Δώδεκα διοικητικοί υπάλληλοι από πανεπιστήμια της Εσθονίας, της Πολωνίας, της Ουγγαρίας και της Ισπανίας, έφθασαν χθες στο Ρέθυμνο, προκειμένου να συμμετάσχουν στην Εβδομάδα Επιμόρφωσης Προσωπικού Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων στο πλαίσιο του Erasmus+ στην Πανεπιστημιούπολη Ρεθύμνου, στην περιοχή του Γάλλου.
Μέχρι τις 14 Απριλίου, οι διοικητικοί υπάλληλοι των πανεπιστημίων του εξωτερικού, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα το Πανεπιστήμιο Κρήτης, να περιηγηθούν στις εγκαταστάσεις του και να έρθουν σε επαφή με τις παρεχόμενες υπηρεσίες του. Σκοπός της επίσκεψή τους είναι οι ανταλλαγές καλών πρακτικών και ιδεών και η προώθηση της κινητικότητας των φοιτητών, στο πλαίσιο της διεθνοποίησης, η οποία αποτελεί πλέον πρόκληση για όλα τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.
Από την πλευρά του το Πανεπιστήμιο Κρήτης, ευελπιστεί η επιμόρφωση αυτή να μπορέσει να δράσει πολλαπλασιαστικά, δηλαδή οι διοικητικοί υπάλληλοι με την επιστροφή τους στα ακαδημαϊκά καθήκοντα των ευρωπαϊκών ιδρυμάτων, να μπορούν να προτείνουν στους φοιτητές τους τις σχολές του Ρεθύμνου και του Ηρακλείου για σπουδές ή πρακτική άσκηση. Παράλληλα, το Πανεπιστήμιο Κρήτης στοχεύει στη προώθηση του ερευνητικού του έργου, στη δημιουργία διεθνών ευρωπαϊκών προγραμμάτων και στη συμβολή του στην ευρωπαϊκή κοινωνική συνοχή.
Μιλώντας στα «Ρ.Ν.», ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων, Δια Βίου Μάθησης, Διεθνών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Γιώργος Κοσιώρης, εξήγησε ότι παρόλο που το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχει ανά τα χρόνια πολλές ευρωπαϊκές διακρίσεις, ωστόσο δε χωρούν περιθώρια εφησυχασμού. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι αναγκαίο να προβάλλονται οι δράσεις του πανεπιστημίου σε όλα τα επίπεδα. «Η διεθνοποίηση είναι μια πάρα πολύ σημαντική κατεύθυνση στην οποία το πανεπιστήμιο πρέπει να επενδύσει, τόσο για το μέλλον των παιδιών του, όσο και για τη δικιά του υπόσταση», πρόσθεσε ο κ. Κοσιώρης.
Η διεθνοποίηση, όπως διευκρίνισε, χωρίζεται σε τρία μέρη. Πρώτον στην έρευνα, δεύτερον στην εκπαίδευση και τρίτον στη κοινωνική προσφορά, στο πλαίσιο της τοπικής, ελληνικής αλλά και παγκόσμιας κοινωνίας. «Απαιτείται όμως, μεγάλη προσπάθεια και για την προβολή του ερευνητικού προϊόντος του πανεπιστημίου και για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού προϊόντος αλλά και για τη δουλειά με την κοινωνία. Αυτή τη στιγμή δίνουμε μεγάλη έμφαση στο να προβάλλουμε το ερευνητικό μας έργο σε διεθνές επίπεδο και αυτές οι συνεργασίες βοηθάνε πάρα πολύ διότι, διευρύνεις τους ορίζοντές σου, ανταλλάσσεις ιδέες μέσα στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι και προχωράς παρέα με τα άλλα ιδρύματα της Ευρώπης για να συνεργαστείς και να προωθήσεις την έρευνα και την εκπαίδευση», υποστήριξε ο αντιπρύτανης.
Όπως τόνισε, εκτός από την έμφαση στην προώθηση του ερευνητικού έργου του Πανεπιστημίου Κρήτης, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα και στη διεθνοποίηση της εκπαίδευσης. Για τον λόγο, αυτό σχεδιάζεται ένα διεθνές προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών. «Αυτή τη στιγμή το πανεπιστήμιο σχεδιάζει να έχει ένα διεθνές προπτυχιακό και ήδη λειτουργεί δύο διεθνή μεταπτυχιακά, με σκοπό στο άμεσο μέλλον να τα κάνει 15. Γενικά, θα προσπαθήσουμε να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ξένους φοιτητές και το Erasmus+ είναι ένα τεράστιο εργαλείο, γιατί χρηματοδοτεί όχι μόνο την κινητικότητα μεταξύ των φοιτητών αυξάνοντας την ευρωπαϊκή συνοχή, αλλά δίνει και πάρα πολλές δυνατότητες για ερευνητική και εκπαιδευτική συνεργασία με διάφορα πανεπιστήμια της Ευρώπης», εξήγησε ο κ. Κοσιώρης.
Λίγα λόγια για το Πρόγραμμα Erasmus
Το πρόγραμμα Erasmus ξεκίνησε το 1987, και αποτελεί μία από τις διασημότερες δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υποστηρίζει τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ), και ενισχύει τη συμβολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της ανώτερης επαγγελματικής κατάρτισης στη διαδικασία της καινοτομίας. Πέρα από τα ακαδημαϊκά οφέλη, προωθεί τον διαπολιτισμικό διάλογο και ενισχύει την ταυτότητα του ευρωπαίου πολίτη.
Το εν λόγω πρόγραμμα, όσον αφορά τη φοιτητική κινητικότητα, έχει χαρακτηριστεί κοινωνικό φαινόμενο, καθώς οι περισσότεροι από τους μετακινούμενους φοιτητές αναφέρονται στην περίοδο αυτή ως εμπειρία ζωής.
Το Πανεπιστήμιο Κρήτης συμμετέχει στις δράσεις: Κινητικότητα Φοιτητών για σπουδές (SMS), Κινητικότητα Φοιτητών για Πρακτική Ασκηση (SMP), Κινητικότητα διδακτικού προσωπικού για διδασκαλία (STA) και για επιμόρφωση (STT).
Στο πλαίσιο του νέου προγράμματος 2021-2027 έμφαση δίνεται στη διεθνή κινητικότητα, στην ένταξη και πολυμορφία, στα εντατικά προγράμματα μικτής κινητικότητας, στη κινητικότητα για υποψήφιους διδάκτορες/μεταδιδάκτορες, στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα και σε πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον – green travel και τέλος, στη ψηφιοποίηση- ψηφιακή εκπαίδευση.