Τα νέα οχήματα θα έχουν το ίδιο χρώμα με το υφιστάμενο ταξί κάθε έδρας και το κόμιστρό τους θα είναι διαφορετικό αν τα άτομα που εξυπηρετούνται από αυτό θα είναι περισσότερα από τέσσερα
Αυξημένο είναι το ενδιαφέρον των οδηγών ταξί στο Ρέθυμνο για αντικατάσταση των οχημάτων τους με εξαθέσια και εννιαθέσια καθώς θεωρούν ότι έτσι θα προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες τους, ενώ τα μεγαλύτερα οχήματα εξυπηρετούν και τον ίδιο τον κλάδο.
Ήδη από τις 8 Γενάρη δημοσιεύτηκε στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που έκανε η περιφέρεια Κρήτης για τον νομό Ρεθύμνου. Σύμφωνα με αυτή το ποσοστό των Ε.Δ.Χ αυτοκινήτων ταξί τα οποία μπορούν να αντικατασταθούν με επιβατηγά οχήματα από έξι έως εννέα θέσεων σε κάθε έδρα – διοικητική μονάδα της Π.Ε Ρεθύμνου της Περιφέρειας Κρήτης καθορίζεται στο 30%. Ειδικότερα ο αριθμός των Ε.Δ.Χ ΤΑΞΙ αυτοκινήτων τα οποία μπορούν να αντικατασταθούν σε κάθε έδρα έχει έως εξής:
Α/Α | Έδρα | Υφιστάμενος αριθμός Ε.Δ.Χ αυτοκινήτων ταξί | Τελικός αριθμός Ε.Δ.Χ αυτοκινήτων ταξί που αντικαθίσταται μετά από στρογγυλοποίηση
|
1. | Δήμος Ρεθύμνης | 77 | 23 |
2. | Δήμος Αγίου Βασιλείου | 19 | 6 |
3. | Δήμος Αμαρίου | 7 | 2 |
4. | Δήμος Ανωγείων | 3 | 1 |
5. | Δήμος Μυλοποτάμου | 19 | 6 |
6. | Δημοτική Ενότητα Αρκαδίου | 17 | 5 |
Σημειώνεται ότι οι άδειες των ταξί θα είναι ίδιες, με την απαραίτητη φυσικά τροποποίηση στον αριθμό των θέσεων, ενώ το χρώμα των αυτοκινήτων θα είναι ίδιο με τα ταξί της έδρας. Όπως σημειώνεται στην προκήρυξη αν ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων, που πληρούν τις προϋποθέσεις για την αντικατάσταση των αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ ΤΑΞΙ αυτοκινήτων με άδειες κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ ΤΑΞΙ αυτοκινήτων από έξι (6) έως εννέα (9) θέσεων είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό που καθορίζεται στην πρόσκληση, διενεργείται ηλεκτρονική κλήρωση. Για τη Δημοτική Ενότητα Ρεθύμνου θα είναι λευκά.
Όπως ανέφερε μιλώντας στα «Ρ.Ν.» ο πρόεδρος του Σωματείου Οδηγών Ταξί Ρεθύμνου Πέτρος Περδικάκης το ενδιαφέρον των συναδέλφων του είναι τεράστιο για την αντικατάσταση των οχημάτων τους, καθώς υπάρχει αυξημένη ζήτηση από τους πελάτες ιδίως τουρίστες που είναι οικογένειες ή παρέες ατόμων περισσότερων των τεσσάρων, τους οποίους στο εξής θα μπορούν να εξυπηρετούν με ένα όχημα αντί για δυο όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
«Το ενδιαφέρον των συνάδελφων μου είναι τεράστιο. Μέχρι την προηγούμενη βδομάδα από όλες τις περιοχές του νομού υπήρχαν πολλές αιτήσεις και εκτιμώ ότι θα εξαντλήσουν τον προβλεπόμενο αριθμό οχημάτων της πρόσκλησης. Το πρόβλημα βεβαία είναι ότι όσοι αναζητούν για να πάρουν νέο αυτοκίνητο χρειάζεται να περιμένουν για πολλούς μήνες ενδεχομένως και ένα χρόνο για να το παραλάβουν. Υπάρχει δηλαδή ένα πρόβλημα σε ό,τι αφορά τον χρόνο παράδοσης. Γνωρίζω περιπτώσεις συναδέλφων που τους ενημέρωσαν ότι θα πρέπει να περιμένουν για 14 -15 μήνες για να παραλάβουν το όχημα και τώρα στρέφονται στην αγορά μεταχειρισμένου, το οποίο επίσης πρέπει να είναι έως τριών ετών. Ωστόσο δεν θεωρώ ότι θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα γιατί η άδεια που έχουμε τώρα θα παραμείνει σε ισχύ» είπε.
Σε ό,τι αφορά το κόστος ενός τέτοιου οχήματος ο κ. Περδικάκης ανέφερε ότι αυτό εξαρτάται: «Υπάρχουν αυτοκίνητα τύπου λιμουζίνας που κοστίζουν και 100.000 ευρώ, υπάρχουν και άλλα με 60.000 ευρώ. Αν θες ένα αυτοκίνητο λίμο που να τα παρέχει όλα, εκεί το κόστος ανεβαίνει. Θα είναι σαν βανάκια από έξι θέσεις και πάνω».
Όπως υποστήριξε ο πρόεδρος του σωματείου οδηγών Ταξί Ρεθύμνου η αντικατάσταση των ταξί με μεγαλύτερα αποτελούσε ένα πάγιο αίτημα του κλάδου: «Ήταν κάτι που το ζητούσαμε καιρό, εδώ και χρόνια, γιατί όταν έρχεται μια παρέα επτά ατόμων από το αεροδρόμιο για να ‘ρθουν στο Ρέθυμνο χρειάζονται δυο ταξί και περίπου 200 ευρώ. Τώρα με τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα θα μπορούμε να εξυπηρετούμε τους επισκέπτες και οι ίδιοι οι επισκέπτες θα εξυπηρετούνται από επαγγελματίες οδηγούς ταξί και όχι από πειρατικά αυτοκίνητα στα οποία κανείς δεν ξέρει τι γίνεται και αν έχει τα απαραίτητα έγγραφα, διπλώματα κτλ. για να τα οδηγήσει. Τα αυτοκίνητα αυτά θα οδηγούνται από επαγγελματίες» είπε.
Το κόμιστρο για τα μεγαλύτερα οχήματα θα είναι διαφορετικό όπως εξήγησε ο κ. Περδικάκης, «Σε αυτά τα αυτοκίνητο θα είναι διαφορετική ταρίφα για τέσσερα άτομα και άλλη από πέντε και πάνω. Θα ‘ναι διαφορετικό το τιμολόγιο. Όταν μπούνε τέσσερα άτομα θα είναι ίδιο με το συμβατικό, αν όμως είναι πάνω από πέντε άτομα τότε το κόμιστρο θα ‘ναι μεγαλύτερο. Σε κάθε περίπτωση όμως η χρήση ενός τέτοιου οχήματος για παρέες και οικογένειες άνω των πέντε ατόμων θα είναι πιο συμφέρουσα οικονομικά από το να χρησιμοποιήσουν δυο συμβατικά ταξί. Μέχρι τώρα τα ταξί δεν μπορούσαν να πάρουν πάνω από πέντε άτομα. Σήμερα δυο παρέες άνω των πέντε ατόμων θα χρειαστούν δυο ταξί και θα πληρώσουν 200 ευρώ για να έρθουν στο Ρέθυμνο από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Με το μεγαλύτερο όχημα το κόμιστρο θα ‘ναι περίπου 130 -140 ευρώ».
Θετικοί στο POS – προβλήματα με το διαδίκτυο
Ο κλάδος των ταξί είναι μεταξύ των 35 για τους οποίους είναι υποχρεωτική η εγκατάσταση τερματικού POS έως το τέλος του μήνα. Σε τοπικό επίπεδο σύμφωνα με τον κ. Περδικάκη το σύνολο των οδηγών έχει προμηθευτεί η τουλάχιστον έχει παραγγείλει το τερματικό. Όπως διαπιστώνεται ωστόσο από το πρώτο διάστημα της λειτουργίας του μηχανήματος υπάρχουν προβλήματα με τη σύνδεση στο διαδίκτυο, ειδικά ότι οι διαδρομές αφορούν στην ενδοχώρα του Ρεθύμνου. Χαρακτηριστικά ανέφερε: «Το 95% έχουν προμηθευτεί και κάποιοι περιμένουν να παραλάβουν το τερματικό που έχουν ήδη παραγγείλει. Είμαστε καθόλα έτοιμοι για την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου. Έχουμε ήδη όμως διαπιστώσει προβλήματα τα οποία αφορούν κυρίως στη σύνδεση με το διαδίκτυο. Για παράδειγμα εγώ που παρέλαβα πρόσφατα το τερματικό και το χρησιμοποιώ, πήγα μια διαδρομή στο Αμάρι και δεν μπορούσα να πληρωθώ γιατί δεν υπήρχε σύνδεση με το διαδίκτυο. Θα πρέπει να επιστρέφω σε άλλο μέρος με τον πελάτη για να επιτύχω σύνδεση με το διαδίκτυο. Αυτό είναι το μοναδικό πρόβλημα με τα τερματικά το οποίο όμως είναι σοβαρό» σχολίασε.
Κατά τα άλλα ωστόσο οι επαγγελματίες του κλάδου δεν έχουν πρόβλημα με την εγκατάσταση των μηχανημάτων αναγνωρίζοντας την ευρεία χρήση του πλαστικού χρήματος κυρίως από τους τουρίστες οι οποίοι χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό ταξί για τις μετακινήσεις τους. «Μέχρι σήμερα οι ντόπιοι δεν ζητούσαν να πληρώσουν με κάρτα σε αντίθεση με τους τουρίστες οι οποίοι χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο πλαστικό χρήμα. Και τα προηγούμενα χρόνια ζητούσαν να πληρώσουν με κάρτα όμως δεν είχαμε αυτή τη δυνατότητα. Πάντως αν εξαιρέσουμε το θέμα με το ίντερνετ το οποίο για εμάς είναι σοβαρό δεν έχομε άλλο θέμα με τη χρήση pos» κατέληξε.