Στα πλαίσια του Σχεδίου Μαθησιακής Κινητικότητας KA1 Εrasmus+,Σχολική Εκπαίδευση με τίτλο «Ενδυναμώνοντας ψυχικά τη σχολική κοινότητα» και τελικό στόχο τη διάχυση στην κοινότητα πρακτικών που βοηθούν σε θέματα ψυχικής ενδυνάμωσης, το 2ο Γυμνάσιο Ρεθύμνου πραγματοποίησε επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη Βαρκελώνη από 2\5\2022 έως 7\5\2022.Την επιμορφωτική συνάντηση οργάνωσε ο φορέας MOVEU και συμμετείχαν 6 εκπαιδευτικοί του σχολείου συμπεριλαμβανομένης της Διευθύντριας.
Την πρώτη μέρα έγινε μια πρώτη επαφή με την ισπανική γλώσσα αλλά κυρίως εισαγωγή στη δομή και οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος της Ισπανίας και συζήτηση επί των διαφορών με το ελληνικό. Το ίδιο απόγευμα οι συμμετέχοντες γνώρισαν μια μέθοδο διαχείρισης συμπεριφοράς και ψυχοθεραπείας μέσω μουσικής, τη μουσικοθεραπεία. Στο Κέντρο Μουσικοθεραπείας Καταλονίας, είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τη θετική επίδραση της μουσικής στην ψυχική ενδυνάμωση. Ήταν μια αναζωογονητική και απελευθερωτική εμπειρία.
Την επόμενη μέρα μία εξαιρετική ψυχοθεραπεύτρια- σύμβουλος ζωής ανέλαβε τον τομέα της ψυχολογίας και ψυχοθεραπείας. Η πρώτη επαφή ήταν αποκαλυπτική και ουσιαστική. Εξηγήθηκε η έννοια της ψυχικής ανθεκτικότητας («resilience») σε βάθος. Μελετήθηκαν οι μηχανισμοί συμπεριφοράς και κυρίως ο τρόπος διαχείρισής τους.Οι συνεδρίες έγιναν ακόμα δύο ημέρες και εστίασαν στην ενσυναίσθηση, την αναγνώριση και αποδοχή των συναισθημάτων αλλά και σε τεχνικές χαλάρωσης και αποφόρτισης, μέσω διαλογισμού.
Στη συνέχεια οργανώθηκε ξενάγηση στη μαγευτική Βαρκελώνη,μια πολύχρωμη ανθρωποκεντρική πόλη, μια πόλη στολίδι, με ξεχωριστή αρχιτεκτονική και σπουδαία πολιτιστική κληρονομιά, που την καθιστούν μια από τις σπουδαιότερες πόλεις της Ισπανίας. Ειδικότερα,έγινε επίσκεψη στο εντυπωσιακό Μουσείο Ιστορίας της Καταλονίας καθώς και στην ανυπέρβλητη Sagrada Familia και σε άλλα έργα του μεγαλοφυούς Καταλανού αρχιτέκτονα Αντόνι Γκαουντί, που καθόρισε τον χαρακτήρα της πόλης όπως και ο σπουδαίος Σαλβαντόρ Νταλί και τόσοι άλλοι.
Τις επόμενες ημέρες η επιμόρφωση εστίασε στο παιχνίδι ως παράγοντα ψυχικής ενδυνάμωσης και ανθεκτικότητας. Συγκεκριμένα, έγινε παρουσίαση μαριονετών (puppets) και του τρόπου δημιουργίας και χρήσης τους στη σχολική κοινότητα. Ακόμη, μελετήθηκε η χρήση του παιχνιδιού στη διδασκαλία («gamification») και τα οφέλη του, με ενδιαφέρουσες δημιουργικές εφαρμογές.
Την τελευταία μέρα δόθηκε η ευκαιρία ξενάγησης σε ένα σχολείο που λειτουργεί με τη μέθοδο διδασκαλίας Montessori. Οι συμμετέχοντες περιηγήθηκαν στις αίθουσες διδασκαλίας και ενημερώθηκαν για τη φιλοσοφία και το πρόγραμμα καθώς είδαν τα θετικά αποτελέσματα σε ένα σχολείο που επιτρέπει στον μαθητή να ανακαλύψει τη γνώση με τον δικό του ρυθμό, κάνοντας επιλογή σε ό,τι τον ελκύει περισσότερο και όπου όλοι βοηθούν όλους και ο δάσκαλος ονομάζεται «οδηγός»!
Αυτή η εμπειρία είναι μοναδική και ουσιαστικά μορφωτική! Οι συμμετέχοντες με χαρά και ενθουσιασμό θα μοιραστούν τις γνώσεις και τις εμπειρίες ως πολλαπλασιαστές για την ψυχική ανθεκτικότητα και την ενδυνάμωση κάθε μέλους της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Από τη διεύθυνση του σχολείου