Καλώ τους Αμαριώτες, λίγο πριν πάμε στην κάλπη, να κάνουμε το αυτονόητο. Να Σκεφτούμε. Να ανοίξουμε το μυαλό μας, να δούμε τι συμβαίνει γύρω μας την προεκλογική περίοδο και θα ανακαλύψουμε κάποια πολύ ωραία πράγματα, θα κάνουμε διαπιστώσεις που θα μας προβληματίσουν.
Νοιάζομαι, ενδιαφέρομαι για το Αμάρι και παρακολουθώ τα τεκταινόμενα την προεκλογική περίοδο από απόσταση ασφαλείας. Εννοώ την απόσταση που μου επιτρέπει να είμαι μακριά από ιδιοτελείς βλέψεις, από άδικες συμπεριφορές, από μεροληπτικές τοποθετήσεις, από ψευδείς ενημερώσεις, από λανθασμένες ειδήσεις. Να μπορώ να σκέφτομαι και να αποφασίζω με γνώμονα τα μηνύματα που μου επιτρέπουν να είμαι δίκαιος, να είμαι (όσο γίνεται) αμερόληπτος, να μπορώ να προσεγγίσω την πραγματική κατάσταση που επικρατεί αυτές τις μέρες στον τόπο μας.
Στην πορεία της προεκλογικής περιόδου, δέχομαι ως θεμιτό να λέγονται από τους «αντίπαλους» υποψήφιους πράγματα για εντυπωσιασμό, να ανακοινώνονται υπερβολικές υποσχέσεις, να γίνεται προσπάθεια μείωσης της αξίας του έργου και του λόγου των ανθυποψηφίων, κ.λπ. Ως εδώ Καλά.
Τα ψέματα όμως δεν έχουν καμία θέση στον πολιτισμό μας. Αποτελούν την αρχή για μια σειρά από ενέργειες και συμπεριφορές που χαρακτηρίζουν ανθρώπους μειωμένης προσωπικότητας, χαμηλής αυτοεκτίμησης, ακραίου ήθους. Οδηγούν σε συμπεριφορές απαράδεκτες και καταδικαστέες, που προκαλούν τα δημοκρατικά αισθήματα των ψηφοφόρων.
Οι εκλογές δεν είναι αγώνας δρόμου, που όποιος ξεκινήσει πρώτος, θα φτάσει και πρώτος. Είναι αγώνας κατάθεσης επιχειρημάτων ικανών να πείσουν τους ψηφοφόρους, απολογισμός πεπραγμένου έργου στην κρίση των δημοτών, κατάθεσης προγράμματος και οραματισμών για την επόμενη περίοδο.
Κάθε προεκλογική περίοδος έχει τον δικό της χαρακτήρα. Διαφοροποιούνται οι συνθήκες, Αλλάζουν οι υποψήφιοι, οι άνθρωποι, οι ανάγκες. Διαφέρουν τα μηνύματα, οι οικονομικές απαιτήσεις του τόπου αλλά και οι οικονομικές δυνατότητες των υποψηφίων. Εκείνο όμως που μένει, είναι η επόμενη μέρα που είναι πάντα ίδια. Αυτήν να έχουμε στο μυαλό μας πηγαίνοντας για την κάλπη.
Σ’ αυτή την προεκλογική περίοδο ακούσαμε για ασυμβίβαστο υποψηφίων, για εκβιασμούς, για εκφοβισμούς για αθέμιτες παρεμβάσεις στη βούληση των ψηφοφόρων. Να συκοφαντούνται και να διαβάλλονται υποψήφιοι αλλά και ψηφοφόροι. Ακούσαμε ψέματα πολλά, διαβάσαμε δημοσιεύματα «κίτρινου τύπου», είδαμε να παραβιάζεται η ελεύθερη βούληση υποψηφίων (να εξαναγκάζονται σε παραίτηση του δικαιώματος της υποψηφιότητας). Πρωτοφανείς καταστάσεις για τους Αμαριώτες η έκταση και το μέγεθος που έχει λάβει η «βρώμικη» αντιπαλότητα. Και ως συνήθως κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη, πάντα το φταίξιμο είναι σε κάποιον άλλον.
Όμως εγώ θέλω να ρωτήσω, γιατί ένας υποψήφιος που φέρεται να έχει ασυμβίβαστο εκλογής, δεν ξεκαθάρισε από την αρχή την θέση του; Ήθελα να ακούσω με φωνή στεντόρεια, -να το πιστεύει και ο ίδιος- ότι δεν υπάρχει ασυμβίβαστο και πάμε σε καθαρό προεκλογικό αγώνα.
Κάτι τέτοιο δεν έγινε μέχρι σήμερα. Έμεινε λοιπόν να αναρωτιέμαι πως ένα άνθρωπος που σκοπός της ζωής του υπήρξε η προάσπιση του νόμου, που εφάρμοζε και τηρούσε τους νόμους την πολιτείας, προστατεύοντας του πολίτες, μόλις αποδεσμεύτηκε από την υπηρεσία που τον τίμησε για την προσφορά του με υψηλά αξιώματα, η πρώτη του ενέργεια ως πολίτης πλέον, είναι να παραβαίνει την νομοθεσία να αγνοεί την πολιτεία και να βάζει σε σκέψεις τους ψηφοφόρους. Παράλληλα βέβαια αγνοεί αλλά και προκαλεί τα δημοκρατικά αισθήματα των δημοτών του Αμαρίου. Εφόσον εκλεγεί, με ποιες μεθοδεύσεις άραγε θα διαχειριστεί τα προβλήματα του δήμου, θα αντιμετωπίσει τους Αμαριώτες;
Γιατί ένας υποψήφιος επικεφαλής συνδυασμού, αρνείται την δημόσια αντιπαράθεση με τον ανθυποψήφιό του;
Γιατί ένας υποψήφιος επικεφαλής συνδυασμού, αδυνατεί να καταρτίσει ψηφοδέλτιο στην «έδρα» του αντιπάλου του;
Γιατί λαμβάνω μηνύματα εκφοβισμού από δημότες ψηφοφόρους;
Ας σκεφτούμε και να αποφασίσουμε με γνώμονα την πρόοδο του δήμου και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος και όχι με το προσωπικό συμφέρον γύρω από τον εαυτό μας. Μίζερη αντίληψη που καλλιεργήθηκε στους δημότες για να εξυπηρετούνται ιδιοτελείς καταστάσεις. Τα αποτελέσματα στην κοινωνία είναι γνωστά.
*Ο Κυριάκος Γ Καλαγασίδης είναι πολιτικός μηχανικός ΤΕ – ΕΔΕ