Το κυκλοφοριακό αναδεικνύεται σε υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για δεκάδες οδηγούς οχημάτων. Η πόλη του Ρεθύμνου, σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά κυρίως κατά τις ώρες αιχμής, είναι «απροσπέλαστη», καθώς η αυξημένη χρήση αυτοκινήτου από τους πολίτες τους χειμερινούς μήνες, η εκτέλεση έργων υποδομών και ανάπλασης σε κεντρικούς δρόμους, σε συνδυασμό με την έλλειψη θέσεων στάθμευσης, την απουσία αστυνόμευσης και πεζής περιπολίας, αποτελούν παράγοντες που συντελούν καθοριστικά στην πρόκληση κυκλοφοριακού εμφράγματος επί καθημερινής βάσεως.
Αυτές τις μέρες, εξαιτίας της κακοκαιρίας και των χαμηλών θερμοκρασιών, το κυκλοφοριακό πρόβλημα επιδεινώθηκε σημαντικά, καθώς αρκετοί πολίτες άφησαν στην άκρη τα δίκυκλα και τα ποδήλατα και αύξησαν τη χρήση του αυτοκινήτου τους, ωστόσο το φαινόμενο της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πόλη του Ρεθύμνου είναι καθημερινό και χρήζει διαχείρισης και αντιμετώπισης από τους αρμοδίους.
Τα παράπονα και η αγανάκτηση των οδηγών πληθαίνουν, καθώς η κατάσταση έχει φτάσει πια σε τέτοιο σημείο ώστε, όπως επισημαίνουν πολίτες στα «Ρ.Ν.», για μια απόσταση πέντε λεπτών (από Μασταμπά προς λεωφόρο Κουντουριώτη ή από τον Δημοτικό Κήπο έως το κτίριο διοικητικών υπηρεσιών του ΙΚΑ) να χρειάζονται 15′. Ατελείωτες ουρές αυτοκινήτων, κορναρίσματα και παρανόμως σταθμευμένα Ι.Χ. είναι η εικόνα που αντικρίζει κανείς καθημερινά στην πόλη, με το πρόβλημα να εντείνεται στις δυο κεντρικές οδικές αρτηρίες, την λεωφόρο Κουντουριώτη και την οδό Μοάτσου, όπου κατευθύνεται ο κεντρικός όγκος των Ι.Χ. Στην Κουντουριώτη και την Μοάτσου τα αυτοκίνητα κινούνται «σημειωτόν» τις περισσότερες ώρες της ημέρας, ενώ ανυπόφορη είναι πολύ συχνά η κατάσταση στις οδούς Δημητρακάκη (εκτελούνται έργα) και Χατζημιχάλη Γιάνναρη, από όπου οι οδηγοί (μάταια) προσπαθούν να ξεφύγουν από την κίνηση, για να κατευθυνθούν εκτός του κέντρου της πόλης. Επίσης, κυκλοφοριακή συμφόρηση καταγράφεται στις οδούς Μάρκου Πορτάλιου, Παχλά, Ηγουμένου Γαβριήλ και Σταμαθιουδάκη.
Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα είναι ότι στους δυο κεντρικούς δρόμους, Μοάτσου και Κουντουριώτη, οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας, συνεχώς «μετατρέπονται» σε μια, αφού η άλλη καταλαμβάνεται από παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα. Άλλοι οδηγοί σταματούν προσωρινά για να διεκπεραιώσουν τραπεζικές συναλλαγές, άλλοι για να πραγματοποιήσουν τα ψώνια τους από τα εμπορικά καταστήματα και άλλοι, πάλι, μετατρέπουν την «προσωρινή» στάθμευση σε… μόνιμη, ελλείψει ελεύθερων θέσεων πάρκινγκ.
Επιπλέον, χαρακτηριστική της κατάστασης που επικρατεί και, ένας ακόμα λόγος πρόκλησης κυκλοφοριακού κομφουζίου, είναι η εικόνα στις στάσεις των αστικών λεωφορείων, οι οποίες διαρκώς είναι κατειλημμένες από προσωρινά σταθμευμένα αυτοκίνητα. Έτσι, το λεωφορείο αναγκάζεται να σταματήσει στη μέση του δρόμου, για να επιβιβάσει ή να αποβιβάσει επιβάτες, με αποτέλεσμα το μποτιλιάρισμα να αυξάνεται, καθώς ο όγκος των κινούμενων οχημάτων μεταφέρεται στη μια λωρίδα κυκλοφορίας.
Απογοητευτική είναι συχνά η εικόνα και στην παραλιακή οδό της πόλης, στο τμήμα από την πλατεία Αγνώστου Στρατιώτη έως το Λύκειο Ελληνίδων. Συστηματικά, οδηγοί αγνοούν τις πινακίδες απαγόρευσης στάθμευσης, παρκάρουν όπου τους «εξυπηρετεί», γεγονός που συμβάλλει στην παρεμπόδιση της ομαλής κυκλοφορίας των οχημάτων.
Όλα τα παραπάνω προκαλούν εκνευρισμό και αγανάκτηση στους οδηγούς, ενώ σε δύσκολη θέση βρίσκονται και οι πεζοί, οι οποίοι αναγκάζονται να «στριμώχνονται» ανάμεσα σε αυτοκίνητα για να διασχίσουν τον δρόμο, από τη πλευρά του πεζοδρομίου έως την άλλη.