Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αποτελεί εδώ και χρόνια ένα μεγάλο στοίχημα για την Κρήτη, που δεν έχει καταφέρει να επιτύχει τον στόχο, παρά το γεγονός ότι διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων περιοχών. Στην πρόκληση αυτή καθοριστικός είναι ο ρόλος των αγροτουριστικών καταλυμάτων, που τα τελευταία χρόνια καταγράφουν δυναμική ζήτηση από επισκέπτες ανά τον κόσμο, που επιλέγουν το νησί για τις διακοπές τους, όχι όμως για τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά για γνωρίσουν τον αγροτικό χώρο, τα πολιτιστικά στοιχεία και τα αυθεντικά χαρακτηριστικά του, τις αγροτικές ασχολίες, τα τοπικά προϊόντα, την παραδοσιακή κουζίνα και την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
Τα αγροτουριστικά καταλύματα επιχειρούν και φέρνουν τον επισκέπτη σε επαφή με τη φύση, καθώς και με τις δραστηριότητες στις οποίες θα μπορεί να συμμετέχει, να ψυχαγωγηθεί και να νιώσει τη χαρά της περιήγησης, της γνώσης, της πληροφόρησης και της ανακάλυψης, να κινητοποιήσει τις παραγωγικές – πολιτισμικές και αναπτυξιακές δυνάμεις του τόπου, συμβάλλοντας έτσι στην αειφόρο οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του αγροτικού χώρου, κυρίως των μικρών και απομακρυσμένων χωριών.
Ο αγροτουρισμός «άντεξε» στην κρίση του μαζικού τουρισμού, επισημαίνει η πρόεδρος της Ένωσης Αγροτουριστικών Καταλυμάτων Κρήτης, Κορίνα Μηλιαράκη, τονίζοντας πως οι απώλειες που καταγράφηκαν στις φετινές αφίξεις ήταν μικρές, ενώ, όπως είπε, ανεπηρέαστες έμειναν οι αγροτουριστικές μονάδες, που δίνουν την δυνατότητα στους επισκέπτες να συμμετέχουν σε δραστηριότητες. Το ενδιαφέρον, όπως λέει, από επισκέπτες ανά τον κόσμο είναι έντονο και μάλιστα και κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ενώ ήδη αρκετές είναι οι κρατήσεις που έχουν γίνει για την επόμενη χρονιά.
Αυτό σύμφωνα με την ίδια αποδεικνύει την δυναμική του κλάδου.
Η ανάδειξη και προβολή του αγροτουρισμού μπορεί να αποτελέσει έναν νέο σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για την Κρήτη, η οποία διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας για να συνδυάσει τη φύση, το περιβάλλον με τις διακοπές και να προσφέρει αξέχαστες μοναδικές βιωματικές εμπειρίες στους επισκέπτες της.
Προϋπόθεση ωστόσο είναι η συνεργασία της πολιτείας, της αυτοδιοίκησης και των ίδιων των επιχειρηματιών, ώστε με συντονισμένες κινήσεις να αναδείξουν αφενός τη μοναδικότητα του νησιού, να ενισχύσουν τις υποδομές και τις δραστηριότητες σεβόμενοι πάντα το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα που αποτελούν βασικά συστατικά του αγροτουρισμού.
Ο αγροτουρισμός και ο τουρισμός υπαίθρου μπορούν να αναπτυχθούν όλες τις εποχές του χρόνου, αμβλύνοντας έτσι το πρόβλημα τις τουριστικής εποχικότητας, που, ως γνωστόν, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού και δη της Κρήτης, ενώ με την ανάδειξή τους επιτυγχάνεται εν πολλοίς και ο στόχος της διασύνδεσης του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα και τον πολιτισμό.
Αναλυτικά
Μικρές απώλειες κατέγραψαν στις κρατήσεις τους τα αγροτουριστικά
καταλύματα της Κρήτης την φετινή τουριστική περίοδο, οι οποίες
οφείλονται κατά κύριο λόγο στη γενικότερη κρίση του κλάδου, με δεδομένες
τις μειωμένες αφίξεις από το μαζικό τουρισμού λόγω του ανοίγματος άλλων
αγορών όπως η Τουρκία, η Ισπανία και το Μαρόκο. Οι αγροτουριστικές
επιχειρήσεις του νησιού και ειδικά εκείνες που προσφέρουν στους πελάτες
τους σειρά δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την γεωργία, την
γαστρονομία, τον αθλητισμό και την παράδοση του νησιού έμειναν σχεδόν
ανεπηρέαστες, αφού κατάφεραν να διατηρήσουν τους πιστούς επισκέπτες
τους, οι οποίοι έρχονται στην Κρήτη όχι για να απολαύσουν τον ήλιο και
τη θάλασσα αλλά μέσα από βιωματικές εμπειρίες να νιώσουν μέρος της
τοπικής κοινωνίας και να ασχοληθούν με σειρά δραστηριοτήτων είτε
φυσικών, όπως είναι το ποδήλατο ή η γιόγκα, είτε γεωργικές εργασίες,
αλλά και να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την
παράδοση, την κρητική κουζίνα την κουλτούρα και τον πολιτισμό της
Κρήτης.
καταλύματα της Κρήτης την φετινή τουριστική περίοδο, οι οποίες
οφείλονται κατά κύριο λόγο στη γενικότερη κρίση του κλάδου, με δεδομένες
τις μειωμένες αφίξεις από το μαζικό τουρισμού λόγω του ανοίγματος άλλων
αγορών όπως η Τουρκία, η Ισπανία και το Μαρόκο. Οι αγροτουριστικές
επιχειρήσεις του νησιού και ειδικά εκείνες που προσφέρουν στους πελάτες
τους σειρά δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την γεωργία, την
γαστρονομία, τον αθλητισμό και την παράδοση του νησιού έμειναν σχεδόν
ανεπηρέαστες, αφού κατάφεραν να διατηρήσουν τους πιστούς επισκέπτες
τους, οι οποίοι έρχονται στην Κρήτη όχι για να απολαύσουν τον ήλιο και
τη θάλασσα αλλά μέσα από βιωματικές εμπειρίες να νιώσουν μέρος της
τοπικής κοινωνίας και να ασχοληθούν με σειρά δραστηριοτήτων είτε
φυσικών, όπως είναι το ποδήλατο ή η γιόγκα, είτε γεωργικές εργασίες,
αλλά και να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την
παράδοση, την κρητική κουζίνα την κουλτούρα και τον πολιτισμό της
Κρήτης.
Αυτά τόνισε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», η πρόεδρος της Ένωσης Αγροτουριστικών Καταλυμάτων Κρήτης, Κορίνα Μηλιαράκη,
τονίζοντας με έμφαση πως με δεδομένη την γενικότερη κρίση ο κλάδος του
αγροτουρισμού κατάφερε και «άντεξε», γεγονός που όπως επισημαίνει
αποδεικνύει τις σημαντικές προοπτικές που υπάρχουν για την ενίσχυση του
κλάδου στο νησί, που διαθέτει όλες τις προδιαγραφές για να καταστεί
προορισμός αγροτουρισμού. Χαρακτηριστικά, ανέφερε: «Στην αρχή της
τουριστικής περιόδου, δηλαδή το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου είχαμε μια
πτώση, στην συνέχεια όμως η σεζόν εξελίχθηκε πολύ καλά, καθώς
καταγράφηκε ανοδική πορεία. Κάποια αγροτουριστικά καταλύματα ωστόσο,
κατέγραψαν πτώση από 10% έως και 15% στις κρατήσεις τους σε σχέση με
πέρυσι, ενώ κάποια διατήρησαν τις πληρότητές τους στα περυσινά επίπεδα.
Και εκείνα τα καταλύματα που δεν τους άγγιξε η κρίση του μαζικού
τουρισμού είναι εκείνα που προσφέρουν στους πελάτες τους σειρά
δραστηριοτήτων με βιωματικό τρόπο. Η όποια μείωση καταγράφηκε οφείλεται
στη γενικότερη πτώση του μαζικού τουρισμού και θεωρώ ότι έχει οπωσδήποτε
επηρεάσει και το Βrexit. Όμως συγκριτικά με την κρίση που υπάρχει στο
μαζικό τουρισμό, αυτό το κομμάτι του αγροτουρισμού έχει αντέξει και πάει
καλά. Μέχρι και τον Νοέμβριο έχουμε αυξημένες κρατήσεις, ενώ ήδη έχουν
γίνει κρατήσεις και για την επόμενη περίοδο και μάλιστα για όλους τους
μήνες. Θεωρώ ότι όσο πιο πολύ «αντέχεις» και γίνεσαι γνωστός τόσο
περισσότερες πιθανότητες έχεις και μπορείς να απευθύνεσαι στο κομμάτι
των επισκεπτών που σε ενδιαφέρει. Σε εκείνους δηλαδή που αναζητούν
βιωματικές εμπειρίες στις διακοπές τους. Εμάς μας ενδιαφέρουν οι
μεμονωμένοι επισκέπτες και τα μικρά γκρουπ που οργανώνουν τις διακοπές
τους στοχευμένα στο νησί μας. Εμείς αυτό που θέλουμε και εκεί στοχεύουμε
είναι στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Θέλουμε να δουλεύουν τα
αγροτουριστικά καταλύματα όλο τον χρόνο και να οργανωθούμε ακόμα
περισσότερο».
τονίζοντας με έμφαση πως με δεδομένη την γενικότερη κρίση ο κλάδος του
αγροτουρισμού κατάφερε και «άντεξε», γεγονός που όπως επισημαίνει
αποδεικνύει τις σημαντικές προοπτικές που υπάρχουν για την ενίσχυση του
κλάδου στο νησί, που διαθέτει όλες τις προδιαγραφές για να καταστεί
προορισμός αγροτουρισμού. Χαρακτηριστικά, ανέφερε: «Στην αρχή της
τουριστικής περιόδου, δηλαδή το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου είχαμε μια
πτώση, στην συνέχεια όμως η σεζόν εξελίχθηκε πολύ καλά, καθώς
καταγράφηκε ανοδική πορεία. Κάποια αγροτουριστικά καταλύματα ωστόσο,
κατέγραψαν πτώση από 10% έως και 15% στις κρατήσεις τους σε σχέση με
πέρυσι, ενώ κάποια διατήρησαν τις πληρότητές τους στα περυσινά επίπεδα.
Και εκείνα τα καταλύματα που δεν τους άγγιξε η κρίση του μαζικού
τουρισμού είναι εκείνα που προσφέρουν στους πελάτες τους σειρά
δραστηριοτήτων με βιωματικό τρόπο. Η όποια μείωση καταγράφηκε οφείλεται
στη γενικότερη πτώση του μαζικού τουρισμού και θεωρώ ότι έχει οπωσδήποτε
επηρεάσει και το Βrexit. Όμως συγκριτικά με την κρίση που υπάρχει στο
μαζικό τουρισμό, αυτό το κομμάτι του αγροτουρισμού έχει αντέξει και πάει
καλά. Μέχρι και τον Νοέμβριο έχουμε αυξημένες κρατήσεις, ενώ ήδη έχουν
γίνει κρατήσεις και για την επόμενη περίοδο και μάλιστα για όλους τους
μήνες. Θεωρώ ότι όσο πιο πολύ «αντέχεις» και γίνεσαι γνωστός τόσο
περισσότερες πιθανότητες έχεις και μπορείς να απευθύνεσαι στο κομμάτι
των επισκεπτών που σε ενδιαφέρει. Σε εκείνους δηλαδή που αναζητούν
βιωματικές εμπειρίες στις διακοπές τους. Εμάς μας ενδιαφέρουν οι
μεμονωμένοι επισκέπτες και τα μικρά γκρουπ που οργανώνουν τις διακοπές
τους στοχευμένα στο νησί μας. Εμείς αυτό που θέλουμε και εκεί στοχεύουμε
είναι στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Θέλουμε να δουλεύουν τα
αγροτουριστικά καταλύματα όλο τον χρόνο και να οργανωθούμε ακόμα
περισσότερο».
Σύμφωνα με την ίδια, η κατάρρευση του μεγάλου τουριστικού
οργανισμού της Thomas Cook δεν επηρεάζει άμεσα τα αγροτουριστικά
καταλύματα, αφού όσοι συνεργάζονται με τουριστικά γραφεία επιλέγουν
γραφεία μικρού μεγέθους, ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες πραγματοποιούν
τις κρατήσεις τους μεμονωμένα μέσω του διαδικτύου. Ωστόσο, τόνισε πως
εμμέσως σίγουρα σε κάποιο βαθμό θα επηρεαστεί ο κλάδος λόγω και των
πτήσεων που πραγματοποιούσε η Thomas Cook: «Άμεσα δεν επηρεαστήκαμε
από την πτώχευση του μεγάλου τουριστικού γραφείου. Αν όμως υπάρχουν
συνέπειες και στις πτήσεις τότε εκτιμώ ότι θα επηρεάσει εμμέσως και σε
ένα βαθμό και τον δικό μας κλάδο. Εμείς κατά κύριο λόγο δεν
συνεργαζόμαστε με τουριστικά γραφεία και όσοι το κάνουν, το κάνουν με
μικρά τουριστικά γραφεία. Σε γενικές γραμμές δεν είναι το κομμάτι του
τουρισμού που μας αφορά» ανέφερε η κα Μηλιαράκη.
οργανισμού της Thomas Cook δεν επηρεάζει άμεσα τα αγροτουριστικά
καταλύματα, αφού όσοι συνεργάζονται με τουριστικά γραφεία επιλέγουν
γραφεία μικρού μεγέθους, ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες πραγματοποιούν
τις κρατήσεις τους μεμονωμένα μέσω του διαδικτύου. Ωστόσο, τόνισε πως
εμμέσως σίγουρα σε κάποιο βαθμό θα επηρεαστεί ο κλάδος λόγω και των
πτήσεων που πραγματοποιούσε η Thomas Cook: «Άμεσα δεν επηρεαστήκαμε
από την πτώχευση του μεγάλου τουριστικού γραφείου. Αν όμως υπάρχουν
συνέπειες και στις πτήσεις τότε εκτιμώ ότι θα επηρεάσει εμμέσως και σε
ένα βαθμό και τον δικό μας κλάδο. Εμείς κατά κύριο λόγο δεν
συνεργαζόμαστε με τουριστικά γραφεία και όσοι το κάνουν, το κάνουν με
μικρά τουριστικά γραφεία. Σε γενικές γραμμές δεν είναι το κομμάτι του
τουρισμού που μας αφορά» ανέφερε η κα Μηλιαράκη.
Απαιτούνται συνεργασίες
Για μια ακόμα φόρα η πρόεδρος της Ένωσης Αγροτουριστικών
Καταλυμάτων Κρήτης, Κορίνα Μηλιαράκη, υποστήριξε πως είναι απαραίτητο το
κράτος να αντιληφθεί τη σημασία και τις προοπτικές ανάπτυξης αυτού του
μοντέλου τουρισμού και να προχωρήσει στην ανάληψη πρωτοβουλιών που θα
στηρίξουν τον κλάδο δίδοντας τα σχετικά οικονομικά κίνητρα και
συμβάλλοντας καθοριστικά στην δημιουργία των απαραίτητων υποδομών.
Απαραίτητη, όπως πρόσθεσε, είναι και η συνεργασία της τοπικής
αυτοδιοίκησης. «Χρειάζεται να ενισχυθούμε από το ίδιο το κράτος για
να μπορέσουμε να αυξήσουμε και να δημιουργήσουμε υποδομές, να
οργανωθούμε καλυτέρα και να γίνει το προϊόν μας πιο γνωστό στο
εξωτερικό. Απαιτείται ένας σχεδιασμός για τον κλάδο, στον οποίο
σχεδιασμό πρέπει να έχουμε και εμείς λόγο που μπορούμε να το κάνουμε σε
συνεργασία με τα υπουργεία. Δηλαδή αυτοοργάνωση και ενίσχυσή μας από το
κράτος. Φυσικά απαιτείται και η συνεργασία της αυτοδιοίκησης. Θέλουμε να
προβάλλουμε τα θετικά μας σημεία και να αποκτήσουμε υποδομές και όλο
αυτό να γίνει δυναμικά γνωστό στις αγορές του εξωτερικού» επεσήμανε.
Καταλυμάτων Κρήτης, Κορίνα Μηλιαράκη, υποστήριξε πως είναι απαραίτητο το
κράτος να αντιληφθεί τη σημασία και τις προοπτικές ανάπτυξης αυτού του
μοντέλου τουρισμού και να προχωρήσει στην ανάληψη πρωτοβουλιών που θα
στηρίξουν τον κλάδο δίδοντας τα σχετικά οικονομικά κίνητρα και
συμβάλλοντας καθοριστικά στην δημιουργία των απαραίτητων υποδομών.
Απαραίτητη, όπως πρόσθεσε, είναι και η συνεργασία της τοπικής
αυτοδιοίκησης. «Χρειάζεται να ενισχυθούμε από το ίδιο το κράτος για
να μπορέσουμε να αυξήσουμε και να δημιουργήσουμε υποδομές, να
οργανωθούμε καλυτέρα και να γίνει το προϊόν μας πιο γνωστό στο
εξωτερικό. Απαιτείται ένας σχεδιασμός για τον κλάδο, στον οποίο
σχεδιασμό πρέπει να έχουμε και εμείς λόγο που μπορούμε να το κάνουμε σε
συνεργασία με τα υπουργεία. Δηλαδή αυτοοργάνωση και ενίσχυσή μας από το
κράτος. Φυσικά απαιτείται και η συνεργασία της αυτοδιοίκησης. Θέλουμε να
προβάλλουμε τα θετικά μας σημεία και να αποκτήσουμε υποδομές και όλο
αυτό να γίνει δυναμικά γνωστό στις αγορές του εξωτερικού» επεσήμανε.
«Αγροξενία»: Για την προώθηση των Αγροτουριστικών επιχειρήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό
Εν τω μεταξύ, με πρωτοβουλία Αγροτουριστικών επιχειρήσεων από μέλη
του Συνδέσμου Ενώσεων Αγροτουρισμού Ελλάδος (Σ.Ε.ΑΓ.Ε.) και του Δικτύου
Συνεργασίας Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων (ΔΙ.Σ.Π.Α.) ιδρύθηκε η
«Αγροξενία», μη κερδοσκοπικός φορέας για την προώθηση των
Αγροτουριστικών επιχειρήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό στα πρότυπα των
Ευρωπαϊκών χωρών όπως Ιταλία, Αυστρία, Γαλλία κ.ά.
του Συνδέσμου Ενώσεων Αγροτουρισμού Ελλάδος (Σ.Ε.ΑΓ.Ε.) και του Δικτύου
Συνεργασίας Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων (ΔΙ.Σ.Π.Α.) ιδρύθηκε η
«Αγροξενία», μη κερδοσκοπικός φορέας για την προώθηση των
Αγροτουριστικών επιχειρήσεων σε Ελλάδα και εξωτερικό στα πρότυπα των
Ευρωπαϊκών χωρών όπως Ιταλία, Αυστρία, Γαλλία κ.ά.
Χαρακτηριστικά, ο Νίκος Φραντζεσκάκης, εκπρόσωπος «Αγροξενία» αναφέρει:
«Στην ιστορική μας αναδρομή μέχρι τη θέσπιση θεσμικού πλαισίου
για τον Αγροτουρισμό στην Ελλάδα, με την Κ.Υ.Α. αριθμ. 12528/2018, και
για τα Πολυλειτουργικά Αγροκτήματα, με την Κ.Υ.Α. αριθμ. 310/85788/2018,
διανύσαμε 14 συναπτά έτη με πολλά εμπόδια, αλλά και ιδιαίτερες
συζητήσεις, συναντήσεις σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και συγκινήσεις.
για τον Αγροτουρισμό στην Ελλάδα, με την Κ.Υ.Α. αριθμ. 12528/2018, και
για τα Πολυλειτουργικά Αγροκτήματα, με την Κ.Υ.Α. αριθμ. 310/85788/2018,
διανύσαμε 14 συναπτά έτη με πολλά εμπόδια, αλλά και ιδιαίτερες
συζητήσεις, συναντήσεις σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και συγκινήσεις.
Τα τελευταία χρόνια ο Αγροτουρισμός εμφανίζει μεγάλη ανάπτυξη σε
διεθνές, ευρωπαϊκό αλλά και ελλαδικό επίπεδο, με εξαίρεση την περίοδο
της κρίσης, κυρίως για τρεις λόγους:
διεθνές, ευρωπαϊκό αλλά και ελλαδικό επίπεδο, με εξαίρεση την περίοδο
της κρίσης, κυρίως για τρεις λόγους:
α. Λόγω της ανάγκης να γνωρίσει ο επισκέπτης τον αγροτικό χώρο,
τα πολιτιστικά στοιχεία και τα αυθεντικά χαρακτηριστικά του, τις
αγροτικές ασχολίες, τα τοπικά προϊόντα, την παραδοσιακή κουζίνα και την
καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
τα πολιτιστικά στοιχεία και τα αυθεντικά χαρακτηριστικά του, τις
αγροτικές ασχολίες, τα τοπικά προϊόντα, την παραδοσιακή κουζίνα και την
καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
β. Να φέρει τον επισκέπτη σε επαφή με την φύση, καθώς και με τις
δραστηριότητες στις οποίες θα μπορεί να συμμετέχει, να ψυχαγωγηθεί και
να νιώσει τη χαρά της περιήγησης, της γνώσης, της πληροφόρησης και της
ανακάλυψης.
δραστηριότητες στις οποίες θα μπορεί να συμμετέχει, να ψυχαγωγηθεί και
να νιώσει τη χαρά της περιήγησης, της γνώσης, της πληροφόρησης και της
ανακάλυψης.
γ. Να κινητοποιήσει τις παραγωγικές πολιτισμικές και
αναπτυξιακές δυνάμεις του τόπου, συμβάλλοντας έτσι στην αειφόρο
οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του αγροτικού χώρου, κυρίως των μικρών
και απομακρυσμένων χωριών. Η «Αγροξενία» με έδρα το Βάμο Χανίων που
συστήθηκε στις 18/06/2019, έχει θέσει ως βασικό στόχο:
αναπτυξιακές δυνάμεις του τόπου, συμβάλλοντας έτσι στην αειφόρο
οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη του αγροτικού χώρου, κυρίως των μικρών
και απομακρυσμένων χωριών. Η «Αγροξενία» με έδρα το Βάμο Χανίων που
συστήθηκε στις 18/06/2019, έχει θέσει ως βασικό στόχο:
• Την ενίσχυση και ανάπτυξη δικτύου προώθησης και προβολής των
Αγροτουριστικών επιχειρήσεων και των Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων με τη
δημιουργία ιστοσελίδας και εφαρμογών πολυμέσων, καταχωρήσεις σε
κοινωνικά δίκτυα (social media), καταχωρήσεις στο διαδίκτυο, με
διασφάλιση προτεραιότητας εμφάνισης σε εγχώριες και διεθνείς μηχανές
αναζήτησης.
Αγροτουριστικών επιχειρήσεων και των Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων με τη
δημιουργία ιστοσελίδας και εφαρμογών πολυμέσων, καταχωρήσεις σε
κοινωνικά δίκτυα (social media), καταχωρήσεις στο διαδίκτυο, με
διασφάλιση προτεραιότητας εμφάνισης σε εγχώριες και διεθνείς μηχανές
αναζήτησης.
• Τη δημιουργία μηχανισμού υποστήριξης, τόσο των δεξιοτήτων του
υφιστάμενου ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου, όσο και των ενδιαφερομένων
να εισέλθουν επαγγελματικά στον κλάδο και να πιστοποιηθούν σύμφωνα με
τις υπουργικές αποφάσεις.
υφιστάμενου ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου, όσο και των ενδιαφερομένων
να εισέλθουν επαγγελματικά στον κλάδο και να πιστοποιηθούν σύμφωνα με
τις υπουργικές αποφάσεις.
• Τη συμμετοχή σε εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις, φιλοξενία
Ελλήνων και αλλοδαπών δημοσιογράφων. Η «Αγροξενία» θα πραγματοποιήσει
την πρώτη της Γενική Συνέλευση στις 11-13 Νοεμβρίου στη Λίμνη Κερκίνη
για α) την ανάδειξη του πρώτου Δ.Σ., β) τον σχεδιασμό και ανάπτυξη
επικοινωνιακής στρατηγικής και προβολής των αγροτουριστικών επιχειρήσεων
και πολυλειτουργικών αγροκτημάτων και γ) την προετοιμασία του 1ου
Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο του 2020 στον
Βάμο του νομού Χανίων, με εκπροσώπους από τις βασικότερες χώρες της
Ευρώπης στο χώρο του Αγροτουρισμού, σε συνεργασία με τη EUROGITES.
Ελλήνων και αλλοδαπών δημοσιογράφων. Η «Αγροξενία» θα πραγματοποιήσει
την πρώτη της Γενική Συνέλευση στις 11-13 Νοεμβρίου στη Λίμνη Κερκίνη
για α) την ανάδειξη του πρώτου Δ.Σ., β) τον σχεδιασμό και ανάπτυξη
επικοινωνιακής στρατηγικής και προβολής των αγροτουριστικών επιχειρήσεων
και πολυλειτουργικών αγροκτημάτων και γ) την προετοιμασία του 1ου
Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο του 2020 στον
Βάμο του νομού Χανίων, με εκπροσώπους από τις βασικότερες χώρες της
Ευρώπης στο χώρο του Αγροτουρισμού, σε συνεργασία με τη EUROGITES.
Στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης θα πραγματοποιηθούν στη Λίμνη
Κερκίνη «γυρίσματα» από πενταμελές τηλεοπτικό συνεργείο με σκοπό τη
δημιουργία πιλότου, ενός πρώτου επεισοδίου εκπομπής Αγροτουρισμού που θα
συνδέει τον πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό και την καινοτομία. Η
πρόταση που θα κατατεθεί στο άμεσο προσεχές διάστημα στην ΕΡΤ
περιλαμβάνει 14 επεισόδια, επιδιώκοντας να αποτελέσει το επίκεντρο γύρω
από την οποία θα συσπειρωθούν όλες οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Κερκίνη «γυρίσματα» από πενταμελές τηλεοπτικό συνεργείο με σκοπό τη
δημιουργία πιλότου, ενός πρώτου επεισοδίου εκπομπής Αγροτουρισμού που θα
συνδέει τον πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό και την καινοτομία. Η
πρόταση που θα κατατεθεί στο άμεσο προσεχές διάστημα στην ΕΡΤ
περιλαμβάνει 14 επεισόδια, επιδιώκοντας να αποτελέσει το επίκεντρο γύρω
από την οποία θα συσπειρωθούν όλες οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
Η δυναμική της Ελλάδας στην ανάπτυξη του Τουρισμού Υπαίθρου και
ειδικότερα του Αγροτουρισμού και των Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων είναι
τεράστια, αντιστρόφως ανάλογη με την ανάδειξή του. Είναι καιρός πια
εκτός από το να διαθέτουμε ένα εξαιρετικό τουριστικό προϊόν, να το
διαδώσουμε δυναμικά, με συνέπεια και συνέχεια. Παράλληλα θα διοργανωθεί
ολιγομελής δημοσιογραφική αποστολή από καταξιωμένα ΜΜΕ προκειμένου να
διαδώσουν το Αγροτουριστικό προϊόν, τους αξιόλογους οικισμούς, τα
αξιοθέατα, τα φυσικά θέλγητρα και τα επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα
που υπάρχουν στη Λίμνη Κερκίνη».
ειδικότερα του Αγροτουρισμού και των Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων είναι
τεράστια, αντιστρόφως ανάλογη με την ανάδειξή του. Είναι καιρός πια
εκτός από το να διαθέτουμε ένα εξαιρετικό τουριστικό προϊόν, να το
διαδώσουμε δυναμικά, με συνέπεια και συνέχεια. Παράλληλα θα διοργανωθεί
ολιγομελής δημοσιογραφική αποστολή από καταξιωμένα ΜΜΕ προκειμένου να
διαδώσουν το Αγροτουριστικό προϊόν, τους αξιόλογους οικισμούς, τα
αξιοθέατα, τα φυσικά θέλγητρα και τα επιτυχημένα επιχειρηματικά μοντέλα
που υπάρχουν στη Λίμνη Κερκίνη».