Όμως, και αν ακόμα δεν είχαμε τέτοιο πρόβλημα, η αναζήτηση νέων δυνατοτήτων και «διαδρόμων» επικοινωνίας και συγκοινωνίας, θα αποτελούσε, πάντοτε, ένα θετικό και «ζεστό» ζητούμενο για κάθε τοπική οικονομία.
Κατά συνέπεια, η ανάδειξη και υλοποίηση οποιασδήποτε συγκοινωνιακής δυνατότητας είναι στην θετική κατεύθυνση για την βελτίωση της τοπικής οικονομίας, ως προς κάθε παράμετρό της.
Τις τελευταίες εβδομάδες έχει αναθερμανθεί η «συζήτηση» για την (επαν)ανάπτυξη των αεροπορικών συγκοινωνιών μέσω των υδροπλάνων.
Είναι γνωστή η «ιστορία» με τα υδροπλάνα, τα οποία πριν 10 περίπου χρόνια ήλθαν, (στην Ελλάδα), πέταξαν μεταξύ κάποιων προορισμών, και τελικά «διώχθηκαν» και «επέστρεψαν εκεί απ’ όπου είχαν έλθει»!
Να θυμηθούμε, όσον μας αφορά στο Ρέθυμνο, ότι τον Νοέμβρη του 2007 είχαμε την επίσκεψη στην πόλη μας του διευθυντή της εταιρείας air sea lines, και είχε «κλείσει» η εκκίνηση δρομολογίων υδροπλάνων από το λιμάνι μας προς διάφορους προορισμούς, για το καλοκαίρι του 2008! Αυτό δεν υλοποιήθηκε διότι «η γραφειοκρατία ενίκησε» και τα υδροπλάνα «έφυγαν» από την Ελλάδα!
Να θυμηθούμε ακόμη, ότι το ΕΒΕ Ρεθύμνου, με έγγραφο του απ 481/17.1.07 είχε ζητήσει από το αρμόδιο υπουργείο την «δημιουργία» υδατοδρομίου στο Ρέθυμνο.
Να θυμίσουμε επίσης, πως τον Ιούλιο του 2007 το δημοτικό συμβούλιο, ανταποκρινόμενο σε έγγραφο-πρόσκληση του λιμεναρχείου, όρισε εκπρόσωπό του στην επιτροπή πρότασης για υδατοδρόμιο Ρεθύμνου, την οποία σύστησε το λιμεναρχείο μας. Τότε «ορίσθηκε» η θέση του υδατοδρομίου λίγο έξω από την είσοδο του λιμανιού μας.
Να θυμίσουμε, ότι στο προσυνέδριο της Ν.Δ. τον Ιούνιο του 2007 στο Ηράκλειο, ο τότε αρμόδιος υπουργός είχε δηλώσει, πως ήδη είχαν χωροθετηθεί 35 υδατοδρόμια, (μεταξύ των οποίων και του Ρεθύμνου).
Η ειδησεογραφία τώρα, ( βλέπε π.χ. «καθημερινή» της 5.1.13 και «επενδυτής» της 16.2.13), «μιλεί» για νομοσχέδιο που ήταν σε διαδικασία διαβούλευσης και που σύντομα θα συζητούσε η Βουλή, με το οποίο βελτιώνονται τα δεδομένα, και θα μπορέσουν «να πετάξουν», ξανά, τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.
Σημαντική παράμετρός του, θα ήταν η καλλίτερη διαδικασία κλπ. της «δημιουργίας» των υδατοδρομίων.
Το θέμα των υδροπλάνων, λόγω της ευελιξίας τους, μπορεί να προσφέρει ουσιαστικές δυνατότητες συγκοινωνίας με διάφορους προορισμούς (και όχι μόνον με το Λαύριο, δηλ. την Αθήνα), και νομίζουμε πως χρειάζεται να το δούμε πολύ «ζεστά»!
Εμείς με διάφορα κείμενά μας κλπ., εδώ και αρκετά χρόνια, το έχουμε θέσει επανειλημμένα, διότι «πιστεύουμε» στα υδροπλάνα!
Καλούμε όλους τους αρμοδίους να «στραφούν» προς την «λύση» των υδροπλάνων, να «πιέσουν» τις διαδικασίες και να καταλήξουμε, το ταχύτερο δυνατόν, σε νομοθέτηση, που να ανοίξει τις πόρτες στα υδροπλάνα. Είναι βέβαιον, πως αν «έρθουν» τα υδροπλάνα ξανά στην χώρα μας, τότε θα τα «δούμε» να προσθαλασσώνονται και στον υδατοδιάδρομο του λιμανιού μας! Δυστυχώς, πολλές φορές, η ειδησεογραφία ευδοκιμεί, (για να παραφράσουμε την γνωστή παπανδρεϊκή ρήση), όμως τα αποτέλεσμα «δυστυχούν», αφού και άλλες φορές η ειδησεογραφία μιλούσε για «τελική ευθεία» αλλά το θέμα «χάθηκε» στην πορεία!
Αν μας ενδιαφέρουν τα υδροπλάνα για το Ρέθυμνο, (και θεωρώ πως πρέπει να μας ενδιαφέρουν), να μην μείνουμε απλοί αναγνώστες της ειδησεογραφίας, αλλά να «μπούμε» δυναμικά και να διαμορφώσουμε (με «οστά» αποτελεσμάτων!), την ειδησεογραφία!
επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στον Δήμο Ρεθύμνου