Τα προβλήματα που παρατηρούνται κάθε καλοκαίρι στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου και αφορούν κατά κύριο λόγο την παραβίαση του μέτρου του δακτυλίου από δίκυκλα και Ι.Χ. προσπαθεί να αντιμετωπίσει η δημοτική αρχή με την καθοριστική συνεργασία των κατοίκων. Ήδη εδώ και ένα μήνα, με δεδομένη την αρνητική εικόνα που επικρατεί και την φετινή τουριστική περίοδο, ιδίως τις πρωινές ώρες, και κατά κύριο λόγο λόγω των τροφοδοσιών των καταστημάτων, η αρμόδια επιτροπή για την παλιά πόλη ετοιμάζει ένα πλαίσιο με προτάσεις – παρεμβάσεις τις οποίες θα καταθέσει στο Δήμο το αμέσως επόμενο διάστημα με σκοπό αυτές να αξιοποιηθούν και να τεθούν σε ισχύ από την ερχόμενη τουριστική περίοδο.
Το ιστορικό κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου κάθε καλοκαίρι κατακλύζεται από χιλιάδες επισκέπτες, που επιθυμούν να ξεναγηθούν στα σοκάκια και να περιηγηθούν στα μνημεία της παλιάς πόλης. Ωστόσο η επίσκεψή τους σχεδόν πάντα γίνεται με δυσκολία και αρκετούς κινδύνους, αφού παρά την υποτιθέμενη ισχύ του μέτρου του δακτυλίου, πολλές φορές οι τουρίστες αναγκάζονται να περπατούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα, που ανενόχλητα διασχίζουν το ιστορικό κέντρο, ενώ έρχονται αντιμέτωποι και με επικίνδυνους οδηγούς δικύκλων, που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες στα στενά της παλιάς πόλης.
Την εικόνα αυτή μάλιστα οι επισκέπτες συχνά την μεταφέρουν και στα σχετικά δελτία παραπόνων, που αφήνουν στα ξενοδοχεία, όπου διαμένουν, ενώ η κατάσταση αυτή είναι ενοχλητική και για τους ντόπιους αλλά και για τους επιχειρηματίες.
Η αρμόδια επιτροπή παλιάς πόλης, όπως ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο αρμόδιος για θέματα του ιστορικού κέντρου της πόλης του Ρεθύμνου, Όθωνας Χριστουλάκης, έχοντας πλήρη γνώση του προβλήματος και της κατάστασης που επικρατεί τους θερινούς μήνες, εντοπίζει τον κύριο όγκο του προβλήματος στις τροφοδοσίες, γι’ αυτό και θα προτείνει στον Δήμο Ρεθύμνου την αλλαγή της κανονιστικής, έτσι ώστε όλες οι τροφοδοσίες στα καταστήματα του ιστορικού κέντρου, χωρίς καμία εξαίρεση, να γίνονται μέχρι τις 11:00 το πρωί και όχι μέχρι τις 13:00 που είναι σήμερα.
Και αυτό γιατί όπως επισημαίνεται οι ώρες αυτές είναι το διάστημα εκείνο που εντοπίζεται το σοβαρότερο πρόβλημα. Παράλληλα υπάρχει πρόταση, ώστε η διανομή φαγητού να γίνεται μόνο με ηλεκτρικά οχήματα στην παλιά πόλη, ενώ θα τεθεί στο τραπέζι της συζήτησης η εφαρμογή του μέτρου του δακτυλίου και τους χειμερινούς μήνες με ένα πιο ευέλικτο ωράριο. Αυτό άλλωστε αποτελεί πάγιο αίτημα και του Συλλόγου κατοίκων της περιοχής, το όποιο όμως επί σειρά ετών παραμένει ανικανοποίητο.
Σε ό,τι αφορά την εξεύρεση θέσεων στάθμευση για τους κατοίκους της περιοχής ο κ. Χριστουλάκης τόνισε ότι είναι σε καλό δρόμο η εξεύρεση λύσης για την δυτική πλευρά το ιστορικού κέντρου, καθώς, όπως είπε, για την ανατολική ζώνη υπάρχει η λύση της στάθμευσης στο χώρο της μαρίνας.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.», ο υπεύθυνος για ζητήματα παλιάς πόλης, δημοτικός σύμβουλος Όθωνας Χριστουλάκης, ανέφερε πως αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου το θέμα του δακτυλίου θα συζητηθεί στις αρμόδιες επιτροπές του Δήμου, ώστε να αποφασίσουν προτάσεις και δράσεις οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ την επόμενη τουριστική περίοδο. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων είπε: «Το σύνηθες πρόβλημα που υπάρχει με το δακτύλιο εντοπίζεται κατά τις ώρες των προμηθειών των επιχειρήσεων. Το πρόβλημα έχει γιγαντωθεί τώρα γιατί έχει αυξηθεί λίγο η δουλειά συγκριτικά με τον περασμένο μήνα. Ο δακτύλιος είναι κάτι που δεν διορθώνεται, εάν δεν αλλάξουν τα ωράρια προμηθειών. 11:00 με 13:00 είναι η ώρα αιχμής και επιμένω ότι εμείς σαν επιτροπή της παλιάς πόλης έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να σταματάνε οι προμήθειες γύρω στις 11:00 π.μ. Και είναι μια από τις προτάσεις που έχουμε διαμορφώσει για να στείλουμε στο δήμαρχο. Το απόγευμα η κατάσταση είναι καλύτερη, τα περιστατικά παραβίασης σπανίζουν γιατί η πεζή περιπολία της αστυνομίας και η αστυνόμευση με ποδήλατα έχει κάνει δουλειά. Και πρέπει να επαινέσουμε την αστυνομία και στα θέματα που άπτονται στην αρμοδιότητά της. Επίσης έχουμε διαπιστώσει στατιστικά ότι οι εξαιρέσεις που ζητούνται από την Τεχνική Υπηρεσία για την διέλευση του δακτυλίου είναι τριπλάσιες των αδειών που έχουμε χορηγήσει. Σχετικά με τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης, έχουμε πει ότι θα το δούμε με ιδιαίτερη ευαισθησία. Ο κύριος όγκος κατοικίας είναι στο δυτικό Ρέθυμνο από το μακρύ στενό και μέσα. Για αυτό και ψάχνουμε προς τα εκεί να βρούμε εκείνες τις θέσεις, ούτως ώστε να βολευτούν οι άνθρωποι που έχουν πραγματική ανάγκη για να παρκάρουν. Όσον αφορά τώρα το ανατολικό Ρέθυμνο υπάρχει ημερήσια δυνατότητα στο πάρκινγκ στο χώρο της μαρίνας. Υπάρχουν και περιμετρικά κάποιες θέσεις που κι εκεί με γνώμονα το δίκαιο θα αποδώσουμε τις θέσεις στους κατοίκους. Στις προτάσεις μας επίσης περιλαμβάνεται: να υπάρχει delivery μόνο με ποδήλατο, τώρα υπάρχουν ελάχιστα, υπάρχουν και κάποια ηλεκτρονικά μηχανάκια. Στις προθέσεις μας είναι επίσης να διαμορφώσουμε -σε δρόμους που επιτρέπεται- ζώνες παρκαρίσματος για δίκυκλα. Οι τροφοδοσίες να σταματάνε στις 11:00 π.μ. Θέλουμε οι καλύτεροι κανόνες να είναι και απόλυτοι, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ξεχωριστό αποτέλεσμα. Επιπλέον προτείνουμε δακτύλιο για όλο το χρόνο αρκεί το χειμώνα να έχουμε κάποιο ιδιαίτερο ωράριο, για παράδειγμα να σταματάει ο δακτύλιος στις 9:00 το βράδυ. Επίσης να ανανεώσουμε ξανά την απόφαση που υπάρχει ήδη ότι μέσα στην πόλη δεν θα πρέπει να μπαίνουν τα αυτοκίνητα άνω των 3,5 τόνων. Αυτή τη στιγμή δουλεύονται όλα αυτά με τον κύριο Πενθερουδάκη που είναι υπεύθυνος μηχανικός κυκλοφοριακών θεμάτων. Πιστεύουμε ότι ως «πακέτο» προτάσεων όλα αυτά θα έχουν δρομολογηθεί για του χρόνου. Άρα το ένα θέμα είναι οι παρεμβάσεις που θα γίνουν στην κανονιστική διαχείριση του δακτύλιου».