και καυτό πρόβλημα και θα δώσει νέα ώθηση στην ήδη σημαντική ανάπτυξη της Κρήτης.
Το έργο αναβάθμισης του ΒΟΑΚ, έχει εξαγγελθεί δεκάδες φορές από πρωθυπουργούς, Υπουργούς, υποψηφίους, πολιτικούς σε κάθε επίσκεψη τους στην Κρήτη, συνήθως λίγο πριν της εκλογές. Το έργο όπως έχει χαρακτηρισθεί από τους εξαγγέλλοντες είναι ώριμο, υπερώριμο, έχουν γίνει προμελέτες, μελέτες, προϋπολογισμοί, είναι σε τελική φάση δημοπράτησης και χίλια δυο άλλα, όμως έργο δεν φαίνεται να γίνεται πουθενά.
Το ίδιο έργο, των εξαγγελιών χωρίς αντίκρισμα, θα παιχτεί ξανά το επόμενο διάστημα και πάντως πριν τις Εθνικές εκλογές. Μην τους πιστεύεται εάν με τα ίδια σας τα μάτια δεν δείτε μηχανήματα και εργοτάξια παντού.
Είναι βέβαιο ότι μας εμπαίζουν με το χειρότερο τρόπο. Ο ΒΟΑΚ δεν είναι στις προτεραιότητές τους και δεν προτίθενται να κάνουν κάτι γι’ αυτό.
Δεν έχουμε άλλη επιλογή από να τους πιέσουμε με τον ένα και μοναδικό τρόπο που είναι ηθικά ανεκτός, δημοκρατικά επιτρεπτός και σίγουρα αποτελεσματικός.
Μαυρίστε τους Μαυρογιαλούρους και ψευτοθόδωρους της πολιτικής και γυρίστε τους την πλάτη.