Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
Rethnea
Advertisement
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Rethnea
No Result
View All Result
Αρχική Κρήτη

Χ. Σταϊκούρας: Η υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ είναι γεγονός, δρομολογούμε παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας

ΤΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

Newsroom Από Newsroom
16/09/2024 - 9:19 μμ
στην κατηγορία Κρήτη

Παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμό κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος ετοιμάζεται το υπουργείο Υποδομών όπως ανάφερε χθες απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένης Βατσινά, με θέμα τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης ο υπουργός Υποδομών Χ. Σταϊκούρας. Όπως είπε στόχος του υπουργείου είναι οι παρεμβάσεις αυτές να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.

Στην πρωτολογία της η κ. Βατσινά σημείωσε, απευθυνόμενη στον υπουργό, ότι «Είναι αυτονόητο, ότι ζητάμε την πλήρη παράδοση του έργου, όμως ως τότε πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα». Ζήτησε μάλιστα από τον κ. Σταϊκούρα το ακριβές χρονοδιάγραμμα των επόμενων βημάτων (υπογραφές συμβάσεων και παράδοση των επιμέρους οδικών τμημάτων αλλά και του συνολικού έργου), καθώς και τις πρωτοβουλίες που το υπουργείο προτίθεται να λάβει για την πρόληψη ατυχημάτων και δυστυχημάτων στον ΒΟΑΚ.

Απαντώντας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε: «Το έργο του ΒΟΑΚ, συνολικά, είναι εμβληματικό.

Παράλληλα, όμως, όπως ορθώς ανέφερε ο πρωθυπουργός, είναι το πιο απαιτητικό, περίπλοκο, δύσκολο και σύνθετο έργο που καλούμαστε, ως υπουργείο, να διαχειριστούμε και να υλοποιήσουμε.

Το έργο διακρίνεται σε τρία τμήματα:

1ο. Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, ως έργο ΣΔΙΤ.

2ο. Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, ως Δημόσιο Έργο.

Στην παρούσα φάση για τις εργολαβίες στα δύο αυτά τμήματα εκπονούνται, από τους αναδόχους, οι οριστικοποιημένες μελέτες που απαιτούνται για την εκτέλεση των εργασιών, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε τμήματα για τα οποία είναι εφικτή η εκτέλεση των εργασιών, και αφορούν είτε δασικές εκτάσεις, μετά τις σχετικές αδειοδοτήσεις, είτε ενοικιαζόμενες. Η αύξηση του αριθμού των μετώπων εργασίας, και συνεπώς η πρόοδος των εργασιών στα εν λόγω τμήματα, θα μεγιστοποιηθεί με την ολοκλήρωση των διαδικασιών απαλλοτρίωσης.

Σημειώνουμε ότι έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, τον Απρίλιο του 2024, τα σχετικά δικαστήρια για την εφαρμογή της διαδικασίας του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, και αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις.

Σε κάθε περίπτωση, η πρόοδος ολοκλήρωσης των διαδικασιών ένταξης των απαλλοτριωμένων τμημάτων σε αυτή τη διαδικασία από τα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια επηρεάζει και την πρόοδο εκτέλεσης του συνόλου των εργασιών των έργων.

3ο. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157,5 χλμ., με δύο προαιρέσεις, το Κίσσαμος – Χανιά και τον ανισόπεδο κόμβο της οδικής σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το Αεροδρόμιο Χανίων.

Βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία, έχει εκδοθεί απόφαση ανάδειξης προσωρινού αναδόχου, στις 21 Μαρτίου 2024, αναμένεται η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων για το έργο παραχώρησης τους αμέσως προσεχείς μήνες, και έπεται η υπογραφή της Σύμβασης.

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των εργασιών είναι πέντε έτη από την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Στο φυσικό αντικείμενο και των τριών διακριτών οδικών τμημάτων του ΒΟΑΚ, περιλαμβάνεται και κατασκευή κόμβων, μεγάλων τεχνικών έργων, παράπλευρου δικτύου, ενιαίας διατομής οδοστρώματος και διαχωριστικής νησίδας, σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Με την ολοκλήρωση του συνόλου των εργασιών του ΒΟΑΚ, με τα γεωμετρικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του, θα είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ανταποκρινόμενος στον συνεχώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο, με ασφαλέστερες και ταχύτερες διελεύσεις».

Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Σταϊκούρας συμπλήρωσε ότι: «Η υψηλή επικινδυνότητα του ΒΟΑΚ είναι γεγονός.

Υπάρχουν, σίγουρα, σοβαροί τεχνικοί λόγοι, όπως η υφιστάμενη γεωμετρία του, ανεπαρκές – σε πολλά σημεία – εύρος και μήκος οδού για προσπεράσεις, μεγάλες – κατά μήκος – κλίσεις, κλειστές στροφές, φθορές της οδού λόγω παλαιότητας.

Υφίστανται όμως και άλλοι λόγοι, όπως η παρόδια δόμηση, η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων και η παραβίαση του ΚΟΚ.

Ο νέος ΒΟΑΚ λύνει όλα τα τεχνικά προβλήματα, αλλά είναι προφανές ότι μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του, πρέπει να μεσολαβήσουν, στα πιο κρίσιμα τμήματα της οδού, επεμβάσεις βελτίωσης οδικής ασφάλειας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ήδη υλοποιήσει παρεμβάσεις σε σημεία που απαιτούνται ιδιαίτερες εργασίες οδικής ασφάλειας, όπως είναι η ολοκλήρωση των Κόμβων Αγίας Πελαγίας και Αχλάδας στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου, καθώς, και στην εν εξελίξει Σύμβαση, εργασίες οδικής ασφάλειας, που περιλαμβάνουν και 10 πεζογέφυρες στο οδικό Τμήμα Γεωργιούπολη – Πετρές, στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Παράλληλα, το υπουργείο έχει ήδη δρομολογήσει την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών σε επικίνδυνα τμήματα του οδικού άξονα Χανιά – Ηράκλειο, καθώς και Χανιά – Κίσσαμος, τα οποία με τη βοήθεια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη έχουμε εντοπίσει, και τα οποία – σύντομα – θα παρουσιασθούν στις τοπικές αρχές, καθώς η υλοποίησή τους απαιτεί τη συνεργασία και τη συναίνεση των τοπικών κοινωνιών.

Ταυτόχρονα, προβαίνουμε στη διασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης και στην ωρίμανση ανάθεσης του φυσικού αντικειμένου που θα προκύψει.

Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι αντίστοιχα με αυτά που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στον Οδικό Άξονα Πάτρα – Πύργος και θα έχουν σχετικά άμεση εφαρμογή και απόδοση, καθόσον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση και πρόσθετες απαλλοτριώσεις.

Αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, επί συνόλω ή μερικώς, ανάλογα με την εφικτότητα και την αναγκαιότητα, με βάση και τη διεθνή εμπειρία και πρακτική, οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμό κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος.

Εργαζόμαστε ώστε κάποιες σημαντικές παρεμβάσεις να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το επόμενο καλοκαίρι».

 

 

Tags: sidebar_nowΒΟΑΚΕΛΕΝΗ ΒΑΤΣΙΝΑ
Share236Tweet148Send
Newsroom

Newsroom

Σχετικά νέα

5159623900617726 voak 0-768x447-1

Ομάδα Γυναικών Αγίου Νικολάου: «Εκφράζουμε την αγανάκτηση του λαού της Σητείας, για την εξαίρεση της πόλης από τον σχεδιασμό του ΒΟΑΚ»

08/05/2025 - 6:54 μμ
ΑΡΝΑΟΥΤΑΚΗΣ ΒΟΑΚ

Στ. Αρναουτάκης: «ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία»

08/05/2025 - 6:35 μμ
Χ. Δήμας για ΒΟΑΚ: Θα χρηματοδοτήσουμε τις μελέτες για τη Σητεία

Χ. Δήμας για ΒΟΑΚ: Θα χρηματοδοτήσουμε τις μελέτες για τη Σητεία

08/05/2025 - 4:05 μμ
5159378734211509 voak

Βουλευτές ΠΑΣΟΚ Κρήτης :«Ένας ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, που δεν θα παρακάμπτει καμία περιοχή»

08/05/2025 - 12:04 μμ
Επόμενο άρθρο
110 χρόνια ζωής μετρούν οι Πρόσκοποι Ρεθύμνου

110 χρόνια ζωής μετρούν οι Πρόσκοποι Ρεθύμνου

φραγιαδακης

Έφυγε από τη ζωή ο Αλέκος Φραγκιαδάκης -Αύριο Παρασκευή το τελευταίο αντίο στους Αρμένους

08/05/2025 - 11:55 μμ
Τέσσερις υπαίθριοι χώροι άθλησης στον δήμο Αγ. Βασιλείου με χρηματοδότηση του υπ. Αθλητισμού

Τέσσερις υπαίθριοι χώροι άθλησης στον δήμο Αγ. Βασιλείου με χρηματοδότηση του υπ. Αθλητισμού

08/05/2025 - 3:40 μμ
Καταγραφή

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τις επιταγές Κοινωνικού Τουρισμού – Η πλατφόρμα θα είναι ανοιχτή μέχρι 12 Μαΐου

08/05/2025 - 1:54 μμ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

894 υποψήφιοι από το Ρέθυμνο διεκδικούν μια θέση στα ΑΕΙ της χώρας

08/05/2025 - 12:30 μμ
ΓΙΟΡΤΗ ΜΗΤΕΡΑΣ

Διαδραστική αφηγηματική παράσταση για παιδιά στα Κ.Δ.ΑΠ του Δήμου Ρεθύμνου

08/05/2025 - 11:53 πμ
5159368108117803 photo-1

«Πολιτική και Κοινωνία στην Κρητική Πολιτεία 1898-1913»

08/05/2025 - 11:47 πμ
ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ ΕΥΑ ΛΑΔΙΑ
Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο Πολιτιστικό Ρέθυμνο
Μ.Η.Τ. 242157
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι Χρήσης

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr

No Result
View All Result
  • ΡΕΘΥΜΝΟ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Πολιτική
  • ΠΑΙΔΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
  • ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ
  • ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

© 2025 rethnea.gr