Θετικά είναι τα μηνύματα από τις Σκανδιναβικές χώρες για τον Ελληνικό τουρισμό, ιδιαίτερα για τον τουρισμό της Κρήτης, καθώς οι τάσεις της τουριστικής κίνησης είναι αυξητικές σε σχέση με πέρυσι. Η Σκανδιναβική αγορά είναι μια σταθερή αγορά για την Κρήτη που με τις ομορφιές και το ανθρώπινο πρόσωπο της Κρητικής φιλοξενίας φαίνεται ότι κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο σε σύγκριση με άλλους Ελληνικούς προορισμούς.
Οι διαπιστώσεις αυτές προκύπτουν από τη μεγάλη συμμετοχή και το έντονο ενδιαφέρον των επισκεπτών, αλλά και επαγγελματιών του τουρισμού, για την Κρήτη στην τουριστική έκθεση «Grekland Panorama», που πραγματοποιήθηκε στη Στοκχόλμη της Σουηδίας από 13 εως15 Φεβρουαρίου.
Η «Grekland Panorama» είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στους Ελληνικούς προορισμούς και η Περιφέρεια Κρήτης συμμετείχε με μεγάλο περίπτερο.
Την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκαν στοχευμένες δράσεις-ενημέρωση για τις παραδοσιακές αλλά και τις νέες τουριστικές τάσεις που αφορούν τη Σκανδιναβική αγορά και είχαν ως στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου όπως π.χ. γκολφ, περιπατητικό και ιατρικό τουρισμό. Πραγματοποιήθηκαν επίσης επαφές Β2Β μεταξύ Κρητικών τουριστικών επιχειρηματιών και Σκανδιναβών τουριστικών φορέων.
Η δεύτερη μέρα, ήταν αφιερωμένη στους επισκέπτες και στο περίπτερο της Περιφέρειας Κρήτης η προσέλευση ήταν μεγάλη. Οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για την Κρήτη και γεύτηκαν παραδοσιακά Κρητικά εδέσματα από πιστοποιημένους παραγωγούς με την επιμέλεια του σεφ που συνόδευσε την αποστολή της Περιφέρειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις γιγαντοοθόνες του «Ericsson Globe Arena», που πραγματοποιήθηκε η έκθεση προβλήθηκαν τα πολυβραβευμένα διαφημιστικά σποτ της Κρήτης.
Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησε ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης, Μιχάλης Βαμιεδάκης, ο οποίος είχε πολλές σημαντικές επαφές με τουριστικούς παράγοντες της Σκανδιναβίας, εκπροσώπους ΜΜΕ αλλά και με το Ελληνικό Προξενείο στη Στοκχόλμη για την προετοιμασία στοχευμένων δράσεων που θα προβάλουν την Κρήτη και θα προσελκύσουν επισκέπτες στο νησί μας. Πραγματοποιήθηκαν παράλληλα επαφές με Σουηδούς κινηματογραφικούς παραγωγούς, προκειμένου να προωθηθεί ο κινηματογραφικός τουρισμός στο νησί μας και να αναδειχθούν όλα όσα έχει αυτό να προσφέρει μέσω της μικρής και μεγάλης οθόνης σε εκατομμύρια Σκανδιναβούς τηλεθεατές.
Ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης, δήλωσε για τα αποτελέσματα της έκθεσης: «Η Σκανδιναβία είναι μια αγορά που φέρνει στην Ελλάδα επισκέπτες υψηλού οικονομικού επιπέδου με αυξημένη αγοραστική δύναμη. Επισκέπτες που εκτιμούν και δείχνουν μεγάλο σεβασμό στον πολιτισμικό μας πλούτο και ταξιδεύουν μάλιστα τους περισσότερους μήνες σε σχέση με το μέσο όρο των άλλων αγορών. Στην «Greekland Panorama» οι υποψήφιοι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις επιλογές που προσφέρει η χώρα μας, αλλά και οι ‘Έλληνες επαγγελματίες για τις τάσεις της τοπικής αγοράς. Η Σκανδιναβία ευτυχώς δείχνει να μην έχει κάμψη στη ροή των κρατήσεων της τις τελευταίες εβδομάδες, όπως άλλες αγορές και συνεχίζει να κινείται σε θετικούς ρυθμούς. Ελπίζουμε αυτή η δυναμική να συνεχίσει, ώστε να κλείσει η τουριστική σεζόν με θετικό πρόσημο για το νησί μας».
Επόμενοι ευρωπαϊκοί σταθμοί για την προβολή της Περιφέρειας Κρήτης είναι οι διεθνείς εκθέσεις: Βελιγραδίου 19-22 Φεβρουαρίου, Χέρνινγκ Δανίας 20-22 Φεβρουαρίου, Βερολίνου 4-8 Μαρτίου, Μόσχας 18-21 Μαρτίου 2015. Στο Βελιγράδι και στο Χέρνινγκ η Περιφέρεια συμμετέχει εντός του περίπτερου του ΕΟΤ, ενώ στο Βερολίνο και τη Μόσχα με δικό της περίπτερο.