Το ρόλο του facebook και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην προβολή των τουριστικών επιχειρήσεων, τη σημασία του σήματος ποιότητας «Κρήτη» στα τοπικά προϊόντα, το ρόλο του κρασιού στους καταλόγους των εστιατορίων, καθώς και τα πλεονεκτήματα της κρητικής κουζίνας σε σχέση με τις νέες διατροφικές τάσεις είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν όσοι παραβρέθηκαν στην εκδήλωση με θέμα την «Ενημέρωση Επιχειρηματιών για την Κρητική Κουζίνα και Οίνο». Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου και διοργανώθηκε από το «Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας» στα πλαίσια του έργου: «ΓΕΥΣΙΣ ΤΟΥΡ: Κρήτη – Κύπρος Γαστρονομικός – Τουριστικός Προορισμός».
Σκοπός του έργου είναι η προώθηση δράσεων για τη πιστοποίηση της ποιότητας της τοπικής κουζίνας, η οποία θα οδηγήσει στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος των δύο περιοχών. Επίσης μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες γίνεται συστηματική προσπάθεια επικοινωνίας και συνεργασίας φορέων και επιχειρηματιών στη λογική της ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης, ανταλλαγής τεχνογνωσίας που θα οδηγήσει στη δημιουργία γαστρονομικών πακέτων και υποδομών γαστρονομικού τουρισμού.
Στην τοποθέτησή της η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή αναφέρθηκε στη δημιουργία του «Κέντρου Κρητικής Γαστρονομίας» στην Αργυρούπολη. Σύμφωνα με την κ. Λιονή το κέντρο, το οποίο θα εγκαινιαστεί την άνοιξη στοχεύει στην ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού, μέσα από συγκεκριμένες δράσεις, με σκοπό την καθιέρωση του νομού μας ως γαστρονομικού προορισμού. «Σε ένα χώρο που μας παραχώρησε ο Δήμος (κτήριο Μανουσάκη), φτιάξαμε και εξοπλίσαμε με πόρους του προγράμματος ένα κέντρο κρητικής κουζίνας και γευσιγνωσίας. Το κέντρο αυτό θα αποτελέσει τόπο προορισμού για τους επισκέπτες μας, που θα μπορούν να δοκιμάζουν τοπικά προϊόντα». Παράλληλα η κ. Λιονή επεσήμανε ότι με τη λήξη του προγράμματος (το Μάιο του 2014) το κέντρο θα παραδοθεί προς χρήση στην τοπική κοινωνία, η οποία θα φροντίσει για την αξιοποίησή του. «Το κέντρο θα μπορεί να αξιοποιηθεί από τους ανθρώπους της περιοχής και να προκύψουν και θέσεις εργασίας. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να βρίσκουμε σημεία που έχουν και τουριστικό ενδιαφέρον όπως η Αργυρούπολη όχι μόνο ως βόλτα για τον επισκέπτη αλλά και σαν ένα προορισμό γευσιγνωσίας και κρητικής διατροφής» ανέφερε χαρακτηριστικά η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου.
Από την πλευρά της η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης για θέματα Αγροτικής Πολιτικής επεσήμανε την αναγκαιότητα αξιοποίησης του νησιού ως τουριστικός προορισμός μέσα από δράσεις που θα έχουν να κάνουν με τον πρωτογενή τομέα, δηλαδή μέσω των τοπικών παραδοσιακών προϊόντων. Ειδικότερα, σε σχετικές δηλώσεις της η κ. Βρέτζου υποστήριξε μεταξύ άλλων: «Στο σκληρό και απροσδιόριστο πρόσωπο μιας νέας εποχής πρέπει να απαντήσουμε με αρχές και αξίες, οι οποίες να προέρχονται από το παρελθόν σε συνδυασμό με τον τοπικό μας πολιτισμό. Ξέρουμε τη μεγάλη αξία, την οποία έχει η κρητική διατροφή και η γαστρονομία. Θα πρέπει να την αναδείξουμε με εκδηλώσεις σαν και αυτή. Πρέπει να προχωρήσει να αναδειχτεί και να αξιοποιηθεί η Κρήτη σαν τουριστικός προορισμός μέσα από δράσεις, οι οποίες προέρχονται μέσα από το στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας, ο οποίος εξελίσσεται. Γι’ αυτό λοιπόν το έργο, το οποίο υλοποιείται σήμερα, έχει ως βασικό σκοπό και στόχο την ανάδειξη των δύο προορισμών, την Κρήτη και την Κύπρο σαν γαστρονομικό προορισμό».
Στη σημασία της ποιότητας των προϊόντων ως προς την προβολή των τουριστικών επιχειρήσεων μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο καθηγητής εφαρμογών του ΤΕΙ Κρήτης Μάνος Περακάκης τόνισε: «Η ποιότητα των προϊόντων μας δεν φαίνεται μόνο στο κατάστημά μας, αλλά συχνά γίνεται και αντικείμενο συζήτησης στο ιντερνέτ και τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης. Οπότε το να κρατάμε την ποιότητά μας ψηλά και να κοιτάμε να αναπτύσσουμε τις παροχές μας είναι υψίστης σημασίας για τους μελλοντικούς πελάτες μας και την εικόνα που δείχνουμε προς τα έξω». Ταυτόχρονα ο κ. Περακάκης παροτρύνει τους επιχειρηματίες να δημιουργούν δικτυακούς τόπους, οι οποίοι γίνονται αφορμή οι πελάτες να σχολιάζουν προϊόντα και υπηρεσίες και βοηθά τους νέους πελάτες να βρίσκουν ευκολότερα την επιχείρησή μας.