Κατά την προσωπική ταπεινή μου γνώμη, εάν ο οποιοσδήποτε σκεφτεί απλά επιχειρηματικά, θα απαντήσει πως δεν υπάρχει λύση και πως το εγχείρημα ναυάγησε με τις όποιες επιπτώσεις του, εύκολα δε, θα δικαιολογήσει την άποψή του, στα πολλά και σοβαρά λάθη, που φυσικά βαρύνουν και καταλογίζονται στους γνωστούς υπεύθυνους Διοικήσαντες και Διοικούντες, επειδή εγωιστικά και με εντελώς προσωπική ευθύνη, δεν εκτίμησαν και δεν υπολόγισαν σωστά, τις συνέπειες των αποφάσεών τους.
Εάν όμως σκεφτεί συναισθηματικά και με γνώμονα τα οφέλη που προκύπτουν από την απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση, για ολόκληρο το Νομό μας και τους κατοίκους του, σίγουρα θα βρει ελαφρυντικά, αλλά και πιθανή λύση στο προαναφερόμενο αδιέξοδο.
Τι χρειάζεται γι’ αυτό;
Πρώτα απ’ όλα ένας έμπειρος και αποδεδειγμένα επιτυχημένος και καταξιωμένος επιχειρηματίας, με δυνατότητα ελεύθερου χρόνου και αποκλειστικής απασχόλησης για όσο διάστημα απαιτηθεί, προκειμένου με την ανάλογη γραμματειακή, λογιστική, αλλά και έμπειρων ειδικών στην Ναυτιλία υποστήριξη, να σχεδιάσει και να συντονίσει το πολύ δύσκολο project διάσωσης και επιτυχούς επιβίωσης του παραπάνω εγχειρήματος.
Σίγουρα αυτό δεν είναι απλό και εύκολο, όμως είμαι απόλυτα βέβαιος πως εάν διασφαλιστεί εγγράφως η άμεση μεταβίβαση του πλοίου (πράγμα που άμεσα πρέπει να φροντίσει το Δ.Σ. της Cretan Lines), ή των μετοχών της Εταιρίας (Romont Shipping Company Limited), που μόνη ιδιοκτησίας της είναι το πλοίο ELLI-T, με την απαραίτητη βέβαια Νομική έγγραφη διατύπωση και διασφάλιση, πως εάν προκύψουν εκ των υστέρων τυχόν άγνωστες απαιτήσεις κατά του πλοίου, αυτές θα βαρύνουν αποκλειστικά τον πρώην πλοιοκτήτη και κυρίως μέτοχο αυτής, τότε είναι εφικτό το εξής:
• Να δημιουργηθεί κατάλογος αξιόλογων και οικονομικά «στεκούμενων» Ρεθεμνιωτών, Επιχειρηματιών και Επαγγελματιών, οι οποίοι θα κληθούν να ενημερωθούν για την όλη κατάσταση και το συγκεκριμένο σχέδιο επιχειρηματικής δράσης, προκειμένου να αγοράσουν άμεσα ανάλογες μετοχές της προαναφερόμενης ιδιοκτήτριας του πλοίου Εταιρίας, ώστε να συγκεντρωθεί το ήδη γνωστό αναγκαίο μετοχικό κεφάλαιο, για την επαναδρομολόγηση του ιδιόκτητου πλέον πλοίου.
• Η Cretan Lines επίσης, ως κυρίως συμβάλλουσα για την απόκτηση του πλοίου, θα αποκτήσει ανάλογες του Συνεταιριστικού της κεφαλαίου μετοχές, προκειμένου να μην απολεσθούν τα δικαιώματα των ήδη Συνεταίρων, που κατέβαλαν και δημιούργησαν το Συνεταιριστικό κεφάλαιο και για να υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής σε τυχόν επόμενη αύξηση μετοχικού Κεφαλαίου της νέας Εταιρίας. Αυτό βέβαια όπως έχω ξαναπεί, θα πρέπει να διερευνηθεί Νομικά, ώστε η νέα Εταιρία να μην έχει δυσμενείς επιπτώσεις, εξ αιτίας των αρνητικών οικονομικών δεδομένων της Cretan Lines.
• Στην περίπτωση αυτή, η Cretan Lines έχοντας την άδεια της γραμμής και την όποια (διδαγμένη ελπίζω από τα λάθη της) αποκτηθείσα εμπειρία και τεχνογνωσία, με πρόσληψη των αναγκαίων ειδικών (Manager κλπ.) που θα υποδειχθούν και θα εγκριθούν από την ιδιοκτήτρια Εταιρία, μπορεί να ναυλώσει το πλοίο, συμβολικά με παραχώρηση μέρους των κερδών, προκειμένου να διακανονίσει σιγά-σιγά τις υπάρχουσες οφειλές της. Έτσι θα αποφευχθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των μελών της μέχρι τώρα Διοίκησης (με δεδομένο ότι θα προκηρυχθούν παράλληλα με τις παραπάνω ενέργειες και άμεσα εκλογές νέων οργάνων) και το Ρέθυμνο θα έχει μόνιμα Καράβι, με την απαραίτητη βέβαια υποστήριξη όλων ανεξαίρετα των Ρεθεμνιωτών Θεσμικών, Επιχειρηματιών, Φορέων και λοιπών απλών κατοίκων.
• Σε περίπτωση που δεν γίνεται να διασφαλιστεί Νομικά, ότι οι τυχόν εκ των υστέρων άγνωστες απαιτήσεις κατά του πλοίου, αυτές θα βαρύνουν αποκλειστικά τον πρώην πλοιοκτήτη και κυρίως μέτοχο αυτής, τότε μπορεί άμεσα να δημιουργηθεί νέα Ανώνυμη Ναυτική Εταιρία, για να υλοποιηθούν τα παραπάνω αναφερθέντα, πράγμα που εγγράφως είχα προτείνει σε Θεσμικούς και στην «Τρόικα», την επομένη της πρώτης συνάντησης (19/5/13) στην Αντιπεριφέρεια.
Αγαπητοί μου Ρεθυμνιώτες, Θεσμικοί και μη, Επιχειρηματίες, Επαγγελματίες, εκπρόσωποι Φορέων και μέλη του Δ.Σ. της Cretan Lines, επειδή πραγματικά είναι αμαρτία και άδικο, αφενός να μπει «ταφόπλακα» στην υπόθεση «Καράβι στο Ρέθυμνο» και αφετέρου να πληρώσουν ακριβά, οι λίγοι δυστυχώς τολμηροί Διοικούντες και άλλοι οικονομικά συμβάλλοντες, αλλά και απλοί Συνέταιροι, που πίστεψαν και προσπάθησαν με τα όποια λάθη και αδυναμίες της ηγεσίας, να κάνουν το όραμα πράξη, παρακαλώ και εκλιπαρώ πραγματικά, οι παραπάνω σκέψεις μου να αποτελέσουν σοβαρό προβληματισμό και φροντίδα όλων των παραγόντων, να βρεθεί και να υλοποιηθεί η κατάλληλη για τη διάσωση του εγχειρήματος λύση.
Τελειώνοντας, χωρίς να θέλω να παρελθοντολογήσω, οφείλω να παρατηρήσω, πως χάθηκε πολύτιμος χρόνος δύο περίπου μηνών και επιβαρύνθηκε στο διάστημα αυτό ο Συνεταιρισμός με επιπλέον 250.000 περίπου ευρώ, απλά για να επιβεβαιωθούν, αυτά που το Εποπτικό συμβούλιο κατέγραψε αναλυτικά και τεκμηριωμένα και από τους Ορκωτούς Ελεγκτές, στην από 14/4/2013 σαραντασέλιδη έκθεση ελέγχου, που διανεμήθηκε και διαβάστηκε στην Γ.Σ. της 28/4/13.
Με απολύτως ξεκάθαρες, αγνές και ειλικρινείς προθέσεις και προτάσεις διάσωσης του Οράματός μας.
* Ο Γιάννης Εμμ. Αποστολάκης είναι πρόεδρος απερχόμενου Εποπτικού Συμβουλίου
Ναυτιλιακού Μεταφορικού Συνεταιρισμού
«Κρητικές Θαλάσσιες Γραμμές- Ρεθύμνου Συν. Π.Ε.»