Από αναποτελεσματικότητα χαρακτηρίζεται η μέχρι σήμερα προσπάθεια για την εφαρμογή του μέτρου του δακτυλίου στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου.
Το ιστορικό κέντρο, σε αντίθεση με άλλα ιστορικά κέντρα ευρωπαϊκών πόλεων, δεν εμφανίζει εικόνα περιοχής στην οποία απαγορεύεται η διέλευση τροχοφόρων. Δυστυχώς, οι εικόνες αυτοκινήτων και δικύκλων που κυκλοφορούν στα σοκάκια ανάμεσα σε πεζούς, η στάθμευση τους σε κάθε πιθανό και απίθανο σημείο, οι διαμαρτυρίες πολιτών, αποτελούν μάλλον καθημερινότητα. Έλλειψη σεβασμού για το πλέον τουριστικό σημείο του Ρεθύμνου, καταστρατήγηση του μέτρου, αδιαφορία για την τήρηση του και μάλλον κανένας φόβος για επιβολή προστίμου, είναι αυτά που εισπράττει κάθε παρατηρητής.
Στον αντίποδα της βιώσιμης κινητικότητας που επιχειρεί τα τελευταία χρόνια ο δήμος να περάσει ως φιλοσοφία στους δημότες, η κυκλοφορία των τροχοφόρων στο ιστορικό κέντρο είναι απόρροια από τη μια της ασυνειδησίας των οδηγών και από την άλλη της ελλιπούς αστυνόμευσης, δυο παράμετροι που καθιστούν ανεφάρμοστο το μέτρο του δακτυλίου, όπως και της κατάληψης κοινόχρηστων χώρων.
Χθες, για μια ακόμα φορά, δήμος και αστυνομία (τροχαία και τουριστική αστυνομία) βρέθηκαν στο ίδιο τραπέζι για να εξετάσουν το θέμα. Κοινή διαπίστωση και των δυο η ανάγκη αυστηρής τήρησης του μέτρου. Και αυτό, μόνο με τη στενή συνεργασία και προσπάθεια και των δυο πλευρών μπορεί να επιτευχθεί. Το ιστορικό κέντρο πρέπει να απαλλαχθεί από όλα τα τροχοφόρα κι αυτό απαιτεί ενίσχυση και εντατικοποίηση της αστυνόμευσης, τόσο με τη φυσική παρουσία αστυνομικών όσο όμως και τη βοήθεια της τεχνολογίας, δηλαδή με την ενεργοποίηση του συστήματος καμερών παρακολούθησης που αν και έχει εγκατασταθεί δεν λειτουργεί, αφού δεν πληροί τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος και χρειάζεται είτε αντικατάσταση του, είτε βελτίωση του σύμφωνα με τη νομοθεσία.
Παράλληλα, συζητήθηκε το θέμα της χορήγησης καρτών σε δικαιούχους οδηγούς για τη διέλευση τους εντός της ζώνης του δακτυλίου και συμφωνήθηκε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί ο τρόπος χορήγησης και να περιοριστεί ο αριθμός τους στις περιπτώσεις που τεκμηριωμένα είναι απολύτως απαραίτητες οι κάρτες ενώ, όπως επισημάνθηκε, αναζητούνται πιθανοί χώροι κοντά στο ιστορικό κέντρο, προκειμένου να εξασφαλιστούν σημεία στάθμευσης των οχημάτων των κατοίκων της παλιάς πόλης.
Η αστυνομία δεσμεύτηκε ότι θα εντείνει τους ελέγχους και θα είναι αυστηρή με τους παραβάτες, ώστε να περιφρουρηθεί το μέτρο και της διέλευσης και της στάθμευσης των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους στο ιστορικό κέντρο. Η υλοποίηση της δέσμευσης βέβαια μένει να φανεί προσεχώς.
Κατά τη χθεσινή συνάντηση δεν έλειψε και η συζήτηση για τις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων από τις επιχειρήσεις που, όπως τονίστηκε, από πλευράς δήμου στο πλαίσιο του επανασχεδιασμού της πολιτικής προστασίας είναι αναγκαία η απελευθέρωση τμημάτων δρόμων στην παλιά πόλη.
Αναλυτικά
Η ενίσχυση και εντατικοποίηση της αστυνόμευσης στην παλιά πόλη του
Ρεθύμνου, ώστε να τηρηθεί κατά γράμμα το μέτρο του δακτυλίου, τόσο σε
ότι αφορά τη διέλευση των οχημάτων όσο και την απαγόρευση της στάθμευσης
στο ιστορικό κέντρο ήταν το βασικό θέμα της χθεσινής σύσκεψης που
πραγματοποιήθηκε μεταξύ του αντιδημάρχου καθημερινότητας για θέματα
πόλης Θωμά Κρεβετζάκη, υπαλλήλων της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου,
εκπροσώπου της αστυνομικής διεύθυνσης Ρεθύμνου, του διοικητή της
τροχαίας και της διοίκησης της τουριστικής αστυνομίας Ρεθύμνου.
Ρεθύμνου, ώστε να τηρηθεί κατά γράμμα το μέτρο του δακτυλίου, τόσο σε
ότι αφορά τη διέλευση των οχημάτων όσο και την απαγόρευση της στάθμευσης
στο ιστορικό κέντρο ήταν το βασικό θέμα της χθεσινής σύσκεψης που
πραγματοποιήθηκε μεταξύ του αντιδημάρχου καθημερινότητας για θέματα
πόλης Θωμά Κρεβετζάκη, υπαλλήλων της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου,
εκπροσώπου της αστυνομικής διεύθυνσης Ρεθύμνου, του διοικητή της
τροχαίας και της διοίκησης της τουριστικής αστυνομίας Ρεθύμνου.
Η διαφύλαξη του μέτρου αποτελεί μεγάλο στοίχημα για τη δημοτική
αρχή, η οποία επί σειρά ετών προσπαθεί με διάφορους τρόπους να θωρακίσει
το ιστορικό κέντρο από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Δυστυχώς, όμως, η
λειτουργία του δακτυλίου κάθε άλλο παρά υποδειγματική χαρακτηρίζεται, με
δεδομένες τις παραβάσεις που καταγράφονται καθημερινά από οδηγούς
δικύκλων και ΙΧ, που αγνοούν τις απαγορευτικές πινακίδες και εισέρχονται
παράνομα στις ζώνες ισχύς του μέτρου και από την άλλη των οδηγών
εκείνων που παρκάρουν εντός της απαγορευμένης ζώνης.
αρχή, η οποία επί σειρά ετών προσπαθεί με διάφορους τρόπους να θωρακίσει
το ιστορικό κέντρο από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Δυστυχώς, όμως, η
λειτουργία του δακτυλίου κάθε άλλο παρά υποδειγματική χαρακτηρίζεται, με
δεδομένες τις παραβάσεις που καταγράφονται καθημερινά από οδηγούς
δικύκλων και ΙΧ, που αγνοούν τις απαγορευτικές πινακίδες και εισέρχονται
παράνομα στις ζώνες ισχύς του μέτρου και από την άλλη των οδηγών
εκείνων που παρκάρουν εντός της απαγορευμένης ζώνης.
Η συνεργασία του δήμου με την ΕΛ.ΑΣ με δεδομένη την απουσία
δημοτικής αστυνομίας χαρακτηρίζεται μονόδρομος γι’ αυτό και, όπως
ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, υπήρξε δέσμευση εκ
μέρους της ΕΛ.ΑΣ ότι θα εντατικοποιηθούν οι περιπολίες στο ιστορικό
κέντρο, ώστε το μέτρο του δακτυλίου να εφαρμοστεί με αποτελεσματικό
τρόπο. Παράλληλα, στο τραπέζι της συζήτησης, σύμφωνα με τον κ.
Κρεβετζάκη, βρέθηκε και το θέμα της λειτουργίας των καμερών κλειστής
παρακολούθησης που έχουν τοποθετηθεί στα διάφορα σημεία της παλιάς πόλης
για την καταγραφή των παραβατών. Οι κάμερες δεν έχουν ακόμα τεθεί σε
λειτουργία αφού, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, εκκρεμεί μια γνωμοδότηση
από το υπουργείο Μεταφορών. Συμπλήρωσε επίσης ότι υπάρχει πρόβλεψη, ώστε
στο εξής οι κάρτες σε δικαιούχους οδηγούς για τη διέλευση τους εντός
της ζώνης του δακτυλίου να γίνεται με φειδώ ενώ, όπως είπε, ήδη η τοπική
κοινότητα Ρεθύμνου έχει αναλάβει να διερευνήσει πιθανούς χώρους οι
οποίοι θα μπορούν να εξασφαλιστούν για τη στάθμευση των οχημάτων των
μόνιμων κατοίκων της παλιάς πόλης. «Ζητήσαμε από τους εκπροσώπους της
ΕΛ.ΑΣ την επιτήρηση του μέτρου του δακτυλίου καθ’ όλη τη διάρκεια του
έτους με δεδομένο ότι η στάθμευση των οχημάτων απαγορεύεται στην παλιά
πόλη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Επίσης συζητήσαμε και το θέμα της
καθυστέρησης της λειτουργίας των καμερών εντός του δακτυλίου. Λάβαμε
δεσμεύσεις για ένταση των ελέγχων από άνδρες της τροχαίας ώστε να
περιφρουρηθεί το μέτρο. Ξεκαθάρισα για μια ακόμα φορά ότι η στάθμευση
των οχημάτων απαγορεύεται ρητά εντός της παλιάς πόλης», ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο Θωμάς Κρεβετζάκης.
δημοτικής αστυνομίας χαρακτηρίζεται μονόδρομος γι’ αυτό και, όπως
ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, υπήρξε δέσμευση εκ
μέρους της ΕΛ.ΑΣ ότι θα εντατικοποιηθούν οι περιπολίες στο ιστορικό
κέντρο, ώστε το μέτρο του δακτυλίου να εφαρμοστεί με αποτελεσματικό
τρόπο. Παράλληλα, στο τραπέζι της συζήτησης, σύμφωνα με τον κ.
Κρεβετζάκη, βρέθηκε και το θέμα της λειτουργίας των καμερών κλειστής
παρακολούθησης που έχουν τοποθετηθεί στα διάφορα σημεία της παλιάς πόλης
για την καταγραφή των παραβατών. Οι κάμερες δεν έχουν ακόμα τεθεί σε
λειτουργία αφού, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, εκκρεμεί μια γνωμοδότηση
από το υπουργείο Μεταφορών. Συμπλήρωσε επίσης ότι υπάρχει πρόβλεψη, ώστε
στο εξής οι κάρτες σε δικαιούχους οδηγούς για τη διέλευση τους εντός
της ζώνης του δακτυλίου να γίνεται με φειδώ ενώ, όπως είπε, ήδη η τοπική
κοινότητα Ρεθύμνου έχει αναλάβει να διερευνήσει πιθανούς χώρους οι
οποίοι θα μπορούν να εξασφαλιστούν για τη στάθμευση των οχημάτων των
μόνιμων κατοίκων της παλιάς πόλης. «Ζητήσαμε από τους εκπροσώπους της
ΕΛ.ΑΣ την επιτήρηση του μέτρου του δακτυλίου καθ’ όλη τη διάρκεια του
έτους με δεδομένο ότι η στάθμευση των οχημάτων απαγορεύεται στην παλιά
πόλη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Επίσης συζητήσαμε και το θέμα της
καθυστέρησης της λειτουργίας των καμερών εντός του δακτυλίου. Λάβαμε
δεσμεύσεις για ένταση των ελέγχων από άνδρες της τροχαίας ώστε να
περιφρουρηθεί το μέτρο. Ξεκαθάρισα για μια ακόμα φορά ότι η στάθμευση
των οχημάτων απαγορεύεται ρητά εντός της παλιάς πόλης», ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο Θωμάς Κρεβετζάκης.
Στο πλαίσιο της χθεσινής συνεργασίας ο αντιδήμαρχος ενημέρωσε τους
εκπροσώπους της τοπικής ΕΛ.ΑΣ για τη νέα κανονιστική της παλιάς πόλης,
που ετοιμάζει ο δήμος Ρεθύμνου και ζήτησε επιπλέον αστυνόμευση και στο
κομμάτι που αφορά τις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων από
τραπεζοκαθίσματα.
εκπροσώπους της τοπικής ΕΛ.ΑΣ για τη νέα κανονιστική της παλιάς πόλης,
που ετοιμάζει ο δήμος Ρεθύμνου και ζήτησε επιπλέον αστυνόμευση και στο
κομμάτι που αφορά τις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων από
τραπεζοκαθίσματα.
Μάλιστα, όπως ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο Θωμάς Κρεβετζάκης, στο
πλαίσιο του σχεδίου πολιτικής προστασίας της παλιάς πόλης στη νέα
κανονιστική, θα υπάρξει ειδική αναφορά στο κομμάτι της παραχώρησης χώρου
στους επιχειρηματίες, το οποίο θα καθορίζεται με βάση τη διευκόλυνση
προσβασιμότητας των οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα)
«ζητήσαμε επιπλέον αστυνόμευση των καταλήψεων των κοινόχρηστων χώρων
και ενημερώσαμε ότι η πολιτική που θα αναπτύξει ο δήμος για την πολιτική
προστασία στην παλιά πόλη θα επηρεάσει και το ζήτημα της ανάπτυξης των
τραπεζοκαθισμάτων. Η φιλοσοφία θα είναι να δίδονται πλέον άδειες
τραπεζοκαθισμάτων σε χώρους όπου δεν θα παρεμποδίζεται η πρόσβαση των
οχημάτων έκτακτης ανάγκης, όταν αυτά χρειάζεται να επιχειρήσουν.
Ετοιμάζουμε τη νέα κανονιστική, η οποία εκτιμώ ότι θα ‘ναι έτοιμη πριν
την έναρξη της νέας σεζόν και σε αυτή την κανονιστική θα τεθεί και το
θέμα εφαρμογής του δακτυλίου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», ανέφερε.
πλαίσιο του σχεδίου πολιτικής προστασίας της παλιάς πόλης στη νέα
κανονιστική, θα υπάρξει ειδική αναφορά στο κομμάτι της παραχώρησης χώρου
στους επιχειρηματίες, το οποίο θα καθορίζεται με βάση τη διευκόλυνση
προσβασιμότητας των οχημάτων έκτακτης ανάγκης (πυροσβεστικά, ασθενοφόρα)
«ζητήσαμε επιπλέον αστυνόμευση των καταλήψεων των κοινόχρηστων χώρων
και ενημερώσαμε ότι η πολιτική που θα αναπτύξει ο δήμος για την πολιτική
προστασία στην παλιά πόλη θα επηρεάσει και το ζήτημα της ανάπτυξης των
τραπεζοκαθισμάτων. Η φιλοσοφία θα είναι να δίδονται πλέον άδειες
τραπεζοκαθισμάτων σε χώρους όπου δεν θα παρεμποδίζεται η πρόσβαση των
οχημάτων έκτακτης ανάγκης, όταν αυτά χρειάζεται να επιχειρήσουν.
Ετοιμάζουμε τη νέα κανονιστική, η οποία εκτιμώ ότι θα ‘ναι έτοιμη πριν
την έναρξη της νέας σεζόν και σε αυτή την κανονιστική θα τεθεί και το
θέμα εφαρμογής του δακτυλίου καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», ανέφερε.