Τις τεράστιες καθυστερήσεις που καταγράφονται στην έναρξη των εργασιών του οδικού έργου Πάνορμος – Εξάντη, το οποίο έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ωστόσο έχει «μπλοκάρει» ο διαγωνισμός επισημαίνει ο βουλευτής Ηρακλείου της ΝΔ Λευτέρης Αυγενάκης.
Ειδικότερα, σε σχετική ανακοίνωσή του αναφέρει:
«Τρία χρόνια σχεδόν μετά το διαγωνισμό και παραμένει … στην κατάψυξη το έργο του δρόμου Πάνορμος – Εξάντης, του ΒΟΑΚ!
Προς ακύρωση του διαγωνισμού φαίνεται ότι οδεύει το έργο, ένα έργο που επρόκειτο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Η ολιγωρία του αρμόδιου υπουργού είχε, κι εδώ, «φοβερά» αποτελέσματα, με το έργο να έχει καθυστερήσει σημαντικά και να είναι άγνωστη η ημερομηνία έναρξης των εργασιών.
Η ανικανότητα, η ανευθυνότητα και η αναποφασιστικότητα του κ. Σπίρτζη … έβαλαν την υπογραφή τους και σ’ αυτό το έργο, αφού καθυστερεί με ερωτήματα, ενστάσεις και εμπλοκές!
Κι ενώ το έργο μπορεί να προχωρήσει, μετά την εμπλοκή που έχει υπάρξει με τον πρώτο μειοδότη, με την υπογραφή σύμβασης με το δεύτερο μειοδότη, ο κ. Σπίρτζης… σφυρίζει αδιάφορα. Ίδια… τακτική με το έργο του οδικού άξονα Ηράκλειο – Μεσαρά, όπου ο κ. Σπίρτζης αποφάσισε μετά από δύο χρόνια να υπογράψει το έργο με το 2ο μειοδότη.
Ίδια τακτική καθυστέρησης… που οδηγεί σε απώλεια σημαντικού χρόνου και σε απώλεια κοινοτικών πόρων… που οδηγεί σε διατήρηση της επικινδυνότητας των δρόμων και σε περιορισμό των αναπτυξιακών προοπτικών της Κρήτης».
Σημειώνεται ότι το τμήμα από τον Γεροπόταμο, μέχρι τη διασταύρωση Εξάντη, είναι μήκους 10 χιλιόμετρων και σύμφωνα με τη μελέτη θα κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διπλό κλάδο και διαχωριστικό στηθαίο. Πρόκειται για τμήμα που θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με όριο ταχύτητας τα 120 χλμ./ώρα.
Αναλυτικά το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει:
– Διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού στο μεγαλύτερο μέρος της.
– Παράπλευρο οδικό δίκτυο.
– Τον ανισόπεδο κόμβο Πάνορμου.
– Μία γέφυρα, επέκταση και κατασκευή νέων κάτω διαβάσεων, επεκτάσεις υφιστάμενων οχετών.
Στο έργο αυτό περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες, μετατοπίσεις δικτύων Ο.Κ.Ω. και συμπληρωματικές μελέτες, ενώ κύριο και βασικό αντικείμενό του είναι η μετατροπή του οδικού τμήματος σε κλειστό αυτοκινητόδρομο πλάτους 22,25 μ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας.
Οι εργασίες κατασκευής του δρόμου, αναμένεται να διαρκέσουν 48 μήνες. Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα της Κρήτης, το οποίο αφορά ουσιαστικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε μήκος περίπου δέκα χιλιομέτρων του οδοστρώματος, το οποίο σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς. Το έργο αυτό θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού περιλαμβάνει πολλά από τα χαρακτηρισμένα ως «σημεία – καρμανιόλες», που κατά το παρελθόν έχουν δώσει αμέτρητα ατυχήματα και πολύνεκρα δυστυχήματα.