Ικανοποίηση επικρατεί στον ξενοδοχειακό κλάδο σε σχέση με τις πληρότητες στα καταλύματα του Νομού, οι οποίες είναι πολύ υψηλές φτάνοντας το 100% στις περισσότερες μονάδες, καθώς ελάχιστες είναι πλέον οι διαθέσιμες κλίνες για τον μήνα που διανύουμε.
Η θετική αυτή εικόνα αναμένεται να συνεχιστεί και τον Σεπτέμβριο, ενώ οι επιχειρηματίες ποντάρουν και στον Οκτώβριο θεωρώντας ότι μπορεί να αποτελέσει ένα μήνα βαρόμετρο για τον απολογισμό της σεζόν και φυσικά ένα δείγμα για την επόμενη τουριστική περίοδο.
Στην πλειοψηφία τους οι επισκέπτες του Νομού Ρεθύμνου ως είθισται τα τελευταία χρόνια είναι Γερμανοί και ακολουθούν οι Βρετανοί, οι Σκανδιναβοί, οι Ολλανδοί και λιγότερο οι Ρώσοι.
Οι περισσότερες κρατήσεις για την φετινή σεζόν έγιναν πολύ νωρίς που σημαίνει ότι τα δωμάτια πουλήθηκαν με εκπτώσεις και προσφορές, για τον λόγο αυτό οι επιχειρηματίες ποντάρουν και στις κρατήσεις που θα γίνουν αυτές τις ημέρες και θα αφορούν το επόμενο δίμηνο.
Όπως λένε η αριθμητική αύξηση των επισκεπτών ισοδυναμεί με αύξηση των τουριστικών εισπράξεων και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο, ωστόσο ξεκαθαρίζουν πως το πρόβλημα είναι για τους ίδιους ότι το μεγαλύτερο μέρος των εισπράξεων αυτών θα πρέπει να το αποδώσουν σε φόρους που σημαίνει όπως δηλώνουν ότι οι ίδιοι δεν θα έχουν κέρδος. Οι επιχειρηματίες εμφανίζονται ανήσυχοι και προβληματισμένοι με την υψηλή φορολογία, που όπως λένε κάθε άλλο παρά βοηθά τον τουριστικό κλάδο, αφού οδηγεί σε αδιέξοδο τους επιχειρηματίες, οι οποίοι αδυνατούν να προχωρήσουν σε επενδύσεις που θα εξασφάλιζαν βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και αναβάθμιση της ποιότητας.
Σε σχετικές δηλώσεις του στα «Ρ.Ν.», ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων, Μπάμπης Μπιρλιράκης, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η εικόνα από την τουριστική κίνηση στο Νομό είναι καλή. Τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα. Είναι αρκετοί οι επισκέπτες, η πόλη δείχνει να έχει ένα καλό αριθμό. Είμαστε ευχαριστημένοι διότι ο Αύγουστος είχε ένα πιο αργό ρυθμό αλλά εξελίχθηκε πολύ καλά τελικά. Το πρώτο δεκαπενθήμερο ήταν καλό από την αρχή. Το δεύτερο δεκαπενθήμερο όμως είχε ένα αργό ρυθμό σε σχέση με άλλες χρονιές που είχε εξελιχθεί πιο γρήγορα. Σχετικά με τις εθνικότητες έχουμε πολλούς Γερμανούς, Πολωνούς, Σκανδιναβούς, Ολλανδούς, Άγγλους, Γάλλους, Ιταλούς. Λίγους Ρώσους, λίγους Έλληνες. Από τα στοιχεία που έχουμε θα συνεχιστεί έτσι και ο Σεπτέμβρης, θα είναι αρκετά καλός μήνας από πλευράς πληροτήτων. Είχε εκτιμηθεί από πολύ νωρίς ότι θα είναι καλός ο Σεπτέμβρης και νομίζω πάει καλά για τα περισσότερα ξενοδοχεία. Τώρα δούμε και τον Οκτώβριο τι θα γίνει. Εάν ο Οκτώβριος πάει καλά θα έχουμε ένα καλό απολογισμό συνολικά για την σεζόν. Από οικονομικής άποψης σε γενικές γραμμές η χρονιά τράβηξε, είχαμε βέβαια και πολλές προσφορές, γιατί όπως είπα υπήρχε αργή ροή σε κάποιους μήνες και τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, οπότε δόθηκαν προσφορές. Ο κόσμος γενικά που έρχεται δεν είναι ιδιαίτερα οικονομικά εύρωστος αλλά έρχεται πολύς κόσμος. Κι αυτό σαν μήνυμα το παίρνουμε και από έξω δεν το βλέπουμε μόνο εμείς στα ξενοδοχεία, το βλέπουμε και στην αγορά. Στα εστιατόρια είναι πιο μαζεμένος και μετρημένος ο κόσμος, διότι σαφώς όλος ο κόσμος και σε όλη την Ευρώπη έχει θέματα οικονομικά. Το βλέπουμε και εμείς οι ίδιοι μέσα στο χώρο των ξενοδοχείων. Αυτό που πρέπει να πω επίσης διότι το έχω διασταυρώσει με τους άλλους νομού είναι ότι το Ρέθυμνο είχε το μικρότερα πρόβλημα αναλογικά με όλους τους υπόλοιπους νομούς σε σχέση με τα κενά δωμάτια. Το Ρέθυμνο καλύφθηκε πολύ πιο γρήγορα από ότι τους υπόλοιπους νομούς. Ακόμη και στα Χανιά και στο Ηράκλειο στα ανατολικά, Χερσόνησος και στα Μάλια, υπήρχαν προβλήματα σοβαρά και υπήρχαν πολλές προσφορές τελευταίας στιγμής. Στο Ρέθυμνο είχαμε τις μικρότερες απώλειες».
Ενώ όσον αφορά την υπερφορολόγηση του κλάδου, ο κ. Μπιρλιράκης, πρόσθεσε: «Όσον αφορά τη φορολογία σαφώς είναι υπερφορολογημένες οι επιχειρήσεις μας και προφανώς όταν αναγκαζόμαστε να κάνουμε προσφορές υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα. Πρέπει να μειωθούν οι συντελεστές του ΦΠΑ για να μπορέσει ο τουριστικός κλάδος να συνεχίσει να αναπτύσσεται. Διαφορετικά δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί, αφού οι επισκέπτες μας μπορούν να βρουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις».
Αυξημένη κατά 10% η ταξιδιωτική κίνηση των Ελλήνων το καλοκαίρι
Ενισχυμένη κατά 10%, σε σύγκριση με πέρυσι, είναι η ταξιδιωτική κίνηση των Ελλήνων σε δημοφιλείς προορισμούς του εσωτερικού αυτό το καλοκαίρι (Ιούνιος-Ιούλιος-Αύγουστος 2018), με τα ταξίδια στο εξωτερικό να παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυναμική (αύξηση 20%) σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2017, σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων, Fed HATTA.
H άνοδος του 2018 έρχεται σε συνέχεια αυτής του 2017. Σύμφωνα με την έρευνα ποιοτικών χαρακτηριστικών ημεδαπών τουριστών της ΕΛΣΤΑΤ, οι Έλληνες που ταξίδεψαν το 2017 παρουσίασαν αύξηση 10,2% συγκριτικά με το 2016 και ανήλθαν σε 4,5 εκατ. Το 2017 πραγματοποιήθηκαν 7,5 εκατομμύρια ταξίδια, σημειώνοντας άνοδο 12,6%.
Δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους Έλληνες φέτος, στο εσωτερικό της χώρας, είναι τα νησιά του νότιου και βόρειου Αιγαίου, τα Επτάνησα, η Κρήτη και η Πελοπόννησος. Κορυφαίοι προορισμοί στο εξωτερικό είναι η Γαλλία, η Ιταλία, η Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, καθώς και τα μακρινά ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς όπως η ΝΑ Ασία, η Ιαπωνία, η Κούβα και η Ν. Αμερική.
Η συχνότητα στα ταξίδια των Ελλήνων στο εξωτερικό αποδίδεται εν μέρει στην υψηλή πληρότητα που παρατηρείται στα ελληνικά ξενοδοχεία λόγω της αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα. Επίσης, άλλοι παράγοντες φέτος, όπως οι υψηλές θερμοκρασίες στην Κεντρική Ευρώπη καθώς και το Μουντιάλ, οι οποίοι έβαλαν φρένο στις κρατήσεις τελευταίας στιγμής από μεγάλες αγορές του εξωτερικού (Βρετανία, Γερμανία) σε δημοφιλείς μεσογειακούς προορισμούς, όπως η Ελλάδα, ανάγκασαν τους μεγάλους Ευρωπαίους tour operator να προχωρήσουν σε ειδικές προσφορές. Το γεγονός αυτό αναμένεται να συρρικνώσει τη διαθεσιμότητα ξενοδοχειακών δωματίων για τους Έλληνες εκδρομείς την ερχόμενη περίοδο έως και τον Σεπτέμβριο, ενισχύοντας τον εξερχόμενο τουρισμό.
Επιπλέον, μέχρι στιγμής, αυτό το καλοκαίρι παρατηρείται αύξηση των Ελλήνων ταξιδιωτών που επιλέγουν κρουαζιέρα για διακοπές.