Με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης και των Επιμελητηρίων, κλείστηκε χθες στο νησί μια μεγάλη οικονομική συμφωνία για την εξαγωγή εκατοντάδων τόνων παρθένου ελαιολάδου στις Ηνωμένες Πολιτείες σε μηνιαία βάση. Πρόκειται για την αμερικανική εισαγωγική εταιρεία τροφίμων «Costco», η οποία θα εισάγει μηνιαίως μέσω της κρητικής εταιρείας «Μποτζάκης ΑΕ» 200 έως 400 τόνους παρθένο ελαιόλαδο.
Χθες στο Ηράκλειο μάλιστα για το κλείσιμο της μεγάλης εξαγωγικής συμφωνίας βρέθηκαν στο ξενοδοχείο «Galaxy» ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης Άλκης Καλαμπόκης, ο εκπρόσωπος της αμερικανικής «Costco» Τάσος Χρονόπουλος, και ο εκπρόσωπος της εταιρείας «Μποτζάκης ΑΕ» Γιάννης Μποτζάκης.
Στη συνάντηση ο κ. Χρονόπουλος ανέφερε ότι η Κρήτη παράγει από τα ποιοτικότερα ελαιόλαδα στον κόσμο, και ότι το προϊόν είναι σήμερα αναγνωρίσιμο στις ΗΠΑ αλλά και στην Αμερική ευρύτερα. Παράλληλα αναφέρθηκε ότι υπάρχουν οι προοπτικές για την ενίσχυση των εξαγωγών και άλλων κρητικών προϊόντων στις ΗΠΑ, με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης, αρκεί να γίνει κατανοητό από όλους τους εμπλεκόμενους ότι η Αμερικανική αγορά καταναλώνει προϊόντα εξαιρετικής ποιότητας με ταυτότητα, και ονομασία προέλευσης.
Με ικανοποίηση για την επιτυχή έκβαση της σημερινής οικονομικής-εξαγωγικής συμφωνίας ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε: «Μόνο με τη συνεργασία όλων των φορέων μπορούμε να πετύχουμε τον κοινό στόχο μας, που δεν είναι άλλος από την ανάπτυξη της Κρήτης. Αποδεικνύεται κάθε ημέρα με τις διάφορες επαφές που έχουμε και με τις συμφωνίες που γίνονται για εξαγωγές ότι μπορούμε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα για την οικονομία, την ανάπτυξη της Κρήτης. Με τη συνεργασία των Επιμελητηρίων, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης, των φορέων της αγοράς ευρύτερα αλλά και των επιχειρηματιών μπορούμε να πολλαπλασιάσουμε τις εξαγωγές μας επενδύοντας αποκλειστικά στην ποιότητα και στην ταυτότητα του προϊόντος» και πρόσθεσε: «Αυτό που πρέπει να κατανοήσουν και οι παραγωγοί μας, είναι ότι πρέπει να παράγουμε ποιοτικά προϊόντα που σημαίνει υψηλή ανταγωνιστικότητα. Μόνο με την ποιότητα μπορούμε να κατακτήσουμε τις αγορές του εξωτερικού. Παράγουμε εξαιρετικά προϊόντα, μοναδικής ποιότητας ελαιόλαδο, που δεν πρέπει να «φεύγει» στο εξωτερικό «χύμα». Η Κρήτη πρέπει να επενδύει συνεχώς στην εξέλιξη της ποιότητας». Πρέπει να εξάγεται επώνυμο εμφιαλωμένο ελαιόλαδο». Ο περιφερειάρχης Κρήτης τόνισε τέλος ότι η σημερινή συνάντηση με τον εκπρόσωπο της «Costco» ανοίγει νέους εμπορικούς «δρόμους» για την εξαγωγή και άλλων κρητικών προϊόντων στην αμερικανική αγορά, στο πλαίσιο υλοποίησης του στρατηγικού σχεδιασμού της Περιφέρειας Κρήτης για την ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης Άλκης Καλαμπόκης επεσήμανε: «Ήρθε η ώρα της αμερικανικής αγοράς. Σήμερα όποιο προϊόν φέρει την ονομασία «Greek» είναι αναγνωρίσιμο. Το ελληνικά προϊόντα με ιδιαίτερη έμφαση στα τοπωνύμια της Κρήτης, ΠΟΠ δηλαδή, αρχίζουν να κατακτούν την Αμερικανική αγορά. Η κατανάλωση ελαιολάδου έχει αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια από τους Αμερικάνους που έχουν αντιληφθεί την ιδιαιτερότητα της διατροφικής αξίας του κρητικού, του ελληνικού ευρύτερα ελαιολάδου».
Ο εκπρόσωπος της εισαγωγικής εταιρείας τροφίμων «Costco» Τάσος Χρονόπουλος σημείωσε: «Το κρητικό ελαιόλαδο έχει αποσπάσει πολλές διακρίσεις σε διαγωνισμούς στην Αμερική, στην Αργεντινή, στον Καναδά, στο Μεξικό. Βρισκόμαστε σήμερα στην Κρήτη για να κλείσουμε τη συμφωνία για την αγορά παρθένου ελαιολάδου που θα κυμαίνεται μεταξύ 200 και 400 τόνων το μήνα. Η Περιφέρεια Κρήτης και οι φορείς της αγοράς κάνουν σοβαρά βήματα για την ανάδειξη των κρητικών προϊόντων στην αμερικανική αγορά».
Τέλος ο επιχειρηματίας-εξαγωγέας Γιάννης Μποτζάκης ανέφερε: «Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο που παράγει η Κρήτη είναι το κυριότερο διαβατήριο για τις εξαγωγές μας. Σήμερα εξάγουμε παρθένο ελαιόλαδο, βιολογικό και ΠΟΠ Πεζών, σε 25 χώρες του εξωτερικού. Με την ποιότητα στα προϊόντα μας και την σωστή τυποποίηση έχουμε τις δυνατότητες να υπερτερήσουμε των ανταγωνιστών μας και να παίξουμε πρωταγωνιστικό ρόλο στις διεθνείς αγορές».