Στην κατάρτιση ενός νέου εθνικού στρατηγικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια που θα αφορά στην περίοδο 2021 – 2030 προχωράει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο να μειωθούν κατά 50% τα τροχαία ατυχήματα.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου με θέμα: «Προτεραιότητα στην οδική ασφάλεια και δημιουργία Παρατηρητηρίου οδικής ασφάλειας Κρήτης», τα τροχαία ατυχήματα είναι ένα από τα μείζονα ζητήματα τα οποία καλείται να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση προχωρώντας σε συγκεκριμένες δράσεις.
Όπως υπογράμμισε, «τα έτη 2011-2020 το υπουργείο, σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, έχει κάνει ένα στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια, το οποίο αφορά τις δράσεις και τη βελτίωση των δεικτών». Ενόψει των επόμενων ετών, 2021 μέχρι το 2030, αυτή τη στιγμή, καταρτίζεται ένα νέο σχέδιο το οποίο αποσκοπεί στην επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου για μείωση 50%, τόσο των θανατηφόρων, όσο και των ατυχημάτων τα οποία προκαλούν σοβαρούς τραυματισμούς.
Σε αυτό το πλαίσιο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προτίθεται σε εθνικό, αλλά και περιφερειακό επίπεδο, να συνεργαστεί, όπως υπογράμμισε ο υφυπουργός, με οποιονδήποτε φορέα ή υπηρεσία, προκειμένου να παρακολουθεί τις αποδόσεις των στόχων που θα τεθούν στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο.
Τέλος, ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στη σημασία καλλιέργειας συνειδήσεως οδηγικής συμπεριφοράς, αναφέροντας χαρακτηριστικά, πως ένα ποσοστό κοντά στο 40% των θανατηφόρων ατυχημάτων στο ΒΟΑΚ, γίνονται σε σημεία τα οποία είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος και όχι εκεί όπου δεν υπάρχει το διαχωριστικό, με βασικές αιτίες την αυξημένη ταχύτητα, την κατανάλωση αλκοόλ και τη μη χρήση ζώνης και κράνους.