Θετικά είναι τα πρώτα μηνύματα από τις διεθνείς τουριστικές αγορές για την καλοκαιρινή περίοδο του 2013. Τους καλοκαιρινούς μήνες αναμένεται να σημειωθεί σημαντική αύξηση στις αφίξεις τουριστών στην Κρήτη, καθώς οι εκτιμήσεις ταξιδιωτικών πρακτόρων και τουριστικών παραγόντων του νησιού είναι αρκετά αισιόδοξες.
Μετά από μια τουριστική σεζόν με πολλά «σκαμπανεβάσματα» που είχε ως κύρια χαρακτηριστικά το αρνητικό κλίμα στο εξωτερικό για την Ελλάδα, την πολιτική, οικονομική και κοινωνική αβεβαιότητα στο εσωτερικό της χώρας, που ήταν η αιτία για την ακύρωση εκατοντάδων κρατήσεων από το εξωτερικό, το 2013 εκτιμάται ότι θα είναι έτος «τουριστικής αναγέννησης» για τη χώρα μας, όπως έχουν αναφέρει το τελευταίο διάστημα μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα δείγματα από τις κρατήσεις δείχνουν τάση ανόδου στις αφίξεις σε επίπεδο χώρας και ειδικότερα για την Κρήτη αναμένεται μεγάλη αύξηση από τις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, αλλά και από τις κύριες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, όπως η Γερμανία, η Αγγλία, η Γαλλία και η Ιταλία.
Όπως ανέφερε στην εφημερίδα μας ο αρμόδιος σε θέματα τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης, Χάρης Ροδιτάκης, οι αφίξεις από Ρωσία και Ουκρανία θα κυμανθούν σε διψήφιο ποσοστό ανόδου, καθώς πέραν του γεγονότος ότι όλο και περισσότεροι κάτοικοι των συγκεκριμένων κρατών τα τελευταία χρόνια δείχνουν την προτίμησή τους στον ήλιο, στις παραλίες και στα αξιοθέατα της Κρήτης, καθοριστικό ρόλο έχει παίξει η απλοποίηση των διαδικασιών και η άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων για την έκδοση βίζας. Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο κ. Ροδιτάκης, με κατάλληλους χειρισμούς, ανάπτυξη περαιτέρω συνεργασίας, ικανοποιητικές παροχές και σωστή προβολή της εικόνας του νησιού, είναι εφικτό να βελτιωθούν θεαματικά τα επόμενα χρόνια οι αφίξεις τουριστών από την Ουκρανία και την Ρωσία.
«Το τουριστικό ρεύμα από Ρωσία και Ουκρανία θα έχει αυξητική τάση. Πέρσι, παρότι ήταν μια κακή χρονιά, πήγαμε αρκετά καλά από αυτές τις αγορές και θεωρώ ότι φέτος θα πάμε ακόμα καλύτερα. Σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι έχουν απλοποιηθεί οι διαδικασίες έκδοσης βίζας, καθώς ξεπερνιούνται πιο εύκολα τα γραφειοκρατικά εμπόδια. Επιπλέον, το κλίμα που υπάρχει σε αυτές τις αγορές για την Ελλάδα είναι θετικό, κι όλα αυτά είναι στοιχεία που διευκολύνουν την έλευση περισσότερων τουριστών» επεσήμανε ο κ. Ροδιτάκης στα «Ρ.Ν.» και συνέχισε: «Η αύξηση από την Ρωσία και την Ουκρανία θα είναι σίγουρα διψήφια, θα φτάσει αρκετά πάνω από το 10%. Αυτές οι χώρες θεωρούμε δεδομένο ότι θα πάνε καλά φέτος και αν γίνουν κάποια πράγματα ακόμα που θεωρούνται απαραίτητα, τότε οι αφίξεις από Ρωσία και Ουκρανία θα βελτιώνονται θεαματικά κάθε χρόνο για την Κρήτη».
Ένας άλλος στόχος είναι αυτός της επανάκτησης του μεριδίου που κατείχε η Κρήτη τα προηγούμενα χρόνια από την Γερμανία, μιας αγοράς που φέρνει κάθε χρόνο πάνω από δυο εκατομμύρια τουρίστες στην Ελλάδα και περίπου 400.000 χιλιάδες στην Κρήτη. Παρότι την περσινή σεζόν μειώθηκε η παρουσία Γερμανών τουριστών στη χώρα μας, η γερμανική αγορά εξακολουθεί να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στη λίστα με τις περισσότερες αφίξεις τουριστών και για τη φετινή σεζόν οι κρατήσεις κινούνται μέχρι στιγμής με άνοδο περίπου 20%.
Την ίδια ώρα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα και από μεγάλους γερμανικούς τουριστικούς οργανισμούς που προβλέπουν σημαντική αύξηση Γερμανών και Αυστριακών τουριστών, καθώς όπως επισημαίνεται η Ελλάδα γίνεται πιο ανταγωνιστική στον τομέα των τιμών σε σχέση με χώρες όπως η Ισπανία και η Τουρκία.
Ο υπεύθυνος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης τόνισε: «Οι παλιοί μας πελάτες, αν μπορώ να τους χαρακτηρίσω έτσι, θεωρώ ότι θα συνεχίσουν να μας στηρίζουν. Πιστεύω ότι θα πάμε καλά από τις αγορές της Γερμανίας, της Αγγλίας και της Ιταλίας, εκτός κι αν το γενικότερο οικονομικό στρίμωγμα που υπάρχει, φρενάρει τελικά κάποιες ευρωπαϊκές αγορές».
Σε μια προσπάθεια προβολής και διαφήμισης του προορισμού «Κρήτη», με απώτερο στόχο την προσέλκυση περισσότερων τουριστών, στελέχη της Περιφέρειας και τοπικοί τουριστικοί παράγοντες θα συμμετάσχουν από τα τέλη Ιανουαρίου και έπειτα σε περισσότερες από δέκα μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού.
Το πρόγραμμα τουριστικής προβολής περιλαμβάνει την κατασκευή ειδικών περιπτέρων, υλικό προβολής, κεράσματα, καθώς και την διοργάνωση εκδηλώσεων, στο εσωτερικό και εξωτερικό, που προβάλλουν τον τουρισμό του τόπου μας.
Βασικοί στόχοι είναι η διασφάλιση της παρουσίας της τουριστικής Κρήτης στα μεγαλύτερα τουριστικά γεγονότα (εκθέσεις) του 2013, η παρουσία του νησιού σε αγορές που έχουν αυξημένο ειδικό ενδιαφέρον (π.χ. Σκανδιναβική αγορά), καθώς και η ενίσχυση της εικόνας της Κρήτης σε ανερχόμενες αγορές (π.χ. Ουκρανία).
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται ο σχεδιασμός διατύπωσης μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής προβολής-διαφήμισης του κρητικού τουρισμού, με τεκμηριωμένες προτάσεις, σύγχρονους όρους και οικονομική στήριξη των προτεινόμενων δράσεων μέσα από το ΕΣΠΑ.
Αναφορικά με την τουριστική σεζόν του 2013, τις διαφορές που αναμένεται να υπάρξουν συγκριτικά με το 2012, και την προσπάθεια που γίνεται σε επίπεδο Κρήτης για την προσέλκυση περισσότερων τουριστών, ο κ. Χ. Ροδιτάκης δήλωσε στην εφημερίδα μας: «Μέχρι στιγμής δεν έχουμε απολύτως ξεκάθαρη εικόνα, γιατί η Περιφέρεια θα ξεκινήσει εντός Ιανουαρίου να συμμετέχει σε εκθέσεις του, επομένως ότι γνωρίζουμε προέρχεται από πράκτορες και ανθρώπους του τουρισμού που έχουν επαφές με ξένες αγορές, όμως τα μηνύματα είναι σαφώς θετικά.
Το κλίμα είναι πολύ καλύτερο συγκριτικά με το 2012 και οι ενδείξεις αναφέρουν ότι θα πάμε καλύτερα φέτος. Τόσο λόγω των τιμών και των προσφορών που έχουμε, όσο και για το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν παρουσιάζεται πια αρνητικά στα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, όπως συνέβαινε τους καλοκαιρινούς μήνες του 2012. Φέτος, ελπίζουμε ότι δεν θα τραβήξουμε τον περσινό Γολγοθά.
Όλες οι ενδείξεις είναι θετικές και αισιοδοξούμε ότι η τουριστική περίοδος θα είναι πιο ήρεμη. Βέβαια, το 2012 αν θυμηθούμε με πόσα προβλήματα ξεκίνησε η σεζόν, τελικά καλά πήγε, όμως ήταν μια καλοκαιρινή περίοδος που η τουριστική κίνηση περιορίστηκε στους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο και ευτυχώς που υπήρξαν αφίξεις τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο.
Το 2013 θα είναι μια πολύ καλύτερη χρονιά και αυτό θα έχουμε τη δυνατότητα να το διαπιστώσουμε το επόμενο διάστημα, στις εκθέσεις που θα συμμετάσχουμε».