«Όμως εκείνος που ξαστοχά τις τέχνες και τις συνήθειες της περασμένης ζωής, ξαστοχά την ίδια τη ζωή, που ‘ναι καμωμένη από τον αγώνα των ανθρώπων και τα μεράκια τους».
Με αφετηρία τα σχόλια του Παντελή Πρεβελάκη στο χρονικό μιας πολιτείας για τις παλιές τέχνες και τους αλλοτινούς μάστορες, οι εκπαιδευόμενοι του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ρεθύμνου αποφάσισαν να δημιουργήσουν κι αυτοί ένα έργο τέχνης.
Το ρόλο του μέντορα διαδραμάτισε ο συντηρητής έργων τέχνης, αγιογράφος και ψηφιδογράφος κ. Εμμανουήλ Ρουκούδης, ο οποίος επισκέφθηκε το σχολείο και συζήτησε με τους εκπαιδευομένους για την τέχνη του ψηφιδωτού και τα μυστικά της.
Οι εκπαιδευόμενοι προμηθεύτηκαν τα αναγκαία σύνεργα και υλικά και ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι στήθηκε στην αυλή του σχολείου. Αρχικά σχεδιάστηκε ο Φάρος του Ρεθύμνου και στη συνέχεια τα παλιά πλακάκια κομματιάστηκαν, χωρίστηκαν με βάση το χρώμα και το μέγεθος και άρχισαν σιγά σιγά να μεταμορφώνονται σε ψηφίδες, η καθεμιά από τις οποίες έβρισκε τη θέση της στο έργο.
Με ενθουσιασμό και πειράγματα, με ομαδική δουλειά και έμφαση στη λεπτομέρεια, οι εκπαιδευόμενοι κατάφεραν να δημιουργήσουν με πολύ μεράκι το ψηφιδωτό τους και να νιώσουν περήφανοι για το έργο τους.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του project «Το χρονικό μιας πολιτείας: Μια περιήγηση στο παλιό Ρέθυμνο με πυξίδα τη λογοτεχνία, τη φύση και τις τέχνες», με συντονίστριες την κ. Ειρήνη Αντωνίου, ΠΕ04, διευθύντρια και υπεύθυνη του Περιβαλλοντικού Γραμματισμού, και την κ. Ανδριάνα Τασοπούλου, ΠΕ02, υπεύθυνη του Γλωσσικού Γραμματισμού.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Ρουκούδη που ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας και ενθάρρυνε τους εκπαιδευόμενους να φανερώσουν τον καλλιτέχνη που κρύβουν μέσα τους, δίνοντας διέξοδο στις καλλιτεχνικές ανησυχίες τους.
Η διευθύντρια Ειρήνη Αντωνίου