Επιδόσεις ρεκόρ κατέγραψαν οι αφίξεις Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα το 2018 πετυχαίνοντας αύξηση άνω του 18% για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Συνολικά περισσότεροι από 4,4 εκατομμύρια Γερμανοί επισκέπτες επέλεξαν τη χώρα μας για τις διακοπές τους το 2018, με την Ελλάδα να αναδεικνύεται στο 2ο δημοφιλέστερο ευρωπαϊκό προορισμό Γερμανών τουριστών.
Την ίδια στιγμή θετικά είναι τα μηνύματα από τη μεγάλη τουριστική έκθεση του Βερολίνου, που ξεκίνησε την Τετάρτη, με τη συμμετοχή της περιφέρειας Κρήτης αλλά και επιχειρηματιών του Ρεθύμνου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Γερμανικού Συνδέσμου Τουριστικών Γραφείων (DRV) Νόρμπερτ Φίμπιχ «φέτος όλα δείχνουν ότι θα διατηρηθεί το περσινό ήδη υψηλό επίπεδο των κρατήσεων και θα αυξηθεί ελαφρά. Πρόκειται για ένα πολύ θετικό μήνυμα μετά από τους εντυπωσιακά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που σημείωσε η Ελλάδα τον περασμένο χρόνο».
Μέχρι στιγμής οι κρατήσεις από τη Γερμανία για την Ελλάδα είναι, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας της τουριστικής αγοράς (GfK) κατά 0,6% μειωμένες σε σχέση με πέρυσι. Το φαινόμενο δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Γενικά οι κρατήσεις των τουριστικών γραφείων και οι πωλήσεις στο διαδίκτυο το διάστημα Νοέμβριος-Ιανουάριος ήταν κατά μέσο όρο 2% χαμηλότερες σε σχέση με το ίδιο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Τα στοιχεία δεν είναι ανησυχητικά εκτιμά ο κ. Φίμπιχ: «Βρισκόμαστε ακόμη στην περίοδο των πρώιμων κρατήσεων και υπολογίζουμε ότι τις επόμενες εβδομάδες οι κρατήσεις θα αυξηθούν».
Παρά το γεγονός ότι η Ισπανία παραμένει ο δημοφιλέστερος τουριστικός προορισμός των Γερμανών, από τον περασμένο χρόνο διαπιστώνεται μια σταδιακή μετατόπιση της τουριστικής κίνησης προς τις χώρες της ανατολικής Μεσογείου. Μεγάλος κερδισμένος αυτής της εξέλιξης θα είναι φέτος η Τουρκία. Οι μέχρι στιγμής κρατήσεις παρουσιάζουν αύξηση κατά 58% σε σχέση με πέρυσι. Αναμένεται δε ότι η Τουρκία θα προσεγγίσει φέτος το επίπεδο του 2015, όταν κατέγραφε 5,6 εκ. αφίξεις από τη Γερμανία. Μεγάλη διψήφια αύξηση θα σημειώσει και η Αίγυπτος ενώ η Τυνησία, η Κροατία και η Βουλγαρία μπορούν να αναμένουν σύμφωνα με το GfK κατά μέσο όρο φέτος 9% περισσότερους τουρίστες από τη Γερμανία.
Στη βάση των πρώιμων κρατήσεων οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των Γερμανών είναι κατά σειρά η Αττάλεια, η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, η Κρήτη, η Χουργκάντα στην Αίγυπτο και η Κως. Στους φετινούς κερδισμένους θα πρέπει να συμπεριληφθεί και η Κύπρος. Οι μέχρι στιγμής κρατήσεις στην ΤUI είναι κατά 17% υψηλότερες από πέρυσι. Ενδεικτικό στοιχείο του αυξημένου ενδιαφέροντος είναι η λειτουργία τεσσάρων νέων πτήσεων την εβδομάδα της TUI fly από τη Φρανκφούρτη και το Ντίσελντορφ για τη Λάρνακα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Η υπουργός Τουρισμού συμμετέχει στην κορυφαία διεθνή έκθεση τουρισμού ITB στο Βερολίνο, με στόχο τη διατήρηση της θετικής δυναμικής του ελληνικού τουρισμού και το 2019. Οι εκπρόσωποι των κορυφαίων γερμανικών ταξιδιωτικών ομίλων και των αεροπορικών εταιρειών στις συναντήσεις τους με την υπουργό επιβεβαίωσαν την ενίσχυση της τουριστικής ζήτησης για την Ελλάδα το 2019 μετά από δύο συνεχόμενες χρονιές (2017, 2018) πολύ υψηλής ανόδου άνω του 18%, στην οποία συνέβαλε η επιτυχημένη προώθηση νέων ελληνικών προορισμών και θεματικών τουριστικών προϊόντων, καθώς και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας με νέες απευθείας πτήσεις από περισσότερα αεροδρόμια της Γερμανίας προς περισσότερα ελληνικά.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την εξαιρετική συνεργασία που έχουν καθιερώσει με το υπουργείο και τον ΕΟΤ και τόνισαν ότι με βάση τα πολύ θετικά αποτελέσματα του 2018, σχεδιάζουν επέκταση των τουριστικών προγραμμάτων τους για το 2019. Στις προγραμματισμένες συναντήσεις, συμμετείχε επίσης ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Κωνσταντίνος Τσέγας, η διευθύντρια του γραφείου υπουργού και αντιπρόεδρος του ΔΣ του ΕΟΤ κ. Αγγελική Χονδροματίδου και η προϊσταμένη του ΕΟΤ Γερμανίας κα Βίκυ Στρούμπου.
Η Ελλάδα έχει ενισχυμένη φέτος παρουσία στην έκθεση του Βερολίνου με μεγαλύτερο περίπτερο 870 τ.μ. όπου φιλοξενούνται 81συνεκθέτες. Στο ελληνικό περίπτερο την πρώτη ημέρα της ITB πραγματοποιήθηκε ειδική εκδήλωση παρουσίασης για πρώτη φορά στη γερμανική αγορά του «ελληνικού πρωινού» του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του Υπουργείου για την προώθηση της ελληνικής γαστρονομίας και ανάδειξη των ελληνικών προϊόντων.
Στην εκδήλωση η κ. Κουντουρά τόνισε ότι η προώθηση και προβολή διεθνώς της ελληνικής γαστρονομίας αποτελεί στρατηγική επιλογή, γιατί «οι επισκέπτες όταν δοκιμάζουν τις γεύσεις της Ελλάδας, μεταφέρουν την εμπειρία τους στο εξωτερικό και γίνονται πρεσβευτές της χώρας μας, διαφημίζοντας και προβάλλοντας τον προορισμό και τα προϊόντα του».