Την πρόθεση του να κατασκευάσει υπερσύγχρονο εναέριο τρένο στην Κρήτη,που θα συνδέει το νησί από το ένα άκρο μέχρι το άλλο,γνωστοποίησε μεγάλος όμιλος του εξωτερικού και συγκλεκριμένα ο όμιλος SW/SKYWAY,στον Πανελλήνιο Σύλλογο Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων «Ο Άγιος Χριστόφορος».
Η πρόταση του προέδρου του ομίλου SW/SKYWAY,απεστάλη γραπτώς στον Σύλλογο στις 21 Δεκεμβρίου ,όπου μάλιστα τον ενημερώνει ότι το κόστος κατασκευής του μεγάλου αυτού έργου θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου την κατασκευάστρια εταιρεία.
Σύμφωνα με την πρόταση του Ομίλου,ο χρόνος μεταφοράς των επιβατών θα μειωθεί πολύ σημαντικά αφού οι ταχύτητες που θα αναπτύσει το εναέριο τρένο θα είναι έως 360 χλμ/ώρα.Επί παραδείγματι η διαδρομή Χανιά-Ηράκλειο θα γίνεται σε 25 λεπτά αντί των τριών ωρών που είναι ο χρόνος μεταφοράς με αυτοκίνητο.
Σήμερα,ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου κ.Σταύρος Πολέντας,με δελτίο τύπου ενημέρωσε τα Μέσα Ενημέρωσης για την πρόταση-πρόθεση του ομίλου SW/SKYWAY,επισημαίνοντας ότι ήδη έχουν ενημερωθεί σχετικά οι πολιτικοί και αυτοδιοικητικοί φορείς.
Αναλυτικά,ο κ.Πολέντας στο ενημερωτικό δελτίο που απέστειλε στα ΜΜΕ αναφέρει τα εξής:
«Όπως καλά γνωρίζετε, στην Κρήτη μας με το υπάρχον οδικό δίκτυο, παρουσιάζεται μεγάλος αριθμός τροχαίων θυμάτων και αναπηριών.
Η τεράστια τουριστική ανάπτυξη που σημειώθηκε στο νησί μας, η αύξηση των κινούμενων οχημάτων στο πεπαλαιωμένο, ακατάλληλο και επικίνδυνο οδικό μας δίκτυο, δημιουργούν δυσανάλογο κυκλοφοριακό φόρτο με τραγικά αποτελέσματα.
Η προοπτική να ζήσουμε μια νέα εποχή με την ολοκλήρωση του νέου ΒΟΑΚ, είναι πολύ απόμακρη και μέχρι τότε, εμείς θα μετράμε συνεχώς τροχαία θύματα.
Μέχρι τώρα, για να κινηθούμε οδικώς από Χανιά σε Ηράκλειο (141 km) τηρώντας τις ρυθμιστικές πινακίδες, απαιτείται εκτός από τύχη, υπομονή και κουράγιο και χρόνος άνω των 3 ωρών.
Την 21 Δεκεμβρίου 2017 ο Σύλλογός μας έλαβε από τον Πρόεδρο του Ομίλου SW/SKYWAY τη συνημμένη επιστολή με την οποία μας εγνώριζε την πρόθεση του Ομίλου να κατασκευάσει ένα υπερσύγχρονο εναέριο τρένο από Κίσσαμο μέχρι Άγιο Νικόλαο, κόστος που θα επιβαρύνει εξ ολοκλήρου την κατασκευάστρια εταιρεία (υπό προϋποθέσεις).
Ο Σύλλογός μας, μή έχοντας μέλη με ειδικές οικονομικές και τεχνικές – επιστημονικές γνώσεις, υπέβαλλε την πρόταση αυτή για αξιολόγηση και για κάθε παραπέρα δική τους τυχόν ενέργεια στους:
• Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας
• Πρωθυπουργό της Ελλάδας
• Υπουργό Υποδομών &Μεταφορών
• Υπουργούς και Αναπληρωτές Υπουργούς όλων των πολιτικών παρατάξεων που εκλέγονται στην Κρήτη
• Σε όλους τους Αυτοδιοικητικούς άρχοντες του νησιού μας (Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχες, Δημάρχους)
• Σε όλα τα Τεχνικά, Οικονομικά και Εμπορικά Επιμελητήρια της Κρήτης
• Σε όλες τις Ενώσεις Ξενοδόχων των Νομών της Κρήτης,
προκειμένου να στηρίξουν, εφόσον κρίνουν ότι η ως άνω κατασκευής θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων επί του ΒΟΑΚ, και στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας.
Σας υπενθυμίζω ότι από το 1908 η κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα ένωνε την Κρήτη, αποτελούσε ‘’το Όνειρο’’ των Κρητικών όπως στο συνημμένο σχετικό δημοσίευμα καταγράφεται.
Κατόπιν των παραπάνω, σας προτείνουμε να εξετάσετε την αναγκαιότητα και το συμφέρον του τόπου μας και σε θετική περίπτωση, να στηρίξετε όπως εσείς κρίνετε, την κατασκευή του ως άνω έργου που θα συντελέσει:
1. Στη μείωση των τροχαίων
2. Στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου
3. Στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
4. Στην επένδυση ξένων κεφαλαίων που
Ενδεικτικά σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τη συνημμένη μελέτη του Ομίλου, ο χρόνος που θα απαιτείται για τη μεταφορά επιβατών από το αεροδρόμιο Ηρακλείου ‘’Νίκος Καζαντζάκης’’ προς το αεροδρόμιο Χανίων ‘’Γιάννης Δασκαλογιάννης’’ θα είναι περίπου 25 λεπτά, με ταχύτητες έως 360 χλμ/ώρα, με ελάχιστο όριο ύψους τα 8 μέτρα και με καθαρό κόστος μεταφοράς ανά επιβάτη 3 λεπτά / χιλιόμετρο!!
Σας γνωρίζουμε ότι εντός των ημερών σε σχετική συνέντευξη, θα ανακοινωθούν περεταίρω λεπτομέρειες.
Εν αναμονή της εκτιμήσεώς σας .
Εκτίμησή μας είναι ότι το παραπάνω έργο είναι δυνατόν να γίνει εάν όλοι οι Κρητικοί ενώσουμε τη φωνή μας και με την πλήρη και συνεχή στήριξη των ΜΜΕ, κρατάμε το όραμά μας συνεχώς επίκαιρο»