Απογοητευτικά είναι τα συμπεράσματα της έρευνας του ινστιτούτου της ΕΣΕΕ για τις χειμερινές εκπτώσεις καθώς για τις 7 στις 10 επιχειρήσεις οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 .
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την έρευνα το 67% των εμπορικών επιχειρήσεων, εμφανίζει επιδείνωση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2019 σε σχέση με εκείνες του 2018. Μία στις τέσσερις παραμένει στα ίδια επίπεδα ενώ μόλις το 8% σημείωσε βελτίωση .
Για τον χειρότερο χειμώνα των τελευταίων ετών κάνουν λόγο οι έμποροι του Ρεθύμνου. Η κίνηση στην τοπική αγορά ήταν περιορισμένη από τις αρχές της εκπτωτικής περιόδου, με ελάχιστες και πολύ στοχευμένες αγορές από πλευράς των καταναλωτών, όμως πλέον και αυτές έχουν σχεδόν μηδενιστεί με τα μηνύματα που φτάνουν από την εμπορική αγορά της πόλης να είναι απογοητευτικά. Τα στοιχεία, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου, Γιώργο Πολιουδάκη, καταγράφουν μια πτώση της κίνησης που ξεπερνά το 10% σε σχέση με πέρυσι, ποσοστό που κρίνεται ιδιαίτερα μεγάλο με δεδομένο, όπως τονίζει, ότι και πέρυσι η αγοραστική κίνηση στην περίοδο των εκπτώσεων ήταν μειωμένη.
Σύμφωνα με την έρευνα από τις επιχειρήσεις που παρουσίασαν πτώση του τζίρου κατά τη διάρκεια των γενικών χειμερινών εκπτώσεων του 2019 συγκριτικά με πέρυσι, 4 στις 10 (42%) κατέγραψαν μείωση έως 20%, ενώ συρρίκνωση του κύκλου εργασιών από 21% έως 40% παρουσίασε το 33%. Ακόμη μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις (41%+) παρουσίασε το 16% των επιχειρηματικών μονάδων.
Μία στις τρεις επιχειρήσεις, διαμόρφωσε το ποσοστό της έκπτωσης μεταξύ 21% και 40%, ενώ το 44% των επιχειρήσεων άνω του 40%. Ωστόσο, σχεδόν 1 στις 4 επιχειρήσεις περιόρισε το ποσοστό κάτω του 20% στα προς διάθεση προϊόντα της.
Η διάρθρωση των επιχειρήσεων που παρουσίασαν πτώση των πωλήσεων δεν διαφοροποιείται ουσιαστικά σε σχέση με εκείνη των γενικών χειμερινών εκπτώσεων του 2018. Κατά τις περσινές χειμερινές εκπτώσεις, συρρίκνωση έως 20% του τζίρου παρουσίασε το 43% (2019: 42%), ενώ πτώση του κύκλου εργασιών από 21% έως 40% εμφάνισε το 38% των μονάδων (2019: 33%). Αντίθετα, υποχώρηση του κύκλου εργασιών έως 20% είχε σημειώσει το 54% των επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια των γενικών θερινών εκπτώσεων 2018 Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για την πραγματοποίηση των αγορών τους κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2019. Ειδικότερα, σχεδόν οι μισοί (49%) χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες και ακολούθησαν όσοι επέλεξαν τόσο κάρτες όσο και μετρητά (36%). Τέλος, μόνο το 14% επέλεξε μόνο μετρητά.