Μετά από τρεις χρονιές συνεχούς αύξησης των τουριστικών αφίξεων στην Κρήτη, οι προσδοκίες για τη φετινή θερινή περίοδο είναι συγκρατημένες και οι παράγοντες του κλάδου φειδωλοί στις εκτιμήσεις τους περιμένοντας να διαμορφωθεί η κατάσταση το επόμενο δίμηνο, οπότε και θα έχει ολοκληρωθεί ένα μεγάλο μέρος των τουριστικών εκθέσεων, που έχουν ήδη ξεκινήσει και ταυτόχρονα οι μήνες Ιανουαρίου -Φεβρουαρίου θα δείξουν την τάση που θα επικρατήσει σε σχέση με την επιλογή του τόπου προορισμού διακοπών των επισκεπτών του εξωτερικού.
Οι προβλέψεις αναφέρονται σε μια μικρή πτώση, όπως εκτιμούν φορείς του τουρισμού, με δεδομένο τον μεγάλο ανταγωνισμό που επικρατεί στον οποίο η χώρα μας και κατ’ επέκταση και η Κρήτη δεν μπορούν εύκολα να κερδίσουν με δεδομένο το μεγάλο μειονέκτημα που εντοπίζεται στο κόστος των διακοπών. Η υψηλή φορολογία που επικρατεί στον τουριστικό κλάδο έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές των συμβολαίων στις κρατήσεις να είναι υψηλές και πολύ ακριβότερες από άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς, όπως είναι η Τουρκία, η Αίγυπτος, το Μαρόκο. Προορισμοί που την τελευταία τριετία για διαφόρους λόγους γεωπολιτικούς ήταν «κλειστοί» για τους τουρίστες, πλέον αποτελούν τους μεγαλύτερους αντιπάλους για τη χώρα μας.
Το στοίχημα για τους εμπλεκόμενους στον κλάδο του τουρισμού είναι μεγάλο και δεν είναι άλλο από τη διατήρηση των υψηλών κρατήσεων της τελευταίας διετίας και την ενίσχυση των αφίξεων το δίμηνο Απριλίου-Μαΐου και Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου. Η διατήρηση της τουριστικής κίνησης θα αποδείξει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, ότι η αύξηση της επισκεψιμότητας την τελευταία διετία δεν ήταν συγκυριακή, αλλά ότι ο προορισμός Ελλάδα και Κρήτη κέρδισαν την εμπιστοσύνη των τουριστών πελατών, τόσο σε ότι έχει να κάνει με το ζήτημα της ασφάλειας όσο και με τις υψηλού ποιοτικού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες στις ξενοδοχειακές μονάδες σε συνδυασμό με την κρητική κουζίνα και τη φιλοξενία γενικότερα.
Το μόνο βέβαιο, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι προ στιγμήν είναι αυθαίρετες οι όποιες εκτιμήσεις. Τα νούμερα, όπως είπε, μέχρι και τον Δεκέμβριο δείχνουν μικρή πτώση των κρατήσεων, όχι όμως άξια ανησυχίας καθώς, όπως υποστήριξε, το δείγμα είναι πολύ μικρό για να εξαχθούν συμπεράσματα.
Το πρώτο δεκαήμερο του έτους ξεκίνησε μια δυναμική ροή των τουριστικών κρατήσεων, η οποία θα κορυφωθεί μέχρι και το τέλος Φεβρουαρίου, διάστημα κατά το οποίο θα διαφανεί η τάση που θα επικρατήσει τη νέα σεζόν. Χαρακτηριστική είναι η αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται από τη γερμανική αγορά, η οποία σε επίπεδο νομού αλλά και Κρήτης έχει κατά τα τελευταία χρόνια τα πρωτεία σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αφίξεων, ενώ σημαντική κινητικότητα παρατηρείται από τις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου.
Οι ξενοδόχοι ποντάρουν και στις επαφές που θα έχουν στις τουριστικές εκθέσεις που είναι σε εξέλιξη και έχουν προγραμματιστεί την επόμενη περίοδο και εμφανίζονται αποφασισμένοι να κάνουν ότι περνά από το χέρι τους για να προσελκύσουν το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες από διάφορες χώρες του εξωτερικού.
Αναλυτικά,
Η διατήρηση των υψηλών κρατήσεων στα περσινά επίπεδα και η ενίσχυσή τους το δίμηνο Απρίλιου – Μαΐου και Οκτωβρίου – Νοεμβρίου αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τους εμπλεκόμενους στον κλάδο του τουρισμού την νέα σεζόν. Το τοπίο μέχρι στιγμής παραμένει θολό, καθώς οι κρατήσεις που έχουν γίνει μπορεί μεν να κυμαίνονται στα περσινά επίπεδα, ωστόσο ο αριθμός είναι ακόμα πολύ μικρός και τα όποια συμπεράσματα είναι λανθασμένα. Η κατάσταση θα ξεκαθαρίσει το επόμενο δίμηνο, ενώ βαρόμετρο αναμένεται να αποτελέσουν οι τουριστικές εκθέσεις που έχουν προγραμματιστεί τις επόμενες ημέρες.
Βασικό μειονέκτημα για την χώρα μας είναι ο μεγάλος ανταγωνισμός κυρίως σε ό,τι αφορά τις τιμές μιας και το ελληνικό τουριστικό προϊόν λόγω της υπέρμετρης φορολόγησης είναι που πιο ακριβό έναντι άλλων προορισμών όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και το Μαρόκο. Προορισμοί που την τελευταία διετία δεν είχαν μερίδιο της πίτας στον τουρισμό λόγω διάφορων γεωπολιτικών συνθηκών και που όμως πλέον έχουν μπει δυνατά στο παιγνίδι, καταγράφοντας μεγάλα ποσοστά αυξήσεων και έχοντας ως ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τις χαμηλές τιμές προκαλούν ανασφάλεια και αβεβαιότητα στους Έλληνες ξενοδόχους που εκτιμούν ότι θα χάσουν ένα σημαντικό κομμάτι επισκεπτών.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, Μπάμπη Μπιρλιράκη, το τοπίο μέχρι στιγμής είναι ασαφές Οι κρατήσεις που έγιναν μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου κυμαίνονται στα επίπεδα της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ενώ το πρώτο δεκαήμερο του έτους υπάρχει αυξημένη κινητικότητα και έντονο ενδιαφέρον, το οποίο, όπως είπε, αναμένεται να κορυφωθεί το επόμενο δίμηνο.
Χαρακτηριστική είναι η αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται από την γερμανική αγορά, η οποία σε επίπεδο νομού αλλά και Κρήτης έχει κατά τα τελευταία χρόνια τα πρωτεία σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αφίξεων, ενώ σημαντική κινητικότητα παρατηρείται από τις αγορές της Ολλανδίας και του Βελγίου. Θολό παραμένει το τοπίο από την ρωσική αγορά και την Σκανδιναβία, όμως, όπως εξηγεί είναι νωρίς για να βγουν συμπεράσματα, αφού Σκανδιναβοί και Ρώσοι προγραμματίζουν τις διακοπές τους την επόμενη περίοδο.
Σε σχετικές δηλώσεις του ο κ. Μπιρλιράκης, τόνισε: «Η αλήθεια είναι ότι αυτή την εβδομάδα ξεκίνησε ουσιαστικά η ζήτηση για τις κρατήσεις και δεν έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης. Αυτό που φαίνεται είναι ότι το τελευταίο δεκαήμερο υπάρχει μια μεγαλύτερη κινητικότητα σε σχέση με τον Δεκέμβριο και από την Γερμανία αλλά και από τις υπόλοιπες αγορές, ιδιαίτερα την αγορά του Βελγίου και της Ολλανδίας. Ξεκινούν και οι εκθέσεις σε Όσλο και Ελσίνκι, οπότε περιμένουμε να δούμε και από εκεί τα μηνύματα και το κλίμα που επικρατεί για την χώρα μας και θα διαμορφωθεί σταδιακά η εικόνα. Μέχρι τέλος Δεκεμβρίου τα νούμερα σε ό,τι αφορά τις κρατήσεις ήταν στα περσινά επίπεδα και λίγο χαμηλότερα. Η βάση είναι πολύ μικρή ακόμα, οπότε όλα αυτά είναι ενδείξεις. Το επόμενο δίμηνο αναμένεται μεγάλο μέρος των κρατήσεων, οπότε θεωρούμε ότι είναι ένα κρίσιμο διάστημα για την διαμόρφωση της κατάστασης που θα επικρατήσει την νέα σεζόν. Σε ό,τι αφορά την αγορά της Σκανδιναβίας και της Ρωσίας, είναι νωρίς ακόμα για κρατήσεις αλλά τώρα εν όψει και των εκθέσεων θα έχουμε επαφές και θα δούμε τις ενδείξεις», ενώ αναφερόμενος στις εκτιμήσεις για την πορεία της νέας σεζόν είπε: «Με δεδομένο ότι οι ανταγωνιστικές αγορές πλέον είναι ανοιχτές όλες και δεν έχουμε το πλεονέκτημα που είχαμε τα προηγούμενα δυο χρόνια. Σαφώς θα δείξει τώρα το πόσο θα κρατηθεί η ελληνική αγορά και ιδιαίτερα η αγορά της Κρήτης. Εάν έχει κάνει καλή δουλειά η τουριστική αγορά του νησιού και αν έχει μείνει καλή εντύπωση στους τουρίστες – πελάτες μας και αν θα έχουμε να ανταγωνιστούμε το χαμηλό κόστος της Τουρκίας, της Αιγύπτου και άλλων ανταγωνιστικών αγορών. Για εμάς το μεγάλο στοίχημα είναι να έχουμε εκμεταλλευτεί σωστά το προηγούμενο διάστημα, να έχουμε εμπεδωθεί στις συνειδήσεις των επισκεπτών μας ως ένας ασφαλής προορισμός και ως μονάδες με υψηλής ποιότητας παρεχόμενες υπηρεσίες και να έχουμε ισχυροποιήσει τη θέση μας. Θα διαφανεί δηλαδή τη φετινή χρονιά αν έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη των επισκεπτών μας, ώστε να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Οι τιμές μας φέτος σε γενικές γραμμές είναι σταθερές εκτός από κάποιες περιπτώσεις μονάδων που για δικούς τους λόγους έκαναν κάποια αύξηση. Εμείς σαν ξενοδόχοι στοχεύουμε στην ενίσχυση των τουριστικών κρατήσεων το δίμηνο Απρίλιο – Μάιο, καθώς αυτό είναι το διάστημα που διαφοροποιεί την εικόνα εφόσον οι μήνες αιχμής Ιούνιος -Ιούλιος και Αύγουστος είθισται να είναι περίοδοι με πολύ υψηλές κρατήσεις το ζητούμενο για εμάς είναι να δουλέψουμε το ίδιο καλά την άνοιξη και το φθινόπωρο».
TUI Γερμανίας: Η Ελλάδα στους δημοφιλείς προορισμούς και φέτος
Ελλάδα και Ισπανία είναι ανάμεσα στους αγαπημένους προορισμούς των Γερμανών πελατών της TUI και φέτος, σε μια περίοδο κατά την οποία η Αίγυπτος και η Τουρκία καταγράφουν έκρηξη κρατήσεων.
Αυτό αναφέρει ο μεγάλος ευρωπαϊκός τουρ οπερέιτορ, αναφέροντας τα ελληνικά νησιά ως τον κύριο προορισμό των Γερμανών στη χώρα μας, καθώς και τις Βαλεαρίδες και τα Κανάρια στην Ισπανία.
Ο τουρ οπερέιτορ προσφέρει δύο νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, στην Κρήτη και την Κέρκυρα αντίστοιχα, ενώ και στην Ισπανία έχει διευρύνει την προσφορά του ιδιαίτερα για τις οικογένειες με το άνοιγμα δύο νέων ξενοδοχείων TUI Family στη Μαγιόρκα. Επιπλέον, για όσους αναζητούν πιο οικονομικές προσφορές διακοπών ο τουρ οπερέιτορ προσφέρει τρία νέα Suneo clubs σε Ελλάδα και Ισπανία.
Παραδοσιακά, οι ισχυρότεροι μήνες κρατήσεων είναι ο Ιανουάριος και Φεβρουάριος και ήδη ο τουρ οπερέιτορ καταγράφει μια καλή εκκίνηση της σεζόν για το καλοκαίρι, επισημαίνει ο διευθυντής Τουρισμού της TUI Γερμανίας, Stefan Baumert. Η δημοφιλέστερη μορφή ταξιδίων για τους Γερμανούς πελάτες της TUI συνεχίζει και αυτό το καλοκαίρι να είναι τα αεροπορικά ταξίδια.
Η Τουρκία καταγράφει ήδη τριψήφιο αριθμό κρατήσεων και βρίσκεται στην 3η θέση της κατάταξης των δημοφιλέστερων προορισμών. Η Αίγυπτος έχει τη μεγαλύτερη αύξηση ζήτησης, ενώ και η Κύπρος καταγράφει μεγάλη αύξηση κερδίζοντας προοδευτικά μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην αγορά της Γερμανίας.
Η TUI fly θα προσθέσει τη Λάρνακα στο πτητικό πρόγραμμα του 2019 με 20.000 θέσεις. Η TUI προσφέρει στην Κύπρο 7 ξενοδοχεία, εκ των οποίων 2 νέα TUI Sensimar για ενήλικες και ένα Best Family για οικογένειες.
Επίσης αύξησης των προτιμήσεων των Γερμανών καταγράφει η TUI και για τα νησιά Cape Verde, την Κροατία και τη Γερμανία.
Παράλληλα, αυξάνεται περισσότερο από ποτέ η ζήτηση για διακοπές σε ξενοδοχεία αποκλειστικά για ενήλικες, ιδιαίτερα από ζευγάρια που αναζητούν διακοπές ξεκούρασης για δύο. Γι’ αυτό το λόγο η TUI διευρύνει το πρόγραμμα ενηλίκων αυτό το καλοκαίρι, ιδιαίτερα στο κόνσεπτ των TUI Sensimar, με 12 νέα ξενοδοχεία.
Η ζήτηση για εξατομικευμένες υπηρεσίες αυξάνεται. Ήδη, η Alexa μπορεί να βοηθά και να εμπνέει τους ταξιδιώτες για την προετοιμασία των διακοπών. Η ψηφιοποίηση καθιστά τις προσφορές ταξιδίων πιο προσωπικές βελτιώνοντας περαιτέρω τις υπηρεσίες.
==CEPFG==