Η ηθική των αριθμών
Καλός ο Ενικός ατομικότητας
Κακός του ατομικισμού
Καλός και ο πληθυντικός
κοινωνικότητας
Κακός της μαζοποίησης.
Και το «εγώ» και το «Εμείς»
έχουνε πρόσημο το συν ή πλην
ανάλογα με το ποιοτικό
και όχι το ποσοτικό
«φορτίο» τους.
Μεγάλες στιγμές
Μία σημαντική στιγμή
μιας άσημης ώρας μας
μιας άσημης ημέρας μας
κάποιου άσημου μήνα μας
ή κάποιας άσημης χρονιάς μας
μπορεί απρόσμενα και ανεξίτηλα
να προσδώσει τη σημαντικότητα
στην ημερομηνία ή χρονολογία
και στο συγκεκριμένο τόπο
διαστέλλοντας
το χωροχρόνο μας.
* * *
Πόσο μικρή ’ναι η ζωή
χωρίς στιγμές «μεγάλες»!…
Τα «ψιλά» και τα «ψηλά»
Δεν έδειχνε να ενοχλείται
που τα έργα του περνούσαν
στα ψιλά και όχι στα ψηλά
κάποιων εφημερίδων,
γιατί, όπως έλεγε,
εκεί συχνά υπάρχουν
οι πιο σημαντικές ειδήσεις-
για όσους ξέρουν να μελετούν
και όχι μονάχα να διαβάζουν.
Μέχρι που έγιναν οι εκλογές
και διάβασε το όνομά του
στα ψηλά και μεταξύ
των μη εκλεγμένων!
Μέγεθος ή όγκος
Άλλο το μέγεθος κι άλλος ο όγκος.
Ο Οδυσσέας κι ο Δαβίδ ήταν μεγέθη,
ενώ ο Πολύφημος ο κύκλωπας και
ο θηριώδης Γολιάθ ήτανε όγκοι.
Ο Παρθενώνας κι η Αγιά Σοφιά
μα και τα Έπη του Ομήρου και
του Κορνάρου ο Ερωτόκριτος
είναι μεγέθη και όχι όγκοι.
Τα νεοκλασικά είναι μεγέθη
μα οι πολυκατοικίες όγκοι.
Η μόρφωση είναι μέγεθος,
μα η ξερή πολυγνωσία όγκος.
Το ανούσιο βιβλίο είναι όγκος
ενώ ’ναι μέγεθος το ουσιαστικό.
Η «κούφια» ομιλία είναι όγκος,
ενώ η «γεμάτη» είναι μέγεθος.
Μέγεθος, κάθε πλήθος πολιτών
ενώ ο κάθε όχλος είναι όγκος.
Και μια πλειοψηφία μπορεί
να είναι μέγεθος ή όγκος.
Το ίδιο γενικά η ζωή…