Κυριακή, 6 Ιουλίου, 2025
No Result
View All Result
Rethnea
Advertisement
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
No Result
View All Result
Αρχική Παιδεία

Αντίστροφη μέτρηση για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΨΥΧΟΛΟΓΟ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Ν. ΧΑΝΙΩΤΑΚΗ

Newsroom Από Newsroom
04/07/2025 - 9:51 πμ
στην κατηγορία Παιδεία
ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ

Οι φετινές βαθμολογίες των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων ανακοινώθηκαν την περασμένη Πέμπτη, 26 Ιουνίου, και τώρα σειρά έχει η εξίσου σημαντική διαδικασία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές της επόμενης εβδομάδας και όπως είπε η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, η υποβολή θα γίνει μέχρι τις 17 Ιουλίου και στα τέλη του μήνα θα ανακοινωθούν και οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Η συμπλήρωση βέβαια του μηχανογραφικού όπως ισχυρίζονται πολλοί ειδικοί δεν είναι μια απλή υπόθεση.  Οι υποψήφιοι θα πρέπει να δημιουργήσουν μια λίστα σχολών κατά προτεραιότητα με βάση τις προτιμήσεις τους, την επίδοσή τους στις εξετάσεις και μια σειρά άλλων σημαντικών παραγόντων όπως ποια σχολή είναι εκείνη που θα οδηγήσει σε σχετικά άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, ποια θα αποφέρει αξιόλογες απολαβές κ.ά. Σύμφωνα με τον Nίκο Χανιωτάκη, ψυχολόγο και σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού, ο οποίος μίλησε στην εκπομπή «Update» της Τηλεόρασης Creta και τη Σώτια Πεντεδήμου, η σωστή επιλογή σχολής από πλευράς εφήβου σε αυτό το στάδιο «απαιτεί αυτογνωσία». Μια τετριμμένη όπως τη χαρακτήρισε θεώρηση αλλά αποδεδειγμένα καθοριστική. «Δύο πράγματα είναι σημαντικά για να βοηθήσεις έναν έφηβο σε αυτή τη φάση. Να κάνει μια δουλειά με τον εαυτό του. Είναι αυτό που λέμε τετριμμένα αυτογνωσία. Δηλαδή, να μπει σε μια διαδικασία να σκεφτεί πράγματα για τον ίδιο, να τα αξιολογήσει. Με βάση αυτά τα στοιχεία να πάρει αποφάσεις. Τώρα, αναφερόμαστε σε ενδιαφέροντα, τις προτιμήσεις του, σε ποια μαθήματα είναι καλός, σε ποια δεν είναι, τα ταλέντα του, ικανότητες, δεξιότητες. Τα στοιχεία του χαρακτήρα μας παίζουν πολύ ρόλο, οι αξίες μας οι προσωπικές αλλά και επαγγελματικές. Για παράδειγμα, θέλω να βοηθάω ανθρώπους ή θέλω να διοικώ ανθρώπους; Θέλω να εξυπηρετώ ανθρώπους ή θέλω να δουλεύω με μηχανές, άρα όχι με ανθρώπους. Οπότε είναι πολλά τα δεδομένα τα οποία μπορεί κάποιος να εξετάσει και να συλλέξει στο τέλος».

 Ο ίδιος ανέφερε πως έχει συναντήσει πολλές περιπτώσεις ανά τα χρόνια, από παιδιά που δέχονται πιέσεις από το οικογενειακό περιβάλλον και τον οικείο περίγυρο, μέχρι παιδιά που υποτιμώντας τις δυνατότητές τους στόχευαν σε χαμηλόβαθμες σχολές και έπειτα από μια καλή επίδοση άλλαξαν γνώμη. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Χανιωτάκης τόνισε ότι τα παιδιά εκτός από τον εσωτερικό αναστοχασμό και τη γνωριμία με τις βαθιές τους επιθυμίες οφείλουν να ψάχνονται και να διερευνούν τις σχολές, πριν καταλήξουν στις επιλογές τους: «Το ένα κομμάτι που λέγαμε πριν, του επαγγελματικού προσανατολισμού είναι η ματιά εντός μας. Το άλλο κομμάτι είναι η ματιά εκτός μας, τι γίνεται δηλαδή έξω από εμένα, στην αγορά εργασίας, τι συμβαίνει στα πανεπιστήμια, ποια είναι τα προγράμματα σπουδών, ειδικότητες, μεταπτυχιακά, εξειδικεύσεις. Καλό είναι όλα αυτά να τα γνωρίζουμε για να έχουμε και μια εικόνα πιο συγκεκριμένη. Ένα παιδί για παράδειγμα, που θέλει το Φυσικό ας επισκεφθεί τη σχολή. Χτυπά την πόρτα της γραμματείας, πάρε έναν οδηγό σπουδών, ζήτα να μάθεις πού είναι οι καθηγητές. Κανένας καθηγητής δεν θα αρνηθεί σε έναν υποψήφιο φοιτητή πλέον να του πει πέντε πράγματα για τη σχολή. Πλέον τα πανεπιστήμια κάνουν και πολλές εκδηλώσεις, δράσεις εξωστρέφειας ή ακόμα εγώ θα πήγαινα εκεί που συχνάζουν οι φοιτητές να βρω δύο φοιτητές να τους πω την αγωνία μου».

Με αυτόν τον τρόπο όπως υπογράμμισε ο κ. Χανιωτάκης οι υποψήφιοι θα μάθουν σε βάθος τα πάντα γύρω από τις σχολές που τους ενδιαφέρουν, θα γνωρίσουν τα πλεονεκτήματα που δίδει η κάθε μια, ενώ μπορεί και να ανακαλύψουν και επιλογές που τους αφορούν ενώ δεν τις είχαν καν υπόψη όπως «Για παράδειγμα, από το τμήμα εφαρμοσμένης πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη τελειώνεις και οικονομολόγος και πληροφορικός», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από εκεί και έπειτα για τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, ο κ. Χανιωτάκης υπογράμμισε: «Το σημαντικό είναι να βάλεις σε σειρά ιεραρχική τις επιλογές σου ξεκινώντας από αυτό που επιθυμείς να κάνεις περισσότερο μέχρι να καλύψεις όλες σου τις εναλλακτικές μέχρι και την τελευταία σχολή που θα συμβιβαστώ αλλά θα πάω. Το σημαντικό είναι μετά, βέβαια, είναι να κοιτάξεις από μακριά το μηχανογραφικό που έχεις φτιάξει να δεις ότι έχω βάλει σχολές απ’ όλες τις βαθμολογικές βαθμίδες. Δεν έχω βάλει σχολές μόνο με πάρα πολλά μόρια γιατί δεν ξέρουμε πώς θα κινηθούν οι βάσεις. Καλύπτω, δηλαδή, τα νώτα μου και με χαμηλόβαθμες σχολές ούτως ώστε να είμαι σίγουρος ότι θα περάσω. Αλλά δεν κοιτάμε τις βάσεις, που μου λένε όλοι «θα ανέβουν φέτος; Αν πέσει 50 μόρια η σχολή, θα την πιάσω». Ναι, αλλά δεν μπορούμε τώρα να κάνουμε το μέντιουμ, δεν γίνεται. Εσύ θα βάλεις σαν να έχεις γράψει ας πούμε οποιοδήποτε βαθμό. Βάλε σε σειρά τος επιλογές σου. Προφανώς, βέβαια, αν έχεις γράψει, ας πούμε, 15.000 μόρια δεν θα περάσεις φαρμακοποιός. Δεν φτάνουν αλλά παρ’ όλα αυτά βάλε τις επιλογές τις υπόλοιπες από τις επιστήμες υγείας που σε ενδιαφέρουν ούτως ώστε να είσαι ικανοποιημένος, αν όχι με την πρώτη σου, με τη δεύτερη, με την τρίτη σου επιλογή».

Τέλος, ο κ. Χανιωτάκης, επισημαίνει στους υποψήφιους: «Μην βιαστούν, ας πάρουν τον χρόνο τους. Αν έχουν αμφιβολίες ας ρωτήσουν, ας ψάξουν λίγο στο ίντερνετ πιο πολλές πληροφορίες για τις σχολές. Να μην έχουν απορίες όταν συμπληρώνουν τις σχολές τους. Να μιλήσουν ενδεχομένως με επαγγελματίες νέους στο αντικείμενο σπουδών που τους ενδιαφέρει γιατί θα μάθουν πράγματα που ενδεχομένως δεν έχουν φανταστεί ότι μπορεί να υπάρχουν και με φοιτητές, τα προγράμματα σπουδών. Υπάρχει πληροφόρηση πολλή. Το θέμα είναι την πληροφορία να την κάνεις γνώση».

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΡΑΦΑΕΛΑ ΚΟΥΤΑΝΤΟΥ

Tags: sidebar_nowμηχανογραφικόΝΙΚΟΣ ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣπανελλήνιεςΠΑΝΝΕΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣΤηλεόραση CRETA
Share235Tweet147Send
Newsroom

Newsroom

Σχετικά νέα

Επανασχεδιασμός των πρακτικών φυτοπροστασίας στα αμπέλια με την αξιοποίηση της τεχνολογίας

Επανασχεδιασμός των πρακτικών φυτοπροστασίας στα αμπέλια με την αξιοποίηση της τεχνολογίας

04/07/2025 - 11:11 πμ
ΤΣΑΠΑΛΟΣ

Εργαλείο πάταξης της φοροδιαφυγής το ψηφιακό πελατολόγιο – Σχεδόν ένας στους δύο φοροδιαφεύγουν στον κλάδο της αυτοκίνησης

03/07/2025 - 10:14 πμ
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ

Ολιστική προσέγγιση από το υπουργείο Υγείας για τη μείωση του ποσοστού της παιδικής παχυσαρκίας

03/07/2025 - 10:00 πμ
ΔΗΜΑΔΗΣ

Μεγάλο πλήγμα στην ελληνική αγορά από τις ασιατικές πλατφόρμες εμπορίου

03/07/2025 - 9:36 πμ
Επόμενο άρθρο
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΕΣ

Πρεμιέρα για τις «Κινηματογραφικές Δευτέρες» στην Αρχοντική

Τελευταία νέα

 Καταγγελίες του Κινήματος Δημοκρατίας Ρεθύμνου για συστημική διαφθορά στον ΟΠΕΚΕΠΕ

 Καταγγελίες του Κινήματος Δημοκρατίας Ρεθύμνου για συστημική διαφθορά στον ΟΠΕΚΕΠΕ

05/07/2025 - 9:10 μμ
Ερώτηση του ΚΚΕ στην ΕΕ για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ

Ερώτηση του ΚΚΕ στην ΕΕ για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ

05/07/2025 - 8:43 μμ
Αυτοψία στον υπό κατασκευή νέο διεθνή αερολιμένα Καστελλίου απο τον υπουργό υποδομών Χ. Δήμα

Αυτοψία στον υπό κατασκευή νέο διεθνή αερολιμένα Καστελλίου απο τον υπουργό υποδομών Χ. Δήμα

05/07/2025 - 5:44 μμ
ΣΤΑΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ - ΜΑΝΩΛΙΤΣΗ

«Αγκάθι» η απουσία χρηματοδότησης για την αποκατάσταση κτιρίων

05/07/2025 - 5:00 μμ
Διάσωση 33 μεταναστών στην Αγία Γαλήνη

Διάσωση 33 μεταναστών στην Αγία Γαλήνη

05/07/2025 - 1:25 μμ
ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ

Οι οικονομικές δυσκολίες γονατίζουν τις πολύτεκνες οικογένειες του Ρεθύμνου

05/07/2025 - 1:00 μμ
Θερινό Σχολείο στον Ψηλορείτη: Εκπαίδευση για την Κλιματική Κρίση και τη Βιοποικιλότητα

Θερινό Σχολείο στον Ψηλορείτη: Εκπαίδευση για την Κλιματική Κρίση και τη Βιοποικιλότητα

05/07/2025 - 12:26 μμ
Μ.Η.Τ. 242157
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr