Παρακολουθώντας τις τελευταίες εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας περί «ελεύθερης πρόσβασης» στα τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πρέπει να «συνδράμουμε» την προσπάθειά του, ώστε να εκλείψουν τα εκφυλιστικά φαινόμενα με την εισαγωγή σε ΤΕΙ με τον «τεράστιο» βαθμό… 1,5!
Είναι γεγονός πως οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν μεγάλη δοκιμασία για τις οικογένειες των υποψηφίων και η «κατάργησή» τους θα ήταν μεγάλη ανακούφιση, κυρίως οικονομική και ψυχολογική. Είναι όντως αμαρτία από το Θεό να ταλαιπωρούνται καθημερινά στις σχολικές αίθουσες, στα φροντιστήρια και τις ενισχυτικές οι νέοι και οι νέες μας, για να πάνε στο τέλος να γράψουν, 1, 2 ή χ!
Αντί πανελλαδικών εξετάσεων θα μπορούσαν τα ΑΕΙ ή ΤΕΙ να στελεχώνονται αφού πρώτα γίνονται… καλλιστεία, διαγωνισμοί μαγειρικής, μουσικής χορού ή ακόμα και το «κυνήγι» του χαμένου… πόκεμον, στο οποίο επιδίδονται επιτυχώς τελευταία οι έφηβοι! Ή ακόμα ακόμα και με διάγνωση δεξιοτήτων! Αν η μαθήτρια ή ο μαθητής έπαιζαν με λέγκο, όταν ήταν παιδάκια να μπαίνουν Πολυτεχνείο ή Αρχιτεκτονική, αν ήταν μυθομανείς και τους άρεσαν τα παραμύθια να εισάγονται στη σχολή ΜΜΕ, αν παίζουν στοιχηματικά παιγνίδια του ΟΠΑΠ, εισάγονται στη Γυμναστική Ακαδημία κ.λπ.
Τι τις θέλουμε τις εξετάσεις; Διαβάσματα, ταλαιπωρίες, άγχος, ενόχληση από τους γονείς και όλα αυτά για να γράψουν στο τέλος «ένα» ή «δύο»;
Οφείλουμε ωστόσο να επισημάνουμε πως το εν λόγω υπουργείο έχει μακρά παράδοση σε υπουργούς-«φωστήρες» και άκρως ευρηματικούς και «πρωτοποριακούς» σε πρακτικές και «καινοφανείς» ιδέες! Να θυμηθούμε τις φωτοτυπίες της Διαμαντοπούλου, τους «δόκιμους» εκπαιδευτικούς του Λοβέρδου ή τις πρόσφατες διακηρύξεις Φίλη που αμφιβάλλω, αν και ο ίδιος κατάλαβε τι ακριβώς εξήγγειλε!
Είναι τόσο δύσκολο άραγε να καταλάβει κάποιος πως το πρώτο και κύριο που έπρεπε ν’ απασχολεί τους υπεύθυνους είναι η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος εν γένει και όχι πώς θα εισάγονται, με ή χωρίς εξετάσεις κάποιοι, που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως «λειτουργικά» αναλφάβητοι;
* Ο Μιχάλης Τζανάκης είναι φιλόλογος-συγγραφέας